handdator

Visa fullständig version : Yonasu: MCS R56 2007:a Astro Black



yonasu
2010-07-23, 20:59
Tjo!

Ville dundra in lite bilder på min Herbie (jaja Herbie var en vw men det skiter jag i :))

Som jag skrev i intro-tråden så är jag total Noob när det gäller bilar, precis fått körkort. Egentligen borde jag dänga omkring i en saab90 anno 1800-talet så man har nåt att köra sönder såhär tidigt i bilkarriären, men det sket jag i. Skaffade körkort nästan enbart för att köra en mini, något jag varit sugen på ända sedan 2003...

Anyhoo, först när jag skulle inhandla förra året så var jag inställd på en MCS 2005-6a. Sen när jag inte fick chansen att ta körkortet det året så blev siktet inställt på en 2006:A JCW istället detta år (samlat mer pengar :)). Men när det visade sig att den jag ville ha, från helsingborg (VEM KÖPTE?!), försvann dagen innan jag skulle ringa och boka den så hittade jag denna nyare, fräschare och lika billiga r56a som gick i trafik 2008 = vagnskadegaranti kvar osv så tog jag det som ett tecken. Den var också astro black vilket är färgen jag varit inställd på rätt länge :)

Så min bil: Astro Black, dom vita fälgarna, alternerande svarta/vita stripes, läder sportstolar, lite tråkiga bonuspaket osv. Den är rätt så original hela vägen. Det enda bonus den saknar är audio, ljudet är ju rätt illa original.

Det svider lite att jag har mcs'en och inte en jcw nu. Men jag misstänker att om jag haft jcw'n hade jag bara tittat storögt på trimmade gp och kännt likadant. Jag antar att jag kommer med tiden trimma, blinga, dekaltrimma, kroma, putsa, dutta osv så mycket med denna i framtiden att ett större köp bara skulle ge mig mindre att öka i prestanda :) samt nu kan man ju börja spara till nästa bil *host*

Jag är så bortskämt stormnöjd med bilen att det enda jag vill göra är att leka med den, bara att sitta här och skriva om det får mig att vilja dra ut och köra lite. Detta är ju då något som är lite farligt när det bara tar några få sekunder att komma upp i olagliga/farliga hastigheter, vilket inte är så bra när man har prövotid och för lite erfarenhet att pressa säkert... med tanke på den mängd soppa jag bränt hittills så kommer nog erfarenheten rätt fort :oops:

Ace
2010-07-23, 21:29
Välkommen! Ser ju jättefin ut. Ta det nu lugnt med nytt körkort så inte polisen tar dig. Det är lätt att köra fort med en MCS.

Hagatorpet
2010-07-23, 21:36
Riktigt fin förstabil
min första var en Ww variant från sena 60talet
den blev 2 veckor på dagen fick lite konstiga buklor på taket :confused:
hoppas din håller längre :cool:
Grattis och välkommen

RobertH
2010-07-23, 21:56
Riktigt snygg! Du kan ju trösta dig med att en standard R56 S är lika snabb som en R53 Works och har samma bromsar :D

yonasu
2010-07-24, 00:22
@ace: jo risken är överhängande stor att man blir plockad. Jag försöker hålla mig till att som roligast accelerera så hårt jag kan (med spinkontroll!) och hålla farten i kurvorna, men ack så svårt det är...

@hagatorpet: än så länge har jag klarat mig från att volta iaf :D jag är ju lite äldre än dom flesta som tar körkort så är inte lika odödlig som man var för 10 år sedan, en viss fruktan för livet bromsar bilen per automatik s.a.s

@robertH: ah! bra att veta, visste att andra generationen (såklart) var lite vassare vilket också är en del av skälet till mitt val, men lika snabbt visste jag inte.

Förresten, någon annan som har lackade fälgar som också blir galen? dom är rena i ungefär 2 sekunder efter man gnuggat dom...

