handdator

Visa fullständig version : Problem med HazzeB



Roger
2010-07-07, 21:52
Jag hade ju rasslande-kamkeja-problemet.
Autogruppen i Kalmar bytte kamkedjespännare på den. Det hjälpte inte så imorgon är det dags för HazzeB på operationsbordet och byte kamkedja, glidskenor och alla möjliga delar. Samtidigt har jag fått problem med höger fönsterhiss som går ned när jag vill ha upp den, skrattade gott när den gick ned åt båda håll :)
Sedan har jag problem med skumma vibrationer vid gaspådrag. Har bytt däck, krängningshämmare till en bättre och KW3 chassi från H&R men det känns som kopplingen eller nåt annat. Fan nu får det inte vara mer problem.
Björn hade du vibrationer vid gaspådrag också?
Nu har ju husse gått racinglicenskurs på Linköping motorstadion så nu måste HazzeB ju bli frisk.

dvorak
2010-07-07, 22:15
Jag har precis samma fel på min bil, allihopa förutom rasslet ;) Fast jag har haft det med...

Vibrationerna kommer från de inre drivknutarna pga att du sänkt bilen. Jag bryr mig inte längre, inte så mycket du kan göra åt det ifall du inte vill byta drivaxlar. Och det är inte säkert att det löser det...


Gällande fönstrena så måste du åka in till verkstaden, de fixar det. Mina fönster börjar krångla ungefär en gång i halvåret. Det har varit lite olika saker olika gånger.

Björn P
2010-07-07, 22:56
Jag hade ju rasslande-kamkeja-problemet.
Autogruppen i Kalmar bytte kamkedjespännare på den. Det hjälpte inte så imorgon är det dags för HazzeB på operationsbordet och byte kamkedja, glidskenor och alla möjliga delar. Samtidigt har jag fått problem med höger fönsterhiss som går ned när jag vill ha upp den, skrattade gott när den gick ned åt båda håll :)
Sedan har jag problem med skumma vibrationer vid gaspådrag. Har bytt däck, krängningshämmare till en bättre och KW3 chassi från H&R men det känns som kopplingen eller nåt annat. Fan nu får det inte vara mer problem.
Björn hade du vibrationer vid gaspådrag också?
Nu har ju husse gått racinglicenskurs på Linköping motorstadion så nu måste HazzeB ju bli frisk.

Otur. Nope. Märkte ingenting vad gäller vibrationer och gaspådrag. Det måste ha att göra med det nya chassiet du smackat på. Kopplingen och gasen fungerade fint och vibrationsfritt med originalchassi och H&R-sänkfjädrarna.

Faktum är att jag heller aldrig hörde det där kamrasslet. Trodde att det var det vid ett tillfälle men det lät inte alls som det gör på youtube.

Hoppas du blir av med problemen så att du kan njuta ordentligt av den fina spis HazzeB har.

Roger
2010-07-07, 22:59
Det hoppas jag med. Vibrationerna var innan bytet av chassit så det är någon feature :) Håller tummarna för reparationen imorgon. Tack för snabbt svar!

Björn P
2010-07-07, 23:10
Anytime! Irriterande med dessa fel. Gör ju inte ägandet lika kul. Tur dock att du har nybilsgarantin kvar vilket gör att plånboken i alla fall inte påverkas. Se till att stå på dig med dina verkstadsärenden tills du är helt nöjd. HazzeB hade ett irriterande skrammel i instrumentpanelen som krävde fyra verkstadsbesök innan det försvann.

Ström
2010-07-08, 05:17
Vibrationerna kommer från de inre drivknutarna pga att du sänkt bilen. Jag bryr mig inte längre, inte så mycket du kan göra åt det ifall du inte vill byta drivaxlar. Och det är inte säkert att det löser det...


Då vet jag varför även min morrar lite extra efter sänkning ...