handdator

Visa fullständig version : Hyfsat ball JCW



Cullin
2010-09-13, 22:01
Tydligen redan på svensk mark:

http://www.bytbil.com/bilar/mini/cooper/bvm52idg/?criterias=A0CBEAY1pe0QAA4LQA__!

Sjukt snygga paneler och röda detaljer, men är tveksam till färgen på klädseln. Det är så klart en smaksak men det borde vara en del som tvekar på gröna stolar.

ola
2010-09-13, 22:19
MINI loggan på kåpan över motorn har alla det? jag har nämligen ingen o tänkte att det var för att det är en JCW , men den har har ju det.... ??

FEED ME
2010-09-13, 22:23
Den var riktigt snygg. Så när som på den hemska gröna klädseln! Någon måste ju ha kryssat fel vid beställningen...??

Cullin
2010-09-13, 22:33
Det var min tanke först, att den gröna klädseln inte var rätt till det svarta och röda. Det kanske blir nästa hype, grönt skinn.

Kom att tänka på en polare som försökt sälja sin Boxster S i 2 år nu, en silvrig - med grön inredning.

Annars en jäkligt häftig bil, mycket pengar dock för en MINI utan panorama, Aerokit och JCW-stolar.

Dragon
2010-09-14, 01:26
Den var riktigt snygg. Så när som på den hemska gröna klädseln! Någon måste ju ha kryssat fel vid beställningen...??

Tänkte exakt samma sak när jag fick syn på den...nått gick allvarligt fel :stare

MadeleineO
2010-09-14, 06:07
Jag gillar verkligen de gröna stolarna! :)
Men spontant helst utan att samtidigt ha röda detaljer invändigt.

Fredrik
2010-09-14, 06:37
MINI loggan på kåpan över motorn har alla det? jag har nämligen ingen o tänkte att det var för att det är en JCW , men den har har ju det.... ??

Japp, jag har en MINIlogga på min - vet dock ej om mitt Paul lät trycka dit en MINIlogga i eller på det polerade grenröret :woot:

Stephand
2010-09-14, 07:47
MINI loggan på kåpan över motorn har alla det? jag har nämligen ingen o tänkte att det var för att det är en JCW , men den har har ju det.... ??

Sitter logga även i min.
Håller med ang färgval, trodde först att bilden var felexponerad

JohanN
2010-09-14, 08:31
Vet inte om jag tycker att det räcker för en facelift att sätta ditt lite plast och konstiga färger...tacka vet jag Schmutz Weiz!!!

Förresten, är inte det här bilen som Erik beställde innan han plockade ut wc50an?

Jii86
2010-09-14, 09:13
Kan inte ens försöka förstå hur dom gröna stolarna kom in i den...jisses...svarta skinn eler röda hade givetvis varit det rätta...men gröna...hjärnsläpp?

Nina
2010-09-14, 10:07
svarta skinn eler röda hade givetvis varit det rätta..

Fast då är det ju att göra som alla andra… :eek:

Jii86
2010-09-14, 10:15
Fast då är det ju att göra som alla andra… :eek:

Jovisst, jag kanske e lite mesig ;)

Nina
2010-09-14, 10:21
Nej då, tror inte du är mesig. Jag försöker att inte göra som alla andra, jag gillar det där gröna i bilen för det skulle sätta huvudbry hos många andra. Även jag undrade om fabriken gjort fel eller om nån var färgblind på fabriken, fått sparken etc. :)

FEED ME
2010-09-14, 10:30
Jag håller med Doris om att det är kul att gå mot strömmen. Att göra något eget. Men detta var helt klart ett steg åt fel håll! Jag tycker verkligen synd om den i övrigt supersnygga bilen...

Nina
2010-09-14, 10:53
Annars kan man alltid dra på nåt snyggt överdrag, jag skulle dock låta skinnet vara synligt. Vilken trevlig tråd, tänk att ett par säten kan skapa en sån debatt! :D

Erik Börnstedt
2010-09-14, 11:00
JohanN: Ja denna "skulle" jag haft :)
Dock var jag på semester när MINI-Sverige ville ha in beställning på 1 dags varsel.
Så något gick snett :)

Dock har min kollega kund på bilen och kommer skrivas kontrakt imorgon.
Så visst finns det kunder som gillar grönt :)

MVH Erik

Fredrik
2010-09-14, 11:27
Fram för mera personlighet :buttrock:

Kul färg på stolarna, även om jag kanske syndat själv och gått med strömmen :mrgreen: ;)

Nina
2010-09-14, 12:28
Jag syndar också ibland i mitt yrke, inte alltid man har fräscha idéer och kommer på nya drag och inte alla kunder vill ha något nytt och annorlunda heller så då får jag göra som alla andra. Jag jobbar som art director om nån undrar vad jag slår ihjäl tid med om dagarna. :)

Hagatorpet
2010-09-14, 12:40
vad gör en art director för att slår ihjäl tid med om dagarna? :confused:

Nina
2010-09-14, 12:50
vad gör en art director för att slår ihjäl tid med om dagarna? :confused:

