handdator

Visa fullständig version : Eftersnack Sommarträffen Visingsö 28-29/8 2010



Fredrik
2010-08-28, 23:44
I denna tråd skriver vi hur skoj vi hade, postar bilder samt hissar och dissar saker och ting.

För närvarande sitter vi på loftet och småljuger om olika saker.
Peter (dvorak) berättade just efter noggranna efterforskningar att det finns mest robotgräsklippare per capita per kommun just på Visingsö, samt att det på Visingsö på sextiotalet tillverkades en husvagn som låg till grund för den Polarhusvagn som är så populär idag!

Rasmus
2010-08-28, 23:55
Peter (dvorak) berättade just efter noggranna efterforskningar att det finns mest robotgräsklippare per capita per kommun just på Visingsö, samt att det på Visingsö på sextiotalet tillverkades en husvagn som låg till grund för den Polarhusvagn som är så populär idag!

Låter som en framgångsaga, det där Visingsö! ;) :D

powernap
2010-08-29, 08:36
Väntar spänt på alla bilder som fredrik lovat att han ska dela med sig av :cool:

MrCooper
2010-08-29, 10:19
Väntar spänt på alla bilder som fredrik lovat att han ska dela med sig av :cool:

Jag med :p

powernap
2010-08-29, 10:31
Dags för en omröstning?

När, hur, var o framförallt VARFÖR tar det sån tid?

Hagatorpet
2010-08-29, 14:41
Det var en trevlig träff med lite nya ansikten för mig
bilder kommer säkert så fort Fredrik kommit hem :D

dvorak
2010-08-29, 15:43
Visste ni att Polisskolan 3 spelades in på Visingsö?

Luc!fear
2010-08-29, 16:02
Sorry!

Hagatorpet
2010-08-29, 16:29
Visste ni att Polisskolan 3 spelades in på Visingsö?


Polisskolan 3 :eek: det får du nog förklara :confused:

MaryJay
2010-08-29, 16:37
Jag och Bruno tackar för en jättetrevlig sommarträff! :) Tråkigt att det regnade under lördagen dock, annars har jag haft jättekul! Jag har laddat upp en hel hög med bilder från helgen! Så nu är det bara att kommentera på för fullt...

Visste ni förresten att Beatles skrev låten "help" under ett besök på vsisngsö?

>>BILDER<< (http://www.miniclub.se/album.php?albumid=149)

dvorak
2010-08-29, 17:23
Måste bara säga att jag har haft en fantastiskt rolig helg! Tack allihop!

Jag tycket faktiskt att det är trevligt att det inte blev så mycket bilkörning, det blir mer tid till det sociala. Personligen så värdesätter jag det mer än bilkörningen, det får jag nog av på banträffar, jobbet, körningen till sommarträffen osv. Visingsö var ett kul val, jag har alltid velat se ön. Dock är ju utbudet av aktiviteter lite begränsat, men så är det ju ibland.

När det gäller tidpunkter slutet av Augusti så är det lite riskabelt med vädret. Problemet med att ha träffen tidigare är krocken med folks semestrar, jag tror att det bidrar till att färre bilar kommer.

Haha, jag är mycket mer utvilad iår än förra året, jag sov som en stock! :D

powernap
2010-08-29, 17:24
För oss som fick förhinder, så är det supertrevligt med alla bilder...TACK!

dvorak
2010-08-29, 17:42
Yes, vi saknade kromraketen! :D

Tack för bilderna Marie!

FEED ME
2010-08-29, 17:45
Jag kan hålla med Dan om att organisationen var i princip obefintlig. Eller kanske rättare sagt - det saknades ett program för dagen... Men detta till trots tycker jag att vi hade kanonkul! Med så många trevliga människor blir det skoj även om man får improvisera lite...

Nästa år kanske vi ska ses på en lite större ö? T.ex. Gotland. Där finns mycket trevligt att göra för de flesta smaker...

Visste ni förresten att Göteborg ursprungligen låg på Visingsö, men fick flytta till Västkusten eftersom de småländska urinvånarna inte uppskattade den småironiska humor som stadsborna spred runt ön med hjälp av dåtidens Mini Cooper - även kallad Remmalag. Under den kända "dackefejden" på slutet av 1930-talet lyckades smålänningarna driva stadsborna västerut med hjälp av författaren Adolf H, som vid tillfället befann sig på ön för att skriva sina memoarer. Visingsö har fortfarande Adolf att tacka för sin nuvarande virilitet, vilket bl.a. hyllas än idag genom vaxdockor utplacerade på de större etablissemangen. Varje helgfri söndag samlas de bofasta invånarna för att till dragspelets toner dansa runt vaxdockorna och minnas dagen som den sista Göteborgaren drevs från ön.
(Källa: wikipedia.dvorak.se)

MaryJay
2010-08-29, 17:53
Visste ni förresten att Göteborg ursprungligen låg på Visingsö, men fick flytta till Västkusten eftersom de småländska urinvånarna inte uppskattade den småironiska humor som stadsborna spred runt ön med hjälp av dåtidens Mini Cooper - även kallad Remmalag. Under den kända "dackefejden" på slutet av 1930-talet lyckades smålänningarna driva stadsborna västerut med hjälp av författaren Adolf H, som vid tillfället befann sig på ön för att skriva sina memoarer. Visingsö har fortfarande Adolf att tacka för sin nuvarande virilitet, vilket bl.a. hyllas än idag genom vaxdockor utplacerade på de större etablissemangen. Varje helgfri söndag samlas de bofasta invånarna för att till dragspelets toner dansa runt vaxdockorna och minnas dagen som den sista Göteborgaren drevs från ön.
(Källa: wikipedia.dvorak.se)

Hahahaha... Klockren sammanfattning av helgens intryck och interna skämt! :lol:

Men en sak har jag inte riktigt 100% koll på... Var det Magnus Ladulås eller Eva Braun som höll i dragspelet under dessa sammankomster?

dvorak
2010-08-29, 17:56
Det var Eva Braun!

Eirk: Bra inte där, det visste jag faktiskt inte :D

Kongo
2010-08-29, 18:06
Tack alla för en helt underbar helg :D
Jag tycker det var riktigt skönt att slippa sitta i bilen 30 mil och sedan sitta i bilen för att åka runt på diverse evenemang.

Synd att vädret & mörkret satte stopp för brännboll, det hade varit pricken över i.

Tack Öbergs för en kalasatmosfär (& T-shirten för 3 plats i tipsrundan med mina lagkamrater Jordgubben och Feed me)

Visste ni föresten att Arn tog bilen till Gränna och fick sedan ro över till Visingsö? Källa MaryJay


Tyvärr kom inte Fredrik med välling när det var läggdags :(

dvorak
2010-08-29, 18:35
Yes, brännbollen var ju också planerad samt ett bättre sightseeing.

Det var ju lite synd att det regnade så, då hade vi haft lite andra möjligheter med aktiviteter. På en camping är man ju ganska bunden ifall det regnar.

Stort tack till Fredrik som drog det tunga lasset detta året!