Fredrik
2010-07-24, 06:27
Jag kör också med vita fälgar som är grymsnygga när de är rena men ser lite ledsnare ut efter ett par mil.
Jag har provat ett antal olika fälgrengöringsmedel,, men det bästa i mitt tycke är Sonax Xtreme:
http://www.sonax.se/Produkter/Konsumentprodukter/Xtreme-serien/230200-SONAX-Xtreme-Faelgrengoering

När man sprayat på, vänta någon minut och se allt smuts förvandlas till en lila flytande rännil. Spola av och du har en ren fälg igen, men för allra bästa resultat ta en blöt svamp efter och dra av för att få bort det där sista som syns lite tydligare på en vit fälg.

yonasu
2010-07-24, 10:27
Perfekt! jag har nämligen precis köpt en sån flaska. Ska ha lite putsardag nu i helgen med en kompis som också köpt begagnat. Ska köra sonax schampoo, polish och flytande hårdvax, samt lite lädermedel och internrengöring; ska bli kul! (säger jag nu, när jag gnugg 2 timmar i sträck kanske jag ångrar mig..)

Ace
2010-07-24, 17:05
@ace: jo risken är överhängande stor att man blir plockad. Jag försöker hålla mig till att som roligast accelerera så hårt jag kan (med spinkontroll!) och hålla farten i kurvorna, men ack så svårt det är...



Skippa gasandet på rakorna. Där polisen oftast står. Och pressa bilen lite mer på kurviga vägar istället, då har du betydligt roligare! :) Kurvor+MINI=Sant

Björn P
2010-07-25, 16:31
Välkommen!

yonasu
2010-07-30, 14:45
Hade en lite nära döden upplevelse häromdagen, var nämligen en liten blåklädd figur som stod med laserpekare och ritade gubbar på passerande bilar vid västerbron på kungsholmen. Jag var precis i acceleration-devil-mode när min medpassagerare påpekade "vad e det där för nån filur?" men tack och lov så pekade han på bilen bredvid...

Tar det lite lugnare nu igen... kommer inte sluta bra det här :)

powernap
2010-07-30, 14:46
Hade en lite nära döden upplevelse häromdagen, var nämligen en liten blåklädd figur som stod med laserpekare och ritade gubbar på passerande bilar vid västerbron på kungsholmen. Jag var precis i acceleration-devil-mode när min medpassagerare påpekade "vad e det där för nån filur?" men tack och lov så pekade han på bilen bredvid...

Tar det lite lugnare nu igen... kommer inte sluta bra det här :)

welcome to the dark side :handen:

Luc!fear
2010-08-01, 18:20
Välkommen...

yonasu
2010-08-05, 01:22
Uppdatering:
är sugen på att chiptrimma efter att ha läst halva internet om chipsande och turbo osv, man är visst rätt dum ifall man inte gör det. (eller så faller jag för säljsnack, värt i vilket fall :)

itsfun.se kommer det nog bli eftersom dom flesta här har bra erfarenheter av dom.
Det enda som jag har funderingar på är angående mina försäkringar, om någon har lite information om försäkring/garanti och hur chipning påverkar det så kan dom väl skriva ner lite här eller pm'a mig med info?

Tacksam för all info!

Hobbe
2010-08-05, 04:09
Här på forumet finns missnöjda It's fun-kunder.
Det finns fler alternativ.
Du kan också glömma all motorgaranti från BMW/MINI.
Är det ett bra företag som chippar så erbjuder däremot det företagen i stället motorgarantin, men läs all den finstilta texten vad det gäller den garantin.

Hagatorpet
2010-08-05, 07:09
Finns det något chipföretag som erbjuder motorgaranti?

