handdator

Visa fullständig version : Problem med sidofönstret!!



Jozze
2010-07-29, 12:27
Hej alla kunniga MINI:strar!
Jag har ett problem som jag behöver hjälp med.
Fönstret på vänstersidan hackar den sista biten när man drar upp den. :(
Ska det vara så, kan man göra något åt det? :confused:
Det är en R50 05:a (om det har någon betydelse)

Tacksam för alla tips och trix !!!

MrPlow
2010-07-30, 06:59
Första tipset är ju som alltid att söka runt lite på forumet (eller på NAM eller mini2.com)

Självklart ska det inte vara så. Jag fick byta hela motorn för att åtgärda mitt strulande fönster, den hade iofs stoppat helt.

Jozze
2010-07-30, 08:25
Första tipset är ju som alltid att söka runt lite på forumet (eller på NAM eller mini2.com)

Självklart ska det inte vara så. Jag fick byta hela motorn för att åtgärda mitt strulande fönster, den hade iofs stoppat helt.

Oj då! Som tur är så funkar det men det är just att det hackar sista biten, om man håller handen på fönstret går det upp som vanligt.
Man kan nog säga att det "vibrerar" upp. :down
Jag har tittat här på forat men inte hittat ngt relevant. :|
Men jag ska ta och se efter på mini2 hoppas jag hittar ngt, tänkte bara om det var ngn annan som har eller haft ngt liknande.

Tack för tips

Minmini
2010-08-21, 11:11
Läste detta lite sent men utifall du inte fixat det så är det garanterat att det är lite snett ställt.
Det finns ställskruvar i botten på dörrarna plocka bort dörrsidorna och skruva tills du hittar rätt en skruv för bakant och en för fram.
dörrsidorna sitter med 4 skruv och clips.
är det i framkant det tar i ? gjorde det för mig så det började skava på dörrlisten :/ lycka till med reparationen

MiniLina
2010-08-21, 11:59
Jag fick problem med båda sidorutorna och takluckan samtidigt. Att det hackade sig fram sista biten. Takluckan vägrade och åkte tillbaka.
Dåvarande sambon smörjde med 5-56. Till luckan på skenorna och fönstret så hällde han bara rakt ner. Funkar som det ska nu =) Blev lite kladd på rutorna ba.