handdator

Visa fullständig version : Hur fylla i stenskott snyggt?



Kongo
2010-06-19, 18:19
Hur lyckas man få till det snyggt?

Kongo
2010-06-19, 18:21
Dröjer väl inte länge innan Fredreich af Kungsan kommer hit och spammar men han vet väl knappt hur ett stenskott ser ut då stenen inte tar sig igenom hans 10 lager vax ner till den urusla lacken :mad:

Fredrik
2010-06-20, 06:07
Sju lager vax om jag får be ;)

Roffe på Samglas berättade att de speciella limflaskorna inte var gratis - tror den lilla som räcker till en ruta gick på ca 400 kr!
Du måste också ha UV-ljus, eller tänkte du köra med lackmuspapper och ficklampa :D

RobertH
2010-06-20, 14:15
Tror han menade stenskott i lacken?

Dragon
2010-06-20, 14:54
Blanda lite färg + thinner och sen mixa tills det blir rätt färg...sen brukar jag köra med tandpetare eller vässade tändstickor beroende på storleken.

Hagatorpet
2010-06-20, 19:09
Lämna bilen till billackaren så fyller han i stenskottet :)

Fredrik
2010-06-21, 20:26
Tror han menade stenskott i lacken?

Jahaja :titanic:

Kongo
2010-06-22, 20:51
Blanda lite färg + thinner och sen mixa tills det blir rätt färg...sen brukar jag köra med tandpetare eller vässade tändstickor beroende på storleken.

Tycker inte det skiljer någonting i nyansen på lackstiftet och lacken på bilen och jag fyller i med tandpetare men tycker det blir skit i alla fall.


Lämna bilen till billackaren så fyller han i stenskottet :)

Har bättre saker för mig än att åka till en sån


Jahaja :titanic:

Tomte ;)

Hagatorpet
2010-06-22, 21:05
Det låter som om du gör rätt men om man inte kan själv :mad: så får man lämna över till någon annan :(
Vad du kan göra mer är att våtslipa och polera när färgen i dom ifyllda stenskotten härdat riktigt

stroy
2010-07-02, 21:55
När det gäller just stenskott och lackförbättringar. Någon som provat fix för stenskott i rutan? Funkar det bra?

Blickfong
2010-07-25, 21:47
…eller kanske ett bra ställe i Malmö området. =)
Jag behöver både fixa vanliga plåtstenskott fram OCH rutan…blir så förbannad på dessa stenskott!!!!!!!!!!! =)

Ace
2010-07-25, 22:25
…eller kanske ett bra ställe i Malmö området. =)
Jag behöver både fixa vanliga plåtstenskott fram OCH rutan…blir så förbannad på dessa stenskott!!!!!!!!!!! =)


Det är enda nackdelen med MINI. Bytte ruta förra året och har inte kört på vintern och rutan har redan massa små irriterade märken. Men designen på bilen är ju så snygg så man får leva med det.

Rasmus
2010-07-25, 23:35
Tre år och inte ett stenskott!
Imponerad av hur ni får så mkt på era bilar. Är det för all tung trafik ni har där ni kör, som sliter upp skit från asfalten och skickar iväg det på era MINI:s?

Fredrik
2010-07-26, 08:02
Tre år och inte ett stenskott!
Imponerad av hur ni får så mkt på era bilar. Är det för all tung trafik ni har där ni kör, som sliter upp skit från asfalten och skickar iväg det på era MINI:s?

*Inte alls avundsjuk*
Jag kommer antagligen att lämna in min bil på omlack av motorhuv nästa vår - den får "äta grus" en vintersäsong till men sedan blir det en uppfräschning.
Anledningen till att min huv nu har en del stenskott är ju att vissa människor inte verkar ha en backspegel ;)

Omlackeringen kommer förmodligen att ske på Skällsta billack i Bro där de gjorde ett kanonjobb med min förardörr (inte en färgskiftning såvitt jag sett).