Erik Börnstedt
2010-08-05, 10:06
Stertman Motorsport AB

www.stertman.com

073-6996993

Trevligt bemötande och kan sin sak.

yonasu
2010-08-05, 12:03
Tack Erik, såg dom tidigare men dom gav ingen prisinformation eller prestanda.
Som gammal nynäs-bo så hittar man iaf dit lätt :)

Man verkar blåsa motorgarantin och den garantin man får av tuningföretaget gäller bara fel som blivit pga chipningen. Känns inte helt säkert, ska ringa runt och höra lite hur det funkar.

dvorak
2010-08-05, 13:00
Efter min motor rasade är jag jäkligt glad för att min inte var mappad. Verkstaden/BMW kollade mjukvaran i min bil.

Jag hade tur, för jag åkte till en verkstad för att byta mjukvara två månader innan raset. Det visade sig att firman hade fel fil, så jag fick aldrig mappen. Det är jag glad för idag!

En liten tanke från mig...

Björn P
2010-08-05, 15:06
Motorgarantin ryker nog garanterat ;) om du chippar bilen. Det kan finnas vissa återförsäljare som har en viss garanti på mjukvaran, men det är ju långt ifrån samma sak som en garanti på motorn. Kolla upp och läs på noga innan du gör något. Och lyssna inte på återförsäljarnas säljsnack utan gör själv din egen bedömning.

Det enda jag kan rekommendera dig är ett MINI original JCW steg 1 trim som går på cirka 25.000 kr. Bilen blir i princip lika snabb som en JCW 2 och du behåller alla garantier. Din MINI-återförsäljare har mer information om detta.

dvorak
2010-08-05, 17:09
Det är faktiskt ett bra alternativ.

Ifall jag inte minns fel så inkluderar JCW-steg1 avgassystem, insugsfilter och mappning. Plus att garantin fortfarande gäller.

yonasu
2010-08-05, 20:15
Jag har bestämt att inte köra en chippning nu, lite trist eftersom jag tänkt göra stegvis uppgraderingar och chipning var enklaste största steget. Men eftersom r56an inte verkar heeeelt stabil (tex så misstänker jag möjlig kamkedjesträckar-problem, den låter rätt länge ibland - ska se vad som händer när det blir kallt...)

Ska vänta och köra antingen en jcw eller gradvis en del i taget senare istället.

Stort tack för all information och tips!

Hagatorpet
2010-08-05, 20:17
Låter tråkigt men vettigt, jag har tagit samma beslut med min

RobertH
2010-08-05, 20:27
Om kamkedjan har börjat låta redan nu - lämna in bilen på en fix. Det är inte bra att låta den slamra i väntan på att det ska bli värre, för det blir det garanterat och under tiden så kan andra saker ta skada.

dvorak
2010-08-05, 22:27
Låter vettigt. Jag blev själv bärgad, inte kul.

Det är ingen dyr reparation, men hela motorn kan gå åt pipan ifall kamkedjan hoppar. Och den reparationen ÄR dyr.

yonasu
2010-08-05, 22:31
Angående kamkedjan så är min bedömning under all kritik, eftersom det enda jag hör är ett flärpande första sekundrarna innan den vaknat upp. Men jag håller ett öga på det och om det blir värre så åker den in.
Jag jämför med www.youtube.com/watch?v=tGxLbCVoWjM och jag är mil ifrån det.

skulle iofs vara intressant och se hur blockets begagnatförsäkring ställer sig i kamkedjefrågan :)

Erik Börnstedt
2010-08-06, 08:50
Motorgarantin ryker nog garanterat ;) om du chippar bilen. Det kan finnas vissa återförsäljare som har en viss garanti på mjukvaran, men det är ju långt ifrån samma sak som en garanti på motorn. Kolla upp och läs på noga innan du gör något. Och lyssna inte på återförsäljarnas säljsnack utan gör själv din egen bedömning.

Det enda jag kan rekommendera dig är ett MINI original JCW steg 1 trim som går på cirka 25.000 kr. Bilen blir i princip lika snabb som en JCW 2 och du behåller alla garantier. Din MINI-återförsäljare har mer information om detta.