Wazp
2010-08-29, 19:05
Jajemen....Tack alla för en super helg. Även fast det regnade i början så förvandlades denna träffen till en Knas roligt träff kan hålla med om att Ö.a inte va så himmla sevärd men ändå rätt skönt att det inte blir en massa åkande hit och dit, då får man ju mer tid över att umgås med alla nya som man inte träffat förut. Gött mos för tipsrundan den va underhållande och lag Wasp vidhåller fortfarande att det det heter lejdare på en båt och inte stege/trappa.... ser redan fram emot nästa års sverigeträff oavsett vad, en eloge till Fredrik för allt jobb med bokningarna och en till Ace och Dvorak för rundan....

Ace
2010-08-29, 19:16
Jag hade kanon-kul även ifall jag missade dom två skotten.
Att organisationen var obefintlig tycker jag är att ta i i överkant.
Det krävs en hel del jobb speciellt från Fredriks sida att fixa boende, mat och färjeöverfart.
Det är i princip Fredrik själv som fixat träffen förutom poängpromenaden som jag och dvorak stod för. Det är öppet för ALLA medlemmar att vara med och dra sitt strå till stacken och inte bara stå på läktaren med händerna i kors och gnälla.
Sen kanske vi vid välkomst-mötet skulle varit tydligare med tider för biltur, poängpromenad och middag.
Men att träffa nya medlemmar och snacka en massa skit tycker jag är det som skall prägla en Sverigeträff. Det sociala alltså. Inte sitta i var sin bil och plöja massa mil alldeles för fort på småvägar.

Tack för en trevlig helg!

Mina bilder blev kass. Jag litar på J och D.

P.S Kan även skvallra om att Kongo numera heter Konny och att Jobbargubben heter Jordgubben. :)

Källa: Visipedia.se




Visste du att .. ........ .... ........ ... .... ...... .....!

Hagatorpet
2010-08-29, 20:02
Lite mer bilder

Hagatorpet
2010-08-29, 20:12
och så några till
den sista på en trött Emilia
som hälsar att det var den blå bilen som var snyggast,
samma som förra gången

MrCooper
2010-08-29, 20:19
Trevligt med lite bilder. Ser ut att ni ändå haft lite kul även om inte vädret varit det bästa.
Själv har jag snörvlat och hostat hela helgen. :(

Karina
2010-08-29, 21:10
Fantastiskt evenemang, det var länge sedan jag har skrattat så mycket som sist. Wedding crashers, uppsjö av smink och löshår, disko i min bil, sängplatsbrist och Maria Montazami gjorde kvällen oförglömlig.
Några bilder (http://www.miniclub.se/album.php?albumid=151) från min kamera innan och efter festdimma la sig ner.

Visste ni förresten att vaxdockor på Visingsö syftar som avbildning på de manniskor som öppet och förtroligt bidrar till kontroversiella händelser i öns 800 år långa historia?
Som tack för helgens insatser har vår värd Christer fått ny Vaxdocka Konny (http://www.skyshop.se/images/bild-11.jpg)
Den kommer förgylla många underbara tillställningar på Öberg's caffe framöver.

Andersson
2010-08-29, 22:01
Verkar ju som att ni haft en toppenhelg, synd på vädret bara. Här i sthlm var det riktigt fint igår men det spelade mig mindre roll då jag har jobbat hela helgen.

Gard
2010-08-29, 22:38
Hallå eller!
Ja, då var man hemma igen efter en lång resa till Visingsö........
..............fast egentligen var jag hemma, med fötterna på soffan innan ni andra hunnit växla upp till 4:ans växel.
Tack El presidente och alla ni som var med på denna något annorlunda, knasiga, märkliga och sociala tillställning.

Som ni förstår har jag en hel del bilder från helgen. Har självklart lagt upp ett litet album.Se till å kolla in det nu.
Även tack för ert tålamod med kameran, men som ni kan se så blev det ett par ok bilder iaf.

Har högvis mer bilder men de kan ni som vill få se på nästa träff, vart det nu blir.
Och föresten Visste du att på Visingsö.........................!

JOBBARGUBBEN
2010-08-30, 06:08
Jajemen....Tack alla för en super helg. Även fast det regnade i början så förvandlades denna träffen till en Knas roligt träff kan hålla med om att Ö.a inte va så himmla sevärd men ändå rätt skönt att det inte blir en massa åkande hit och dit, då får man ju mer tid över att umgås med alla nya som man inte träffat förut. Gött mos för tipsrundan den va underhållande och lag Wasp vidhåller fortfarande att det det heter lejdare på en båt och inte stege/trappa.... ser redan fram emot nästa års sverigeträff oavsett vad, en eloge till Fredrik för allt jobb med bokningarna och en till Ace och Dvorak för rundan....


Håller med om vartenda ord förutom det om båten och stegen.

Haugthon
2010-08-30, 06:41
Hahaha jag döör! :lol:

som lokalinvånare så vet jag att detta innehåller en viss sanningshalt.


Jag kan hålla med Dan om att organisationen var i princip obefintlig. Eller kanske rättare sagt - det saknades ett program för dagen... Men detta till trots tycker jag att vi hade kanonkul! Med så många trevliga människor blir det skoj även om man får improvisera lite...

Nästa år kanske vi ska ses på en lite större ö? T.ex. Gotland. Där finns mycket trevligt att göra för de flesta smaker...

Visste ni förresten att Göteborg ursprungligen låg på Visingsö, men fick flytta till Västkusten eftersom de småländska urinvånarna inte uppskattade den småironiska humor som stadsborna spred runt ön med hjälp av dåtidens Mini Cooper - även kallad Remmalag. Under den kända "dackefejden" på slutet av 1930-talet lyckades smålänningarna driva stadsborna västerut med hjälp av författaren Adolf H, som vid tillfället befann sig på ön för att skriva sina memoarer. Visingsö har fortfarande Adolf att tacka för sin nuvarande virilitet, vilket bl.a. hyllas än idag genom vaxdockor utplacerade på de större etablissemangen. Varje helgfri söndag samlas de bofasta invånarna för att till dragspelets toner dansa runt vaxdockorna och minnas dagen som den sista Göteborgaren drevs från ön.
(Källa: wikipedia.dvorak.se)

Fredrik
2010-08-30, 06:54
Tack till er alla som kom och uppskattade träffen som den var, ett stort tack till Peter och Robert (Dvorak och Ace) för er härliga tipspromenad - I love you guys!
Om vädergudarna varit mer nådiga hade de även planerat brännboll vilket kanske behagat några av deltagarna ytterligare ;)

Ett stort tack också till Alma som i sin ägandes konfektyrfabrik hade skapat små fantastiska chokladpraliner med MINI-logga på - lysande 8)
Tusen tack till Christer och Eva som med sitt enkla mysiga ställe Öbergs café klarade av att hysa ett gäng partysugna MINIster.
Stugorna var enkla men mysiga, och i stuga nr 6 där jag huserade fanns den fantastiska uppfinningen "element" som funkade utmärkt för Johan W, Ida och lilla charmtrollet Wilma och mig - vi frös inte och hade det bra.

Att vägarna är beskaffade så som de är på Visingsö kan jag dessvärre inte göra något åt, jag anser att visad respekt mot de boende på denna mindre ort är viktigare än att vi ska plöja fram i full fart för att kunna bli ihågkomna som något mindre bra än vad vi är idag!

