handdator

Visa fullständig version : Ställ skruv för xenon lyktan



Ashra
2010-09-07, 20:06
Suck för 8 månader sedan så lämna jag in bilen på verkstad där de bytte höger lykta självklart missa de att ställa in skiten så den skjuter lite för högt vid besiktningen.

så undrar om nån har koll sätt en guide eller nått där man ser vilken skruv som är ställ skruven för lyktan. för jag orkar verkligen inte bråka med verkstaden om det. Lite panik pga ombesiktningstiden

Ace
2010-09-07, 20:08
Har du vaknat!????

loop
2010-09-07, 20:24
Kan det inte vara så att besiktningsmanen öppnade huven innan han kollade inställningen på lyset?

Ashra
2010-09-07, 20:48
Kan det inte vara så att besiktningsmanen öppnade huven innan han kollade inställningen på lyset?

Nej den lyser för högt

MrCooper
2010-09-07, 21:23
Är inte så påläst hur det funkar men Xenon är väl självjusterande? I så fall är väl knappast bara en skruv att skruva på.

yonasu
2010-09-07, 23:45
Jo det är en skruv. två faktiskt, en i sidled en i höjdled, fick en liten tutorial på bavaria när jag var där sist. Dom är vita och ser ut som små kors, en ovanpå och en bredvid nedanför.. typ, om klockan inte va för mycket skulle jag fotat men orkarnte..

Däremot ställde novation dom helt åt skogen, jag har lastbilschaffisar som blinkar åt mig varje dag nu :)

Hagatorpet
2010-09-08, 07:36
Jo det är en skruv. två faktiskt, en i sidled en i höjdled, fick en liten tutorial på bavaria när jag var där sist. Dom är vita och ser ut som små kors, en ovanpå och en bredvid nedanför.. typ, om klockan inte va för mycket skulle jag fotat men orkarnte..

Däremot ställde novation dom helt åt skogen, jag har lastbilschaffisar som blinkar åt mig varje dag nu :)

Du hejar väl tillbaka :D

yonasu
2010-09-08, 13:40
jag tycker det är så pinsamt så jag undviker dom bara och låtsas som ingenting. :blush:

Ashra
2010-09-08, 18:19
Jo det är en skruv. två faktiskt, en i sidled en i höjdled, fick en liten tutorial på bavaria när jag var där sist. Dom är vita och ser ut som små kors, en ovanpå och en bredvid nedanför.. typ, om klockan inte va för mycket skulle jag fotat men orkarnte..

Däremot ställde novation dom helt åt skogen, jag har lastbilschaffisar som blinkar åt mig varje dag nu :)

kan du fota imorrn vore guld =)

loop
2010-09-08, 19:52
Kan detta vara till hjälp?


http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=36&pictureid=3014
View image in gallery ('http://www.miniclub.se/album.php?albumid=36&pictureid=3014')

Ashra
2010-09-08, 20:48
Perfa besiktning here i come :P

yonasu
2010-09-08, 22:17
Kan inte riktigt se på dom där bilderna, men jag tror inte det ser ut sådär på min iaf. Kan kolla imorrn och ta en bild.

Ashra
2010-09-09, 18:05
de där bidlerna är för 2005 framåt så vore najs om du kunde ta en bild på hurd et ser ut för dig :)

yonasu
2010-09-09, 20:02
http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=135&pictureid=3016

Jag har ju tyvärr en r56a men sådär ser det ut hos mig iaf. dom vita plastplupparna, man måste visst enligt utsago skruva som en dåre för att nåt ska hända. Vet inte vilken som är upp och ner dock, ska ut och justera lite själv nu kanske så återkommer isf.

hoppas jag hann innan du hade ombesiktning :)

*edit* jo jag har aldrig putsat motorn och det har ingen ägare innan mig heller :D

yonasu
2010-09-09, 21:13
ok har grejjat lite. den inre (vänstra i bilden) skruven ställer höjden, den andra ställer... uhm jo.. höjden? på ena lyktan hände knappt nåt på andra ändrades höjden lite. Antar att det är mer komplicerat än så och att ljusbilden(?) ändras med yttre skruven.

Har också kommit fram till att mina lyktor inte läcker nåt ljus alls så antingen ser jag skyltar och bländar folk, eller så ser jag bara asfalt :(