Knappa 35 000:- är med delar + montage för det tuningkitet.
Montering och programmering. (BMW/MINI auktoriseradverkstad)


MVH Erik

dvorak
2010-08-06, 09:33
Angående kamkedjan så är min bedömning under all kritik, eftersom det enda jag hör är ett flärpande första sekundrarna innan den vaknat upp. Men jag håller ett öga på det och om det blir värre så åker den in.
Jag jämför med www.youtube.com/watch?v=tGxLbCVoWjM och jag är mil ifrån det.

skulle iofs vara intressant och se hur blockets begagnatförsäkring ställer sig i kamkedjefrågan :)

Grejen är den att det bara kommer att bli värre. Det är en tätning som inte håller tätt i spännaren. Jag tänkte precis så som dig, helt plötsligt så gick det åt skogen. Det kommer alltså behöva göras förr eller senare.

Begagnatförsäkring borde ju ta det tycker jag. Eller så resonerar de som BMW/MINI att inget har gått "sönder" än. Men det är ju precis det som har hänt: Kamkedjespännaren fungerar ju inte som den ska, alltså har den gått sönder enligt mig :)

yonasu
2010-08-06, 10:31
@Erik: Tack för dom siffrorna, lite steep för mig just nu, får se i höst!

@dvorak: Jo jag har läst dom trådarna. Om hydrauliken förlorar tryck pga dålig tätning så borde det räknas som sönder.

Skall kollas upp, behöver ändå bestämma mig för en service-verkstad! kan ju bli kul :) (tänk positivt tänk positivt)

yonasu
2010-08-17, 20:11
Så då har man lyckas köra sönder nåt för första gången!
Främre vänstra blänkaren flög av lite otippat vid en inofficiell hastighet när jag körde från göteborg - stockholm. Såg den dimpa i backen och flyga i 3 delar i backspegeln, så hade man ingen sån längre.

Svängde förbi bmw-stockholm idag, kollade på lite roliga saker (stod en bajskorv där som det stod "såld" på, någon här som är skyldig?) och köpte ny blänkare för 400ish kr. samt fick en genomgång hur man ställer in dom självinställande strålkastarna och en första diagnos på kamkedjespännarljudet, japp den ska in snarast. Mecken ville inte riktigt erkänna att det var ett vanligt fel, men han har bytt ett par spännare sa han iaf :)

Frågan är, ska man lämna in den på bmw bavaria stockholm eller köra den nån annanstans? Nån med erfarenhet? borde jag ringa alla försäkringsbolag jag har först?
*clueless*

yonasu
2010-10-16, 19:23
Update

Nån idiit körde in i han utanför min lägenhet, misstänker nyinflyttad granne eftersom skadan ser ut som ett släp med vassa kanter skrapat upp han. Kommer gå på min vagnskadegaranti som har en miljard i självrisk :mad:

Och blänkaren lossnade igen, det är nog fönsterhiss som inte funkar som den ska så jag ska försöka få den fixad på blocketförsäkringen, kommer bli intressant.

Och en släng koksad topp kanske? mycket nu... kanske kan få det fixat på blocketförsäkringen också..

dvorak
2010-10-16, 19:28
Tråkigt med parkeringsskador, det är kass när man inte gjort skadorna själv.

När du misstänker koksade avlagringar, hur har din bil/motor betett sig?

yonasu
2010-10-16, 20:26
Den ploppar till reguljärt vid högre varvtal när man släpper på gasen. Nästan varje gång jag drar iväg vid ett rödljus och ska växla till tvåan. Plus så är den tröttare än vanligt efter den fått stå ett tag, behöver inte vara kylan som kommit nu eftersom den är så vid 10+ grader också.

yonasu
2010-12-13, 09:36
Update!

