handdator

Visa fullständig version : JCW Aerokit



Stephand
2010-10-05, 18:16
Har planer på att montera Aerokitet på min JCV och ställer frågan till er som gjort det, är allt med i satserna?, har fått pris hos BMW i Sverige lackerat och klart, tydligen finns det bara lackerat hos svenska återförsäljare.

Är tacksam för tips och råd, är det något som saknas som man bör kompletera med?.

Kan även tänka mig att sälja de delar som blir över från bilen efter mont. om någon är intresserad skicka PM.

Ace
2010-10-05, 19:30
R56 eller?

Stephand
2010-10-05, 19:34
R56 eller?

Oj, det missade jag, jo R56 är det.:oops:

MrCooper
2010-10-05, 20:58
Jag köpte sidokjolarna och när jag hade demonterat original sidokjol och skulle dra på JCW kjolen så visade det sig att vissa clips saknades. Lite surt, men det var tydligen inte helt lätt att rodda ihop det där. Men det kanske funkar bättre om du köper hela kittet.

Panerai
2010-10-05, 21:11
Jag köpte sidokjolarna och när jag hade demonterat original sidokjol och skulle dra på JCW kjolen så visade det sig att vissa clips saknades. Lite surt, men det var tydligen inte helt lätt att rodda ihop det där. Men det kanske funkar bättre om du köper hela kittet.

hur svårt var det egentligen att byta sidkjolarna? och fronten för den delen, och bakdelen om någon gjort detta själv.

haha

Cullin
2010-10-05, 21:51
Jag har monterat ett komplett aerokit (på min fd) och det var väl hyfsat enkelt. Allt ingick och tog ca 3-4 timmar. Dock hade jag hjälp av polare vilket underlättade såklart, det är rätt mycket finlir och små clips hit och dit. Då är det bra om man får hjälp med passning. Det är lite som att sätta ihop en Ikea-möbel.

På nuvarande har jag monterat aerokjolarna, helt klart inget svårt andra gången man gör det. Mitt tips är nog att läsa bruksanvisningen ordentligt och ta hjälp om man känner sig osäker.

Stephand
2010-10-05, 22:13
Så det är med monteringsanvisning:happy:, hör inte till vanligheterna när jag skruvar med min andra hobbybil, men klart den kommer ju från det stora landet i väster.

Jämförde pris här i Sverige och om jag skulle beställa från England och efter prisförfrågan hos återförsäljaren så blir skillnaden försvinnande liten med rabatt från handlaren, så det blir att handla över disk, känns lättare att reklamera om kulören är fel eller så.

ola
2010-10-06, 06:10
jag köpte olackat här i sverige..

dvorak
2010-10-06, 08:05
Men du köpte inte du bara fronten Ola? Eller har du bytt resten också?

Tryggve
2010-10-06, 08:28
Ganska lätt att montera, men underlättar om man är två.
Lite pyssel med bromsluftkylkanalerna däremot.

Tar ungefär 4 timmar effektiv tid.

Köper man hela paketet följer allt med som behövs.

ola
2010-10-06, 08:28
sant! men det går ändå att köpa hela kitet endast grundlackat!
men endast om man INTE har parkeringsavståndsmätare. bara att höra av sig till Britalian Racing för beställning ;-)

Stephand
2010-10-06, 12:11
sant! men det går ändå att köpa hela kitet endast grundlackat!
men endast om man INTE har parkeringsavståndsmätare. bara att höra av sig till Britalian Racing för beställning ;-)

Nu har jag "Senilparkering" ;)på min så det får nog bli från BMW och dom hade endast lackat

Maggy
2010-10-06, 14:19
Finns Aeropaket till R53?
Vad kostar i så fall ett sånt mellan tummen och pekfingret?

Dragon
2010-10-06, 23:15
Kolla här (http://www.mstyle.co.uk/acatalog/MINI_R50_Upto_09_2006_Complete_Bodykits_and_Arch_K its.html) eller här (http://www.outmotoring.com/mini-cooper-accessories/grills_vents_scoops_spoilers_body_kits/) eller så kanske man kan beställa via BMW Sverige fortfarande...

ola
2010-10-07, 09:35
Finns Aeropaket till R53?
Vad kostar i så fall ett sånt mellan tummen och pekfingret?

här har du alla delar som behövs! http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=RE31&mospid=48020&btnr=51_5788&hg=51&fg=95