handdator

Visa fullständig version : Dragon: MINI Cooper Clubman D - "Yellow Mellow" - R55 - 08



Dragon
2010-05-24, 14:49
Hallo!

Marcus Sporregård heter jag och har nu ändrat min presentation här åtskilliga gånger då det ursprungliga inlägget inte länge är aktuellt men jag håller fortfarande på att att göra mig av med min Nissan 300ZX TT för att kunna införskaffa mig lite roliga prylar till Clabbe istället. Det funderas hela tiden i banorna om att behålla eller sälja och det som spelar in just nu är att den förmodligen är relativt svårsåld för priset jag vill ha så att behålla och sälja om/när marknaden återhämtar sig känns som ett bra alternativ. Men åter till presentationen, när jag från början funderade på att skaffa MINI så anslöt jag mig till denna klubben då jag tänkte att det var bra att hamna där expertisen är och har inte ångrat mig en sekund.

Jag är sambo med Katarina Bang (Bang här på forumet) och var hennes resekompanjon på den lilla nätta resan på 330mil ToR till EuroDisney vi gjorde med hennes MINI som heter Sheldon för att testa så allt fungerade ;) Jag blev tokfrälst på MINI så det fanns det ingen återvändo så när vi var hemma igen så började jag leta direkt och hittade till slut Clabbe som figurerat på forumet i Erik Jirhalls (FeedMe här på forumet) ägo och blev efter ett par mail och en resa till El Stockholmo Clabbes nya husse. Jag bor i Trollhättan, f.d. SAAB-land och pendlar sedan köpet varje dag till Göteborg där jag jobbar som supporttekniker inom IT vilket jag trivs kanon med. Naturligtvis skulle det vara helt ok med något närmare jobb men IT jobb i regionen växer inte direkt på träden :p

Här nedan kommer en liten presentation av Clabbe (även om allt redan finns i forumet) som står och trivs på gården utanför :)

Bilnamn: Clabbe ;)

Modell: Mini Cooper D Clubman -08

Färg: Mellow Yellow / Svart tak
Klädsel: Tyg/läder Ray carbon svart

Sommarfälgar/däck: 18" MINI JCW R105 DoubleSpoke Black - Toyo Proxes PX4E 205/40
Vinterfälgar/däck: 16" OVM Storm (tidigare Alutec Cult) - Michelin Maxi-Ice XI2 205/50 (dubbfritt)

Paket:
Siktpaket
Chili-paket
Förvaringspaket
Belysningspaket
Bagageutrymmespaket

Utrustningslista:
Färddator
Xenonljus
Regnsensor
Sportknapp
Sportstolar
Velourmattor
Gummimattor
Röststyrning
Armstöd fram
Avtagbart drag
Mini Sportchassi
Anthracit innertak
HiFi Högtalarsystem
Chrome line exteriör
ACC / Klimatautomatik
Park Distance Control
Elektrisk glastaklucka
Interiörfärg Piano Black
Uppvärmda vindrutespolare
Colour Line Mellow Yellow
Individual vita blinkesglas
Aut. avbländbar innerbackspegel
Sportläderratt med multifunktion
Svarta bonnetstripes på motorhuv
Tonade sidorutor bak samt bakruta
Navigationspaket Professional (GPS)
Bluetooth-mobil & USB-anslutning för iPod/iPhone

Samma lista som tidigare men med min egen datanördstwist :razz:

Kommande:
S huv
S grill
JCW Vinge
Svarta extraljus
18" Sommarfälgar - check
JCW Aero II Kjolpaket
Shelby / Viper stripes
Bromsok i Mellow Yellow
Fixa bort kromdetaljerna
Blinkersgrillar (svarta från 2011)
Innerbackspegelskåpa i Mellow Yellow
Miltek catback med dubbla pipor (eller modifierat original)

Sen får vi se i vilken ordning det blir och hur lång tid det tar, lite långtidsprojekt känner jag ;)

powernap
2010-05-24, 14:55
Välkommen Marcus!!!

Klockren slogan ;-)

-------------

Katarina missade halmstadträffen igår :-( men det kommer flera....

RobertH
2010-05-24, 14:57
Välkommen!

Luc!fear
2010-05-24, 15:53
Välkommen...
/Dan

Björn P
2010-05-24, 16:04
Välkommen! Jag tittade på den GPn innan mitt köp. Jag fann inget konstigt med historiken i Sverige. Dessvärre kunde i vart fall inte jag få tag på historiken i Tyskland men det finns säkert. Häggenäs har dock servat och skött den och uppgett att det inte är något konstigt med den.

Dragon
2010-05-24, 16:10
Välkommen! Jag tittade på den GPn innan mitt köp. Jag fann inget konstigt med historiken i Sverige. Dessvärre kunde i vart fall inte jag få tag på historiken i Tyskland men det finns säkert. Häggenäs har dock servat och skött den och uppgett att det inte är något konstigt med den.

Tackar för snabbt svar, får väl kolla med en polare som brukar/brukade importera bilar från Tyskland om han kan gräva lite. Låter fint det, då känner jag mig lugnare =)

Var precis och kolla intresset för min audi och det verkar grönt så får jag bara väck den så tog dom min nissan i inbyte, förlorar juh pengar men det gör man väl nästan alltid (om man inte köper en mini då) ;)

Björn P
2010-05-24, 16:41
Lite mer fakta och bilder finns på nätet. Håll till godo: http://www.afugglas.se/cooper/Cooper_GP/Fakta.html

Bang
2010-05-24, 20:43
Välkommen, hehe ;)

Bang
2010-05-24, 20:49
Välkommen Marcus!!!

Klockren slogan ;-)

-------------

Katarina missade halmstadträffen igår :-( men det kommer flera....

:cry: Va lite för bakis + vaknade alldeles för sent å min medresenär va inte till någon hjälp heller (läs den nya betalande medlemmen Dragon)

Men som sagt jag hoppas på fler tillfällen att få träffa trevliga MINIstrar...:cool:

powernap
2010-05-24, 20:54
:cry: Va lite för bakis + vaknade alldeles för sent å min medresenär va inte till någon hjälp heller (läs den nya betalande medlemmen Dragon)

Men som sagt jag hoppas på fler tillfällen att få träffa trevliga MINIstrar...:cool:

jajamensan..håll ögonen öppna i evenemangstråden......det ploppar till lite då och då...

