handdator

Visa fullständig version : Intressekoll: SYDträff i Malmö juni/juli månad 2010



Scitz0
2010-05-28, 09:43
Hej!

Jag tänkte pejla av intresset för en sommarträff i Malmö regionen med omnejd.

Det har inte arrangerats så många träffar långt söderut tidigare så det är på tiden att det blir av. Men då måste intresset finnas också. Det har varit en del snack när det arrangerats träffar i Halmstad osv att det är lite för långt att köra.

Så med anledning av detta har jag och Ante tagit tag i det och bestämt oss för att kolla av hur stort intresset är för en liten träff här nere.

Tanken var isf att som vanligt hitta en massa kul vägar att släppa loss våra minis på för att sedan stanna och äta på något trevligt ställe. Kanske även ett besök på Förenade Bils nya Mini Showroom om antalet blir tillräckligt. Gokart i lockarp? Exakt vad vi hittar på kan alla som deltar vara med och föreslå.

Det far runt en massa minis i regionen men det är dålig fart på de sydliga medlemmarna här på forumet så kom igen nu och visa att ni finns :D

Jag drar igång en poll så kan vi se hur intresset ser ut.

Givetvis är alla välkomna, inte bara skåningar och malmöiter ;).

powernap
2010-05-28, 10:16
mycket bra initiativ sciz0 och ante....


juni är ganska snart, juli lite längre fram.....kolla gärna datum, så planeringen går igång ;-)

Fredrik
2010-05-28, 10:26
Ett lysande initiativ av er, Scitz0 och Ante - jag hoppas ni blir ett stort gäng :steering: 8)

Doris
2010-05-28, 12:20
är ju bara en stor fartbula mellan halland å skåne så kan jag bara så kommer jag gärna igen.

Luc!fear
2010-05-28, 13:01
Kanske...
Jag kommer ju från malmö...
Får se om tid-semester-annan planering passar när väl datum är fastställt...

Vet att det finns någon typ av bil-träff i Limhamn vissa torsdagar, vet dock inte om det är en bra dag...
Vore dock bra att visa upp våra MINIs för en bredare motorintresserad publik...
Mvh Dan

Limited Edition
2010-05-28, 13:29
Count me in!

powernap
2010-05-28, 13:31
Count me in!

tänk på att det är långt att åka viktor ;-)

Scitz0
2010-05-28, 13:53
Count me in!
trevligt... lägg gärna en röst i pollen, enklare att hålla koll på intresset då.

Limited Edition
2010-05-28, 14:25
Done!

Limited Edition
2010-05-28, 14:26
tänk på att det är långt att åka viktor ;-)

Passa dig! :mad:

Pebbles
2010-05-28, 17:30
Räkna in mej oxå........bara vi är hemma....ska kanske en runda till Grekland om inte sommaren blir bättre här hemma.... :)

Mini!
2010-05-28, 20:16
Jag kommer om jag kan (säkert brorsan med eftersom jag måste låna hans bil :rolleyes:). Skåne brukar bjuda på många trevliga vägar :steering:

Scitz0
2010-05-28, 22:44
Kul, tråden har bara legat ute ett halvt dygn men har redan fått bra respons... kommer säkert många fler anmälningar.

Jag låter tråden ligga öppen till nästa vecka någon gång så kan vi börja spåna på datum osv. då.

JörgenF
2010-05-29, 08:47
Jag kan tänka mig att dra söder ut en dag på min semester.... och kanske får vi chansen med en Cooperträff och riktig värme..:cool: i juni/Juli..
Jörgen

ALEXANDRA
2010-05-30, 08:48
Jag kommer gärna! Låter jätteskoj!

Scitz0
2010-05-30, 19:06
Bra respons tycker jag.

Tillräckligt för att börja titta närmare på det.

Scitz0
2010-06-05, 10:35
Jag har nu uppdaterat tråden med en ny omröstning.

Denna gång är det för att få fram det mest optimala datum för träffen.

Alla ni som röstat tidigare att ni kan komma se till att få er röst hörd så ni har möjlighet att komma på denna träff. Givetvis är folk som inte röstat tidigare men som gärna skulle vilja komma mer än välkomna att lägga en röst :)

Pebbles
2010-06-05, 11:02
Jag har nu uppdaterat tråden med en ny omröstning.

Denna gång är det för att få fram det mest optimala datum för träffen.

Alla ni som röstat tidigare att ni kan komma se till att få er röst hörd så ni har möjlighet att komma på denna träff. Givetvis är folk som inte röstat tidigare men som gärna skulle vilja komma mer än välkomna att lägga en röst :)

Bra jobbat, nu har man något att längta till i sommar...... :)

Scitz0
2010-06-06, 20:03
Kom igen nu... lite svagt med röstandet ;)

Kan ni alla dagar så sätt det, det gjorde jag :)

Ace
2010-06-06, 21:56
Kan vara bra att förtydliga omröstningen litegrann. Det som står på förstasidan när man kliver in på miniclub.se är lite otydligt för den som inte läst tråden under "Evenemang"

Scitz0
2010-06-06, 22:01
Kan vara bra att förtydliga omröstningen litegrann. Det som står på förstasidan när man kliver in på miniclub.se är lite otydligt för den som inte läst tråden under "Evenemang"
Sant, går man inte in via tråden så ser det konstigt ut ;)
Fixar.

syltburk
2010-06-08, 13:51
Klart man ska vara med på en skåneträff! Fast jag är osäker på om 17/18e hade funkat, så jag röstade bara in mig på 10/11. Det är möjligt att det funkar de andra dagarna också!

