handdator

Visa fullständig version : röd countryman o röd MCS



JOBBARGUBBEN
2010-09-08, 06:00
Hittade en bild på en countryman som ser ut precis som jag skulle vilja ha den om jag köpte en.
Jag tycker den är riktigt snygg, den ser ut som min minis elake storebror.
En liten undran, ser det fånigt ut på garageuppfarten med 2 minis med samma färger?
Man kanske bör variera sig.
Nu drömmer jag mest men OM jag skaffar så vill jag inte göra bort mig
.

bilden var för stor så här är en länk.
http://www.sydsvenskan.se/bil/tester/article1216008/Nojesmaskinen-blir-inte-skogens-kung.html

Fredrik
2010-09-08, 06:53
Nej, det är inte fånigt med två MINIs av samma färg på uppfarten - se på Feed Me.

Samtidigt kan det ju vara skoj med variation, men det där tror jag du känner bäst själv.

Besök en MINIhandlare, titta på färgprover, ta loss dem från väggstället och gå ut och håll dem mot din MINI så kanske det klarnar om det skulle bli aktuellt, Henrik 8)

Blir du i så fall först med två MINIs varav en Countryman månne?

Hagatorpet
2010-09-08, 07:45
Fånigt???
Skithäftigt tycker jag :cool:
funderar på samma sak :D

MrCooper
2010-09-08, 07:49
Blir ju klockrent!
Däremot blir det kanske lite sådär om det hade varit två R56:or med likadana färgkombinationer.

Cullin
2010-09-08, 09:25
Det är väl inte fel med samma färg men det är samtidigt så att omväxling förnöjer.

Min favorit är Cosmic Blue med ljus skinninredning.

http://miniclub.se/album.php?albumid=154&pictureid=2995

yonasu
2010-09-08, 09:34
Cosmic blue? är det samma som astro blue? så svårt att se färger på bilder...

Jag skulle inte klara att skaffa 2 nästan likadana bilar, så rädd att man skulle ångra sig.
Se istället till att skaffa 2 färger som är komplement till varandra. Och så kan man alltid skaffa stripes som matchar den andra bilen :)

Cullin
2010-09-08, 09:52
Nej du tänker nog på Astro Black. Den är ju mer svart:)

yonasu
2010-09-08, 13:37
min hjärna läste black och så skrev jag blue... jag har ju själv den färgen dangit.:-x

dvorak
2010-09-08, 13:38
Det blir ju jättefint med två Jordgubbar på parkeringen! Do it :D

Dragon
2010-09-08, 13:51
Det blir kanon, kör på det! ;)

Fredrik
2010-09-08, 14:26
Annars kanske jag kan fresta herrn med en Absolute Black med röda JCW stripes - en härlig bild i Countryman-broschyren jag fick tidigare idag av Erik på MINI Stockholm.

Den röda färgen på Countryman heter Pure red och är mer ljusröd i tonen mot Chilli Red som ju drar mot det mer ilsket röda.
Den gula Bright Yellow (från 4:de kvartalet 2010) påminner lite om Liquid Yellow från R50/R53, inte lika mycket grönt i den som Interchange Yellow på R57.
Oxford Green (från 4.de kvartalet 2010 - metallic) ser mycket passande ut på Countryman - något mörkare än den grönmetallic som fanns att tillgå på R50/R53/R56.

Pepper White finns ej utan den vita heter Light White - mer vitt än i Pepper White.

Till Dvorak har vi färgen Light Coffee (solid färg, ej metallic) så han kan få ytterligare en bil med samma öknamn som hans R55 S, men något ljusare än Hot Choccolate.

Tre blåa finns: Surf Blue (kommer från 4:e kvartalet 2010 - solid färg och mer åt Hyper Blue kanske), True Blue (metallic snarlik Laser Blue, men något mörkare) samt Cosmic Blue (metallic) som är mörkblå och kanske har en svag dragning åt Black Eye Purple.

Silverfärgen heter Chrystal Silver och är en ganska ljus silverfärg men inte lika vit som White silver på Camdenmodellen av R56, och så finns färgen Royal Grey - titta på Park Lane versionen av R50/R53 som fanns i den färgen så ser du hur den ser ut.

Take your pick Henrik - vad du än tar blir det kanon.