Sommarträffen är tänkt främst som en träffpunkt för landets alla MINIster. Vissa passar upplägget för och vissa inte, det står var och en fritt att tycka vad man vill.
Nu har vi haft några olika varianter på sommarträffen, och nästa år verkar det bli lite annorlunda med fler kockar (se separat tråd) vilket kanske kan vara bra för att passa de övriga som inte är nöjda med årets upplägg.

Det jobb som man personligen lägger ner kan ibland vara riktigt tidskrävande, så det är som sagt trevligt att ni som hade trevligt uppskattar det jobb som lagts ner på att ni skulle få en "getaway from it all" tillsammans med likasinnade MINIster från hela vårt avlånga land.

MaryJay
2010-08-30, 07:34
Fredrik - Du har gjort ett jättebra jobb! Tack för ännu en lyckad sommarträff.

Hagatorpet
2010-08-30, 07:53
Fredrik - Du har gjort ett jättebra jobb! Tack för ännu en lyckad sommarträff.

Håller med föregående talare

Men om man nu ändå skall klaga! Vädret Fredrik, vädret.
kunde du inte fixat det lite bättre :D

Jag tyckte det var kanontrevligt
och det utan att jag behövde göra någon ting!
Det enda vi på hagatorpet inte tyckte var bra var att vi åkte hem på kvällen :mad:

magcar
2010-08-30, 07:57
Härliga bilder!
Avis att man inte kunde vara med... :-(

Fredrik
2010-08-30, 08:30
Fredrik - Du har gjort ett jättebra jobb! Tack för ännu en lyckad sommarträff.

Tack Marie, det värmer :happy:


Håller med föregående talare

Men om man nu ändå skall klaga! Vädret Fredrik, vädret.
kunde du inte fixat det lite bättre :D

Jag tyckte det var kanontrevligt
och det utan att jag behövde göra någon ting!
Det enda vi på hagatorpet inte tyckte var bra var att vi åkte hem på kvällen :mad:

Tack Owe, mycket skoj att inom loppet av några dagar träffas två gånger - först Countrymanvisning i Stockholm och sedan på sommarträffen - starkt kört 8)

dvorak
2010-08-30, 09:43
Jag vet inte ifall det är allmän kunskap, men denna stuntscen är inspelad på Visingsö. Straxt norr om Öbergs café:

YouTube- Best movie stunt ever --- South Indian style! (http://www.youtube.com/watch?v=mCopFzPGxLc)

Fredrik
2010-08-30, 10:03
Hahaha - en tiopoängare Peter :lol: :D

GustavO
2010-08-30, 10:59
Jag håller med de flesta av de föregående talarna. Det var en utmärkt kul, trevlig, lagom nördig och alldeles underbar MINI-helg. Många minnen som togs med hem - både mentala men även fysiska i form av MINI-prylar. Jag behöver väl inte påpeka att vi tyckte tipspromenaden var alldeles utmärkt, förträfflig och innehållet i segersäcken pryder nu hemmet. Wunderbar! :)

Förresten; jag hade en känsla av att jag hade sett Visingsö tidigare. Men nu vet jag varför jag fick denna deja vu-känsla: visste Ni att Eiffeltornet är en direkt avgjutning av Visingsö. Tänka sig...

ola
2010-08-30, 11:07
Fredrik! Verkar som du lyckats med ett trevligt arr återigen! Synd att man inte kunde vara med! Keep up the good work och filtrera bort gnället - det finns alltid nån som är missnöjd vad man än gör..

Björn P
2010-08-30, 11:35
Även om jag inte var med personligen är jag övertygad om att det var ett kanonarrangemang och det verkar ju i princip alla ha tyckt. En stor eloge till dig Fredrik för all tid du lagt ned på detta!

Till dig Dan som klagat: - Det är ingen charterresa du åkt på även om du av någon outgrundlig anledning verkar tro det. Skärpning! NMCS är en ideell förening där godhjärtade människor lägger ner sin begränsade fria tid på att hålla igång vår fina gemenskap.

Hobbe
2010-08-30, 12:42
Det jobb som man personligen lägger ner kan ibland vara riktigt tidskrävande, så det är som sagt trevligt att ni som hade trevligt uppskattar det jobb som lagts ner på att ni skulle få en "getaway from it all" tillsammans med likasinnade MINIster från hela vårt avlånga land.

Det är alltid uppskattat från min sida när folk lägger ned mycket av sin tid för att andra ska få ha kul.
Sedan är det upp till övriga att bjuda på sig själva om det ska anses lyckat.
Kör hårt Fredrik :)

Jozze
2010-08-30, 13:11
Jag kan inte klaga på något annat än vädret och fel sko val :( .
Tycker att det var jätte trevligt att få ansikten på folket här inne.
Tack för en fin dag! :D

Fredrik
2010-08-30, 13:26
Det är alltid uppskattat från min sida när folk lägger ned mycket av sin tid för att andra ska få ha kul.
Sedan är det upp till övriga att bjuda på sig själva om det ska anses lyckat.
Kör hårt Fredrik :)

Tack för stöd Måns, synd att du inte hade möjlighet att komma med denna gång.


Jag kan inte klaga på något annat än vädret och fel sko val :( .
Tycker att det var jätte trevligt att få ansikten på folket här inne.
Tack för en fin dag! :D

Det var mycket skoj att träffa er också Jozze, nästa gång blir det kompletterande skor eller barfotavarianten :D ;)

Luc!fear
2010-08-30, 14:12
...
Till dig Dan som klagat: - Det är ingen charterresa du åkt på även om du av någon outgrundlig anledning verkar tro det. Skärpning! NMCS är en ideell förening där godhjärtade människor lägger ner sin begränsade fria tid på att hålla igång vår fina gemenskap.
Jag klagar inte på någon person (som jag skrivit i det tidigare inlägget: Jag vill inte klaga på någon...) utan tycker endast att det var fel plats att lägga det på samt att vädret spelade oss inte i handen.
Det verkar som om många sett det som att jag klagade & det är synd men Jag har varit med på sommarträffen 4 år i rad och denna gång tyckte jag inte jag den var så bra.
Har jag rätt till det i dessa "valtider"?
Någon Charterresa hade jag inte väntat mig ...
Ang. allt arbete som bl.a. Fredik, Dvorak & Ace lagt ner skall dom ha all tack för & jag hoppas innerligen inte att dom tagit åt sig som bl.a. du Björn gjort.
Är det dock inte bilarna vi har gemensamt?
Att sitta utspridda i ett gammalt torp & är dö gris, åka kortege i 30-40km/tim ett par mil ser inte jag som ett högt värderat nöje.
Jag vill slutligen tacka alla som lagt ner någon tid på VIsingsörträffen & hoppas dom inte tagit åt sig personligen...
Kanske vi ses igen...

