handdator

Visa fullständig version : EFTERSNACK: Nurburgring i vår



Björn P
2010-05-24, 16:13
Tjoho vad kul det var! Jag kom hem natten till i dag. Dvorak och FEED ME är kvar någon eller några dagar till. Ni som inte varit vid ringen tidigare - åk dit och insup atmosfären.

Stor tack till Lindell för initiativet och ordning av boende m m! Stort tack till Dvorak för alla dåliga göteborgsskämt. ;) Stort tack till FEED ME för livets coolaste åtta minuter och sexton sekunder i din nya Boxster S. Fasen vad den gick och - framför allt - fasen vad bra (och fort) du körde! Krampen i den hand som höll dörrhandtaget har precis släppt. Hade det inte varit för en långsam Peugot 205 GTI som bromsade ner tempot på ett par kritiska ställen hade tiden blivit många sekunder bättre.

Själv hann jag med fem varv i GPn. Eftersom jag inte varit så flitig med att köra dataspel eller kolla filmer på youtube hade jag dålig koll på vad som fanns bakom krönen. Nu ska jag dock öva järnet så att jag kan ge järnet nästa gång jag åker dit.

Vi lägger upp bilder och fler kommentarer här framöver. Var så säkra!

RobertH
2010-05-24, 16:19
Kul! Välkommen hem!

powernap
2010-05-24, 20:51
Härligt att höra Björn!!!!

dvorak
2010-05-24, 22:46
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Scitz0
2010-05-24, 22:57
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Ajdå... minicup i fara?

Låter som ni haft väldigt kul där nere iaf.

Björn P
2010-05-25, 08:11
Hittade en bild på min GP här: http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19739

Björn P
2010-05-25, 15:43
Fick precis reda på att Jirhall (FEED ME) kört på 7.56,6 med sin Boxster S. Inte dåligt det! :bowdown::drive:

powernap
2010-05-25, 15:44
Fick precis reda på att Jirhall (FEED ME) kört på 7.56,6 med sin Boxster S. Inte dåligt det!

det går snabbare utan att krascha ;-)


mycket bra jobbat Erik!!!!!

Kongo
2010-05-25, 18:33
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Fan vad tråkigt :(
Men får du ingen lånebil?

Ace
2010-05-25, 20:26
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Det var illa! Skickas den på motortransport sen då eller?

Hobbe
2010-05-25, 20:30
Men får du ingen lånebil?


Lånetåg!

Adolfsson
2010-05-26, 06:44
Fick precis reda på att Jirhall (FEED ME) kört på 7.56,6 med sin Boxster S. Inte dåligt det! :bowdown::drive:

Kul!

Men dåligt med bilder i tråden tycker jag :)

Fredrik
2010-05-26, 06:45
Exakt - var är bilderna?
















:mrgreen: ;)

powernap
2010-05-26, 07:34
Kul!

Men dåligt med bilder i tråden tycker jag :)

ja man kan nästan tro att ett polerat grenrör varit inblandat:confused:








;-)

Björn P
2010-05-26, 08:08
Lite bilder:

http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19727

http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19066

http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19739

jonaslindell
2010-05-26, 10:19
Då har man kommit hem, landat och samlat intrycken från årets vårtripp på ringen.
Tack Björn och Peter(med co-pilot) för ett rolig tur!

Jag och min co-pilot Peter körde Coopern
Kristian med Far körde 964á
Gudmundsson, fru, Döös och Pryts åkte X6á
Torstein och Norrlänningen 911á
Ängelholmaren i en typ skyline

Vi samlades på Biltemaparkeringen i Hbg kl 05:00 på morgonen.
Beräknad ankomsttid på Nurburgring 14:00.

Nedresan gick fint sånär som lite överhettning och vattenpåfyllning utav Jappsebilen.
Vi höll ett lagom tempo på 150km/h.
Med lite väl många tankstopp(liten tank på mini´n), kissepauser(co.pilot´s som ölade), och köer gjorde att vi var framme vid 16´tiden.
Vi möttes utav en högsommarvärme med gassande sol!

Efter en snabb incheckning på vårt favoritguesthouse begav vi oss snabbt upp till banan. Ett 15varvskort inhandlades(250euro), kontrolerade däckstryck, sedan ut på den efterlängtade Nordslingan.

