handdator

Visa fullständig version : Mina Tre Pudlar: Mini Cooper Clubman D



Mina tre pudlar
2010-09-11, 20:04
Nu är det dax, snart är den här min efterlängtade Mini Cooper Clubman D. I rätt färg, med rätt flagga på taket och rätt? innehåll. Min fråga är vad tycker ni "vana" mini ägare att man "måste" ha i sin mini. Vad kan man inte vara utan? Behöver alla tips man kan få! Eftersom den äkta hälften inte tycker att mitt val av bil är det man bör välja! Men jag väljer efter hjärtat och mini är en bil jag längtat efter sen min första kärlek i 18-års ålder så hjälp mig på vägen nu! Tack på för hand! Charlotta

Emely&Robert
2010-09-13, 20:13
Hej Charlotta!

Förstår jag det rätt att du håller på att beställa nu? Chilipaket är alltid bra.

Fredrik
2010-09-13, 20:44
Hej Charlotta, kul att du slagit in på MINIvägen 8)

Som Robert skriver ovan är Chillipaketet en bra start, sedan gäller ju vad man helst vill ha/vad man har råd till/vad man känner att man ändå vill ta sig råd till.

Jag har panoramataket och tycker det är guld (även mina två söner 5 och 9 gillar det), och jag har klimatanläggning (manuell AC) - här tycker en del det är viktigt med Klimatautomatik (automatisk AC - ställ in vilken temp du vill ha) och andra inte. För mig duger det med manuell AC då jag anser huvudsaken vara att det går att få kyla på sommaren.
Vill du ha bilen något sänkt väljer du sportchassie som sänker bilen 15mm jämfört med standardchassie, och det är en rätt vanlig feature.

Skaffa dig en koll på vad som finns att köpa till (det är en hel del) och sedan har du några extra trevliga kvällar framför dig med att besluta vad just du vill ha i din MINI - lycka till!

Har du fler frågor ställ dem och du får garanterat svar - säkerligen många olika då vi har olika utrustning på våra MINIs och tycke och smak men det är ju det som är personlighet och individualism = MINI :D

Ace
2010-09-24, 16:18
Välkommen Charlotta!
Har du fått din bil ännu?
Lite bilder och vad du tycker om den är alltid kul att läsa.
Redigerade din överskrift lite så det blir mer som dom andras.