Fredrik
2010-08-30, 14:53
Jag klagar inte på någon person (som jag skrivit i det tidigare inlägget: Jag vill inte klaga på någon...) utan tycker endast att det var fel plats att lägga det på samt att vädret spelade oss inte i handen.
Det verkar som om många sett det som att jag klagade & det är synd men Jag har varit med på sommarträffen 4 år i rad och denna gång tyckte jag inte jag den var så bra.
Har jag rätt till det i dessa "valtider"?
Någon Charterresa hade jag inte väntat mig ...
Ang. allt arbete som bl.a. Fredik, Dvorak & Ace lagt ner skall dom ha all tack för & jag hoppas innerligen inte att dom tagit åt sig som bl.a. du Björn gjort.
Är det dock inte bilarna vi har gemensamt?
Att sitta utspridda i ett gammalt torp & är dö gris, åka kortege i 30-40km/tim ett par mil ser inte jag som ett högt värderat nöje.
Jag vill slutligen tacka alla som lagt ner någon tid på VIsingsörträffen & hoppas dom inte tagit åt sig personligen...
Kanske vi ses igen...

Jag tycker det är trist när man inte inser hur mycket jobb som krävs för att få mycket att flyta smidigt!
Jag länkade i ett tidigt stadium vars vi skulle bo och i länken fanns bilder.
Om denna boendeform ej passar kanske man bör överväga att ej närvara på träffen, alternativt fixar eget boende (det finns hotell på Visingsö) och precis som med Björnes träff var min tanke att man ej ska bli ruinerad för att delta!
Ditt raljerande kändes kort sagt som en käftsmäll, men nu känns det bättre tack.
Jag tycker också du ska visa respekt för Christer och Eva som hade plats för oss, jag uppskattar INTE att du skriver som du gör om deras härliga och charmiga lilla café - skärpning!!!!

Hagatorpet
2010-08-30, 15:47
Är det ingen mer som har bilder?

Ström
2010-08-30, 15:47
Vi vill instämma i den stora majoritetens hyllningar.
Tack för en trevlig träff och allt arbete ni lagt ner !

Vi hade så roligt som vi gjorde oss :)
Inte så roligt på Söndagen dock... Kanske för hög kakaohalt i puckon ?

Alltid lika trevligt att träffa Minifolket.
(Inte att förväxla med småfolket som befolkar skogarna på Visingsö)

Luc!fear
2010-08-30, 15:50
...
Jag vill slutligen tacka alla som lagt ner någon tid på VIsingsörträffen & hoppas dom inte tagit åt sig personligen...
Kanske vi ses igen...
Tack även Öbergs café, fisken var underbar... & Elin tyckte om hamburgaren...

Hobbe
2010-08-30, 15:50
Finns det något kvar av Visingsö nu när ni har åkt hem?
Är Friedrich von Kungsan ökänd även där efter helgens samkväm? :D

Fredrik
2010-08-30, 15:54
Finns det något kvar av Visingsö nu när ni har åkt hem?
Är Friedrich von Kungsan ökänd även där efter helgens samkväm? :D

Numera tituleras jag även "Friedrich von Visingsö" då jag för närvarande känner mig lite som en beskyddare av tidigare nämnd ö och dess invånare ;)

Visste ni att namnet Fredrik faktiskt härstammar från just Visingsö :)
Öns mest kände skald och poet kände ett skriande behov av ett vackert namn till sina verk och kom helt sonika på "Fredrik" när han vandrade runt på öa i jakten på inspiration :D

Ström
2010-08-30, 15:59
Tänk, vad får lära sig på detta forum !
Fantastiskt.

Fredrik
2010-08-30, 16:00
Vi vill instämma i den stora majoritetens hyllningar.
Tack för en trevlig träff och allt arbete ni lagt ner !

Vi hade så roligt som vi gjorde oss :)
Inte så roligt på Söndagen dock... Kanske för hög kakaohalt i puckon ?

Alltid lika trevligt att träffa Minifolket.
(Inte att förväxla med småfolket som befolkar skogarna på Visingsö)

Ström, alltid lika trevlig att träffa dig och din trevliga hustru - ni är ett järngäng som alltid blir ihågkomna för att ni tältade förra året i Mariestad då sängplatserna var slut - that is the true MINI spirit 8)

Hagatorpet
2010-08-30, 16:02
Numera tituleras jag även "Friedrich von Visingsö" då jag för närvarande känner mig lite som en beskyddare av tidigare nämnd ö och dess invånare ;)

Visste ni att namnet Fredrik faktiskt härstammar från just Visingsö :)
Öns mest kände skald och poet kände ett skriande behov av ett vackert namn till sina verk och kom helt sonika på "Fredrik" när han vandrade runt på öa i jakten på inspiration :D

Hette inte han Peter?
eller det kanske var det han hette före han bytte :confused:

dvorak
2010-08-30, 16:03
Visst ni att Fredrik kommer ifrån Visingsö?

Har är genetiskt tillverkat av gammalt sjögräs och kromade delar från alla gamla Cyklar som skräpade där. De släppte ut honom i vida världen då han putsade sönder alla självgående gräsklippare på ön. Han mumlade tydligen något om polerade grenrör när de satte honom på färjan. De hade inte sett honom sedan dess, det var därför som Eva såg så nervös ut!

Johan W
2010-08-30, 16:09
Får också instämma och tacka för en trevlig helg :)
Tänk vad mycket fakta man har missat om Visingsö, vad håller skolorna på med nu för tiden? ;)

Bilder från mig är på G :)

Cullin
2010-08-30, 16:16
Jag och Elin får också tacka för en trevlig träff! Vi vet om att det ligger mycket jobb bakom detta - och det ska man respektera.

Synd med det dåliga vädret och vi som inte skulle stanna på grillning åkte tidigare vilket kändes lite snopet - men då hann vi hem och fick lagat käk vi också.

Kul att få träffa er alla och se era fina bilar!

Fredrik
2010-08-30, 16:21
Jag hann inte med att säga hejdå till er Christian samt till Lennart med hustru, men det var mycket trevligt att träffa er 8)

MINI-chokladen Lennart bjöd på var kanon, och jag delade ut de små webadresskorten han sände med med förhoppning om att han ska få fler intresserade MINIster som kunder :D

Kongo
2010-08-30, 16:41
Jag håller med de flesta av de föregående talarna. Det var en utmärkt kul, trevlig, lagom nördig och alldeles underbar MINI-helg. Många minnen som togs med hem - både mentala men även fysiska i form av MINI-prylar. Jag behöver väl inte påpeka att vi tyckte tipspromenaden var alldeles utmärkt, förträfflig och innehållet i segersäcken pryder nu hemmet. Wunderbar! :)

Förresten; jag hade en känsla av att jag hade sett Visingsö tidigare. Men nu vet jag varför jag fick denna deja vu-känsla: visste Ni att Eiffeltornet är en direkt avgjutning av Visingsö. Tänka sig...

Och vem kunde tro att självaste Martin Stenmarck döljer sig bakom nicket GustavO :eek: Här är en bild där man ser Visingsö i bakgrunden

Kongo
2010-08-30, 16:50
Visst ni att Fredrik kommer ifrån Visingsö?

Har är genetiskt tillverkat av gammalt sjögräs och kromade delar från alla gamla Cyklar som skräpade där. De släppte ut honom i vida världen då han putsade sönder alla självgående gräsklippare på ön. Han mumlade tydligen något om polerade grenrör när de satte honom på färjan. De hade inte sett honom sedan dess, det var därför som Eva såg så nervös ut!

:grupp:

Visste ni föresten att även ätten Bernadotte egentligen kommer från Visingsö och att det är ett taget namn? från början hette de nämligen Öberg...