Naturligtvis överkörde jag direkt och kom inte riktigt ihåg bansträckningen, att man sedan hade häng på en svenskreggad gt3á gjorde tyvärr inte att man lugnade sig.. Men ack vad kul det var!!
Det blev två varv på fredagen sedan stängdes banan för en allvarlig mc-olycka med 3st bågar inblandade.
Vi bedömde att dom inte kommer öppna banan mer den dagen så vi begav oss ner i byn för inhandling utav Bit. Resten utav kvällen spenderades öldrickandes i gräset, pizza på Pisten, tidig läggdags.

Lördag kl 08:00 stod vi på banan för att få några varv med lite trafik, och personligen tycker jag att just morgonvarven är dom trevligaste på hela dagen.

Söndag, liknar dag två med sköna varv, god mat på trevliga ställen, sköna stunder längs banan på utvalda ställen tittandes på alla bilar som kommer farandes i full fart.

Måndag, Vi har beställt frukosten till kl 10:00 för att få några goa morgonvarv innan frukost.Mina bromsar är helt slut. Sprickorna har nu gått hela vägen upp och jag vågar inte köra mer. Jag tar istället och åker med andra snabba bilar/förare och det är nästan lika roligt som att köra själv!!
Efter frukost körde vi och inhandlade de obligatoriska profilkläderna sedan begav vi oss mot Svedala igen.
Trafiken flöt på bra och vi höll ett bra tempo mellan 160-200km/h.(snittförbrukning på förvånade låga, runt litern/mil )


Problem: Jag fick besöka verkstaden 3ggr under vistelsen.. Först var efter att min gaspedal lossnade, och jag råkat sparka av en bränslepumpsrelä, vilket medförde att jag fick åka bärgare från banan till mekverkstad. Felet åtgärdades snabbt.
Efter två varv till började bilen låta som ett reaplan, så det var bara att köra till vår mekaniker igen(Peter Polack, mycket bra kille). Då hade flexkopplingen mellan grenrör och cat gått sönder(denna bytades ca två veckor innan avfärd!!) och väl uppe på lyften visade det sig att ena drivhjulsdamasken var lös och allt fett val väl fördelat utanför.. Kontramutter´s till nya camberstagen var lösa m.m.

Veckans sitat: kom från Persbrandt i Padock. En kille kommer fram med hjälmen i handen och frågar lite försynt om han får åka med ett varv i Persbrandt´s Nissan GTR, varpå Persbrandt svarar: Va FAN, ser det ut som en jävla buss eller?? Asgarv...

Tider: Jag fick inga tider på varv utan en massa gulflaggning, men uppskattar att jag låg i 8,45 tempo..

Skalper: Den roligaste skalpen var nog en ferrari 430 med en bratt i som tvunget skulle om mig på den inledande rakan.. Efter ca 5kurvor var jag ifatt och om, NICE!! ;)

Jag har nästan inga bilder att lägga upp, då jag inte tog med kamera och videokamera denna resa. Bilder läggs upp alteftersom jag får in dem från de andra pågarna..

powernap
2010-05-26, 10:24
Mycket trevlig läsning!!!

jonaslindell
2010-05-26, 10:27
Fler bilder kommer efterhand..

http://www.facebook.com/photo.php?id=710091423&pid=5566147

Stiffe
2010-05-26, 16:27
Fick precis reda på att Jirhall (FEED ME) kört på 7.56,6 med sin Boxster S. Inte dåligt det! :bowdown::drive:

Imponerande! När får vi se Johnny under 8 min? :D

Haugthon
2010-05-26, 16:52
Inta alls avundsjuk på ert äventyr.... :stare:drool3:

Grattis Erik!

andreass
2010-05-26, 18:31
*

Massa text*

Veckans sitat: kom från Persbrandt i Padock. En kille kommer fram med hjälmen i handen och frågar lite försynt om han får åka med ett varv i Persbrandt´s Nissan GTR, varpå Persbrandt svarar: Va FAN, ser det ut som en jävla buss eller?? Asgarv...

*Mer text*



Den snubben var jag, och ordet "buss" var med, annars var inte "citatet" inte riktigt så illa.. *asg* Men det är ju bra att veta att bilintresse artar sig på olika vis..

jonaslindell
2010-05-26, 18:47
Den snubben var jag, och ordet "buss" var med, annars var inte "citatet" inte riktigt så illa.. *asg* Men det är ju bra att veta att bilintresse artar sig på olika vis..

Ojdå vad världen kan vara liten :) Ja det var andrahandsuppgifter jag fick..

Hörde att han var riktigt snabb med GTRén. Kan under 8min stämma?

andreass
2010-05-26, 18:51
Ojdå vad världen kan vara liten :) Ja det var andrahandsuppgifter jag fick..

