handdator

Visa fullständig version : Fönsterhiss problem/inställning



Jabok
2010-07-13, 20:08
Idag har även jag råkat ut för att fönsterhissen stannat på min r50, -03a.
Men efter att ha sökt lite på detta utsökta forum så hittade jag bankaskitenurdörren metoden, som funkade! :D

Men det kommer alltid ett men.
Så men! Nu måste jag hålla inne knappen tills rutan har gått hela vägen upp, istället för att bara klicka till en gång på knappen :(

Har letat men ej funnit om det är några inställningar man kan göra. Testade tex. att hålla inne uppåtknappen i 10sekunder med rutan uppe, men funkade inte.
Så jag undrar om ni vet om det finns någon sida eller om ni kan några inställningar i huvudet?

En rolig inställning jag hittat är iaf ett hålla inne lås upp knappen på dosan så åker rutorna ner innan man kommer fram. Lite flashigt :cool:

Tack på förhand
/jakob

MrCooper
2010-07-13, 22:16
Fönsterhissarna verkar vara ett kapitel för sig.
Jag har inte fattat hur de funkar. Ibland åker de ner av sig själva bara man trycker kort på knappen och ibland får man hålla i knappen för att de skall åka ner/upp. :confused:

Nu gnisslar rutan också. :rolleyes:

Ace
2010-07-13, 22:39
Har också problem med fönsterhiss vänster i min R53. Problemet kommer och går. Vet inte vad det beror på. Någon som fått det åtgärdat?

MrPlow
2010-07-14, 12:29
Alltid bra att söka lite på de utländska också men kolla mitt inlägg på http://www.miniclub.se/showthread.php?t=9046

Min stannade i uppeläge och fungerade inte sen alls. Inget bankade funkade. Men när jag skruvade loss motorn så gick den. Verkade som att den tappat all kraft.

Finns något sätt att nollställa uppeläget. Trots byte behövdes det inte på min...