Dragon
2010-05-24, 21:10
Lite mer fakta och bilder finns på nätet. Håll till godo: http://www.afugglas.se/cooper/Cooper_GP/Fakta.html

Tackar så mycket, bra länk det där...verkar seriöst med prylarna iaf. Hade helst velat ha en helt "oskruvad" men nu har den fastnat så nu e det väl inte mycket mer att göra än att köpa den :p

PS!

Tackar allihop för välkomnandet! ;)

Dragon
2010-05-25, 00:22
:cry: Va lite för bakis + vaknade alldeles för sent å min medresenär va inte till någon hjälp heller (läs den nya betalande medlemmen Dragon)

Men som sagt jag hoppas på fler tillfällen att få träffa trevliga MINIstrar...:cool:

mäh, jag var juh vaken vid sjuish tror jag...det e lite luddigt där...tror jag va lite smått onykter när jag vaknade...sedan när jag väl vaknade så var jag bakfull som en örn och hade väl inte direkt kunnat köra bil eller något annat på hjul...så du har nog en poäng där ändå. :p

Som du säger får vi ta det en annan gång och då kanske i varsin bil :rolleyes:

Björn P
2010-05-25, 07:13
Tackar så mycket, bra länk det där...verkar seriöst med prylarna iaf. Hade helst velat ha en helt "oskruvad" men nu har den fastnat så nu e det väl inte mycket mer att göra än att köpa den :p

PS!

Tackar allihop för välkomnandet! ;)

Så länge den är oskruvad i motorn ska det ju inte vara någon fara.

Dragon
2010-05-25, 18:38
Så länge den är oskruvad i motorn ska det ju inte vara någon fara.

Nä precis, det gör jag helst själv om det skulle vara så ;)

En mindre uppdatering på hur köpet går...

Har haft tur med detta än så länge, audin är så gott som såld det är bara lite pappersarbete som skall till. Bilfirman tar min 300'a i inbyte och GP'n har fått nya däck runt om och skall få huven omlackad då det var ett par stenskott som dom ville fixa och inte bara "bättra på" och det var anledningen till priset. Så i nästa vecka är den klar att hämta/köpa/bo/sova/(äta)/växa fast i :)

Den har tyvärr uppstått ett litet hinder i min plan som kan mosa affären helt men det är för mycket att skriva, jag hoppas på en portion tur till. :cool:

powernap
2010-05-25, 18:42
En duktig människa har oftast mer tur än en oduktig...... ;-)

hoppas allt går i lås!!!

Dragon
2010-05-25, 20:18
det är helt sant, känns som jag haft lite för mycket tur nu bara...får väl räkna med att bilen rasar på vägen hem så balansen upprättas igen :p

Tack, jo samma här ;-)

Erik Börnstedt
2010-07-20, 09:43
Hur går det här? :)

Världen är bra liten Marcus...
Du kanske kommer ihåg mig från Speedfreak? (Lill-Performance)
Också från Trollhättan, jobbades på Toyota/Lexus.
Nu är det Mini Cooper/BMW i Stockholm som gäller istället :)

Kanske ses igen på något mini-event i år.

Ha de!
/Erik

Dragon
2010-07-20, 09:57
Det går fint! :)

Haha, visste att jag hade hört namnet innan men kunde inte placera vart, usch vad liten världen blev helt plötsligt :p Men det klart jag kommer ihåg dig, iaf nu när poletten trillade ner.

Det e juh najs, får säga grattis i efterskott till nya jobbet då ;)

Det gör vi säkert, senaste gången var väl utanför mig på parkeringen när du va förbi om jag inte kommer ihåg fel?

Detsamma!

Erik Börnstedt
2010-07-20, 10:06
Sista OT: Sist jag var förbi dig var 2006 el ngt :) För det var innan jag fick tjänstebil.

Skulle va kul och köra lite MINI i Trollhättan när jag kommer hem nästa gång.
Säger till i god tid :)


MVH Erik

Hobbe
2010-07-20, 10:38
Du vet att du vill Erik.
Det finns säkert en GP där ute för dig också... ;)

Dragon
2010-07-23, 03:17
Hehehe, jo det var juh ett tag sen helt klart ;)

Det ska allt kunna ordnas om jag kan fixa köpet tills dess :)

Erik Börnstedt
2010-07-23, 08:18
Vad är kvar på köpet? Leverans hoppas jag :cool:
Skulle 300zxen gå som inbyte också?




MVH Erik

Ace
2010-07-23, 19:50
Det börjar bli en kul följetong det här.
Är den kvar den GP´n som du är ute efter?
Eller har du hittat någon annan?
Köpa hem en från Tyskland då....där finns en hel del.
Såg någon på mobile.de för 15800 Euro.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17500&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&id=132336446&pageNumber=1

Dragon
2010-09-05, 23:37
Vad är kvar på köpet? Leverans hoppas jag :cool:
Skulle 300zxen gå som inbyte också?




MVH Erik

Hehe, nah det går inge bra det här men skam den som ger sig ;) Japp tanken var att den skulle gå i inbyte men såg nu när jag bytte vinterförvaring på den att det var lite som behöver fixas så nu vet jag inte om det går. :mad:


Det börjar bli en kul följetong det här.
Är den kvar den GP´n som du är ute efter?
Eller har du hittat någon annan?
Köpa hem en från Tyskland då....där finns en hel del.
Såg någon på mobile.de för 15800 Euro.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17500&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&id=132336446&pageNumber=1

Mjo det börjar bli det fast det inte går framåt. Den GP'n jag kikade på är fortfarande kvar och jag gissar på att det kan vara priset som ligger lite för högt? Fast nu efter sommarträffen har jag fått lite att fundera på så vi får se hur det blir...

