handdator

Visa fullständig version : Lagat trilskande lås på bakluckan



esset
2010-09-26, 12:27
Efter att ha konsulterat detta forum har jag nu fått till låset. Tidigare var jag tvungen att använda "nödöppnaren" i baksätet för att öppna bakluckan. Det var mycket riktigt fukt i kontakterna i bakluckan och lite rengöring och 5-56 ordnade saken.

Kul med lite enklare fix för en som inte är så mekaniskt bevandrad. Tack för ledtrådarna.


Nu återstår en del andra tekniska trassel innan den är 100%.

- Fjärren i nyckeln funkar inte alls (ny beställd). Vi får hoppas att det inte är värre än så.
- Larmet går inte att slå på, kanske relaterat till ovanstående.
- Vindrutan är spräckt o blästrad.
- Förarstolen åker inte fram när man fäller den för att kliva in bak.
- Motorn låter som sagt som en diesel vid tomgång. Idag på morgonen lät den som vanligt när den var kall, men sen satte den igång. Avser lämna in den på BMW i stan.


Efter att ha surfat runt lite så anar jag att det mesta är klassiska bekymmer.

Allt är dock förlåtet när kompressorn viner och leendet i ansiktet går från öra till öra. Vilken bil!

LAH
2010-10-27, 17:27
Efter att ha konsulterat detta forum har jag nu fått till låset. Tidigare var jag tvungen att använda "nödöppnaren" i baksätet för att öppna bakluckan. Det var mycket riktigt fukt i kontakterna i bakluckan och lite rengöring och 5-56 ordnade saken.

Kul med lite enklare fix för en som inte är så mekaniskt bevandrad. Tack för ledtrådarna.


Nu återstår en del andra tekniska trassel innan den är 100%.

- Fjärren i nyckeln funkar inte alls (ny beställd). Vi får hoppas att det inte är värre än så.
- Larmet går inte att slå på, kanske relaterat till ovanstående.
- Vindrutan är spräckt o blästrad.
- Förarstolen åker inte fram när man fäller den för att kliva in bak.
- Motorn låter som sagt som en diesel vid tomgång. Idag på morgonen lät den som vanligt när den var kall, men sen satte den igång. Avser lämna in den på BMW i stan.


Efter att ha surfat runt lite så anar jag att det mesta är klassiska bekymmer.

Allt är dock förlåtet när kompressorn viner och leendet i ansiktet går från öra till öra. Vilken bil!

Har du fixat förarstolen som inte åker fram ännu? Skulle vara fint att höra hur du löste detta

// Ludde