handdator

Visa fullständig version : Countryman 4 eller 5 säten?



Mattajas
2010-10-06, 06:16
Det verkar som det är dags att uppgradera till Countryman (om vi nu inte står ut med att leva med 2 kids och en Clubman).

Då är frågan 4 eller 5 säten? Jag tycker det verkar coolt med separata säten bak men är lite småskeptisk till den töntiga och småplastiga skenan som går i mitten.. Vad kan man ha den till förresten förutom mugghållare och glasögonfodral?

Va säger ni? 4 säten. Bra eller anus?

Gryglas
2010-10-06, 06:58
Jag tycker att man självklart ska ha en 3-sits bak. Skenan får gå.

Fredrik
2010-10-06, 08:00
Svårt - när jag hade med min äldsta grabb (snart 10) tände han verkligen på de två sätena bak som ju är rätt coola, och jag gillar dem med.
Åk och kolla, vänd och vrid på det och kläm och känn.

Ha samtidigt i beaktande att denna center rail kan komma att få en mängd nya tillbehör i framtiden, så det kanske ändå är en bra lösning?

Luc!fear
2010-10-06, 08:30
Jag tror begagnat marknaden är bättre för 5 säten...
sen är jag också skeptisk till railsen, & vad man skall ha den till...
Antar att det kommer en dag då du vill byta bil igen...

GustavO
2010-10-06, 08:54
Jag skulle säga att detta är en typisk "tänka med hjärta eller hjärna-situation". För mig är det i alla fall så; hjärnan säger 5-sits och hjärtat säger 4. För visst är det så att det är mer praktiskt och förmodligen några tusenlappar bättre den dag man ska sälja om man har 5-sits. Men fyra separata stolar med rail hela vägen bak är ju så läckert och gör en inget annat än lycklig att titta. Mini handlar mycket om känslor och charm så jag vet vad jag hade tagit. ;)

Men åk ut till Helena på Förenade Bil och snacka med henne. De har båda varianterna hemma - den vita S-en som är provkörningsbil har fyra och de där inne har 5.

Sedan vad gäller railen så är den ju bara så cool. Skranglig, vinglig och allmänt MINI-plastig men tänk vilka möjligheter att montera grejer i. Blomkruka, godisskål, coffee grinder, drinkmixer, matrisskrivare. Sky's the limit! :p

MrCooper
2010-10-06, 09:10
Jag skulle säga att detta är en typisk "tänka med hjärta eller hjärna-situation". För mig är det i alla fall så; hjärnan säger 5-sits och hjärtat säger 4. Mini handlar mycket om känslor och charm

Håller med. Man köper ju en min för att man vill ha en lite "personligare" bil och då finns det ju inga rätt och fel utan snarare vad man själv vill ha.
Detta blir ju även lite speciellt för andrahandsvärdet då vissa vägrar att köpa till t ex glastak och jag känner att det skulle mycket till för att jag skulle välja en bil utan takluckan. Det gäller helt enkelt att ha lite flyt när det är försäljningsdax.

Kan säga att vi har "tre" sittplatser bak i vår Clubman och känner att det hade varit mycket bättre att bara ha två. När våra barn sitter i sina stolar så får det inte plats för någon mer. Men om det hade varit två sits så hade de haft mycket lättare för sig att bälta sig. Nu lyckas de ytterst sällan för att bälteshållarna sitter så nära barnstolarna.

Jii86
2010-10-06, 09:11
4 säten anus, 5 säten bra

Mattajas
2010-10-06, 15:06
Jag skulle säga att detta är en typisk "tänka med hjärta eller hjärna-situation". För mig är det i alla fall så; hjärnan säger 5-sits och hjärtat säger 4. För visst är det så att det är mer praktiskt och förmodligen några tusenlappar bättre den dag man ska sälja om man har 5-sits. Men fyra separata stolar med rail hela vägen bak är ju så läckert och gör en inget annat än lycklig att titta. Mini handlar mycket om känslor och charm så jag vet vad jag hade tagit. ;)

Men åk ut till Helena på Förenade Bil och snacka med henne. De har båda varianterna hemma - den vita S-en som är provkörningsbil har fyra och de där inne har 5.

Sedan vad gäller railen så är den ju bara så cool. Skranglig, vinglig och allmänt MINI-plastig men tänk vilka möjligheter att montera grejer i. Blomkruka, godisskål, coffee grinder, drinkmixer, matrisskrivare. Sky's the limit! :p

Tjena,

Tack för alla synpunkter. Jag var på premiären och provkörde ett par varianter, en D och en S. Förstod inte riktigt hur de tänkte när de valde (om de nu får välja) en S med automat.. Men iallafall så lutar det nog åt att jag tänker med hjärtat, d.v.s. 2 säten bak. JAg försökte tänka med hjärnan när jag köpte Clubman (valde 3 säten) och det har jag inte använt hittills. Sen får vi se om det är någon som tycker det är skitbra när den väl ska säljas.

Nu ska jag frossa i utrustningsalternativ.

/M

Hagatorpet
2010-10-06, 19:42
Tjena,

Tack för alla synpunkter. Jag var på premiären och provkörde ett par varianter, en D och en S. Förstod inte riktigt hur de tänkte när de valde (om de nu får välja) en S med automat.. Men iallafall så lutar det nog åt att jag tänker med hjärtat, d.v.s. 2 säten bak. JAg försökte tänka med hjärnan när jag köpte Clubman (valde 3 säten) och det har jag inte använt hittills. Sen får vi se om det är någon som tycker det är skitbra när den väl ska säljas.

Nu ska jag frossa i utrustningsalternativ.

/M

Bra val tycker jag :D

MrsK
2010-10-06, 19:59
Hej! Kan man verkligen beställa bort mittsätet på svenska Countryman?

Kongo
2010-10-06, 20:30
Jag tycker att man självklart ska ha en 3-sits bak. Skenan får gå.

Vad får dig att tro att så många vill åka med dig?











;)



Kör på hjärtat, skit i vad andra fundersamma äldre gubbar å gummor tycker ;)

Cervantes
2010-10-18, 15:57
läste fel..