Dragon
2010-10-24, 00:08
Sådär, då är man äntligen stolt MINI ägare :D

Det tog en stund längre än planerat och det blev inte som planerat men vad gör det när man fått tag på en riktigt kanonfin MINI som man stenhårt fastnade för och till slut lyckades med affär. Skulle egentligen ha överraskat med att dyka upp på en träff men nu när vädret är kass så kanske det blir lite glest mellan tillfällena så jag kan inte hålla mig hehe

Snart är det läggdags för nu står det en trött Clabbe utanför och både husse och matte är i däcka stadiet efter att åkt tåg och bil hela dagen, hörs imorrn när vi vaknar allihop. ;)

Tack så jättemycket till Erik som hämta upp på tågstationen och hjälpte till å fixa med allt. Å ett jättetack för att vi inte behövde tanka på hemvägen, du anar inte hur mycket det hjälper mig den här månaden när jag inte får riktig lön förrän i dec. Får vara skyldig en tjänst på den :)

PS! Har uppdaterat första posten med lite info som ni nog känner igen :p så om nån moderator skulle vilja ändra på rubriken åt mig vore det kanon...försökte ändra men den nya rubriken (ämnesraden) fastnade bara när man gick in i posten och läste.

MrCooper
2010-10-24, 07:43
Se där ja. Dieslarna dras till västkusten.
Grattis till bilen.

dvorak
2010-10-24, 11:24
Kul!! Verkligen oväntat :)

Grattis till en mycket fin Mini, kan det vara den mest fullutrustade Clubman:en?

Ace
2010-10-24, 15:33
Härligt! Det blev en MINI tillslut. Får bli en GP nästa gång då.....dom finns ju kvar. :)

MrCooper
2010-10-24, 16:23
kan det vara den mest fullutrustade Clubman:en?


Hmmm, inte ännu (visst min saknar navin :( ) ??
Men om planerna iscenstätts så blir det onekligen det. :p

Hagatorpet
2010-10-24, 17:19
Grattis Marcus! :D
den bilen är riktigt fin

Fredrik
2010-10-25, 07:03
Stort grattis Marcus - kul, nu har du din egna MINI 8)

Dragon
2010-10-25, 09:18
Se där ja. Dieslarna dras till västkusten.
Grattis till bilen.

Jajamensan ;) tackar!


Härligt! Det blev en MINI tillslut. Får bli en GP nästa gång då.....dom finns ju kvar. :)

Juppz, jo en GP hade suttit fint att ha som banleksak men att pendla 14mil om dagen hade varit synd. Får räkna in en i huslån i framtiden :p


Stort grattis Marcus - kul, nu har du din egna MINI 8)

Yes, äntligen har jag uppgraderat mig från "hangaround" till owner ;)


Kul!! Verkligen oväntat :)

Grattis till en mycket fin Mini, kan det vara den mest fullutrustade Clubman:en?

Jo planen föddes på visingsö, sen har jag smugit lite i buskarna med det ;)

MaryJay
2010-10-25, 10:37
Grattis Marcus!! :) Vad skoj att det är du som blev Clabbes nya husse.
Det är ett mycket bra val av bil måste jag säga. Ser fram emot att se Clabbe med sin nya husse och matte på nästa träff!

Det som händer på Visingsö stannar på Visingsö... Helt rätt ö att smida hemlisar på! ;)

Erik Börnstedt
2010-10-25, 10:41
Kul och Grattis!

Som jag skrev i Eriks tråd så kanske man ser dig till helgen i Trollhättan.

Lycka till nu till en kalas fin bil!

MVH Erik

Dragon
2010-10-29, 07:05
Nån i GBG som vet nån bra firma som byter bilrutor? Tänkte fixa framrutan innan det blir alldeles för kallt och tanken var att man kunde göra det över dagen då jag ändå jobbar här nere.

Dragon
2010-10-31, 19:33
Idag var det tvättdag för Clabbe å Sheldon, rena och fina blev dom ;)

Ace
2010-10-31, 20:27
Nån i GBG som vet nån bra firma som byter bilrutor? Tänkte fixa framrutan innan det blir alldeles för kallt och tanken var att man kunde göra det över dagen då jag ändå jobbar här nere.

Har bytt 3 framrutor på mina två MINI´s men tyvärr inte varit nöjd mer än första gången. Så jag kan inte rekommendera någon firma. :(

FEED ME
2010-11-01, 00:22
Nån i GBG som vet nån bra firma som byter bilrutor? Tänkte fixa framrutan innan det blir alldeles för kallt och tanken var att man kunde göra det över dagen då jag ändå jobbar här nere.

Min rekommendation är att vänta till våren. Det blir ALLTID nya stenskott under vintern när det är grus och skit på vägarna...

Tänk även på att det är eluppvärmd framruta på Clabbe samt regnsensor som också skiljer sig från standardrutan.

Dragon
2010-11-01, 09:04
Min rekommendation är att vänta till våren. Det blir ALLTID nya stenskott under vintern när det är grus och skit på vägarna...

Tänk även på att det är eluppvärmd framruta på Clabbe samt regnsensor som också skiljer sig från standardrutan.

Jo det klart, det var min tanke oxå...blev bara lite orolig bara då sprickan växte till sig förra veckan. Jefla fartgupp i stan :mad:

Mjo, får se om det är ngt speciellt dom behöver göra för att fixa det...men om sprickan håller sig på sin kant så kanske jag kan ta det till våren ist.

Dragon
2010-11-07, 15:09
Jaha, det klart att man inte skulle få ha Clabbe ifred...igår natt var det någon iq befriad jefla köttskalle som borde flås levande och sen hängas upp i nån valfri kroppsdel som bestämde sig för att sparka söder Clabbes högra backspegel :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Hade visserligen räknat med att ngt skulle hända då en ovanlig gul bil med lite fräcka klistermärken på väcker för mycket uppmärksamhet och avundsjuka i den här jefla stan...men det hade ju varit kul om man för ovanlighetens skull hade haft fel...

SÅ...skadostatus på spegeln...fästet till själva spegeln är sprucket och ett eller två av plastclipsen är av, kåpan hittade jag på marken framför bilen och den är repad och en liten bit har lossnat från den...

Tog bort de bitarna som var av och lyckades sätta tillbaka kåpan så tittar man inte noga så syns det inte att något har hänt, fixade till det så gott det gick och putsade upp alltihop men hela spegeln är nu lite lealös och glappar rätt friskt om man pillar på den...tack som fan för det ligistjävel...