Fredrik
2010-08-30, 16:55
Tänka sig - jag som trodde att de ursprungligen hette "Westling" eller liknande :D

Hagatorpet
2010-08-30, 16:58
Det enda jag med säkerhet vet är att Visingsö tidigare var ett berg
som en jätte kastade ut i sjön....

Eller var det Öland :confused:

Ace
2010-08-30, 17:09
Ström, alltid lika trevlig att träffa dig och din trevliga hustru - ni är ett järngäng som alltid blir ihågkomna för att ni tältade förra året i Mariestad då sängplatserna var slut - that is the true MINI spirit 8)

Tältade med kryckor....det får man inte glömma! :)

Fredrik
2010-08-30, 17:12
Tältade med kryckor....det får man inte glömma! :)

Just det, så var det ja - tilläggsnamnet "järngäng" blir än mer visuellt gällande "The Ströms" :D 8)

Dragon
2010-08-30, 17:22
Fredrik - Du har gjort ett jättebra jobb! Tack för ännu en lyckad sommarträff.

Håller helt med! Det är alltid kanonkul att träffa fler MINIster och knyta nya kontakter. Första sommarträffen för mig och jag tycker det var helt suveränt! Tipspromenaden var kanon oxå, mer sånt efterlyses ;)


Vi vill instämma i den stora majoritetens hyllningar.
Tack för en trevlig träff och allt arbete ni lagt ner !

Vi hade så roligt som vi gjorde oss :)
Inte så roligt på Söndagen dock... Kanske för hög kakaohalt i puckon ?

Alltid lika trevligt att träffa Minifolket.
(Inte att förväxla med småfolket som befolkar skogarna på Visingsö)

Hehe, ja den blandningen är inget jag provat men du såg lite sliten ut på söndagen :p ...men kan det bli för hög kakaohalt i pucko?


Visst ni att Fredrik kommer ifrån Visingsö?

Har är genetiskt tillverkat av gammalt sjögräs och kromade delar från alla gamla Cyklar som skräpade där. De släppte ut honom i vida världen då han putsade sönder alla självgående gräsklippare på ön. Han mumlade tydligen något om polerade grenrör när de satte honom på färjan. De hade inte sett honom sedan dess, det var därför som Eva såg så nervös ut!

:potd:

Karina
2010-08-30, 17:49
Visst ni att Fredrik kommer ifrån Visingsö?

Har är genetiskt tillverkat av gammalt sjögräs och kromade delar från alla gamla Cyklar som skräpade där. De släppte ut honom i vida världen då han putsade sönder alla självgående gräsklippare på ön. Han mumlade tydligen något om polerade grenrör när de satte honom på färjan. De hade inte sett honom sedan dess, det var därför som Eva såg så nervös ut!


Mohahaha... wikipedia.dvorak.se are the best :) Dags att starta högavkastningsfond för att finansiera denna verksamhet, han kan bli miljönär på detta!

Kongo
2010-08-30, 17:57
Jajemen....Tack alla för en super helg. Även fast det regnade i början så förvandlades denna träffen till en Knas roligt träff kan hålla med om att Ö.a inte va så himmla sevärd men ändå rätt skönt att det inte blir en massa åkande hit och dit, då får man ju mer tid över att umgås med alla nya som man inte träffat förut. Gött mos för tipsrundan den va underhållande och lag Wasp vidhåller fortfarande att det det heter lejdare på en båt och inte stege/trappa.... ser redan fram emot nästa års sverigeträff oavsett vad, en eloge till Fredrik för allt jobb med bokningarna och en till Ace och Dvorak för rundan....

Så om man slänger ner en repstege längs en båt likt Jönssonligan på en siljabåt så heter det egentligen replejdare?? ;)

Fredrik
2010-08-30, 18:00
Så om man slänger ner en repstege längs en båt likt Jönssonligan på en siljabåt så heter det egentligen replejdare?? ;)

Du ser för mycket på film Konny :D ;)

JörgenF
2010-08-30, 18:36
Det blev en mycket trevlig helg och det är bara att lyfta på hatten och tacka...
En Skåning, två Göteborgare och en Stockholmare i samma lilla stuga det blir en härlig blandning.
och av Mr Dvorak har man hört så många otroliga historier vad som hänt på Visinigsö..... visste ni att det var han som skrivit det Turistbladet som vi fick på Öbergs....
Tack till Fredrik för jobbet med träffen och till er alla, hoppas att vi ses igen!
Här är lite morgonbilder som jag tog när solen gick upp och livet kring stugorna var lugnt..

Fredrik
2010-08-30, 18:44
Tack själv Jörgen, alltid trevligt att lära känna nya MINIster. Kul att du hängde med 8)

Härligt att du är en skicklig fotograf - faktum är att jag verkligen är glad att vi har så många duktiga fotografer i det här gänget.
Who needs a camera :mrgreen: ;)

MaryJay
2010-08-30, 18:51
Tältade med kryckor....det får man inte glömma! :)

Precis som pappa Rudolf i "Sunes sommar"!
http://farm5.static.flickr.com/4123/4941964803_c907d1d1a8_o.jpg

dvorak
2010-08-30, 20:26
Precis som pappa Rudolf i "Sunes sommar"!
http://farm5.static.flickr.com/4123/4941964803_c907d1d1a8_o.jpg

HAHAHAHAHAHAHAHAHA jag DÖÖÖÖÖÖÖÖR! :uglyhammer::jumping:

Ström
2010-08-30, 20:58
Ha ha ha, tror jag...:confused:
Den jämförelsen var inte snäll .

MaryJay
2010-08-30, 21:03
Ha ha ha, tror jag...:confused:
Den jämförelsen var inte snäll .

Ber om ursäkt... Menade absolut inget illa eller att du på något sätt liknar pappa Rudolf! :)

Hagatorpet
2010-08-30, 21:52
lite likt :D

FEED ME
2010-08-30, 23:02
Jag tycker det är trist när man inte inser hur mycket jobb som krävs för att få mycket att flyta smidigt!
Jag länkade i ett tidigt stadium vars vi skulle bo och i länken fanns bilder.
Om denna boendeform ej passar kanske man bör överväga att ej närvara på träffen, alternativt fixar eget boende (det finns hotell på Visingsö) och precis som med Björnes träff var min tanke att man ej ska bli ruinerad för att delta!
Ditt raljerande kändes kort sagt som en käftsmäll, men nu känns det bättre tack.
Jag tycker också du ska visa respekt för Christer och Eva som hade plats för oss, jag uppskattar INTE att du skriver som du gör om deras härliga och charmiga lilla café - skärpning!!!!

Eftersom jag själv (bl.a.) jobbar med att arrangera dylika resor är jag väl medveten om vilket jäkla jobb det är för att få allt att gå ihop när det ofta dessutom tillkommer sena anmälningar, avbokningar och speciella önskemål. Det är inte alltid kul att vara spindeln i nätet som ska få alla medlemmarnas önskemål att stämma överens med de olika leverantörernas krav... Särskilt inte när man även ska få tiden att räcka till för alla sina övriga åtaganden.

