handdator

Visa fullständig version : Cooper S "Catback" på Cooper D



Panerai
2010-11-04, 08:54
Jag tänkte montera original Cooper S bakredelen av avgassystemet på min Cooper D.

Såvitt jag vet så är Cooper D 48mm och Cooper S är 55m i diameter. Detta löses enkelt med en stegmuff men det jag undrar över är följande:

Cooper S använder andra upphängningspunkter än Cooper D.

Ni som varit under eran S samt D. Jag ser på Realoem att det går att beställa Cooper S upphängningarna, detta borde således bli väldigt mkt "bolt-on" eller är jag helt ute och cyklar?

MVH

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=MF71&mospid=49645&btnr=18_0703&hg=18&fg=20

Cullin
2010-11-04, 11:54
Jag har en Cooper S Catback från min -09 som suttit på max 1000 mil, till salu alltså

Panerai
2010-11-04, 12:00
Har hittat en till ett Väldigt fördelaktigt pris men tack ändå. Kommer bli en kul vinter, förvandla Doopern till en SDooper

Haugthon
2010-11-04, 15:12
SD...opär... :down


:D

Panerai
2010-11-04, 15:19
SD...opär... :down


:D

Haha, jag är halvt med på vad du menar ;) Sport Diesel måste den räknas om med Cooper S paket och vtech remap. En små rapp miljöbil. Som inte kostar skjortan i försäkring :D

Sen längre fram blir det till att hoppas på att någon krockar sin cooper s pepperwhite på bana och slungar röven före i väggen. Självklart utan att skada sig själv eller Huven.

Som sen säljer Huven i pepper white till mig billigt och bra. Haha

Haugthon
2010-11-05, 08:46
Haha, jag är halvt med på vad du menar ;) Sport Diesel måste den räknas om med Cooper S paket och vtech remap. En små rapp miljöbil. Som inte kostar skjortan i försäkring :D

Sen längre fram blir det till att hoppas på att någon krockar sin cooper s pepperwhite på bana och slungar röven före i väggen. Självklart utan att skada sig själv eller Huven.

Som sen säljer Huven i pepper white till mig billigt och bra. Haha

Hehe ja det blev en ordvits på jobbet... Ja det börjar ju bli en S som går på feldrivmedel. Keep up the good work!

Panerai
2010-11-05, 09:14
Hehe ja det blev en ordvits på jobbet... Ja det börjar ju bli en S som går på feldrivmedel. Keep up the good work!

Ska se om jag kan få på en större IC inför nästa sommar, har hört att motorn blir varm rätt lätt.