handdator

Visa fullständig version : Hej



Green Meanie
2010-10-20, 19:49
 De senaste två och halvt åren har varit riktigt rätt att vara egera till en Mini Cooper S 2007 British Green och, under dessa åren har haft så trevligt att träffa alla våra vänner på olika Mini möten. Jag tyckte det var en del av livet.

Nu har livet ändrats väldigt dramtist för mig, där min stackars körnings vetande hjärnans höger, har sagt sitt efter en lek med att Dr hos Karoliska räknad med räddning med hejdå med höger synen. 

Mycket har hänt sedan op 11 aug och, efter livet har hängt sig efter en farlig omops 13 aug, i 21/2 veckor till 27 aug.  Jag är ttillbaka efter flera månadere i Karolinska och reab i Hästhagen. 

Nu ska bilen säljas och är polerad innanför och utanför, utan klistra mm av Autoshine. Det känns ingen kul.

Tack för alla körninar och sommar delar vi deltagi i. 

Har det så dra och säga hej på english@ownit.nu nån gång.

Stephen

RobertH
2010-10-20, 20:21
Riktigt tråkigt Stephen, men skönt ändå att du verkar vara på benen igen?

Ta hand om dig och hoppas du hittar bra substitut för bil (& mc?)-körning. Livet är ju trots allt mer än så.

Rasmus
2010-10-20, 20:26
Skönt att höra av dig, Stephen!
Vi är många som varit oroliga och undrat hur det gått för dig. Tråkigt med bilen men som Robban säger så är ju livet så mycket mer än ett plåtchassi med motor och hjul.
Varma hälsningar från Gotland

MrCooper
2010-10-20, 20:31
Vi tänker på dig på Västkusten.

Man blir ibland påmind om hur skört livet är och vad som verkligen är viktigt i livet.

Själv blev jag det när jag stod i en trappupgång tillsammans med min flickvän (som sedermera blev min fru) och hon plötsligt fick hjärtstillestånd. Det blev återupplivning med hjälp av elstötar och hjärtoperation. I vårt fall gick det bra, vi hade väldigt mycket tur i oturen. Man får verkligen perspektiv på saker och ting.

Fredrik
2010-10-21, 07:08
Mycket tråkigt Stephen, jag är ledsen för din skull men ändå glad att den akuta operationen gick bra.

Livet är som de säger ovan rätt skört - vi tar mycket för givet och livet bara rusar förbi ibland, eller som Ferris Bueller (Matthew Broderick) sade i filmen "Fira med Ferris":
- " Livet går fort. Stannar man inte upp ibland missar man det."

Du tvingas nu sälja din bil som du har haft mycket skoj med och träffat många nya vänner tack vare. Jag förstår fullt och fast att det känns tungt, men tänk på alla fantastiska saker som finns därute fortfarande.
En MINI är en exceptionell bil utan tvekan - men i slutändan är det änddock bara en bil.

Jag minns en NMCS-pubkväll på Bishop´s Arms när du och jag fick värsta skrattanfallet när vi pratade om Forrest Gump och Bubba och deras gemensamma fiskeäventyr i en av våra favoritfilmer "Forrest Gump" från 1994 - rackarns vad roligt vi hade det Stephen :lol:
Kanske "Meanie´s Bubba Gump Shrimp Company" kan vara något att fundera på så småningom ;)

Ta hand om dig och Mulu, njut av livet och vem vet. Du kanske plockar upp en ny hobby som du kommer att njuta av lika mycket som du njutit av dina MC samt din MEANIE.

Du vet att du är mer än välkommen på våra sammankomster, och ofta finns det ju plats i en eller två bilar om du och Mulu vill åka med - don´t be stranger mate!

Björn P
2010-10-21, 07:50
Stephen,

Good to hear from you. I am so relieved that your are fine after all you have been through.

My shotgun seat has your name on it, should you ever find the urge to tag a long any future MINI run.

dvorak
2010-10-21, 07:59
Härligt att höra ifrån dig Stephen!

Det är inte så mycket jag kan tillägga utöver det som redan skrivits här i tråden. Jag önskar dig lycka till och hoppas få se dig snart igen på en Miniträff i Björns passagerarsäte :)

Flameboy
2010-10-21, 12:14
Concurring with all the previous posts I sincerly wish you good riddance, Stephen! You tangled with destiny and came out as a winner. Not many people can say that. Best wishes.

ola
2010-10-21, 13:13
Kul att du är på fötter igen även om det är tråkigt det som hänt , lider med dig , du har en plats i min bil också om du vill hänga på NMCS nån gång framöver!