handdator

Visa fullständig version : Angående komfortöppning



stroy
2010-10-23, 19:18
... alltså
jag vet, det är mycket pengar för att slippa vrida om en nyckel. Men för en sann prylbög är det ju lite av en våt dröm. Särskilt när man sitter och konfigurerar sin tänkta bil.

Så, är det någon som har den här extrem-i-lands-betonade extrautrustningen och kan denne i så fall skicka lite guld över den, gärna åt mitt håll.. i den här tråden :-)

Cervantes
2010-10-23, 19:37
jag hoppade det pga priset i min bil, men kan sakna det lite.. Hade det på en annan bil jag ägde och det är bekvämt..

Gustav2000
2010-10-28, 22:51
Jag har det i Minin. Ville ha det bara för att slippa strula fram nyckeln från någon jāvla ficka. Tycker inte funktionen är bra, men det är bättre än det billiga alternativet. Jag tycker bilen borde känna igen mig utan att jag har någon nyckel. Och när jag kommer fram ska den säga: "Var hälsad mästare".

FEED ME
2010-10-29, 01:32
Jag skriver ett inlägg här också bara för att det ska stå FEED ME på samtliga tio trådar (senaste inlägg) på NMCS förstasida när ni andra stackare vaknar upp imorgon... :p

Själv är jag också extrem prylnörd, men just denna funktionen med keyless go hoppar jag gärna över. Jag skulle aldrig våga lita på att bilen verkligen har blivit låst när jag går ifrån den - att den inte öppnas av misstag på något vis.

Gustavs förslag med face recognition och valfritt hälsningsmeddelande skulle möjligtvis kunna få mig att byta åsikt... :)

Nina
2010-10-29, 05:04
Jag hade det på en annan bil av annat märke, det var bra att slippa hiva upp en nyckel men det kändes som sagt osäkert om bilen faktiskt var låst när man lämnat den. Så jag föredrar en nyckel som jag själv måste låsa med i den vägen. Men när man närmar sig bilen var det smutt att allt var öppnat och klart när man tog tag i handtaget och man behövde inte ens stoppa nyckeln i tändningslåset för att starta bilen. Men nää jag föredrar nyckel, att stå med händerna fulla av matkassar och fiska upp en bilnyckel ur en trång byxficka och nyckeln fastnar i nånstans och jävlas med mig mitt i hällande regn. :galen

MrCooper
2010-10-31, 00:11
Jag har Keyless på min och det är rätt bekvämt måste jag säga. Nu när man vant sig så känns det lite konstigt att behöva fiska upp en nyckel för att öppna dörren när man kör en annan bil.
Vet dock inte om jag tycker att det är värt de pengarna om MINI begär för det.

Cervantes
2010-10-31, 10:25
Det lite jobbiga som kan hända ( å har hänt ) Är när jag som förare stoppar nyckeln i fickan, startar bilen och kör en strecka. Sen byter vi så tjejjen tar över och jag hoppar ur. ( bilen stängs inte av under bytet ) sen kör tjejjen vidare med bilen utan mig i till en ny destination allt frid å fröjd. Men sen när tjejjen ska starta bilen igen så har hon ingen nyckel att starta den med :P

Panerai
2010-10-31, 11:40
Jag lekte keyless go genom att stoppa in nyckeln, starta stänga av bilen, ut med nyckeln och trycka på start igen.

Funkade jätte bra, tills bilens start and stop system stängde av bilen vid första rödljus och sen vägrade starta då nyckeln inte satt i... Går ju att motverka genom att stänga av start and stop. :D

och JA jag inser själv att det blir mer omständigt :D

MrPlow
2010-11-13, 13:07
En jobbig (men kanske inte så vanlig) grej är om man parkerar bilen på hotell där de har Valet Parking så kan han som hämtar upp bilen glömma att ge tillbaka nyckeln.

Hände mig i somras när var i Frankrike... Efter 10 minuters köande så säger bilen "Key not recognized" och börjar pipa. Så det var bara att vända om och köa tillbaka...

Och sen är det jobbigt om man ska kolla om bilen är låst så öppnar den sig...

Gustav2000
2010-11-13, 17:30
En jobbig (men kanske inte så vanlig) grej är om man parkerar bilen på hotell där de har Valet Parking så kan han som hämtar upp bilen glömma att ge tillbaka nyckeln.

Hände mig i somras när var i Frankrike... Efter 10 minuters köande så säger bilen "Key not recognized" och börjar pipa. Så det var bara att vända om och köa tillbaka...

Och sen är det jobbigt om man ska kolla om bilen är låst så öppnar den sig...
Nej det är inte jobbigt att kolla om bilen är låst. Je fan i tryck på lås-upp-knappen på dörrhandtaget så känner du om bilen är låst. Bakluckan; håll ifrån nyckeln mer än 40 cm från bilen. Det verkar ju mer jobbigt att inte lita på bilen blir låst, när det rasslar till i dörrarna när du låser den.

MrPlow
2010-11-14, 07:24
Nej det är inte jobbigt att kolla om bilen är låst. Je fan i tryck på lås-upp-knappen på dörrhandtaget så känner du om bilen är låst. Bakluckan; håll ifrån nyckeln mer än 40 cm från bilen. Det verkar ju mer jobbigt att inte lita på bilen blir låst, när det rasslar till i dörrarna när du låser den.

Det här var en Panamera - det räckte att man tog i handtaget och sen så hörde man inte om den låste sig eller inte... Men det är väl i-landsproblem antar jag =)