Parkeringsskada, fönsterhissar och kamkedjestrul fixat tidigare, finns post i garanti/kamkedjerassel tråden.
Och igår åkte takräckena på! Tvättade lortgrisen och sen mekade jag på räckena, hade tillomed en liten mini-mini-meet i gds-hallen med 2 andra ministers (ingen medlem) vilket var lite kul.

Kan ge ett tips till framtida takräcke-wannabes, skruva inte för långt under räcket så att skruven lossnar. Det är ett H-Vete att få dit muttern inuti räcket!

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=135&pictureid=3218

Nu när jag ser på bilden så inser jag att jag borde köpt kort radioantenn... äh den får böjas :D Nu i veckan ska jag försöka köpa nån snygg box också, ska bli kul.

yonasu
2011-01-24, 22:28
Blev ingen box tillslut eftersom jag inte behövde. Blev däremot kapell-stroppar och remmar för skidor/snowboard.

Liten update bara. Såg lite folk utanför min bil när jag var hos en kompis i bromma, nämligen stadsförvaltningen som stod och myste bredvid den. Visade sig att ett rådjur kört in i min bil så hårt att stackarn dog, knäckte vänstra bakskärmen så hjulet var fastklämt. Var visst en annan bil involverad också.

Brommabor kan inte köra lugnt uppenbarligen, min bil va täckt av blod och hår :(

Gustav2000
2011-01-24, 23:09
Blev ingen box tillslut eftersom jag inte behövde. Blev däremot kapell-stroppar och remmar för skidor/snowboard.

Liten update bara. Såg lite folk utanför min bil när jag var hos en kompis i bromma, nämligen stadsförvaltningen som stod och myste bredvid den. Visade sig att ett rådjur kört in i min bil så hårt att stackarn dog, knäckte vänstra bakskärmen så hjulet var fastklämt. Var visst en annan bil involverad också.

Brommabor kan inte köra lugnt uppenbarligen, min bil va täckt av blod och hår :(

Aj fan! Kunde du köra bilen därifrån?

Dragon
2011-01-25, 06:54
Blev ingen box tillslut eftersom jag inte behövde. Blev däremot kapell-stroppar och remmar för skidor/snowboard.

Liten update bara. Såg lite folk utanför min bil när jag var hos en kompis i bromma, nämligen stadsförvaltningen som stod och myste bredvid den. Visade sig att ett rådjur kört in i min bil så hårt att stackarn dog, knäckte vänstra bakskärmen så hjulet var fastklämt. Var visst en annan bil involverad också.

Brommabor kan inte köra lugnt uppenbarligen, min bil va täckt av blod och hår :(

Faen då, det låter inget vidare...hoppas det inte är för allvarligt då

yonasu
2011-01-25, 10:23
Jag fick bräcka ut skärmen bara, sen kunde jag köra. Ingen jätteskada men vinyllisten runt hjulet poppade ur på ena sida, kanske räcker med att klämma in den och putsa lite men jag ska åka på skadeinspektion (heter det så?) antar jag.

Hagatorpet
2011-01-25, 10:43
Jag fick bräcka ut skärmen bara, sen kunde jag köra. Ingen jätteskada men vinyllisten runt hjulet poppade ur på ena sida, kanske räcker med att klämma in den och putsa lite men jag ska åka på skadeinspektion (heter det så?) antar jag.

Lite att tänka på
om skadan skall gå på någon försäkring, din eller annans
kan du har rätt till ersättning för utlagd tid och km ersättning för all extra körning till och från verkstad/skadereglerare
det "glöms" oftast bort, och försäkringsbolagen brukar inte informera om det

yonasu
2011-02-14, 17:43
Fick svar från bmw originalförsäkringen. Det va visst rådjuret som körde, så jag får visst betala självrisk... eller nåt sånt.

Eftersom han inte kunde räkna med ett rådjur på vägen så var det en olyckshändelse och dom kan inte få pengar från det andra försäkringsbolaget. Ledordet här är visst olyckshändelse, jämfört med alla andra olyckor på vägen som visst är med flit.