Men visst det kunde vart mycket värre...synd bara att man inte ska få ha ngt ifred nån gång...sorry för ett tråkigt inlägg men är lite upprörd och e tvungen att skriva av mig lite ;)

Tänkte jag skulle anmäla det som skadegörelse men har inte tid att lämna honom just nu så jag tänkte höra om någon har en backspegelkåpa eller helst en hel backspegel till salu?

Hagatorpet
2010-11-07, 16:50
Tråkigt
kastrering är det som gäller

MadeleineO
2010-11-07, 17:53
Usch vad trist att höra! Råkade själv ut för en stor otrevlig loska på min MINI förra helgen när jag hade den på gatan istället för i garaget nån dag. Vet inte om MINIs i sig är provocerande, man undrar ju. En kollega med sprillans ny Volvo C30 råkade ut för att nån bestämde sig för att hoppa på hans bil, parkerad i Solna. Bara att byta huv och tak.

dvorak
2010-11-07, 18:16
Tråkigt
kastrering är det som gäller

Owe for president!! :pucko:

Tråkigt värre! Ifall du hittar den skyldiga så skickar vi honom till Hagatorpet!

Haugthon
2010-11-07, 19:21
Usch vad trist att höra! Råkade själv ut för en stor otrevlig loska på min MINI förra helgen när jag hade den på gatan istället för i garaget nån dag. Vet inte om MINIs i sig är provocerande, man undrar ju. En kollega med sprillans ny Volvo C30 råkade ut för att nån bestämde sig för att hoppa på hans bil, parkerad i Solna. Bara att byta huv och tak.

Jag fattar inte detta samma sak hände oss när någon jälva IQ befriad Socionom med Converse strl 45 bestämde sig för att den är Mercedesen som gått 200mil den mååååste jag gå rakt över! :mad::mad::mad::mad: Som tur var så såg jag inte detta då jag sover kl03 :roll: Annars hade jag suttit inne för mord nu...

PS fick förövrigt också min vänstra spegel vandaliserad på Adolf för 3 veckor sedan.

Hagatorpet
2010-11-07, 19:22
han/hon är välkommen!
Vi skickar ut personen i skogen ger 20min försprång
sen plockar vi fram min Tibetanska Mastiff som får spårar lite,
när vi har synkontakt släpper vi hunden så får han göra jobbet
Sen kan vi gräva en liten grop till resterna :D

Haugthon
2010-11-07, 19:33
han/hon är välkommen!
Vi skickar ut personen i skogen ger 20min försprång
sen plockar vi fram min Tibetanska Mastiff som får spårar lite,
när vi har synkontakt släpper vi hunden så får han göra jobbet
Sen kan vi gräva en liten grop till resterna :D

Påmin mig Ove att aldrig komma till dig oanmäld...

MrCooper
2010-11-07, 20:30
Usch, vad är det med folk. Ingen som helst respekt för andras saker. :mad:


P.S. Don't mess with OWE!!!


han/hon är välkommen!
Vi skickar ut personen i skogen ger 20min försprång
sen plockar vi fram min Tibetanska Mastiff som får spårar lite,
när vi har synkontakt släpper vi hunden så får han göra jobbet
Sen kan vi gräva en liten grop till resterna :D

Dragon
2010-11-08, 06:42
han/hon är välkommen!
Vi skickar ut personen i skogen ger 20min försprång
sen plockar vi fram min Tibetanska Mastiff som får spårar lite,
när vi har synkontakt släpper vi hunden så får han göra jobbet
Sen kan vi gräva en liten grop till resterna :D

Det tycker jag låter som en helt suverän plan :D

Bang
2010-11-08, 07:29
Fick Clabbe stå ifred inatt bakom Shellie?

Dragon
2010-11-08, 07:43
Juppz, "ta i trä" det fick han...kanonplats där ;)

Dragon
2010-11-10, 09:19
Så här såg det ut i trollhättan imorse, Clabbe frös lite *burrrrr* ;)

dvorak
2010-11-10, 09:42
Haha, julkänslor!! :D

Dragon
2010-11-10, 09:47
Jajamensan :D

Hagatorpet
2010-11-10, 16:35
Så här såg det ut i trollhättan imorse, Clabbe frös lite *burrrrr* ;)

Får han stå ute på natten? :(

Dragon
2010-11-11, 06:49
mjo tyvärr...har än så länge inget garage till honom :(

Erik Börnstedt
2010-11-11, 15:20
Bor du kvar vid Statoil?
Eller har jag missat något? :)

MVH Erik

Dragon
2010-11-12, 06:52
Nejdå du har inte missat något. Bor allt kvar där fortfarande...fast jag bor i stort sett hemma hos tjejen nu borta på hjortmossen ;)

Hagatorpet
2010-11-12, 07:41
:D Bor du på Hjortmossen? och jagar inte?

Dragon
2010-11-12, 07:52
Hehehe, finns inget att jaga här :p

MrCooper
2010-11-12, 08:19
Han bor ju hos sin "fångst"! ;)

Dragon
2010-11-12, 09:00
Han bor ju hos sin "fångst"! ;)

hehe, precis ;)

dvorak
2010-11-12, 09:07
Det är så man ska göra alltså! Hos mig började det med att jag fick en tandborste till i badrumsskåpet... :D

Hagatorpet
2010-11-12, 09:29
Troférna hänger man på väggen, sen går man vidare:)

Dragon
2010-11-16, 21:37
Måste bara säga att det är en helt suverän upplevelse att få köra Clabbe varje dag, att jag inte köpt en mini för längesen är ofattbart.

De flesta på jobbet tycker att jag e knäpp som betalar 1500:- i månaden extra när jag kan åka tåg ist men dom fattar inte vilken känsla det är att åka mini. Att dessutom kunna styra helt över mina egna tider e en schysst bonus :D

För att ge en förklaring till dom brukar jag jämföra med när Bob Kelso från Scrubs sätter ner foten utanför entrén till sjukhuset och allt som hänt under dagen bara magiskt försvinner, så känns det när jag sätter mig i Clabbe och ska åka hem :p

Va bara tvungen att skriva av mig lite nu när det helt plötsligt har gått nästan 4 veckor sedan jag började pendla med Clabbe...så om nån undrar om minin är en bra pendlingsbil så har ni erat svar här hehe ;)

Dragon
2010-11-26, 10:23
Så här såg det ut i går kväll...man blir ganska anonym när snön har satt sig, var tvungen att få fram bromsljuset iaf...

