handdator

Visa fullständig version : Någon med R53 JCW -05-06?



Luc!fear
2010-10-10, 11:11
Jag skulle behöva någon som har en R53 med Fabrikstrim JCW 210-210Hk (155kw), behöver läsa ut programvaran ur en sådan bil...
Jag fick för ett år sedan denna programvaran i min bil uppdaterad av BMW, men tror inte det är rätt.
Skulle behöva ha den urläst så att "min" chiptrimmare kan jämföra den jag har i min bil men en som vi vet är original.
"min" chiptrimmare som tittat på min programvara säger att det är en "hemmapulare" som skrivet den programvara som sitter i min bil. (tydligen kom någon från Tyskland eller Stockholm & tryckte i något från ett usb minne...)
En massa "mappar m.m. är stängda & är ej aktiva ... någon typ av nöd systemskörning...
Efter mycket strul & div. problem fick jag BMW att trycka i ny programvara, den som var i bilen var "original" R53 S (utan trim), i mina besiktningspapperna står det att bilen har 155Kw men jag hade det "lilla" trimmet på 200hk...
Denna "uppgradering var monterat av Paulssons bil i Helsingborg innan första ägaren fick bilen...
Dom hade tydligen inte lyckats få in "Rätt" programvara vid "uppgraderingen" så förra ägaren & även jag har kört med fel program till fel delar...
Bilen går bättre idag då jag fått betala min egen "uppgradering" & har monterat JCW aktiva luftfilter & 380cc spridare... Nu skall bilen vara i det skick & med det trim som säljaren på Förenade Bil I Malmö sa att den hade & vilket kostade mig ca: 30-40 000:- mer än motsvarande original S modell & ålder/mil skulle fått gjort!
I Kalmar kan dom inte "överskriva" den befintliga programvara då deras utrustning säger att programvaran/ver. är rätt.
Nu är det inte rätt så jag skulle vilja att någon med rätt "originaltrim" läser ut programmet & på något sätt skickar det till mig.
Alternativt är att ni kan komma till Kalmar så bjuder jag på en "bänkning" på rullande landsväg mot att vi får läsa ut programmet.

Vänligen PM:a mig om ni vill hjälpa till...

Mvh Dan

dvorak
2010-10-11, 09:54
Kan inte BMW skicka en map till dig annars?

Luc!fear
2010-10-20, 08:21
Kan inte BMW skicka en map till dig annars?
Senast jag talade med verkstadschefen i Kalmar så sa han att han hade "skickat frågan vidare"...
Det är nu över en vecka sedan & jag har ännu inget hört...
Så är det någon som kan hjälpa mig så är jag fortfarande intresserad...
Mvh Dan

loop
2010-10-27, 06:39
Hur går det för dig med detta?