handdator

Visa fullständig version : Försäkring



Jim
2010-08-09, 19:14
Har försökt hitta något angående försäkring för att köra tävling på bana vid exempelvis Mini Cup men hittar ingenting.

Hur gör ni som kör? Finns det försäkring som täcker avåkning? Eller anpassar ni farten så att ni är 100% på att ni håller er på banan eller håller tummarna?

Luc!fear
2010-08-09, 19:59
Kör du på bana som BMWCS anordnar & har deras Originalförsäkring så skall det funka...
Hobbe vet mer om det...
Eller se mer på: http://www.bmwcs.com/index.html

I annat fall sker det "på egen risk", finns idag vad jag vet inget annat försäkringsbolag som tar det på sig...

Jim
2010-08-09, 20:06
Tack! Läste lite om denna och det verkar bara vara om det inte sker i samband med tidtagning.

Om vi tar Mini Cup som exempel, hur gör ni som kör detta?

Johan W
2010-08-09, 20:12
Håller tummarna ;)

Jim
2010-08-09, 20:20
Okey, ja jag hitta ett inlägg om det i forumet där någon hade frågat om ett tillägg till försäkringen men att det inte var möjligt...

Men är 120km/h maxfart så är det ju lugnt ;)

Scitz0
2010-08-12, 14:26
Okey, ja jag hitta ett inlägg om det i forumet där någon hade frågat om ett tillägg till försäkringen men att det inte var möjligt...

Men är 120km/h maxfart så är det ju lugnt ;)

Just under mini cup är det på egen risk, annars gäller bmw of på bmwsc arrangerade träffar om du har det.
Sen maxgränsen på 120km/h minskar risken men gör det inte idiotsäkert för det, gick ganska vilt till sist på anderstorp även om det inte var några större incidenter ;).