OT: Sorry för att jag var otydlig, jag skapar och formger all sorts informationsmaterial för tryck och webb som kataloger, logotyper, broschyrer, foldrar, block, visitkort, brevpapper etc samt hemsidor. :)

Fredrik
2010-09-14, 12:52
OT: Sorry för att jag var otydlig, jag skapar och formger all sorts informationsmaterial för tryck och webb som kataloger, logotyper, broschyrer, foldrar, block, visitkort, brevpapper etc samt hemsidor. :)

Då antar jag att en creative director tänker ut idéerna och en art director formger dem :???:

Ojdå, gick jag OT nu - det hör ju inte till vanligheterna men ok - åter till topic ;)

Hagatorpet
2010-09-14, 13:42
OT: Sorry för att jag var otydlig, jag skapar och formger all sorts informationsmaterial för tryck och webb som kataloger, logotyper, broschyrer, foldrar, block, visitkort, brevpapper etc samt hemsidor. :)

Det var inte du som var otydlig, snarare jag som är okunnig :(
men nu jar jag lär mig något nytt gäller bara att komma ihåg det :eek:

Nina
2010-09-14, 13:57
Inte lätt att veta vad alla titlar står för i dag. ;)

Back to topic: nån fler som varit ut och sett bilen i fråga eller är det bara jag som tog mig ut och kikade? :)

Hobbe
2010-09-14, 14:12
vad gör en art director för att slår ihjäl tid med om dagarna? :confused:

Skickar ut assistenten efter en cafe latte?

Nina
2010-09-15, 11:08
Så där ja, eftersom sätenas färg tycks skapa huvudbry och bilen i övrigt är syndigt vacker i svart med röda detaljer så är den döpt till ”Black Magic with a twist” och flyttar hem till mig i morgon. :D

Fredrik
2010-09-15, 11:22
Så där ja, eftersom sätenas färg tycks skapa huvudbry och bilen i övrigt är syndigt vacker i svart med röda detaljer så är den döpt till ”Black Magic with a twist” och flyttar hem till mig i morgon. :D

:buttrock:
Härligt Nina - fram för mer personlighet i bilvärlden 8)

Haugthon
2010-09-15, 11:30
Osch grattis! kan bara säga att jag älskar de stolarna, jag förnimmer det gamla aristokratengland. Underbar bil!


Så där ja, eftersom sätenas färg tycks skapa huvudbry och bilen i övrigt är syndigt vacker i svart med röda detaljer så är den döpt till ”Black Magic with a twist” och flyttar hem till mig i morgon. :D

loop
2010-09-15, 11:51
Kul Grattis till en personlig och snygg bil

Erik Börnstedt
2010-09-15, 12:27
Grattis säger vi båda här också, riktigt kul!
Ses imorgon

MVH Erik o Caroline MINI-Solna

Nina
2010-09-15, 12:43
Tack alla! Känns härligt att vara tillbaka bakom ratten på en bil med lite klös i.
Ja Erik & Caroline, vi syns i morgon och ta hand om Black Magic with a twist under tiden. Detta borde bli ett långt och långsamt dygn fram tills det är dags (man är som ett barn julafton väntandes på tomten). =)

Emely&Robert
2010-09-15, 12:51
Det är rätta takterna. Gå mot strömmen, kollektivism är det farligaste som finns! :D

Björn P
2010-09-15, 12:56
Grattis Nina! Vilken värstingbil. Nu är det bara att ta racinglicens och köra ifrån oss i MINI CUP :)

Hobbe
2010-09-15, 13:14
En utmärkt idé BjörnP.
Nina - första tjejen i MINI Cup :nana:

Fredrik
2010-09-15, 13:28
Jag lobbar för fullt med att få med Nina med make på deras första NMCS run när det går en nästa gång - PMkontot har ökat något under dagen, måste jag säga :D

Erik Börnstedt
2010-09-15, 14:54
Utan att jag överdriver så är 70-80% av mina nybilskunder kvinnor... (mkt kul)
Privat o företag.
MINI CUP For Ladies vore något i framtiden!! :)

MVH Erik

Nina
2010-09-15, 14:58
Jag lobbar för fullt med att få med Nina med make på deras första NMCS run när det går en nästa gång - PMkontot har ökat något under dagen, måste jag säga :D

Oh, jag och mitt stora tangentbord (trut), jag skulle ha varit tyst… ;)

Fredrik
2010-09-15, 15:23
Oh, jag och mitt stora tangentbord (trut), jag skulle ha varit tyst… ;)

Nej då Nina, tvärtom - det har varit mycket trevligt :happy: 8)

Stephand
2010-09-15, 15:34
Utan att jag överdriver så är 70-80% av mina nybilskunder kvinnor... (mkt kul)
Privat o företag.
MINI CUP For Ladies vore något i framtiden!! :)

MVH Erik

Så det är tjejbilar vi åker runt i ?:rolleyes:

Nina
2010-09-15, 15:56
Nej då Nina, tvärtom - det har varit mycket trevligt :happy: 8)

Ingen fara, jag skojade bara. Framtiden får visa men först börjar jag med att köra in den. :D

…är det nåt fel på min klocka, den går så långsamt? :blink: ;)

JohanN
2010-09-15, 16:14
Utan att jag överdriver så är 70-80% av mina nybilskunder kvinnor... (mkt kul)
Privat o företag.
MINI CUP For Ladies vore något i framtiden!! :)

MVH Erik

Vet inte om det säger mest om bilarna eller om Erik...

