handdator

Visa fullständig version : Lite frågor om minis



gurkmeja
2010-07-05, 16:09
Tjenare alla mini-vänner (höhö...)!
Jag har precis gått och köpt mig min första bil, jippi för mig. Och det blev en mini cooper classic -05 och den är utrustad med chili och curry paketet (fast jag fattade aldrig riktigt vad det innebar, haha).

Ja i alla fall, jag är super nöjd med bilen, den e snygg, rullar på utmärkt och allting fungerar precis som det ska :D .
Jag har dock en sak jag skulle vilja ändra lite på, och det är interiören. Och här kommer vi då till min fråga, kan jag, fastän bilen är av den "äldre" varianten, köpa (relativt enkelt) nya saker till bilen? Såsom sport stolar, kanske ny växelspak, och (hoppas jag verkligen på) en färddator till den? Samt kanske lite annat smått och gott.

Jag är väldigt tacksam för ALL hjälp en ovetande 18åring kan få :)

MVH
Gustav

Fredrik
2010-07-05, 16:21
Välkommen i gänget Gustav 8)

Kontakta Ola på Britalian Racing för tillbehör till din MINI generation 1 (R50/R53) - han har ett bra sortiment med tillbehör.
Om han inte skulle ha det du söker, kolla direkt med MINI.

Jabok
2010-07-05, 17:40
Välkommen! :)

Jonz
2010-07-05, 17:54
Du kan även kolla på Engelska sidor typ: newministuff.com finns en massa grejer till R50/53 bara att leta runt på nätet.

Kongo
2010-07-05, 18:29
Välkommen, titta gärna i evenemangstråden...

Men för bövelen, spara pengarna och köp en S istället. Hur mycket du än gör med den så är det fortfarande "bara" en vanlig Cooper

/en som tröttnat på sin vanliga Dooper

gurkmeja
2010-07-05, 20:55
Välkommen i gänget Gustav 8)

Kontakta Ola på Britalian Racing för tillbehör till din MINI generation 1 (R50/R53) - han har ett bra sortiment med tillbehör.
Om han inte skulle ha det du söker, kolla direkt med MINI.

Först, tack för snabba svar allesammans och ett varmt välkomnade! :)

Stort tack även för tipsen om vart jag ska börja se runt, jag är en riktig novis på detta så all hjälp är verkligen stort uppskattad!

Nu ska jag ta och kika runt lite på vad som finns och försöka få mina lilla pärla att se lika bra ut på insidan som utsidan ;)

MVH
Gustav

Ace
2010-07-05, 21:52
Välkommen, titta gärna i evenemangstråden...

Men för bövelen, spara pengarna och köp en S istället. Hur mycket du än gör med den så är det fortfarande "bara" en vanlig Cooper

/en som tröttnat på sin vanliga Dooper

Verkar som du går i tankar att köpa en JCW eller en GP?????? ;)

gurkmeja
2010-07-06, 16:29
Jag kom på en till fråga :)
Jag har sökt runt lite på internet, men verkar inte hitta något konkret svar, jag undrar om man kan installera en sån där navigationsskärm ( http://www.bimmernav.com/images/mini_bt12.jpg ) på min bil, eller är min för gammal?

Jag hoppas att detta går då jag tycker det ser ruskigt snyggt ut, men kanske för "gammal" modell?
Jag undrar även om det går att fixa ipod integration till min r50?

Tack på förhand för svar och hjälp från alla vänliga människor här på miniclub :)

//Gustav