Gah. aja i vilket fall. Skadan på bilen är såpass liten att jag kanske själv kan fixa. Själva "kofångaren" är inte skadad, men den böjdes så att vinyllisten runt hjulet poppade ur och jag tror sprack vid skruvfästet. Antar att man kan köpa en ny enkelt, hur jobbigt är det att skruva loss/fast igen?

Hagatorpet
2011-02-14, 17:59
Enkel att byta och kostar inte så mycket
Jag bytte både spoilern och skärmkanten efter en parkeringsskada
tror det kostade 1000-1100 kr med Mini:Drabatt på Bilia Group Göteborg

Stephand
2011-02-16, 07:53
Fick svar från bmw originalförsäkringen. Det va visst rådjuret som körde, så jag får visst betala självrisk... eller nåt sånt.


Räknas inte rådjur som vilt? viltskador är ju självriskbefriade.

Hagatorpet
2011-02-16, 08:08
det beror på hur du försäkrat

yonasu
2011-02-16, 09:09
Mmm precis jag hade då vagnskadegarantin kvar. Om det hänt nån vecka senare så hade det varit gratis antar jag... lite surt det med :)

Ska fixa det i samband med vårens rekond!

yonasu
2011-03-09, 22:29
Så en fet update från öjn. Rådjurets skada gick att putsa och böja så listen poppade i form igen utan märken, så där hade jag nog lite tur. Har köpt kort alta-antenn och bondetrimmat hjulen med checkered ventilhattar från britalian :)

Så efter jag stört mig massvis på mina skitiga stripes så bestämde jag mig för att jag ska byta. Efter massa velande och funderande så är jag rätt inställd på att ha mattsvarta/mattvita och KANSKE ha dom tvärtom, svart på svart och vitt på vitt.

Jag fick tipset om http://www.dekaltrim.nu/ att dom hade matta stripes av Emile, hade letat mig fördärvad och inte hittat nåt så tack för det :D

Idag tvättade jag och plockade bort stripsen. Eftersom jag inte hade nån värmekälla som tex hårtork så tog det rätt lång tid, och händerna tog lite stryk. Vad man lackar när stripen går av och man måste pilla upp en ny kant och börja om grrrr. Fick inte bort allt eftersom jag inte hade nåt verktyg för att komma åt överallt, men det fixar jag nog i helgen.

Nu är den redo för rekond på automemo, sen ska nya stripsen på!
Vad tycker folk, kan mattvit på vitt tak och mattsvart på astro-svart lack bli snyggt? eller vad har folk för förslag?

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=7377&d=1299707580

emile
2011-03-13, 01:38
såg att herpan var naken nu! :p ser ut som en tvilling med min... :D
du får fortsätta tråden inne i vår privata klubb... har du beställt stripes? jag ska snart beställa... har i alla fall bestämt mej för hur det ska se ut! men kolla upp om du verkligen ska rekonda den före... för jag var inne med min på svensk bilvård nyligen och dom sa att jag skulle stripea först... sen läste jag oxå "Ytan måste vara fri från vax, polish, silikon osv. normala vaxer kan tas bort med Petroleumbaserat avfettningsmedel, avsköljning och sedan eftertvätt med T-sprit" känns som om det sabbar grejen lite med rekonden före...? eller?

förstår oxå att det var halvdrygt med en hårblås istället för en värmepistol... :p

emile
2011-03-13, 01:57
Angående kamkedjan så är min bedömning under all kritik, eftersom det enda jag hör är ett flärpande första sekundrarna innan den vaknat upp. Men jag håller ett öga på det och om det blir värre så åker den in.
Jag jämför med www.youtube.com/watch?v=tGxLbCVoWjM och jag är mil ifrån det.