Fick också info av Erik att det är ett gäng Countryman beställda nu, så ramla på i kön gott folk, ramla på 8)

RobertH
2010-09-08, 14:50
Royal grey är tillbaka! :D

Klart snyggaste färgen. Man kanske skulle hasa sig över till Solna och ta en koll på de där storbilarna ändå :eek:

Fredrik
2010-09-08, 15:10
Stämmer Robban, och jag håller med - en mycket snygg färg, även fast min favvo nog är True Blue 8)

Haugthon
2010-09-08, 16:33
Mmmm klart det skall vara en preusisk uppställning av Minisar på garageuppfarten! :D

Haugthon
2010-09-09, 10:22
Jag kan ju inte säga att jag hålle rdet spåret själv dock, sambon och jag ska nu till helgen åka och titta på en brun (Light Coffee) Countryman i göteborg... I Know I know...

JOBBARGUBBEN
2010-09-09, 19:22
Jag kan ju inte säga att jag hålle rdet spåret själv dock, sambon och jag ska nu till helgen åka och titta på en brun (Light Coffee) Countryman i göteborg... I Know I know...

vad kul, berätta hur det gick.

Fredrik
2010-09-10, 07:20
Från den 18/9 kan man provköra Countryman hos de flesta MINIhandlare :steering:

Kontakta din MINIhandlare för att vara säker på att de har bilar för provkörning så just DU blir en av de första som sitter bakom ratten på denna fantastiska nya medlem i MINIfamiljen 8)

Cullin
2010-09-10, 08:50
Jag vet en som kommer vara hos Förenade Bil och testa! Hoppas på en positiv upplevelse!

Hagatorpet
2010-09-10, 10:23
Från den 18/9 kan man provköra Countryman hos de flesta MINIhandlare :steering:

Kontakta din MINIhandlare för att vara säker på att de har bilar för provkörning så just DU blir en av de första som sitter bakom ratten på denna fantastiska nya medlem i MINIfamiljen 8)

Jag var på den första förhandsvisningen i Stockholm :)
även VIP visningen i Göteborg :D
Men tyvärr missar jag den i Malmö :(

Men kommer garanterat att ha vara en av de första att provköra :cool:

Erik Börnstedt
2010-09-10, 14:55
Kan säga att Countryman S med Pure Red och 5-Star Double spoke composite är grymt fin!
Har en sån i gömmorna nu, fruktansvärt!! :)

Dock är det vanligaste bland kunderna Light Coffee och Light White, som redan köpt.

Och som tidigare, ett MÅSTE är att få köra bilen!

MVH Erik MINI Solna

rajapruk
2010-09-14, 16:46
Countrymans röda färg är ljusare och mer åt orange-hållet jämfört med gamla hederliga chili red. Så de kommer inte se samma ut på uppfarten.

Haugthon
2010-09-14, 19:42
vad kul, berätta hur det gick.

Jahop det bidde tyvärr ingen Countryman, det blev en Mercedes B-klass istället. :down

Hagatorpet
2010-09-14, 21:05
Jahop det bidde tyvärr ingen Countryman, det blev en Mercedes B-klass istället. :down

VA :banghead:

Haugthon
2010-09-15, 09:36
Haha ja jo men jag kunde inte annat än viska i hennes öra vad det var som hon skulle köpa. Och min starka lobby kanpanj för en Light Coffee Counrtyman D.

Min barnsliga sida jublade innombords vid tanken på en Mellow Yellow R56 jämte en Light Coffee R60 på gården :D.


VA :banghead:

MaryJay
2010-09-15, 12:43
Jahop det bidde tyvärr ingen Countryman, det blev en Mercedes B-klass istället. :down

Hmm... Vad hände där?! :down

Erik Börnstedt
2010-09-15, 15:12
Det finns hjälp att få och jag tar gärna in Mercan i byte direkt :)
08-7353927 så ordnar vi trygg framtid utan sömnproblem :)

MVH Erik

Haugthon
2010-09-15, 16:11
Haha ja jo det hade ju enligt mig varit det bästa, men nu är det ju den bättre hälften som bestämmer denna ggn så... Personligen tror ju jag att det finns få bilar som slår en Countryman i reklamvärde, men som sagt ovan ;)

Ps:
Sorry Henrik om jag kapade din tråd här nu.