Lägger med en bil från balkongen imorse oxå, det snöade hela natten :o

Hagatorpet
2010-11-26, 10:25
det är fint med snön och minusgrader tycker jag
det blir så rent och fint inomhus :D

Dragon
2010-11-26, 10:30
det är fint med snön och minusgrader tycker jag
det blir så rent och fint inomhus :D

Hehe, jo det är fint men tycker lite synd om Clabbe...skulle behöva ett garage.

mmm, inte alls blött å skitigt alls :D

MrCooper
2010-11-26, 12:07
Brrrrrrrrrrr, när kommer våren då??? :soffa:

Dragon
2010-11-26, 12:10
mmmmm, rent bilmässigt så hade våren gärna fått komma imorrn men det ska ju vara snö runt jul :p

Ace
2010-11-26, 21:24
Brrr! Kanske skall skippa Trollhättan på Söndag då. Tänkte besöka gamle forumlegenden Ersk. :)

Stephand
2010-11-27, 00:54
det ska ju vara snö runt jul :p

Ok, men varför i H-V måste det överdrivas så f-b, :mad::)

FEED ME
2010-11-27, 15:19
Så här såg det ut i går kväll...man blir ganska anonym när snön har satt sig, var tvungen att få fram bromsljuset iaf...

Lägger med en bil från balkongen imorse oxå, det snöade hela natten :o

Ser mysigt ut!
Det har snöat i Sthlm också hela veckan, men det verkar ha kommit mer hos er.

Hälsa Clabbe! ;)

powernap
2010-11-27, 16:25
Det har snöat i Sthlm också hela veckan

ojdå, då är det verkligen kaos.....kommer ihåg för något/några år sedan när hela 2 cm hade fallit och tokholm var lamslaget :woot: :soffa:

Dragon
2010-11-29, 07:10
Ok, men varför i H-V måste det överdrivas så f-b, :mad::)

Jo jag håller med dig där...det har blivit aningen mycket det sista nu.


Ser mysigt ut!
Det har snöat i Sthlm också hela veckan, men det verkar ha kommit mer hos er.

Hälsa Clabbe! ;)

Jo det e kanonfint, han hälsar tbx ;)

Dragon
2010-11-29, 07:13
Tvättade av Clabbe nu i helgen å passade på att ta lite vinterbilder :)

Samtidigt fick jag se att jag passerat 7000mil...det blir lite pendlande :rolleyes:

MrCooper
2010-11-29, 08:40
Nice.
Hoppas att det blir lite snö här i Göteborg med. Vill också ta lite vinterbilder. När man tvättar bilen nu så ser blir den sketen igen bara den lämnar tvätthallen. Skulle behöva komma lite mer kyla så att inte saltet biter.

Dragon
2010-12-15, 23:24
det började med att man mådde kass på morgonen och stannade hemma från jobbet vilket sög rätt hårt...när man sen frisknade till och gav sig ut och åkte med Clabbe så lyckades man köra ner i ett hål vilket resulterade i en takpanel som lossnade samt en trasig fälg + däck...som tröstpris för detta så toppades det hela av fint på kvällen när man synkade iphånen och förlorade alla kontakter...ibland ska man faen ligga kvar i sängen asså :mad:

hade som tur var en uppsättning 16" fälgar med vinterdäck som följde med Sheldon som jag kunde använda så jag iaf kommer till jobbet och fick fast takpanelen igen utan problem samt lyckades till slut att få tbx kontakterna på mobilen oxå efter lite pyssel så nu är man i fas igen.

tyvärr ser det ju lite skumt ut med olika fälgar fram och bak men det får gå sålänge tills jag får fixat fälgen och ett nytt däck...ska testa att ringa bmw of å kolla med dom om man kan göra ngt den vägen, körde ju ändå på 45'an när det hände och även om det var vägbygge så var/är det inget gjort för att markera eller uppmärksamma de hålen jag smällde ner i :mad:

känner inga konstiga vibrationer och såg inget fel när fälgen var avplockad, verkar inte vara några andra symtom men man är ju lite orolig ändå...vad tror ni? kan det hänt ngt eller skulle jag känna det direkt isf?

så här blev det iaf, nån som har ngt bra tips på en verkstad som lagar fälgar?

MrCooper
2010-12-16, 06:26
Trist. Vet att man kunde få ersättning av Vägverket tidigare om man fått skada p g a att vägen varit dålig, men om det är en väg som de håller på och jobbar med är det ju tveksamt.
Ta med fälgen till en däckfirma och kolla om det går att balansera fälgen, annars finns det firmor som även kan laga. Risken är dock att fälgen spricker när de försöker räta upp den.
http://www.falgfixarn.se/?page_id=35

Jag lyckades köra över något som låg i vägbanan med en tidigare bil. Fälgen såg ut som din fast ännu värre. Den sprack dock när de försökte rikta den så det blev till att köpa ny.

Lycka till.

Hagatorpet
2010-12-16, 07:58
Tråkigt :(
gjorde något liknande får några år sedan
men hadde tur och fick tag i en begagnad fälg
har du tur kanske någon har en fälg liggande

Stephand
2010-12-16, 12:15
det började med att man mådde kass på morgonen och stannade hemma från jobbet vilket sög rätt hårt...när man sen frisknade till och gav sig ut och åkte med Clabbe så lyckades man köra ner i ett hål vilket resulterade i en takpanel som lossnade samt en trasig fälg + däck...som tröstpris för detta så toppades det hela av fint på kvällen när man synkade iphånen och förlorade alla kontakter...ibland ska man faen ligga kvar i sängen asså :mad:

hade som tur var en uppsättning 16" fälgar med vinterdäck som följde med Sheldon som jag kunde använda så jag iaf kommer till jobbet och fick fast takpanelen igen utan problem samt lyckades till slut att få tbx kontakterna på mobilen oxå efter lite pyssel så nu är man i fas igen.

tyvärr ser det ju lite skumt ut med olika fälgar fram och bak men det får gå sålänge tills jag får fixat fälgen och ett nytt däck...ska testa att ringa bmw of å kolla med dom om man kan göra ngt den vägen, körde ju ändå på 45'an när det hände och även om det var vägbygge så var/är det inget gjort för att markera eller uppmärksamma de hålen jag smällde ner i :mad:

känner inga konstiga vibrationer och såg inget fel när fälgen var avplockad, verkar inte vara några andra symtom men man är ju lite orolig ändå...vad tror ni? kan det hänt ngt eller skulle jag känna det direkt isf?

så här blev det iaf, nån som har ngt bra tips på en verkstad som lagar fälgar?