Hörde att han var riktigt snabb med GTRén. Kan under 8min stämma?

Brukar ju vara så.. trist att ha den attityden bara. Inte en aning om ngn tid, men den bör ju gå under 8.00 med en skaplig chaufför.

Persbrant bör dock få pris för sämsta mod på en GTR. OZ-fälgarna passar tokigt dåligt på bilen. Hoppas han får fett betalt att köra på dessa. ;)

jonaslindell
2010-05-26, 19:02
[QUOTE=jonaslindell;111891]Ojdå vad världen kan vara liten :) Ja det var andrahandsuppgifter jag fick..

Hörde att han var riktigt snabb med GTRén. Kan under 8min stämma?[/QUOTE

Brukar ju vara så.. trist att ha den attityden bara. Inte en aning om ngn tid, men den bör ju gå under 8.00 med en skaplig chaufför.

Persbrant bör dock få pris för sämsta mod på en GTR. OZ-fälgarna passar tokigt dåligt på bilen. Hoppas han får fett betalt att köra på dessa. ;)


Tror att hans bil var den första som såldes i Sverige, får väl hoppas att alla motorjournalister var snälla mot den.. ;)

Björn P
2010-05-27, 09:04
Shit. Jag har verkligen fått svår ringenabstinens. Ska ut och samla och panta burkar ikväll så att jag kan skrapa ihop till nästa resa. :)

Daniel Gudmundsson
2010-05-27, 09:07
Vi höll oss till den planerade resplanen och anlände i Nurburg kl 13:57, käkade en snitzel och hämtade ut bilarna ur garaget. Min CSL hade fått en ny koppling sedan senaste besöket och gick riktigt bra på första varvet. När vi kom in började det ryka och lukta bränd olja om bilen, oljelocket satt inte på sin plats.... Meken erkände sitt misstag och åtgärdade problemet och fixade en motortvätt. Tyvärr blev det bara ett varv på fredagen.

Lördag, söndag och måndag tog vi det lungt och körde en tank när banan öppnade och några strövarv under dagarna. Inga fantomtider men ett antal varv precis under 8 min.

Tisdag GT-Nurburgring, bilen var genomgången och klar för att bara mata varv, gick ut stenhårt och satte 2 hyffsat snabba varv, 7.47 och 7.48. Fick sedan lite tips av Anders Carlsson på Häggenäs Auto där vi gjorde några små förändringar i spårval, tidigare gaspådrag samt mer avslappnad körning. Paset efter satte jag nytt personbästa på 7,44 BTG. Målsättningen med resan var 7,39 men det får vänta till nästa gång ;)

Till nästa resa ska GPn med ner, sambon börjar få blodad tand och vill börja köra. Riktigt kul enda negativa är att jag får hälften så många varv eller så blir det dubbelt så dyrt.

powernap
2010-05-27, 09:23
Mycket trevlig läsning Daniel....

glömma oljelock är ju sådär :woot:


hälften av varven/dubbelt då dyrt...finns lösning på det, stanna kvar dubbelt så länge ;-)

Doris
2010-05-27, 09:27
livsfarlig tråd man blir ju bara sååååå sugen :S

Daniel Gudmundsson
2010-05-27, 09:44
hälften av varven/dubbelt då dyrt...finns lösning på det, stanna kvar dubbelt så länge ;-)

Du har rätt, dubbelt så länge måste vara hälften så dyrt, nu börjar vi snacka :)

Sambon tycker att vi ska bygga ett pensionat med garageplatser och flytta ner, så kul är det väll inte på ringen :hyper:

powernap
2010-05-27, 09:50
sambosar KAN ha intressanta vinklingar på projekt ibland :D

Erik Börnstedt
2010-05-27, 16:48
Du har rätt, dubbelt så länge måste vara hälften så dyrt, nu börjar vi snacka :)

Sambon tycker att vi ska bygga ett pensionat med garageplatser och flytta ner, så kul är det väll inte på ringen :hyper:

Inga tips på hur man får samma önskan från sin egen Sambo?:rolleyes:
Tänk om alla hade den önskan:)

MVH Erik

dvorak
2010-05-27, 17:43
Kul bilder ni hittat samt kul läsning!

Det var sjukt kul i nurburg måste jag säga!

Gällande min bil så kunde jag ta mig till en BMW-verkstad i saarbrucken där den lämnades. Det fina är att det går direkttåg till Paris därifrån (jag och Anna är på semester där just nu). Verkstaden ringde för ett tag sedan och sa att de jobbat på den i två dagar nu, de här inte hittat något fel än. Vi får se hur lång tid detta tar.... planen är att hämta den på tisdag.