Pebbles
2010-06-08, 21:20
I Höganäs rör det sig 6 minisar....min kompis Maria hade fotat en minicooper, grå med en etta på, parkerad på City Gross i Höganäs, enbart fotat för min skull... :) Har pratat med en ägare att gå in och kolla hemsidan och även nämnt träffen i Malmö... han verkade intresserad.....jag har dock inte lyckats lappa någon minis med det lilla visitkortet.. men skam den som ger sig.....

Var precis inne och kollade medlemslistan... ögnade snabbt igenom 1285 st :P hittade inte (kanske missade jag ?)någon medlem i Höganäs, dock i Viken, Ängelholm och Helsingborg... jag måste ut och sätta lilla visitkortet.... har 2 som jag ska sätta

PÄRON
2010-06-08, 22:18
Jag kan när som helst, nästan. Det är dags för mig att vara med på någon träff.

Scitz0
2010-06-08, 22:34
Jag kan när som helst, nästan. Det är dags för mig att vara med på någon träff.
Härligt!

Jag, Ante och ev. Limited Edition kommer börja fila så smått på vad vi ska hitta på och vilka vägar vi kan köra osv. Ni får väldigt gärna komma med tips på aktiviteter, bra vägar m.m.

mortenblad
2010-06-09, 09:31
Har precis flyttat ned till Skåne (bor utanför Tomelilla) från Uppsala. På vägarna här tycker jag mig se fler mini cooper än jag någonsin gjort högre upp (läs uppsala) i landet. Ser minst 2-3 mini cooper varje dag till och från jobbet. Är givetvis med på någon träff.

powernap
2010-06-09, 09:32
Helt rätt inställning Marcus...välkommen till region SYD!

mortenblad
2010-06-09, 09:45
Helt rätt inställning Marcus...välkommen till region SYD!

Tackar...

JörgenF
2010-06-09, 19:53
Som jag skrev tidigare så är jag mitt i min semester då..... :cool: så utgå med att jag dyker upp om det nu inte blir en "panikresa" för att leta upp solen!!!....
Miniträffar är ju trevliga men vädret kan ju skrämma iväg en....

Ante
2010-06-09, 21:33
JörgenF: Vi lagt in en beställning på kanonväder till SMHI, så det behöver du inte oroa dig för ;)

Trevligt att se att det blir lite fler medlemmar i syd!

Dragon
2010-06-10, 00:42
Som jag skrev tidigare så är jag mitt i min semester då..... :cool: så utgå med att jag dyker upp om det nu inte blir en "panikresa" för att leta upp solen!!!....
Miniträffar är ju trevliga men vädret kan ju skrämma iväg en....

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga vindrutetorkare och slitna r-däck :p

Limited Edition
2010-06-10, 09:42
Härligt!

Jag, Ante och ev. Limited Edition kommer börja fila så smått på vad vi ska hitta på och vilka vägar vi kan köra osv. Ni får väldigt gärna komma med tips på aktiviteter, bra vägar m.m.


Jag är definitivt på att försöka planera ihop något!

syltburk
2010-06-11, 22:01
Har precis flyttat ned till Skåne (bor utanför Tomelilla) från Uppsala. På vägarna här tycker jag mig se fler mini cooper än jag någonsin gjort högre upp (läs uppsala) i landet. Ser minst 2-3 mini cooper varje dag till och från jobbet. Är givetvis med på någon träff.

Det luktar ju samåkning in till Malmö lång väg här! Vi får styra upp detta när mer är bestämt tycker jag. Jag vet att det är lite fler minifolk här på forumet som kommer från våra trakter. Konvoj till Malmö?

mortenblad
2010-06-12, 00:33
Det luktar ju samåkning in till Malmö lång väg här! Vi får styra upp detta när mer är bestämt tycker jag. Jag vet att det är lite fler minifolk här på forumet som kommer från våra trakter. Konvoj till Malmö?

Gärna det, säg bara en tid så kommer jag förbi Ystad!

Pebbles
2010-06-12, 09:33
Samåkning för oss norr om Malmö? Jag samkör gärna från Varalöv/Erikslund, där passerar väl några minisar? :P

JörgenF
2010-06-13, 10:10
Hänger på!! Kommer att passera, så det blir trevligt med en karavan med Minis!!
Nu får vi se vilket datum som bestämms...

Scitz0
2010-06-14, 07:49
10 Juli verkar vara det vinnande datumet så vi kör på detta och hoppas att även vädergudarna favoriserar detta datum :)

Jag drar igång en ny INFÖR tråd och stänger härmed denna tråd.