Ge dig ut nu! och ta bilder på hålet i vägen, samt bilder på fälgen, har du även vittnen så underlättar även det, var hålet inte uppmärkt så har du en god chans att få ersättning för dina skador.

Finns en firma i Frändefors som reparerar fälgar,Frändefors Mekaniska, 0521-253000, har aldrig nyttjat deras tjänster men vad jag hört så ska dom vara duktiga.

Dragon
2010-12-16, 13:57
Ge dig ut nu! och ta bilder på hålet i vägen, samt bilder på fälgen, har du även vittnen så underlättar även det, var hålet inte uppmärkt så har du en god chans att få ersättning för dina skador.

Finns en firma i Frändefors som reparerar fälgar,Frändefors Mekaniska, 0521-253000, har aldrig nyttjat deras tjänster men vad jag hört så ska dom vara duktiga.

hmmm jo har funderat på det, har bilder på fälgen men på hålet blir svårare då vägen är väldigt trafikerad just där...hålet/hålen var inte uppmärkta...men vem vänder man sig till då?

Kanon, tackar så mycket...ska kolla med dom om det blir aktuellt

Stephand
2010-12-16, 18:03
hmmm jo har funderat på det, har bilder på fälgen men på hålet blir svårare då vägen är väldigt trafikerad just där...hålet/hålen var inte uppmärkta...men vem vänder man sig till då?

Kanon, tackar så mycket...ska kolla med dom om det blir aktuellt

kontakta VV´s kundtjänst dom vet nog vem du ska prata med, vet vänner som fått ersättning när dom klotat på hoj när det legat rulgrus utan skyltning.

Dragon
2010-12-17, 11:46
kontakta VV´s kundtjänst dom vet nog vem du ska prata med, vet vänner som fått ersättning när dom klotat på hoj när det legat rulgrus utan skyltning.

Har fyllt i en skadeanmälan på https://dka.vv.se/skadestand/ så nu får vi se vad som händer ;)

Dragon
2011-01-19, 12:45
fick en nördig tanke när jag var på väg till jobbet imorse, faen va passande att jag har ett cargard larm i Clabbe...deras logga passar juh fint till MINI :)

sen hittade jag en funktion jag inte sett tidigare, jag har en växelindikator i displayen så nu slipper jag "känna på spaken" för att kolla om jag ligger på 6'an ;)

för övrigt har jag inte hört ett ljud angående min felanmälan, dom hade iof 90 dagars handläggningstid så det är väl bara att vänta...

Gustav2000
2011-01-21, 23:36
fick en nördig tanke när jag var på väg till jobbet imorse, faen va passande att jag har ett cargard larm i Clabbe...deras logga passar juh fint till MINI :)

sen hittade jag en funktion jag inte sett tidigare, jag har en växelindikator i displayen så nu slipper jag "känna på spaken" för att kolla om jag ligger på 6'an ;)

för övrigt har jag inte hört ett ljud angående min felanmälan, dom hade iof 90 dagars handläggningstid så det är väl bara att vänta...

Har försökt hitta det, hur fixade du till det?

Panerai
2011-01-22, 09:47
Har försökt hitta det, hur fixade du till det?

Nere till höger i varvräknaren är en pil upp och en pil ner som ändras beroende på varvtal etc?

Eller pratar vi om något som visar en siffra för vilken växel som är aktiv, isåfall BRING IT :D

Stephand
2011-01-22, 13:12
Har försökt hitta det, hur fixade du till det?

Finns inte på Works och S, Clabbe är ju miljöbil och växelindikatorn är till för att köra snålt, mini tycker inte att den gör någon nytta i våra bilar för vi skiter ju i miljön med tanke på modell val.;):soffa:

Skämt och sido hade ju samma i min förra D och saknar den nu.

Cullin
2011-01-22, 13:31
Jag har en växelindikator på min S -2009

Tror det det är standard from 2009.

Håll inne knappen på vänstra spaken så ska den nog aktiveras - annars så finns det nog en bra beskrivning i instruktionsboken

Stephand
2011-01-22, 15:09
Jag har en växelindikator på min S -2009

Tror det det är standard from 2009.

Håll inne knappen på vänstra spaken så ska den nog aktiveras - annars så finns det nog en bra beskrivning i instruktionsboken

Får ge mig in och läsa på.

dvorak
2011-01-22, 15:44
Min är en S från 2008 och har det. Men den går att stänga av och på, jag kommer inte ihåg hur.

Gustav2000
2011-01-22, 19:47
Jag har läst instruktionsboken fem gånger pärm till pärm. Jag fattar ändå inte hur det ska gå till.

dvorak
2011-01-22, 20:24
kolla på northamericanmotoring.com, där kollade jag och vet att det finns en guide. Det var en ganska enkel procedur

Kongo
2011-01-22, 20:33
Jag har läst instruktionsboken fem gånger pärm till pärm. Jag fattar ändå inte hur det ska gå till.

Då läser du dåligt eller så har du det inte. Det är en viss meny men ska hålla in BC på, kommer inte ihåg riktigt vilken dock :( du får prova dig fram

Haugthon
2011-01-22, 22:47
Jag har det på min "valiga" R56 -07 så det borde ju finnas på de andra med. När bilen är igång så skall det bara vara att trycka på BC och kommer den inte upp när man har tryckt ett varv, ja då har de tagit port den...