Däremot tycker jag inte att någon ska behöva känna det som en käftsmäll bara för att någon kommer med negativ kritik. Som arrangör måste man även kunna ta till sig både positiv och negativ kritik, utan att sätta någon personlig stolthet i vägen. Man kan inte förvänta sig att alla ska kasta rosenblad efter ens steg. (Även om så ofta brukar vara fallet här i denna väldigt gemytliga gemenskap kallad NMCS.)
Notera alla synpunkter - positiva som negativa - och nyttja dessa erfarenheter till kommande evenemang. Vissa synpunkter kanske har större relevans än andra, vilket man förstås även själv får avgöra. Men som sagt tycker jag att alla har rätt att uttala sig utan att tystnaden ska besvara allt...

Sedan är det förstås även så att det är upp till var och en att avgöra vilka evenemang som man vill deltaga i. Vissa träffar kanske ska vara mer familjära, medan andra blir mer hardcore raceinspirerade...

Personligen tycker jag som sagt att det blev en kanonkul helg. Visingsö var kul att återse för första gången på väldigt länge. De simpla stugorna dög gott för mig. Även om jag ju tilldelades den exklusiva penthouse-våningen, där vi kunde sitta och både förfesta och efterfesta och från första pakett se och höra kanonen tömma sin last av toalettpapper över bröllopsgäster och sämre parkerade bilar... Maten smakade gott, men jäklar vad Jordgubben var duktig på att fylla på vinglasen... Därför minns jag inte efterfesten fullt lika bra som förfesten...

Det som saknades var väl snarast lite "tysk precision". Vi snurrade kring lite vind för våg utan att veta riktigt vart vi var på väg. Så en klarare agenda hade gjort mig ännu mera nöjd. Men å andra sidan så klarade vi oss ju ypperligt på egen improviserad hand...
Och hade det inte varit för vädret, så hade vi säkert kunnat ha ännu större gemenskap än de olika slutna sällskap som nu bildades i de olika stugorna...

Men, som sagt, jag tycker att vi hade skitkul (som Bruno skulle ha uttryckt det)!

Var ska vi ha vinterträffen?? :)

FEED ME
2010-08-30, 23:29
Som ni förstår har jag en hel del bilder från helgen. Har självklart lagt upp ett litet album.Se till å kolla in det nu.
Även tack för ert tålamod med kameran, men som ni kan se så blev det ett par ok bilder iaf.


Många fina bilder!
Kul med en egen paparazzi i klubben... :rolleyes:

MaryJay
2010-08-31, 05:16
Jag tycker att det är kul med variationen på NMCS träffar. På så sätt tror jag att klubben riktar sig mot fler och får bättre uppslutning på de flesta event just för att det inte är samma sak som upprepas träffarna. Och som sagt... Man väljer själv vad man vill vara med på!

Jag måste också tacka The Gard för alla bilder. Kul att du fick med det mesta som hände (men inte allt)...

Jag har även en nakenbild på Konny i kameran!


Men, som sagt, jag tycker att vi hade skitkul (som Bruno skulle ha uttryckt det)!

Var ska vi ha vinterträffen?? :)

Bruno och jag håller helt och hållet med! Bruno pratar förresten redan om när han ska få träffa den där gröna tjejen som stod parkerad framför honom under natten igen... Jag tror han gått och blivit lite förtjust.

En vinterträff är ju nästan ett måste! När? Var? Hur? :)

Kongo
2010-08-31, 05:41
Jag tycker att det är kul med variationen på NMCS träffar. På så sätt tror jag att klubben riktar sig mot fler och får bättre uppslutning på de flesta event just för att det inte är samma sak som upprepas träffarna. Och som sagt... Man väljer själv vad man vill vara med på!

Jag måste också tacka The Gard för alla bilder. Kul att du fick med det mesta som hände (men inte allt)...

Jag har även en nakenbild på Konny i kameran!



Bruno och jag håller helt och hållet med! Bruno pratar förresten redan om när han ska få träffa den där gröna tjejen som stod parkerad framför honom under natten igen... Jag tror han gått och blivit lite förtjust.

En vinterträff är ju nästan ett måste! När? Var? Hur? :)


Det är nog bäst du behåller den för dig själv, jag vill inte få en massa pm från alla farbröder ;)

Jag tycker [Eik] ;) och och du kan styra upp en vinterträff :buttrock:

Fredrik
2010-08-31, 07:25
Däremot tycker jag inte att någon ska behöva känna det som en käftsmäll bara för att någon kommer med negativ kritik. Som arrangör måste man även kunna ta till sig både positiv och negativ kritik, utan att sätta någon personlig stolthet i vägen. Man kan inte förvänta sig att alla ska kasta rosenblad efter ens steg. (Även om så ofta brukar vara fallet här i denna väldigt gemytliga gemenskap kallad NMCS.)
Notera alla synpunkter - positiva som negativa - och nyttja dessa erfarenheter till kommande evenemang. Vissa synpunkter kanske har större relevans än andra, vilket man förstås även själv får avgöra. Men som sagt tycker jag att alla har rätt att uttala sig utan att tystnaden ska besvara allt...

Sedan är det förstås även så att det är upp till var och en att avgöra vilka evenemang som man vill deltaga i. Vissa träffar kanske ska vara mer familjära, medan andra blir mer hardcore raceinspirerade...

Det som saknades var väl snarast lite "tysk precision". Vi snurrade kring lite vind för våg utan att veta riktigt vart vi var på väg. Så en klarare agenda hade gjort mig ännu mera nöjd. Men å andra sidan så klarade vi oss ju ypperligt på egen improviserad hand...
Och hade det inte varit för vädret, så hade vi säkert kunnat ha ännu större gemenskap än de olika slutna sällskap som nu bildades i de olika stugorna...


Som jag säger är man välkommen att lämna kritik (positiv och negativ) men sättet som det gjordes på var något bryskt för att uttrycka sig milt - det var ju inte bara jag som reagerade som du själv kan läsa dig till i tråden!
När man jobbat mycket med ett event är det trist att det inte uppskattas men givetvis ska man dra lärdom inför nästa gång. Jag förväntar mig definitivt inte "a walk in the park" med 100% nöjda personer - då hade jag knappast tagit på mig rollen som ordförande - men kritiken kan ju förmedlas på olika sätt!
Det som gjorde mig tvärförbannad var det sätt som stugor och café dissades - vi har att göra med personer som har det som näring och då anser jag att man bör visa respekt!

Gällande "tysk precision" så hade ju givetvis programmet kunnat vara tydligare, men då jag fick ta hjälp av Ace och Dvorak med relativt kort varsel då Jonas dessvärre fick förhinder blev det lite flytande - att vädret sedan kom och saboterade Ace och Dvoraks planerade brännboll kan ju dessvärre inte jag eller de rå över.

Som du säger får man välja om man ska delta, och om man förväntar sig att man ska få dra fram i full fart på små trånga landsvägar på denna lilla ö med många cyklister är man fel ute - återigen ett ord som är viktigt här: respekt!
Jag vägrar agera träfforganisatör för ett gäng som stormar fram på landsvägarna så folk hytter med näven vilket dessvärre inträffade för några år sedan.
Visst ska vi bruka våra fantastiska MINIs men med huvudet och inte tung högerfot!

