handdator

Visa fullständig version : Knäppande ljud från framrutan?



Benis
2010-12-10, 13:49
Hej Minivänner,

Jag har uppmärksammat en sak på min R56-S. Jag tror det har uppkommit när det har blivit kallt ute. I dag var det -12 på morgonen :-| Hur som helst, det liksom knäpper från framrutan. Typiskt "glasljud". Känns som att glasrutan vill ta sig ur sina fästen. Jag har inga sprickor eller stenskott (vad jag har sett). Någon som känner igen detta?

Tack på förhand.

Cervantes
2010-12-24, 14:21
Känner igen det, har nog att göra med rutans utformning och den kalla uteluften kontra den varma luften inne i bilen. Rutan är limmad och har inga fästen, så den kommer inte ramla ur :)

Benis
2010-12-24, 21:01
Känner igen det, har nog att göra med rutans utformning och den kalla uteluften kontra den varma luften inne i bilen. Rutan är limmad och har inga fästen, så den kommer inte ramla ur :)

Fast att den inte skulle ramla ut på grund att den är limmad istället för fastsatt med fästen på annat vis låter väl inte så tryggt? ;-)

Men det kan nog vara spänningar som skapas nu när kylan kommer. Lite behagligt ibland bara.

Cervantes
2010-12-25, 18:55
Fast att den inte skulle ramla ut på grund att den är limmad istället för fastsatt med fästen på annat vis låter väl inte så tryggt? ;-)

Men det kan nog vara spänningar som skapas nu när kylan kommer. Lite behagligt ibland bara.

Klart det låter tryggt! lim är ju mer elastiskt :) Jo jag har fått så en gång, smällde till så jag trodde rutan sprack ( Jag har stenskott ) men det va bara det fenomenet du prata om.. är nog ingen fara :)