Hobbe
2010-05-27, 17:50
Den där Dvorak har visst bara semester... :)
Det vore kul om du fick bilen tillbaka i tid till världspremiären.

powernap
2010-05-27, 17:57
Instämmer med hobbe, vi håller många tummar för att the turd blir klar till världspremiären på åsen!!

Ha det hur underbart som helst i Paris!

jonaslindell
2010-05-27, 21:16
http://www.facebook.com/album.php?aid=174426&id=678886852

Hobbe
2010-05-27, 21:42
JonasL,
Våga vägra Facebook....

jonaslindell
2010-05-27, 21:53
JonasL,
Våga vägra Facebook....

Jag försökte lägga upp bilderna(80st) här direkt med det gick inte(fel storlek) så jag gjorde det enkelt för mig..

jonaslindell
2010-05-28, 13:39
Bilder på min och Peters bil tagna utav Samuel S.

powernap
2010-05-28, 14:20
:buttrock:

Hobbe
2010-05-28, 14:24
Trevligt med bilder.
Dvorak: Sveriges snabbaste bajskorv? :D

dvorak
2010-05-28, 17:34
Haha, man kan alltid få någon trevlig vinkel där man kan vara snabbast. :D

Pratade precis med verkstaden, de hälar fortfarande inte hittat felet. BMW munchen är inkopplade, jäkligt sjukt detta. Kanske flyger hem istället och hämtar bilen senare.

Jäkligt kul med. bilder Jonas!

jonaslindell
2010-05-28, 21:51
Jag hittade lite fler bilder ute i etern..

jonaslindell
2010-05-28, 21:53
fler bilder..

Hagatorpet
2010-05-28, 23:22
Trevligt med bilder.
Dvorak: Sveriges snabbaste bajskorv? :D

Racerbajs??? :rolleyes:

jonaslindell
2010-05-31, 18:08
Sähär kan det också gå... :)

powernap
2010-05-31, 19:09
en väldigt sällsynt syn....det är ju R53 ;-)

JockeO
2010-05-31, 22:19
Jag hittade lite fler bilder ute i etern..

Den ljusblå R56:an... Är det någon som vet om det är en originalfärg? Ljusblå icke-metallic? Vad heter den i så fall?

Jonas, är det en R53 originalgrill du har lackat svart? Hur löste du i så fall svart färg på kromad kantlist? (Om det nu var krom innan.)

/M v h, JockeO

RobertH
2010-06-01, 00:08
Den ljusblå R56:an... Är det någon som vet om det är en originalfärg? Ljusblå icke-metallic? Vad heter den i så fall?

Jonas, är det en R53 originalgrill du har lackat svart? Hur löste du i så fall svart färg på kromad kantlist? (Om det nu var krom innan.)

/M v h, JockeO

Den lär ju inte vara originalfärg, men riktigt ball. Jag hade inte tackat nej till en sån och Gulf-stripa den!

Så här, fast inte lika smaklöst fult :D

http://farm4.static.flickr.com/3314/3572246435_eb942ed5b0.jpg

Fredrik
2010-06-01, 06:47
Den lär ju inte vara originalfärg, men riktigt ball. Jag hade inte tackat nej till en sån och Gulf-stripa den!

Så här, fast inte lika smaklöst fult :D

http://farm4.static.flickr.com/3314/3572246435_eb942ed5b0.jpg

Killen som äger den MINIn är jag bekant med via Facebook - en jättetrevlig kille vid namn Darcy Schott.
Jag tycker denna stack ut på ett litet ballt sätt på MINI United där jag såg den för ett drygt år sedan 8)

jonaslindell
2010-06-01, 08:44
Den ljusblå R56:an... Är det någon som vet om det är en originalfärg? Ljusblå icke-metallic? Vad heter den i så fall?

Jonas, är det en R53 originalgrill du har lackat svart? Hur löste du i så fall svart färg på kromad kantlist? (Om det nu var krom innan.)

/M v h, JockeO


Hej Jocke, Ja det är orginalgrill som jag bara mycket snabbt och enkelt målade svart med sprayburk. Tvätta med alkohol och matta ner med scotchbrite.. På listerna kan man ta eltape om man inte är så noga..

powernap
2010-06-01, 08:47
På listerna kan man ta eltape om man inte är så noga..

jag visste det!!!!...det finns fler som jag ;-)

Fredrik
2010-06-01, 09:21
Den ljusblå R56:an... Är det någon som vet om det är en originalfärg? Ljusblå icke-metallic? Vad heter den i så fall?

