handdator

Visa fullständig version : TrimChip för cooper S 02?



starchild84
2010-07-17, 15:58
Hej köpte en mini cooper S tillverknings år 02 för 14 dagar sen
gått 9600~mil... 163hk kompressormatad.205/45-17 orginal vit lackade sommar däck & vinter däck i samma dimension... han jag köpte den av sa att om man slängde in ett chips (inte olw/extrella)
i den så skulle jag få ut 204hk~ men hur mycket stryk får motorn/bilen av att bara chips trimma den? och hur enkelt e det att plugga in själv + vad ligger dom i pris med och utan jobbet?
Verkar som ni e glada på detta forum att trimma....
skum läste mina försäkringspapper har trygg hansa där stog det att om man ändrade på bilens prestanda så skulle inte den gälla någon som vet mer om det eller man kan ringa till försäkrings bolaget och säga att man har gjort det?
en sista grej har märkt att stereon ökar volym när jag gasar kan man stänga av det eller det e nåt inbyggt?
till sist har aldrig kört roligare bil fick gåshud på hela kroppen när jag provkörde den blev förälskad direkt i den.
såg att det nämns R50-56 på en del inlägg hur vet man vilken min e ?
tack i för hand/rasmus P

Jonz
2010-07-17, 16:53
Du har en R53, vad gäller chip kolla på www.itsfun.nu

Ace
2010-07-17, 20:11
Det finns inget chip som ger 204 hk men däremot om du byter remhjul (pulley) mm mm.
Se länk till http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail.php?prod=LCS1
- Superchips Bluefin med custom Lohen mappning
- Alta kompressor remhjul 15% Version 2.0
- Kortare remhjulsrem
- Nytt panelfilter
- Iridium tändstift

210hk!

Att byta remhjulet själv krävs en hel del mekarvana.


Lägg till:
- GRS Motorsport Intercooler
- Milltek Cat-back avgassystem
och du får 225hk!

starchild84
2010-07-17, 23:53
Tack för snabb respons... men om jag nu skulle trimma med
lohens grejor får man dom hemskickade då eller man får ta sig ner dit? om man får dom hemskickad finns det någon rekomenderade verkstäder som kan sätta dit det?

Ace
2010-07-18, 19:06
Tack för snabb respons... men om jag nu skulle trimma med
lohens grejor får man dom hemskickade då eller man får ta sig ner dit? om man får dom hemskickad finns det någon rekomenderade verkstäder som kan sätta dit det?

Du får grejerna hemskickade till Sverige.
Sen kan säkert någon från sydligare trakter rekommendera någon verkstad där nere som kan hjälpa till med montering av remhjul. (Powernap?)