handdator

Visa fullständig version : En demokratiskt handling utfört



Hobbe
2010-09-01, 15:42
Efter diverse hantering av kuvert och valsedlar så avklarades septembermånads "rättighet/skyldighet".

MINIpartiet fick mina kommunala, landstings, och riksdagsröster.
Jag kryssade spamkungen Fredrik.
Om vi lider så ska alla lida :D

powernap
2010-09-01, 15:56
Efter diverse hantering av kuvert och valsedlar så avklarades septembermånads "rättighet/skyldighet".

MINIpartiet fick mina kommunala, landstings, och riksdagsröster.
Jag kryssade spamkungen Fredrik.
Om vi lider så ska alla lida :D

:potd:

Dragon
2010-09-01, 16:10
Precis det jag hade tänkt oxå :p

MadeleineO
2010-09-01, 17:15
Skulle gärna föra upp frågan om MINI-dagar på den politiska agendan, särskilt behövligt i den eländiga stockholmstrafiken. Om det bara var MINIs ute vore det en lisa för själen att fara runt, tom i rusningstrafik :)

Bang
2010-09-01, 18:32
Fredrik får min röst!

Hagatorpet
2010-09-01, 19:54
Fredrik får min röst!

Min också :D
Fradrik vår näste Statsminister

Fredrik
2010-09-02, 06:51
:soffa:



:ide: Fast det är klart, om jag blir vald kan jag ju införa lite extra specialsaker för alla MINIster så livet som MINIägare blir än lättare, eller vad sägs om följande valmanifest:

- Alla MINIägare äger rätt till fri service och fria reparationer närhelst behovet finnes.
- MINIägare äger rätt att framföra sitt kära fordon i samtliga kollektivkörfält (bussfiler) över hela landet.
- MINIägare behöver ej betala s.k. trängselskatt i storstadsregioner då de framför ett sådan glädjeskapande fordon att de glädjer sin omgivning, samt de facto att de tar så liten plats.
- Med hänsyn tagen till punkten ovan så kan man nästan kalla en MINIägare för entertainer varför skatt ej kommer att tas ut då MINIsten "är på jobbet" närhelst han eller hon framför sitt fordon.
- På ålderns höst kommer ett speciellt äldreboende för MINIster bildas där alla kan sitta och diskutera Chillipaket, S-Spokefälgar, panoramatak o.d.
- När man sedan har levt sitt liv och det är dags att möta Sankte Per så finns det givetvis speciella träfrackar för den sanne MINIsten:
- Nederdelen finns bl.a i färgerna Chilli Red, Laser Blue, BRG och Pepper White.
- Locket finns i färgerna White, Black samt nederdelslackad om man så önskar - panoramalock kanske kommer att erbjudas vid ett senare tillfälle.


Om det här låter bra, rösta på mig....




....eller nåt :woot: ;)

Hagatorpet
2010-09-02, 09:04
En liten fråga från landet :confused:
Behöver man verkligen betala trängselskatt om man har en Mini :eek:

Fredrik
2010-09-02, 09:18
En liten fråga från landet :confused:
Behöver man verkligen betala trängselskatt om man har en Mini :eek:

Sorgligt men sant :(

Panerai
2010-09-02, 09:44
Mini Cooper D slipper väl undan pga miljöbil?

Fredrik
2010-09-02, 10:32
Den har gjort det men vet inte om det blev en ändring - någon som kör D i Stockholm som vet?

Hagatorpet
2010-09-02, 11:07
Jag har kört i Stockholm
men tror inte jag kört där man skall betala
jag har i alla fall aldrig fått någon räkning

RobertH
2010-09-02, 12:23
Andersson har ju en D och han parkerar på "finsidan" (Bromma) av Tranebergsbron för att slippa betala tullar.

dvorak
2010-09-02, 12:42
Ahhhh.... sniket :D

ola
2010-09-02, 15:41
En liten fråga från landet :confused:
Behöver man verkligen betala trängselskatt om man har en Mini :eek:

Faktiskt inte om man har en sån här MINI; http://www.britalianracing.se/index.php/nyheter/ice-flip.html

Dragon
2010-09-02, 15:55
Faktiskt inte om man har en sån här MINI; http://www.britalianracing.se/index.php/nyheter/ice-flip.html

Nej nej, nu tror jag du tänker lite fel...den skall man ha till att ta bort isen på nummerplåten på vintern ju :p





Tänk hur en liten smiley kan ändra en hel mening ;)

Hagatorpet
2010-09-02, 20:33
Faktiskt inte om man har en sån här MINI; http://www.britalianracing.se/index.php/nyheter/ice-flip.html

Det är så sällan jag är i Stockholm så det lönar sig inte, men det vore roligt :D

Kongo
2010-09-02, 21:23
Blabla

- På ålderns höst kommer ett speciellt äldreboende för MINIster bildas där alla kan sitta och diskutera Chillipaket, S-Spokefälgar, panoramatak, Visingsöhistorier

blabla






Den har gjort det men vet inte om det blev en ändring - någon som kör D i Stockholm som vet?

Har dieselbilar alltså klarat sig förut? Säker på det? de senaste åren så har det inte räckt med "miljöbil" den måste även drivas på förnyelsebart bränsle. Därför skapar storsaabar, Lexus 400h (eller vad den heter) och andra bilar som KAN gå på E85 mindre trängsel och slipper trängselskatt...

Hagatorpet
2010-09-02, 21:26
Fri parkering är det i alla fall
Jag har inte betalat en enda av de parkeringsböter jag fått sen jag köpte Viking :D