Panerai
2011-01-23, 08:30
Enligt någon på NAM så var det i "kilometer kvar till tom" som man ska hålla inne knappen. Måste ner och testa senare idag :)

Dragon
2011-01-24, 09:13
Har försökt hitta det, hur fixade du till det?

¯\(°_o)/¯ dunno, hittade bara den funktionen på måfå när jag satt å lekte i bilkön hehe :D

Dragon
2011-01-28, 12:34
när jag ändrade körsträckan på försäkringen från max 1000mil till obegränsat så fick jag hem nya lappar, kollade jag baksidan och där stod bonusgrupp 7 av 9.

Tyckte det var lite underligt så jag ringde upp och det visade sig att jag hade fått en bonus sänkning p.g.a. att jag blev av med körkortet 2004...tyckte även det lät skumt att det skulle påverka min nuvarande bonus då det var längesen och det var mindre än en månad jag hade blivit av med kortet så han kollade upp detta.

Det visade sig att BMW OF's policy säger att om man vart av med körkortet i mer än 2 månader när man tecknar en försäkring så får man en sänkning av bonusklassen.

Men har man som jag bara vart av med det i ungefär en månad eller max 2mån (tror jag det var) så skall det ej tas med i beräkningen, problemet var att jag tecknat försäkringen via nätet och då ser inte deras dator tidsperioden man varit av med kortet utan bara att man varit av med det. Ringer man direkt till dom så skall det regleras under samtalet.

Hade glömt av att jag blivit av med kortet och kollade bara dom viktiga sakerna på försäkringslappen så jag visste att Clabbe hade fullt skydd.

Så efter omräkning skulle jag få en retroaktiv sänkning på 2200:- av premien under detta året.

Ett mycket bra telefonsamtal ;):):D

MrCooper
2011-01-28, 13:10
Riktigt nice.
Men hur skall man kunna lita på "försäkra via nätet"?? :confused:

Dragon
2011-01-28, 13:15
Riktigt nice.
Men hur skall man kunna lita på "försäkra via nätet"?? :confused:

Jo det var ett bra samtal, nah jag vet men tecknade direkt på BMW OF's hemsida och hoppades på att det skulle funka...fail på mig :p :D

Panerai
2011-01-28, 14:08
Intressant fråga, vad betalar du på din Clubbie?

Dragon
2011-01-28, 14:38
Intressant fråga, vad betalar du på din Clubbie?

har inte de exakta siffrorna i huvudet men betalade runt 6000:- innan jag valde fri körsträcka och sedan gick det upp till 9000:- men nu med ny bonusklass och sänkningen vet jag inte än...

Panerai
2011-01-28, 15:02
har inte de exakta siffrorna i huvudet men betalade runt 6000:- innan jag valde fri körsträcka och sedan gick det upp till 9000:- men nu med ny bonusklass och sänkningen vet jag inte än...

Okej, jag landade på 5500kr och då är det 1000-mil som körsträcka. Skönt att höra att jag inte blivit bränd av BMW OF iallaf. haha :D

Dragon
2011-02-01, 07:28
Okej, jag landade på 5500kr och då är det 1000-mil som körsträcka. Skönt att höra att jag inte blivit bränd av BMW OF iallaf. haha :D

Fick de nya papprena igår, 7482:- tror jag det blev med fri körsträcka och tillfixad bonusklass så jag skulle nog hamna på samma som dig om jag går ner till 1000mil igen så dina siffror stämmer kanon tror jag ;)

Dragon
2011-02-01, 07:45
btw, tvättade clabbe igår...åkte till jobbet idag...total fail...men jag försökte iaf :D

yonasu
2011-02-01, 08:16
Du får se det som att du blivit av med lite vägsalt och smuts som gojsar in sig i lacken. Ingen tvätt är bortkastad!

Dragon
2011-02-01, 11:03
Jo jag får väl göra det även om det känns aningen meninglöst denna årstiden. Nä det är väl så ;) han blev iaf mer gul än svart igen :)

Dragon
2011-02-10, 15:09
nu har man skickat iväg en liten prisförfrågan...

Gustav2000
2011-02-10, 17:07
bra pris på försäkringen! Jag betalar ca 12000 för min på BMW OF trots åtta års bonus.

MrCooper
2011-02-10, 17:45
nu har man skickat iväg en liten prisförfrågan...

På vaddå?? :eek:

powernap
2011-02-10, 18:41
På vaddå?? :eek:

rutig doftgran :woot:

;-)

:soffa:

Hagatorpet
2011-02-10, 20:06
nu har man skickat iväg en liten prisförfrågan...

Extraljus?

Dragon
2011-02-11, 07:05
bra pris på försäkringen! Jag betalar ca 12000 för min på BMW OF trots åtta års bonus.

Men du har juh en såndäringa snabber MCS juh, då blire dyrt ;)


På vaddå?? :eek:

En massa godis till Clabbe, vi får väl se vad som händer :cool:


rutig doftgran :woot:

;-)

:soffa:

haha, nah men man kanske skulle leta efter en sån :D


Extraljus?

Bland annat kan det vara det :p

Stephand
2011-02-11, 07:19
Men du har juh en såndäringa snabber MCS juh, då blire dyrt ;)



12000.-:eek: Jag betalar ca 3000.- för min JCW, halvförsäkring, lägsta körsträcka.
12000.- ger jag inte änns för bägge mina trajjor i hop, billigt att bo i Vargön:D.

Att Clabbe är dyr beror på att han bor i ett av Sveriges bilbrand tätaste områden.

ipp
2011-02-11, 07:55
Jag fick 4200 på LF -15% för att jag pensionssparar där för min kommande MCS. Så det är typ 3600. Men jag börjar med BMW Originals prova-på erbjudande. (Halvförssäkring)

Dragon
2011-02-11, 11:10
Att Clabbe är dyr beror på att han bor i ett av Sveriges bilbrand tätaste områden.

hehe, jo har hört detta med bilbränderna oxå...va faen e detta om asså...nötter :mad: nästan så man måste flytta...

men att han e lite dyr har nog med helförsäkringen + max körsträcka att göra :)

Gustav2000
2011-02-11, 16:17
12000.-:eek: Jag betalar ca 3000.- för min JCW, halvförsäkring, lägsta körsträcka.
12000.- ger jag inte änns för bägge mina trajjor i hop, billigt att bo i Vargön:D.

