handdator

Visa fullständig version : Clubman - Mått med fällt baksäte



martinsj
2010-12-26, 12:40
Hej!

Jag är oerhört sugen på en Clubman D men har ett litet aber. Jag måste kunna frakta minst två kartonger i den med måtten 144x70x20 (LxBxH) då jag driver en cykelfirma (www.stålhästen.se).

Kommer dom att få plats med fält baksäte? Av dom trådar jag har sett här hittills så ska bredden och höjden inte vara några problem, men det är längden som är det kritiska. Jag är 185 cm lång men kan tänka mig att göra lite avkall på körställningen. Dock inte så att jag behöver slicka knäskålarna när jag kör...

mvh
Martin

MrPlow
2010-12-26, 14:50
Åk till din lokala MINIdealer och prova vettja!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

GustavO
2010-12-26, 15:07
Tyvärr kommer det inte att bli lätt med längden. :(

130 cm i runda slängar får man in med sätet i normalt läge. Och eftersom paketet är 70 brett så hjälper det ju inte så mycket att trycka fram passagerarsätet.

Countryman kanske? :)

martinsj
2010-12-27, 11:29
Tack för svaren, även om dom ju tyvärr var av det tråkigare slaget... Men ska nog ta å besöka en MINI ÅF med ett måttband så snart jag kan. Problemet är bara att jag är i Dalarna (Leksand) och närmsta ÅF är i typ Enköping =(

Ingen Mas-Clubmanägare här annars som man kan få bjuda på en fika medan man måttar upp bilen? ;)

Mmm, Countryman hade ju smakat fågel annars, men det är lite tunnsått på begmarknaden än så länge bara. Orkar inte vänta 3-4 år!

krage
2010-12-27, 19:29
Vi skall åka till Falun o Nås över nyår men tyvärr inte med "Clubmanen" annars hade vi hjärna hjälpt dej.
Lycka till.:)

martinsj
2010-12-27, 22:17
Vi skall åka till Falun o Nås över nyår men tyvärr inte med "Clubmanen" annars hade vi hjärna hjälpt dej.
Lycka till.:)

Ah, tack ändå för den fina tanken!

Ace
2010-12-30, 09:11
Grymt snygga cyklar!

GustavO
2010-12-30, 10:15
Grymt snygga cyklar!

Håller med! Gillar även hemsidan skarpt.

KIS (Keep it simple) in it's finest form! Särskrilt "konfiguratorn": ett (1) tillbehör. Fast det är slut. :D

Hagatorpet
2010-12-30, 10:32
Gör annars som jag
Välj en bil med drag(krok) :D

martinsj
2011-01-02, 12:00
Håller med! Gillar även hemsidan skarpt.

KIS (Keep it simple) in it's finest form! Särskrilt "konfiguratorn": ett (1) tillbehör. Fast det är slut. :D

Tack så mycket! Nu förstår ni varför jag är på jakt efter en matchande transportbil! Å en Clubman hade varit perfekt, så jakten på centimetrarna som behövs fortsätter. I keep you posted. (Om ngn Clubmanägare i Sthlm är på cykeljakt så ska det nog gå att fixa ett fint MINI-pris om jag får gå loss på ditt innerutrymme med min måttstock)

Hehe! Ang. tillbehör så är det fler på väg ;)