handdator

Visa fullständig version : MINI showroom på Biblioteksgatan



Calle08
2010-09-10, 18:00
Tänkte tipsa om MINI showroom som har premiär på Biblioteksgatan i morgon. Var förbi där idag och det ser riktigt bra ut.

Erik Börnstedt
2010-09-10, 18:28
Eftersom jag var på semester t.o.m nu, så har jag glömt och informera er :)
Tack Calle!

Välkommna nu i helgen och även under veckan.

MVH Erik MINI Solna

Johan W
2010-09-10, 18:53
Lite roligt att det är en MINIst som har jobbat med inredningen i showroomet, allas vår Jocke :)

Emely&Robert
2010-09-10, 18:58
Jag kommer kolla in nästa månad! Biblioteksgatan är perfekt.

Johan W
2010-09-10, 19:01
Jag kommer kolla in nästa månad! Biblioteksgatan är perfekt.

Dom bommar igen om nån vecka när Countryman har haft premiär :(

Emely&Robert
2010-09-10, 19:03
Äh, det är ju där om någonstans det ska finnas ett showroom.

Calle08
2010-09-10, 19:47
Om jag inte minns fel så kommer de bara finnas där till nästa söndag så passa på och gå dit nu

Erik Börnstedt
2010-09-10, 20:32
Vi kör nu i helgen och kommande vecka som komma skall.
Sen blir det enbart Solna :)


MVH Erik

JohanH
2010-09-11, 09:58
Och så här ser det ut.

Emely&Robert
2010-09-11, 15:29
Gör det där permanent!

Johan, har du fler bilder så även vi geografiskt handikappade kan få uppleva?

JohanH
2010-09-11, 17:51
TYVÄRR. Passerade som hastigast och snäppte en bild och lade upp den direkt.

Andersson
2010-09-12, 17:34
Jag blev såklart lite nyfiken på detta när jag läste denna tråden, Så vad fanns det för alternativ än att sladda dit och kolla. Svängde förbi Bromma och plockade vår allas Opelräcerförare Robban i ett tappert försök att få honom att återvända till rätt märke... :D

Passade såklart på att knäppa lite bilder (eftersom jag inte är lika lat som JohanH) ;) till er alla som begått misstaget att bosätta sig utanför den kungliga huvudstaden.

Vad säger vi om bilen då? Jodå den är riktigt lyckad enligt min mening. Vår svårt att få en bra bild på vip-kvällen i Solna iom att det var så sjukt mycket folk. Men nu fanns det gott om plats och tid att klämma och känna och jag gillar den bara mer och mer.

Den vita väcker riktigt habegär hos mig.

Håll till godo.


PS. Det går tydligen bra att provköra bilar där redan i veckan som kommer även om den riktiga lanseringen är först nästa helg. DS.

Erik Börnstedt
2010-09-12, 17:41
Andersson: När var ni inne?
Jag stog där Lördag och idag, nästan hela dagen.
Synd att vi missade varann.


MVH Erik

RobertH
2010-09-12, 18:07
Vi var där mellan 16.30-17.00 ungefär. Vi undrade lite var du hade tagit vägen!

MadeleineO
2010-09-12, 19:26
Jag tittade in lite tidigare idag, och det var kul att se Countryman IRL för första gången.
Sen såg jag den röda svischa förbi på Kungsgatan lite senare. Försökte då övertala min kompis, som tittar på Volvo XC-nånting att ta en Countryman istället :)

JohanH
2010-09-12, 20:31
Det där är elakt förtal. Jag har väl annat för mig än att plåta MINI-montrar?
:)


Jag blev såklart lite nyfiken på detta när jag läste denna tråden, Så vad fanns det för alternativ än att sladda dit och kolla. Svängde förbi Bromma och plockade vår allas Opelräcerförare Robban i ett tappert försök att få honom att återvända till rätt märke... :D

Passade såklart på att knäppa lite bilder (eftersom jag inte är lika lat som JohanH) ;) till er alla som begått misstaget att bosätta sig utanför den kungliga huvudstaden.

