handdator

Visa fullständig version : Expedia.se - Blåsning - Varning



Panerai
2010-09-01, 08:19
I Söndags (29/8) försökte jag boka en resa till mig och flickvännen.

Tänkte att det kunde vara skönt att komma iväg ifrån Sverige precis innan jul, vem vet, kanske shoppa lite julklappar till nära och kära.

Hittade en klockren resa på expedia.se (ToR Köpenhamn-Los Angeles 10-dagar, hyrbil och hotell allt klart). Andaz West Hollywood, Ser verkligen inbjudande ut och vem bryr sig om det är December månad när vi väl åker dit? Att caba ner i CA i December slår ju nästan en genomsnittlig sommardag 2010 i Sverige.

Efter att jag fyllt i 1 miljon uppgifter för att inget skulle kunna gå fel så trycker jag på bekräfta.

Jag får ett fel meddelande om att något gick fel vid min bokning och tänker att nu är IE8 igång och fungerar lika tillförlitligt som vanligt.

För säkerhetsskull loggar jag in på min internetbank för att kolla så att det inte drogs några pengar - jag fick ju ingen resa.

Vad tror ni själv? Jo pengarna har lämnat kontot :) - Jag är nu 35k fattigare utan bokningsnummer.

Jag tänker direkt att det går säkert enkelt att lösa, de har ju ett nummer som går att ringa in till? När jag ringt in till Expedia.se 0851761378 får jag prata med någon finnig liten femton årig tjej som heter Jenny. Hon förklarar att det inte alls går att göra något åt detta och att jag får vänta och se vad som händer under veckan som kommer.

Hon är inte det minsta behjälplig och när jag ber att få prata med hennes chef så kan hon Direkt se att Han är upptagen, allt för att lite senare veta att Hon inte vill ta mitt samtal?

Jag förklarar lugnt vad jag tycker om henne och lägger på, ringer upp igen och får prata med en annan kvinna som faktiskt, hör och häpna säger att det går att lösa jätte enkelt, att det är ett vanligt fel hos dom när man bokar via internet.

Hon tar mitt kortnummer (något jag inte gillar att lämna ut per telefon) samtidigt som hon påstår att hon kan se att jag har en spärr på mitt kort på 30k (något jag vet att jag inte har, samt att jag har kollat upp det med min bank igår (Måndag 30/8)) Jag tänker att visst hon kan mumla sitt mumbo jumbo om spärr på mitt kort, sålänge jag får tillbaka mina pengar.

Hon säger att hon faxat till min bank och att pengarna kommer släppas dagen efter.

Nu är det Onsdag och när jag imorse loggar in på min Handelsbanken så saknas där fortfarande 35k.

Jag ringer in till Expedia.se igen och får prata med en Kasper, Kasper informerar mig då om att Ingen som kan kolla upp detta närmare finns i närheten förens imorgon klockan 8.00. Jag är nu så trött på alla callcenter nissar som har fått order om att ingen får prata med deras chefer, att jag säger till Kasper att visst, jag kan återkomma imorgon.

Jag vill med detta Varna alla för Expedia.se - de lovar mycket och sidan ser seriös ut men tydligen så är det jag råkat ut för ett enligt dem själva ett väldigt vanligt problem detta då "priserna kan ändras under bokningen och då går det inte igenom, men pengarna dras ändå"

Ser jag inte röken av mina pengar 08.00 imorgon(Torsdag 2/9) så kommer jag göra en polisanmälan för stöld eller liknande. Värre piss service har jag nämligen aldrig varit med om.

Min bank har förövrigt Inte mottagit något fax från Expedia.se som de påstår att de skickat för att ge tillbaka mina pengar.

Nummert de anger på sin hemsida går tydligen till "BT Nordics Limited UK Filial" - Återigen ett jätte seriöst intryck

http://www.zatzy.com/fragor-svar/368608-expedia-se-blasning-varning.html

dvorak
2010-09-01, 08:27
Tråkigt att höra, hoppas att det löser sig.

Det är väldigt jobbigt när vissa skor sig på andra!

Hagatorpet
2010-09-01, 08:30
Tråkigt, hoppas det löser sig.

Fredrik
2010-09-01, 08:37
Tråkigt Panerai och hoppas det löser sig, men tack för att du delger dina medMINIster detta så ingen annan råkar ut för likande saker.

Panerai
2010-09-01, 08:48
jag betvivlar inte att Expedia i sig är ett stort och seriöst företag, det har däremot sina enorma brister

Panerai
2010-09-01, 19:59
http://www.rejta.se/omdome/688924/Expedia+Sweden+AB

Verkar inte bara vara jag som har problem ;)

Hagatorpet
2010-09-01, 20:06
Dom verkar inget bra
kontakta en Advokat och polisanmäl

Ace
2010-09-01, 20:21
http://www.rejta.se/omdome/688924/Expedia+Sweden+AB

Verkar inte bara vara jag som har problem ;)

Tråkigt att höra.
Synd att du inte kollade Rejta först.

Panerai
2010-09-01, 20:25
Dom verkar inget bra
kontakta en Advokat och polisanmäl

Har polisanmält idag


Tråkigt att höra.
Synd att du inte kollade Rejta först.

Jepp, får hoppas att pengarna är på kontot imorgon (tror inte det men hoppas går ju) så att jag kan boka min resa på ett annat ställe

Emely&Robert
2010-09-21, 13:35
Hur har det gått?

Fredrik
2010-09-21, 13:37
Ja, det skulle vara intressant att veta - Expedia vevar väl reklam fortfarande på tv?

Hagatorpet
2012-05-31, 23:52
Hur gick detta? Panerai fick du tillbaka dina pengar?

Panerai
2012-06-01, 11:04
Jodå, efter många om och många sena SMS konversationer med Rätt person på Expedia så löst det sig. Tyvärr lyckades mongona att skicka pappert som krävdes till fel bankkontor först. Men det löste sig, jag åkte till USA på en resa som inte var bokad genom Expedia i Sverige.

Väldigt trevligt var det :)

Hagatorpet
2012-06-01, 13:53
Gott att det ordnade sig till slut i alla fall