Sjukt snygg men det är inte är en originalfärg.
Jämför med den R56S som byggts om av Coastal Racing i England till höger - den är lackerad i en gryyymt snygg blå färg som är en Porsche originalkulör.

JockeO
2010-06-01, 19:18
Hej Jocke, Ja det är orginalgrill som jag bara mycket snabbt och enkelt målade svart med sprayburk. Tvätta med alkohol och matta ner med scotchbrite.. På listerna kan man ta eltape om man inte är så noga..

Enkelt och snyggt!
Gissar att aerogrillens kantlister annars kan passa även på originalgrillen(?)


/M v h, JockeO

Hobbe
2010-06-01, 19:22
Aerogrillen verkar vara gjuten i ett stycke så att lossa på kanterna på denna kan bli svårt.

Björn P
2010-06-02, 07:57
Och nu över till TOPIC:

Erik har bloggat lite om helgen. Se även hans snabba 7.56-varv: http://www.autolife.se/page/46556/

Det kanske inte ser så rackarns snabbt ut på filmen, men jag som satt med under ett par nästan lika snabba varv kan bara säga: J-vlar vad det går. :D

FEED ME
2010-06-02, 21:06
Imponerande! När får vi se Johnny under 8 min? :D

Senare under året!
Datum ännu osäkert. Problemet för att få till ett så snabbt varv är att få möjlighet att köra när det inte är för mycket annat skräp i vägen - vilket det vanligtvis alltid är under "turistkörningen"...

Jag kan bara instämma om att det var en underbart härlig tysklandsvecka! Perfekt väder, trevligt sällskap och bra körmöjligheter - särskilt under AutoLife-dagen på tisdagen, då vi slapp turisttrafiken... Sedan var det även jäkligt häftigt att åka ett varv över banan med helikopter!

Tack till Björn, Peter och "Skåne-gänget" för trevligt sällskap...!

Fler bilder, film och närmare beskrivning finns på min blogg på AutoLife, dit Bjägg redan har länkat: :)
http://www.autolife.se/page/242/blogs/#Blog[46556]

dvorak
2010-06-03, 08:32
....dit Bjägg redan har länkat: :)


Hahaha!! :D


Tack Erik för några riktigt roliga varv! Jag förstod inte innan jag åkte med dig, Lindell och Prytz vad det krävs för att köra fort på ringen.

Björn P
2010-06-03, 08:34
Hej jag heter Björn och äter ägg - kallas därför Bjägg. :)

Tack Peter för din morgongåva på avfärdsdagen - ett frukostägg. :) :) :)

dvorak
2010-06-03, 08:42
Måste fråga: Åt du det? :)

Björn P
2010-06-03, 08:43
Det är väl klart jag gjorde det. Perfekt mellanmål vid en tankning. Om man inte gillar mackor med rå köttfärs som FEED ME (passande namn, btw). :)

dvorak
2010-06-03, 08:49
Haha, härligt!

Så Björn, har du pantat tillräckligt med flaskor snart??? Jag jobbar som fan på att kunna köra snart igen :D

(Fast min bil står ju inte så långt ifrån så jag har bara 20 mil till ringen... ;))

Björn P
2010-06-03, 08:51
Jag pantar febrilt. Gäller att hitta en helg man kan ta sig iväg bara. Men då blir det nog flyg dit och hyrbil på plats för min del. Vi får kolla på det!

dvorak
2011-05-17, 17:52
Ja, då var man på färjan igen påväg.

Dålig uppslutning denna gång då det bara blir jag och BjörnP. Han hämtar jag på flygplatsen på torsdag :)

Bilen servad, punktering lagad, nya stötdämpare.... nu är jag laddad! :D

Björn P
2011-05-17, 18:24
Är duktigt laddad nu! Det här ska bli riktigt kul. Igen. För min del får GPn stå hemma så det blir hyrbil på plats istället- en racepreppad Swift Sport Stage 2 med bur och hela kittet.

Vi ses på torsdag Kånni!

Ace
2011-05-17, 22:00
Ha det så bra grabbar och ta det lugnt!

dvorak
2011-05-24, 13:07
8:56.7 BTG med 175hk power!

Som vanligt, VILKEN BANA! No more Mantorp for me, ever!

