handdator

Visa fullständig version : Uppsnappat om Roadster och Coupé



Fredrik
2010-08-30, 07:29
Jag kikade in på TotalMINI och såg där att Jon skrivit något intressant:

"**** HOT OFF THE PRESS ****


totalMINI has learned through various sources something small but significant about the forthcoming Coupe and Roadster models.

Its widely known now that the R59 MINI Coupe will have a launch date around August/September 2011, with the R58 Roadster following six months later in Spring 2012...

...what hasn't been known up until now however is that both models will see a first, not only for the MINI family, but for the BMW model family as a whole!

So what is this technical marvel I hear you all ask?

Well, both models will feature a dynamic rear spoiler!

Currently, that's as much information as I have, however I would anticipate both cars will have a rear spoiler that sits near-flush with the rear decklid, and then raises at a certain speed to aid rear downforce - similar to that used on the Porsche Boxster.

As I have said, details are limited still - but expect more grapevine rumour action as we start seeing camouflaged test cars out on the road in advance of the Coupes likely first full pulic appearance (in production spec) at Geneva in March next year."

Hobbe
2010-08-30, 13:26
Är det inte lättare att bara klippa in länken? ;)

En elektrisk bakvinge är ju bara ännu en fantastisk del som engelsmännen kan misslyckas med i produktionen.
Engelsmän och elektronik är som olja och vatten :D
Hoppas att produktionen blir i Tyskland.

dvorak
2010-08-30, 13:28
Nja, det är ju lite som att posta foton!!

Fredrik
2010-08-30, 13:28
Är det inte lättare att bara klippa in länken? ;)

Roligare, mer spektakulärt och udda att göra som jag och krångla till det lite :woot: ;)

Fredrik
2010-08-30, 13:29
Nja, det är ju lite som att posta foton!!

:lam: :mrgreen: ;)

Fredrik
2010-09-02, 07:16
R58 och R59 kommer att erbjudas både som S och JCW för er som undrar!

Jag hörde något tidigare om att Coupé enbart skulle erbjudas som JCW och Roadster enbart som S, men det är alltså fel då jag hört annat från två rätt insatta källor.

Stephand
2010-09-02, 12:46
Coupén är riktigt hårig och Rodstern upplever jag som en bil som kommer att köras av folk som klipper håriga människor:D

Skämt och sido, bägge lär gå åt som smör i solsken.

Dragon
2010-09-02, 12:49
mmm en JCW Coupé hade jag kunnat tänka mig på parkeringen :p

yonasu
2010-09-02, 13:02
mmm en JCW Coupé hade jag kunnat tänka mig på parkeringen :p

instämmer.
kommer bli en fin sommarbil ^^

Gustav2000
2010-09-02, 15:27
Jag tror starkt på Roadstern. Det kan nog bli min nästa Mini. Jag tycker att Coupén ser ut som något du hoppade sönder i nintendo spelet Super Mario Bro´s på 90 talet. Hoppas att min uppfattning ändras.

Dragon
2010-09-02, 15:45
Jag tror starkt på Roadstern. Det kan nog bli min nästa Mini. Jag tycker att Coupén ser ut som något du hoppade sönder i nintendo spelet Super Mario Bro´s på 90 talet. Hoppas att min uppfattning ändras.

Damn you! :mad: ;) Hade inte tänkt på det...*mutter* *mutter* men nu när du säger det så...får bli att göra det fullt ut med pepper-white kaross och brunt tak samt döpa den till "Koopa" :D :p ;)

Erik Börnstedt
2010-09-06, 19:31
Snyggaste MINI´n!
Jag skall bli först med en Coupé i Sverige!
Och det skall jag hålla till 110% :) !


MVH Erik

Dragon
2010-09-06, 23:55
Snyggaste MINI´n!
Jag skall bli först med en Coupé i Sverige!
Och det skall jag hålla till 110% :) !


MVH Erik

Det tycker jag låter som en helt suverän idé! Doooo it! :)

Fredrik
2010-11-23, 16:11
Mer info: det verkar som att presentationen kan komma på Genévesalongen i mars och orderböckerna öppnas kort därefter. Trolig leverans för de första kunderna är i september 2011.

Under juluppehållet kommer de att montera nya delar för linjen i Plant Oxford, och dessa ska sedan intrimmas och de första tillverkade testexemplaren av R59 Coupé genomgå shakedowns innan den riktiga produktionen startar.

powernap
2010-11-23, 19:43
Mer info: det verkar som att presentationen kan komma på Genévesalongen i mars och orderböckerna öppnas kort därefter. Trolig leverans för de första kunderna är i september 2011.

Under juluppehållet kommer de att montera nya delar för linjen i Plant Oxford, och dessa ska sedan intrimmas och de första tillverkade testexemplaren av R59 Coupé genomgå shakedowns innan den riktiga produktionen startar.

av anledning följer jag denna tråden med varmt intresse :cool:

men fredrik "vars e bilderna??" :soffa:

Gustav2000
2010-11-23, 22:04
Snyggaste MINI´n!
Jag skall bli först med en Coupé i Sverige!
Och det skall jag hålla till 110% :) !
MVH Erik

Då ska jag vara först med en Roadster! Se nu till att vara beredd med orderboken! Du kan ju kryssa i allt så att det går fortare att välja färg.

Erik Börnstedt
2010-11-24, 17:03
Kul Fredrik!
Fan om man inte skall boka en flygstol dit ner sen.. hmmmmm.

Haha jag lägger dig i förhandsbokningen Gustav.

Har redan 2 säkra som bara SKALL ha Coupén.
Jag är en utav dem :=)

MVH Erik

Fredrik
2010-11-25, 09:11
Kul Fredrik!
Fan om man inte skall boka en flygstol dit ner sen.. hmmmmm.

Haha jag lägger dig i förhandsbokningen Gustav.

Har redan 2 säkra som bara SKALL ha Coupén.
Jag är en utav dem :=)

MVH Erik

Jag gör så gott jag kan Erik ;)

Coupén blir garanterat en dundersuccé och givetvis även Roadstern.

MINIfamiljen växer så det knakar, nu täcker man snart in alla varianter och versioner som kan passa många blivande MINIster men som av olika anledningar inte kunnat skaffat någon på grund av att något saknas för att täcka just deras behov.
MINI går en bra framtid till mötes 8)

JockeO
2010-11-25, 17:13
Finns det några publicerade spy-shots av dessa nya modeller, eller är det endast prototyper som visats upp?

De är väl hög tid för vintertester i norra Sverige, om de skall släppas kommande år. Ut och fota!

/M v h, JockeO

Panerai
2010-11-25, 17:23
En svart coupe med rött tak, de röda jcw stripsen samt ett par svarta bbs lm 18" fälgar... Mmm

Fredrik
2010-11-27, 09:18
Finns det några publicerade spy-shots av dessa nya modeller, eller är det endast prototyper som visats upp?

De är väl hög tid för vintertester i norra Sverige, om de skall släppas kommande år. Ut och fota!

/M v h, JockeO

Inte vad jag vet, tror bara att de än så länge byggt dessa två prototyper.
När några utvalda MINIster från TotalMINI fick vara med på en VIP-presentation med provkörning en månad innan Countryman launchades officiellt stod den som utställningsbil bakom rep bredvid Countryman och en del andra MINImodeller - se men inte röra eller provsitta verkar än så länge gälla för R59.