handdator

Visa fullständig version : Dragögla fram?



esset
2010-12-27, 14:39
På mörkaste och kallaste tänkbara plats backade frugan fast Coopern. Jag har till att börja med ingen dragögla i verktygspåsen, men å andra sidan hittade jag ingen fästpunkt fram. Hur fäster man en lina fram på en Cooper S?

Hagatorpet
2010-12-27, 14:45
Frugan? :D

esset
2010-12-27, 14:54
Jodu, själv backar man inte i diket så där fint. Tur i oturen eftersom det gick lätt att komma loss. Det verkar dock inte bra att sakna fästpunkter, men jag kanske har missat nåt.

Johan W
2010-12-28, 07:18
Nu är det ett tag sen men har för mig att täckluckan för bogseröglan sitter i den nedre grillen fram
Kolla nummer 6 på bilden
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=51_4402&hg=51&fg=15&lang=en

Har för mig att dragöglan sitter i bakluckan i anknytning till domkraften eller nått sånt

esset
2010-12-29, 15:26
Tack Johan. Mycket riktigt satt det en liten täcklucka i "nätet" på nedre grillen. Norrlänning som jag är så trodde jag att det var nån förberedelse för motorvärmare. Hursomhelst så fanns det fästpunkt där. Själva öglan låg vid batteriet i den där lilla lådan av cellplast. Allt har ordnat sig tack vare tipsen.

Noterar i bannern högst upp på den här hemsidan att racerbilarna verkar ha en liten gul pil som pekar på fästpunkten. Man kanske skulle ha så jämt, ser ju fräckt ut. Kanske kan man pimpa själva öglan t ex med samma färg som karossen....

ola
2010-12-30, 15:54
Tack Johan. Mycket riktigt satt det en liten täcklucka i "nätet" på nedre grillen. Norrlänning som jag är så trodde jag att det var nån förberedelse för motorvärmare. Hursomhelst så fanns det fästpunkt där. Själva öglan låg vid batteriet i den där lilla lådan av cellplast. Allt har ordnat sig tack vare tipsen.

Noterar i bannern högst upp på den här hemsidan att racerbilarna verkar ha en liten gul pil som pekar på fästpunkten. Man kanske skulle ha så jämt, ser ju fräckt ut. Kanske kan man pimpa själva öglan t ex med samma färg som karossen....

eller så skaffar du en sån här; har röda hemma, http://www.britalianracing.se/index.php/nyheter/bogserogla.html