Vad säger vi om bilen då? Jodå den är riktigt lyckad enligt min mening. Vår svårt att få en bra bild på vip-kvällen i Solna iom att det var så sjukt mycket folk. Men nu fanns det gott om plats och tid att klämma och känna och jag gillar den bara mer och mer.

Den vita väcker riktigt habegär hos mig.

Håll till godo.


PS. Det går tydligen bra att provköra bilar där redan i veckan som kommer även om den riktiga lanseringen är först nästa helg. DS.

Fredrik
2010-09-13, 07:09
På torsdag e.m. ska jag in till stan och kommer bara att vara ett par kvarter från MINI Showroom på Biblioteksgatan.
Ett besök är inplanerat med äldste sonen 8)

Hans-G
2010-09-15, 17:37
Eftersom jag varit lite otrogen mot NMCS-forumet på sistone hade jag ingen aaaaaning om detta tillfälliga showroom förrän jag var och fikade med en komips på Wiener på andra sidan gatan igår. Glad överraskning, verkligen! Kollade lite under gårdagen och var sen där och provkörde den röda S:en idag. Den går riktigt bra och känns definitivt som en lite mognare, mer fullvuxen MINI, men med buskänslan dold nånstans, så att det går att ta fram denna bekanta egenskap, när man vill.

Jämför man med Audis A1:a, som ju ligger nånstans mitt emellan en "vanlig" MNI och Countryman storleks och utrymmmesmässigt (fast den går ju inte att få fyrhjulsdriven) tycker jag MINI vinner på teknisk KO.

Missa förresten inte "reklaminstallationen" på husväggen mellan Stureplan och "Fridays" på Birger Jarlsgatan! Effektiv! :)

TILLÄGG: Upptäckte just att många redan sett glasfiber-MININ på väggen i city. Bara jag har missat den, verkar det som... Och jag som ska vara nyhetsman. :blush:

Hagatorpet
2010-09-15, 21:28
Eftersom jag varit lite otrogen mot NMCS-forumet på sistone hade jag ingen aaaaaning om detta tillfälliga showroom förrän jag var och fikade med en komips på Wiener på andra sidan gatan igår. Glad överraskning, verkligen! Kollade lite under gårdagen och var sen där och provkörde den röda S:en idag. Den går riktigt bra och känns definitivt som en lite mognare, mer fullvuxen MINI, men med buskänslan dold nånstans, så att det går att ta fram denna bekanta egenskap, när man vill.

Jämför man med Audis A1:a, som ju ligger nånstans mitt emellan en "vanlig" MNI och Countryman storleks och utrymmmesmässigt (fast den går ju inte att få fyrhjulsdriven) tycker jag MINI vinner på teknisk KO.

Missa förresten inte "reklaminstallationen" på husväggen mellan Stureplan och "Fridays" på Birger Jarlsgatan! Effektiv! :)

TILLÄGG: Upptäckte just att många redan sett glasfiber-MININ på väggen i city. Bara jag har missat den, verkar det som... Och jag som ska vara nyhetsman. :blush:

Men du jobbar väl inte med bilder bara ..... ord :D

Björn P
2010-09-17, 08:40
Wow! Jag var förbi det däringa Showroomet igår på väg hem från jobbet. Countryman är bra mycket coolare/snyggare i verkligheten och det var skön stämning bland gästerna.

Fredrik
2010-09-17, 08:42
Var där igår med äldste sonen igår på e.m. som tyckte den var riktigt fin 8)

Jag blev även erbjuden att provköra men då trafiken började tätna tyckte jag det var bättre att vänta till lördag ute i Solna :steering:

Lokalen var ju riktigt häftig med det vita fluffet på golvet och de små Spikehundarna i skyltfönstret. Kul också att se skillnad på de två olika baksätesvarianterna som erbjuds (två eller tre sittplatser med lite vilje ;) ) där sonen tände på den tvåsitsiga varianten :D

Det ska bli mycket intressant att testa den på lördag :D

Hans-G
2010-09-19, 01:30
Kunde inte gå förbi när jag gick förbi :woot: i fredags, och när jag tittade in till dom trevliga tjejerna fick jag veta att showroomet är öppet hela kommande vecka också. Så för den som vill kolla och ev. provköra är det bara att dra dit! Öppet till 19 vardagkvällar.