Björn P
2011-05-24, 13:15
He he. Om ni undrar vem som sitter bredvid på ett par utav bilderna så är det jag med min svarta Simpson Bandit-hjälm, a.k.a Darth Vader.

Peter, du körde riktigt riktigt bra och fort. Tack också för skön coachning/hetsning/uppvigling i min hyrswift. Det gick undan där med - tyckte jag i alla fall. Hittat några bilder på AW EE 3333 från i fredags eller AW Q 222 från i söndags?

Jäklar vad det är häftigt att köra på Nürburgring!!!!!

dvorak
2011-05-24, 13:35
Att hetsa är viktigt, en personlig egenskap jag gillar :D

Då går det fortare!! Du körde inte så dumt själv du heller, gick undan på sista torra varvet :)

MrCooper
2011-05-24, 13:37
Ser riktigit kul ut. Du får hojta om du har en plats över i bilen nästa gång du åker ner...

Björn P
2011-05-24, 13:46
Att hetsa är viktigt, en personlig egenskap jag gillar :D

Då går det fortare!! Du körde inte så dumt själv du heller, gick undan på sista torra varvet :)

Här kommer en innan-, under- och efterbild från min brottning med hyrswiften.

Notera dvoraks bil på innanbilden (MINI-relevans i detta inlägg, jajemän).

Notera g-krafterna på underbilden (där gick det undan, fy f-n)

Notera svetten på efterbilden (och lyckan, vilket rus).

dvorak
2011-05-24, 14:05
Najs, fina bilder! Mini-relevans är viktigt. Att bli El schwetto är också viktigt, jag har inte svettats så mycket i min bil på länge. Snacka om att ringen tar 100% uppmärksamhet. :D

Det roliga är ju att körningen är så annorlunda mot de svenska banorna. Det är sådant gott flyt utan långsamma chikaner och slöa kurvor. Jag gillar det skarpt, passar mig mycket bättre.

Offtopic: mamma lånade min bil idag, hon gillade inte att köra den :)

Hobbe
2011-05-24, 14:33
Världens snabbaste bajskorv :)

dvorak
2011-05-24, 14:39
Det stod en brun 997 Turbo på parkeringsplatsen, den var nååååååååågot snabbare ;)

Dags att börja planera för nästa resa!

Hobbe
2011-05-24, 14:55
8:56 min. innebär att du var 21 sekunder långsammare än Sport Auto i R56 JCW (8:35).
Det fixar du säker nästa gång, eller? :)
Å andra sidan var du 55 sekunder snabbare än BMW:s testförare i MINI E (9:51) :D

Visst är Nordschleife kul. Synd bara att avståndet begränsar antalet besök.

Hobbe
2011-05-24, 15:00
Någon ni stötte på?:
http://www.motoringfile.com/2011/05/23/mini-roadster-caught-testing-on-the-ring/

dvorak
2011-05-24, 15:08
Och det var väl fullvarv??

Hobbe
2011-05-24, 15:18
Och det var väl fullvarv??

Korrigerade ovan.

dvorak
2011-05-24, 15:21
Någon ni stötte på?:
http://www.motoringfile.com/2011/05/23/mini-roadster-caught-testing-on-the-ring/

Jäpp, har foton på den. Både cabben och coupén. Kan inte säga att det är en vacker bil trots maskeringen, vad hände med den fina designen MINI??

För dig som R53-fantast så är min tid nära R53 JCW BTG :)

Hobbe
2011-05-24, 15:40
...jo, en original R53 200 hk JCW på Pirelli Euforia runflats från 2003 :D
Oavsett vad så är det roligt att du hamnade under 9 minuter.
Sedan är det tyvärr ljusårs avstånd för att trycka en MINI under 8 minuter :(

dvorak
2011-05-24, 16:28
Klart, tider är ju inte det viktigaste. Men det är en bra måttstock.

Jag fick till bra kontrollerade varv där jag kände mig trygg i mig själv, och det är det viktigaste.

För mig är ju under 9 fort nog, och jag är mycket nöjd med det. Det ska bli mycket kul att se vad man kan prestera med MGn sedan! Nu lägger jag i en spurt igen för att få ordning på grejerna. Trött på att köra med bruksbilen, nu ligger fokus på den lille röde!

Hobbe
2011-05-24, 17:29
Det röda vrålåket är väl 100% engelskt?
Jag gissar baserat på mina fördomar om engelsk produktionsförmåga att den lille röde inte klarar ett fullt varv.... :D

dvorak
2011-05-24, 18:45
Finns risk för det, det är ju jag som bygger den :D