Ett av de viktigaste sakerna för mig under min tid som ordförande är att NMCS ska förknippas med glädje, gemenskap och gruppkänsla, något som jag tycker vi har mycket av i gänget över hela landet och som de flesta som kom också verkade ha mycket av.

Att det blev lite enklare denna gång är väl bara bra för att (som Marie skriver) det blir mer variation på träffarna och fler kanske ansluter.

Nästa år verkar det som att det blir ett helt annat upplägg med fler ansvariga som tar hand om olika moment - kanske det passar vissa medlemmar bättre?

Jag kommer inte bemöta fler inlägg som handlar om upplägget på träffen då jag anser min ståndpunkt förklarad, samt varför jag (och flera med mig) blev irriterade på det inlägg som skrevs tidigare (men som nu redigerats av författaren själv).

Jag är glad att så många tyckte det var en trevlig liten träff och hoppas vi alla möts igen.
Det är jätteskoj att få ansikten på alla MINIster man inte träffat tidigare, likväl som det är trevligt att träffa alla gamla bekanta igen :D

Gard
2010-08-31, 08:52
Många fina bilder!
Kul med en egen paparazzi i klubben... :rolleyes:

:Dtack tack, alltid kul när folk uppskattar bilderna.

Hahaha, tur att jag inte var på plats när den där nakenbilden togs, vill ju inte förstöra min kamera med sådana hemskheter.............;)

dvorak
2010-08-31, 09:32
Massor av bra text!

Jag är helt med på Eriks linje med att man ska kunna ta kritik. Men detta var inte särskilt konstruktiv kritik, det var allmänt gnäll.

Jag håller med Fredrik till 100% gällande bilkörningen. Det är lite väl hetsigt många gånger, och det vill inte jag ta del av. Ska man köra fort och vårdslöst gör man det på en banträff, det finns mängder med events för detta.

På ett annat forum som jag medverkar på kan man bara redigera ett inlägg i 10 minuter för att kunna ordna stavfel. Sedan är det låst. Just det gör att man behöver tänka till en extra gång innan man postar. På internet är det svårt att förmedla extra nyanser i sina meningar som man kan med tal. Kanske ett bra förslag till NMCS?

Karina
2010-08-31, 09:34
En vinterträff är ju nästan ett måste! När? Var? Hur? :)

Yo, det är klockrent. Tänk att dra en MINI karavan upp till Stöten i Sälen i vinter. Där är det mysigt boende i lägenheter, perfekta backar och för de som inte åker nedför finns gott om scootrar å leka med.

Jag hade lite kontakter där och orgade några skidresor med större sällskap förut. Så gillar ni idé - kan jag hjälpa till å fixa :banana:

Wazp
2010-08-31, 15:05
En vinterträff är ju nästan ett måste! När? Var? Hur? :)

Väntar ivrigt på en vinterträff...


Yo, det är klockrent. Tänk att dra en MINI karavan upp till Stöten i Sälen i vinter. Där är det mysigt boende i lägenheter, perfekta backar och för de som inte åker nedför finns gott om scootrar å leka med.

Jag hade lite kontakter där och orgade några skidresor med större sällskap förut. Så gillar ni idé - kan jag hjälpa till å fixa :banana:

Gillar inte att Ölen i lördags fick mig att säga att jag va grym på snowboard (im not)
annars en rolig ide.. det som kan dra ner antalet bilar (inte besökare)är väll att många inte kör med sina små minisar under vintertiden men alla får ta det dem har att åka i .

dvorak
2010-08-31, 15:09
Vi kan klämma in oss i Kongos buss!

En Kutter 9:a!

Hans-G
2010-08-31, 17:03
Oj vilket korsdrag det blev efter vår avspända och mysiga sommarträff! :)

Har själv inte haft anledning att känna mig missnöjd över nånting efter den här helgen -trots att jag kände mig lite avslagen efter att en vecka tidigare ha slagits ut av en infektion med tillhörande hög feber, medicinering och sjukskrivning. Gick alltså lite på sparlåga efter en sjuksrivningsvecka- ni som känner mig fick säkert intrycket att jag för tillfället var lite "låg".

Men det var trevligt att kunna vara med i detta härliga gäng! Tack till er alla! Och ett extra stort tack till Fredrik för att allt gick i lås.

Ser fram emot nästa års träff, kanske med ett lite annorlunda upplägg.

JOBBARGUBBEN
2010-08-31, 18:24
Jag vill bara säga att alla trevliga och roliga inlägg ni alla skriver, gör att glädjen från att ha varit med på visingsö håller i sig långt efter man kommit hem.

Ace
2010-08-31, 19:05
Ber om ursäkt... Menade absolut inget illa eller att du på något sätt liknar pappa Rudolf! :)

Det var ju Henriks fru som hade kryckor!!!!! :)



Jag vill bara säga att alla trevliga och roliga inlägg ni alla skriver, gör att glädjen från att ha varit med på visingsö håller i sig långt efter man kommit hem.

Håller med. Till och med mina jobbkompisar har fått höra Visingsö-historier i två dagar!




Det som saknades var väl snarast lite "tysk precision". Vi snurrade kring lite vind för våg utan att veta riktigt vart vi var på väg. Så en klarare agenda hade gjort mig ännu mera nöjd. Men å andra sidan så klarade vi oss ju ypperligt på egen improviserad hand...


Huvudet på spiken!

RobertH
2010-08-31, 19:22
Jag vill också tacka för en suverän årsträff. Tyvärr råkade jag åka till helt fel ö, men firade lite på egen hand ändå.

http://www.extence.se/slask/wstreet.jpg

MaryJay
2010-08-31, 20:02
Det var ju Henriks fru som hade kryckor!!!!! :)[/QOUTE]
Ja just det... Jaja, ni fattar vad jag menar ändå va? Sunes sommar är ju ett mästerverk, det var bara kul att kunna referera dit! :D


[QUOTE]Håller med. Till och med mina jobbkompisar har fått höra Visingsö-historier i två dagar!
Mina också! Tror dom tröttnat på mig nu...

RobertH -Det är en mycket väl godkänd anledning till att missa sommarträffen! Snygg bild :D

dvorak
2010-08-31, 20:06
Det finns inget bättre än att dra internskämt när ingen förstår :D

Johan W
2010-08-31, 20:22
Lite mer bilder då
http://www.miniclub.se/album.php?albumid=152
En salig blandning av Mini-bilder, naturbilder samt vanliga semesterbilder :)

MaryJay
2010-08-31, 20:26
Lite mer bilder då
http://www.miniclub.se/album.php?albumid=152
En salig blandning av Mini-bilder, naturbilder samt vanliga semesterbilder :)

Tack Johan! Jättefina bilder :D

Ace
2010-08-31, 20:57
Fantastiskt att ha med både Johan W och The Gard med sina kameror på träffen.
Inte många bilder att klaga på där!

rockdanne
2010-08-31, 21:05
Jag vill bara säga att alla trevliga och roliga inlägg ni alla skriver, gör att glädjen från att ha varit med på visingsö håller i sig långt efter man kommit hem.

Kan inte annat än att hålla med, går å tänker på alla tokiga/glada människor som jag har träffat och lär känna inom denna härliga klubb!!!
Har ju själv ingen Mini men det är kul att få "tjuv åka" med Wazp.