skulle iofs vara intressant och se hur blockets begagnatförsäkring ställer sig i kamkedjefrågan :)


blockets begagnatförsäkring täcker spännare och kedja osv... det var nämligen gjort på min strax före jag köpte den och detta hade då gått på blockets begagnatförsäkring! så ägaren före mej tyckte det var så himla bra med den försäkringen så hon slängde med en likadan till mej! :D

yonasu
2011-03-14, 08:03
Ack, jag som vill ha lacken under stripsen finfin också! får fundera på det där.. stripsen tog jag bort au naturelle, hade inte ens en hårfön. Var inte så jobbigt ändå, lite tröttsamt när man kom till stenskott så stripen gick av vid roten bara.

Begagnatförsäkringen bytte ut hela min kamkedja, postade det i kamkedjespännare vs garanti-tråden. Så jag är rätt nöjd med IF nu :)

yonasu
2011-04-03, 18:39
Sommarlaggen är på!

Samt så har jag köpt och satt på stänkskydd fram. Lite knepigt att förstå sig på ikea-förklaringen men när man fattat vad dom menar så var det inte så värst jobbigt. Tog chansen när jag hade hjulet av. med det på kan vara jobbigt ifall man vill förborra skruvhålen i pappen.
Samt lackstiftat repa och satt dit ett nytt S på bagageluckan, så nu är man hel igen! börjar närma sig rekonden nu!

yonasu
2011-05-16, 12:41
Som jag skrev i koks-tråden så rasade ju min motor för 3-4 veckor sen. Tex så rann det kylarvätska ur avgasröret så den sprack nog rätt fint...
Nya motorn har gått 400Mil och kommer från nån krockad bil lät det som (förhoppningsvis inte frontad :))

Bavaria är nu hux flux klara med den. Ska hämta imorgon.

Jag är minst sagt missnöjd med bavaria. Har mailat och ringt flertalet gånger angående kamkedjespännaren som jag bytt ut till den nyare modellen efter den började rassla i höstas. På telefon sa dom att det inte skulle vara några problem att byta från min gamla motor till den "nya" och att dom skulle ringa när dom fick in motorn. Nu ringde dom och låtsades inte om det alls, så jag fick original kamkedjespännare på den... skulle jag prata med försäkringsbolaget så skulle dom självklart inte bekosta det.

får se ifall den rasslar när det börjar bli kallt, har 6 månader garanti på den så med lite tur blir det kallt tidigt så man får rassla i tid :)

gah, aja, jag har iaf MIN BIL IGEN!!! \o/

Ace
2011-05-20, 22:35
Riktigt illa att dom inte bytte till den nya spännaren! Att man aldrig kan vara nöjd med verkstäder. Dom verkar aldrig lära sig.

yonasu
2011-05-24, 08:09
Spännaren kanske inte var mitt största problem.
Efter rätt många mil på kort tid nu så har jag två gånger fått motorlampa vid gaspådrag. En igårkväll påväg hem från jobbet och en i morse påväg till jobbet. Halv-motorn så det är inget nytt ras hoppas jag utan håller tummarna för en sensor eller inställning som är lite off.

Väntar på svar från hiskeliga bavaria...

Kan man reklamera en 3½ år gammal bil?

Björn P
2011-05-24, 20:59
Fifan vad surt. Håller tummarna för att det löser sig.

dvorak
2011-05-24, 21:19
Yes, hoppas det löser sig.

Jag har själv en gul motorlampa nu, visade sig vara hastighetssensorn i hjulnavet som är kass. Så det är många grejer som kan ge motorlampa som inte ens är relaterade till motorn.

yonasu
2011-05-25, 07:16
Hoppas ju att det är motorn som jag har 6 mån garanti på plus garantin på jobbet utfört :)

DÄREMOT! hotade jag mig till en lånebil på bavaria, se det går! en skitsnygg horizon blå Dooper med matchande tak. Trodde jag fått en SD när jag körde hem den för den går ju ruskigt bra.