Haugthon
2010-09-15, 16:14
Ingen fara, jag skojade bara. Framtiden får visa men först börjar jag med att köra in den. :D

…är det nåt fel på min klocka, den går så långsamt? :blink: ;)

en sekund två sekunder tre sekunder fyra sekunder fem sekunder sex sekunder
;)

Ace
2010-09-15, 19:28
Utan att jag överdriver så är 70-80% av mina nybilskunder kvinnor... (mkt kul)
Privat o företag.
MINI CUP For Ladies vore något i framtiden!! :)

MVH Erik

Men dom hittar inte hit!!!
Du måste kasta med en flyer varje gång.

Hagatorpet
2010-09-15, 21:10
Grattis Nina till den fina bilen

PurpelHaze
2010-09-15, 22:46
MINI loggan på kåpan över motorn har alla det? jag har nämligen ingen o tänkte att det var för att det är en JCW , men den har har ju det.... ??

Även vi har logan på våran S

Cullin
2010-09-15, 22:50
Grattis till den nya bilen Nina! Jag ville bara dela med mig av annonsen på den häftiga bilen med den annorlunda färgkombon. Du har väl inte gått och köpt en bil för så mycket pengar - bara för att gå mot strömmen? :)

Det var inte min avsikt att hetsa fram ett bilköp! Stort grattis återigen till en av dom ballaste MINI:s som kommer rulla på Sveriges vägar!

dvorak
2010-09-16, 01:24
Så det är tjejbilar vi åker runt i ?:rolleyes:

Ja! Och det är positivt :p

Nina
2010-09-16, 05:13
Grattis till den nya bilen Nina! Jag ville bara dela med mig av annonsen på den häftiga bilen med den annorlunda färgkombon. Du har väl inte gått och köpt en bil för så mycket pengar - bara för att gå mot strömmen? :)

Det var inte min avsikt att hetsa fram ett bilköp! Stort grattis återigen till en av dom ballaste MINI:s som kommer rulla på Sveriges vägar!

Jag hade redan hittat den och bestämt mig för att köpa den innan du la ut länken… ;)
Så ha inte dåligt samvete för det. Jag var på jakt efter en S men såg den gröna i Norrköping, WC50 nr 253 och tänkte jag kan lika gärna gå på den värre när jag ändå ska ha lite mer pulver i nästa MINI och sen dök den här upp på BytBil dagen efter (fredags), åkte och klämde på den i lördags, jämförde sedan bilarna och konstaterade att jag kommer få likvärdig utrustning för mindre pengar och så tyckte jag att det var snyggare med svarta mätare och reglage i panelen och ratten, silverfärgat har de flesta. Och; en WC50 finns 499 till likadana av i så fall men inte en svart med rött tak + speglar samt gröna säten som brytning. ;)

Men det var det lägre priset samt svarta knapparna och reglagen som jag föll för, kommer antagligen inte finnas nån som beställer en likadan med gröna säten utan troligen en snarlik med svarta säten i så fall. :)

MadeleineO
2010-09-16, 06:06
Grattis till en riktigt grym bil :)

Haugthon
2010-09-16, 08:34
Kan inte sluta tänka på "the twist" och jag har enhäldigt utnämnt den till en av de topp 10 snyggaste här på forat!

:soffa:

Nina
2010-09-16, 08:40
Kan inte sluta tänka på "the twist" och jag har enhäldigt utnämnt den till en av de topp 10 snyggaste här på forat!

:soffa:

Oj! Snopet. Namnet med twist i bara dök upp häromdagen och sen har den hetat Black Magic with a twist, tycker det passar rakt in på något vis. Men det är också lite typiskt jag, jag brukar falla för fordon där jag haft nånting jag hängt upp mig på över. Jag har köpt tre mc där de alla haft nånting som varit gräsligt i mitt tycke, i början undrade jag varför man stoppat in gröna säten men de var faktiskt inte så pjåkiga sedda i verkligheten, en bild på internet kan ge så otroligt fel intryck genom att färgerna inte stämmer med verkligheten. :)

Fredrik
2010-09-16, 08:45
Ny bil och nytt forumnamn, härligt Nina 8)

Om man blir betalande medlem för ynka € 16.00 får man dessutom tillgång till lite rabatter samt att man stödjer NMCS så vi kan hitta på än fler saker för våra medlemmar.
Ska du inte ta steget och bli stödjande medlem, Nina?
Givetvis valfritt men trevligt tycker vi i styrelsen som jobbar för våra medlemmar :)

Nina
2010-09-16, 08:46
Jo jag funderade på det faktiskt. =)

Fredrik
2010-09-16, 08:50
Jo jag funderade på det faktiskt. =)

:galen :D

Nina
2010-09-16, 09:07
Kirrat! 8-)

Fredrik
2010-09-16, 09:10
Kirrat! 8-)

Grymt, Nina 8)