FEED ME
2010-08-31, 22:11
Yo, det är klockrent. Tänk att dra en MINI karavan upp till Stöten i Sälen i vinter. Där är det mysigt boende i lägenheter, perfekta backar och för de som inte åker nedför finns gott om scootrar å leka med.

Jag hade lite kontakter där och orgade några skidresor med större sällskap förut. Så gillar ni idé - kan jag hjälpa till å fixa :banana:

Jag är PÅ!
Om man är välkommen med Skoda Yeti! :D

Finns ju inget roligare än att vara ute och sladda i snön..

http://www.autolife.se/_Pages/1542/Image772x600.jpg

Fredrik
2010-09-01, 07:34
Jag tycker det låter som en mycket god idé att den som känner sig manad kan dra igång en vinterträff för NMCS, men gör det i egen tråd då risken annars är stor att trådarna växer ihop :cop: ;)

Åter till topic: Eftersnack sommarträffen Visingsö 8)

Johan och David (theGard) - suveräna bilder, det är som sagt skönt med fler proffsfotografer så man inte behöver söka i sökaren så mycket :mrgreen: ;)

dvorak
2010-09-01, 08:28
Verkligen fina bilder, kul att vi äntligen får se lite eftersom Fredrik har så svårt för att dela med sig! :D

Fredrik
2010-09-01, 08:34
Verkligen fina bilder, kul att vi äntligen får se lite eftersom Fredrik har så svårt för att dela med sig! :D

Jag lider ju av Nixus Bildus, även kallad Nixus Nikon - som sagt, tur att vi har proffs med oss :happy:

dvorak
2010-09-01, 08:39
Jag tycker också det är trevligt, väldigt skönt att slippa släpa på kameran själv :D

Gard
2010-09-01, 17:48
Fantastiskt att ha med både Johan W och The Gard med sina kameror på träffen.
Inte många bilder att klaga på där!

Tack tack.......
(talar ju då för min del)
Kul att så många uppskattar bilderna som togs.
Som jag tidigare skrivit så även ett tack till er alla för ert tålamod med kameran.
Kan säga att alla i min omgivning inte alltid är så positiva till att bli fotade i tid och otid.
Men nu vet ni. Om jag kommer på en träff, så är kameran med........

Johan W: många kanon bilder!

MaryJay
2010-09-02, 20:38
Visste ni att Mc Donalds kommer från Visingsö? Det var nämligen självaste Herr Öberg som började grilla de numera världskända "Mc Öberg"-hamburgarna på sin grill utanför caféet en gång i tiden. Senare spred sig nyheten med emigranterna till USA och fick sitt nuvarande namn.

Ace
2010-09-05, 15:03
Karinas MINI-Disco!!!!!!
YouTube- Enrique Iglesias feat. Pitbull - I Like It NEW SONG 2010 (http://www.youtube.com/watch?v=jzM6vxQ6V2U&feature=related)

Fredrik
2010-09-06, 07:06
Haha, ja Karina kanske startade en ny trend i NMCS 8)

En variant på detta och förslag till gerillamarknadsföring:
Ett (stort) gäng MINIs tar och glider upp på ett torg eller likande för att i två minuter sitta och vrålpopa musik i sina bilar (som givetvis är fyllad med minst fyra pers) - partyhattar, fjäderboa, girlanger, kalastutor mm används frekvent.
Efter två minuter tystnar allt och karavanen kör iväg :)

Karina
2010-09-06, 20:37
and who the hell is Katarina? ;)



Ett (stort) gäng MINIs tar och glider upp på ett torg eller likande för att i två minuter sitta och vrålpopa musik i sina bilar (som givetvis är fyllad med minst fyra pers) - partyhattar, fjäderboa, girlanger, kalastutor mm används frekvent.
Efter två minuter tystnar allt och karavanen kör iväg :)

Jaaa, låt oss krasha flera bröllop på det sättet!

Ace
2010-09-06, 20:41
and who the hell is Katarina? ;)



Jaaa, låt oss krasha flera bröllop på det sättet!

Karina menade jag givetvis!!! ;) Partygirl No:1!!!!

Fredrik
2010-09-07, 07:13
and who the hell is Katarina? ;)

OOPS, sorry kompis - my bad. Jag kan bara skylla på nytt IT-system på jobbet samt husbyggnad hemma :soffa:

Posten justerad ovan as we post :D

dvorak
2010-09-07, 08:04
Hahaha, skyll på IT-systemet :D

Fredrik
2010-09-07, 08:13
Hahaha, skyll på IT-systemet :D

Himla smidigt faktiskt - skyll alltid på IT-systemet även om bussen är försenad :D

Visste du att det första IT-systemet konstruerades på Visingsö.
Det var lanthandlare Andersson och hans sysslings kusins bror i tredje giftet Pettersson samt några finansiärer Lundström och Jaag som kom på det briljanta iden med att skippa kulramen och istället få in det i en burk.
Det första resulterade i en dynotextremsa i en kakaoburk, men sedan dess har iden utvecklats.
Ett par på Visingsö semestrande amerikaner vid namn Gates och Jobs tyckte detta verkade vettigt, åkte hem med Visingsöfärjan till USA och började mickla i Jobs garage och vips - helt plötsligt hade de utvecklat idén något :ide:

Vi har ju några IT-killar med ombord på skeppet NMCS så de kan ju verifiera min berättelse :)

dvorak
2010-09-07, 08:27
Visste du att Rambo kommer från Visingsö?

JörgenF
2010-09-07, 16:11
Nej... OJJ... men det gjorde även första mannen på månen.
Han växte upp på en bondgård och hans namn är igentligen Georg Olsson. En stark bondson som även var sydsvensk mästare i armbrytning. Kallades för Georg "den" Armstarke.... när han tävlade. Efter flytten till USA tog han med sig det namnet.....................

Fredrik
2010-09-08, 06:47
Nej... OJJ... men det gjorde även första mannen på månen.
Han växte upp på en bondgård och hans namn är igentligen Georg Olsson. En stark bondson som även var sydsvensk mästare i armbrytning. Kallades för Georg "den" Armstarke.... när han tävlade. Efter flytten till USA tog han med sig det namnet.....................

Hahaha - bra där Jörgen :D

MaryJay
2010-09-18, 08:38
Ni har väl inte missat alla kändisar som besökt Öbergs Kafé?

Titta vad jag hittade: http://www.obergskafe.se/kand.html

Hagatorpet
2010-09-18, 11:00
Har dom inte lagt in bilder på oss :confused:

dvorak
2010-09-18, 14:26
Kändisar?? Är det någon som vet vem någon av dem är förutom Loffe Karlsson?? :D

MaryJay
2010-09-18, 16:56
Är det inte Christer Björkman på en bild? Och Svenne & Lotta tycker jag mig känna igen... De andra måste vara lokala kändisar...

JOBBARGUBBEN
2010-09-18, 17:17
bosse vinberg från spotnicks är typ svärfarsans idol.
Jag tror de var rejält stora en gång itiden.

JörgenF
2010-09-18, 22:35
Jag känner igen de flesta..... kan det vara åldern min:rolleyes:
En gammal idol som Pugh Rogerfeldt......