Att Clabbe är dyr beror på att han bor i ett av Sveriges bilbrand tätaste områden.

Sen kommer garage platts på 15 000kr / år. Stockholma är dyrt så det svider.

Hagatorpet
2011-02-11, 18:40
här kan man köpa ett garage för 15000 :D

Ace
2011-02-11, 19:54
bra pris på försäkringen! Jag betalar ca 12000 för min på BMW OF trots åtta års bonus.

Är du medlem i BMW Club Schweden?
Det ger en del rabatt. Kan vara bra då du betalar 12000:-
Tror du får 10% hos BMW OF som medlem?

Dragon
2011-03-10, 07:03
tide...milen går fort när man har roligt ;)

7380

Idag är Clabbe på service, hoppas det blir bra...jag var lagom jobbig och gjorde en checklista till dom :)

Stephand
2011-03-10, 13:54
Hoppas dom tvättar "Clabbe" åkte förbi honom i går på Hjortmossen och han såg inte direkt nybadad ut ;-)

Bang
2011-03-10, 14:29
Hoppas dom tvättar "Clabbe" åkte förbi honom i går på Hjortmossen och han såg inte direkt nybadad ut ;-)

Haha, nä sketnare bil får man leta efter! Blev toksmutsig när jag skulle lämna av Clabbe hos mekaren.
Såg du så många fina MINIs vi har på vår gata?
Om inte så bor det just nu 4 st där + att en brukar komma å gästspela lite då och då :D

powernap
2011-03-10, 15:48
Lappa!!!!

Bang
2011-03-10, 16:29
Lappa!!!!

Givetvis!

Dragon
2011-03-11, 21:21
Sådär, då har jag äntligen fått tbx Clabbe igen, faen va jag inte gillar att lämna ifrån mig honom. Men nu har han fått ny motorolja och nya belägg bak iaf, bara 3000 pix gick kalaset på...900:- för jobbet känns helt ok ;) Nästa utgift blir ett par sommarfälgar och det blir aningen dyrare hehe

Nu ska det bara tvättas i helgen oxå så blir han fin :)

MrCooper
2011-03-11, 21:39
Var lämnade du in honom?

Dragon
2011-03-12, 12:26
Var lämnade du in honom?

Lämnade honom hos en lokal mek som jag lärt känna över ett par år och han har alltid hjälp mig med mina bilar, han är lite av ett oljetroll så man får räkna med att bilen blir lite smutsig både på insidan och utsidan men arbetet han gör är helt suveränt och skulle det vara något nångång så är det bara att slå en signal till honom så åtgärdar han det utan problem. Han har alltid tid att hjälpa till och säger aldrig att något inte går, enda anledningen till väntetid skulle vara om han behöver beställa delar.

Han hjälper till med allt från fälgar, däck, service, byte av delar, lackering, rekond, besiktning samt allt annat man kan komma på till försäljning av hela bilen om det skulle vara så. Visst han har ingen auktoriserad MINI verkstad men skulle det vara något speciellt man är ute efter kan han säkert fixa det med.

Han håller till i en verkstad som de flesta skulle kalla "skjul" och han har inga fancy lokaler och han kommer från Syrien (tror jag det var) så vill man ha nån scysst lokal samt en kaffe och en designer soffa att sitta ned i medans man väntar så är man fel ute, men vill man ha ett bra jobb och ett schysst pris samt nånstans runt 35års erfarenhet av de flesta bilmodeller som existerar så har man hamnat helt rätt.

Är medveten om att det låter som jag promotar honom lite mycket nu men det är han värd. Dessutom har jag lite dåligt samvete för att jag tvivlade på att han kunde fixa med Clabbe och för att han skulle olja ner mina gula paneler, men det var dumt ;)

Kaissars Verkstad (http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=2gowersGacUUy2%252f3tAb OLg%253d%253d&vad=kaissar)
Telnr: 0520-34444
Mobil: 070-7382869

Adress
Verkmästarevägen 10
461 37 TROLLHÄTTAN

Dragon
2011-03-12, 12:34
Nu är det förövrigt tvättdax för Sheldon och Clabbe så vi kommer befinna os på OK borta på lantmanna i trollhättan en stund framöver om någon vill svänga förbi, tjöta lite och ta en kaffe...

Live long and prosper! ;)

Dragon
2011-03-12, 18:39
Nu var man klar med tvätten, det får bli en rekond närmare sommaren men det blev iaf två stycken väldigt rena och nöjda MINI's som lämnade tvätthallen ;)

7388 7384 7386 7387 7385

eller...vi var klara för en bra stund sedan men en film + pizza med obligatorisk matkoma så har jag inte kommit till sans förrän nyss :p

Ace
2011-03-12, 22:36
Vad fina bilarna blir när man ger dom lite kärlek. Najs!

Dragon
2011-03-31, 10:58
Ja då fick man ofrivilligt medlemskap i rostbubbleklubben och hamnade nere i götet på bmw och vi får väl se hur det går, passade på att beställa nya sommarfälgar när man ändå var där :D

Hann med ett besök på IKEA och en väldigt trevlig liten mini MINI träff på Hagatorpet med kaffe och bilprat vilket gjorde att första anledningen till att man besökte götet när man var sjuk egentligen inte kändes så farligt :wink:

Det fotades lite med iphånen oxå.

7552 7555 7554 7553

Hagatorpet
2011-03-31, 11:24
Ja det var trevligt att du och Katarina kom på besök :D
tråkigt bara med bubblorna :(

MrCooper
2011-03-31, 11:55
Vad blev det för fälgar då? Köpte du hos BMW?

Hagatorpet
2011-03-31, 11:59
Jag vet :D

MrCooper
2011-03-31, 12:23
Jag vet :D

Är det någon som är förvånad?? :rolleyes:

Dragon
2011-04-02, 14:30
Vad blev det för fälgar då? Köpte du hos BMW?

Det blev ett par mattsvarta :p

Jo det blev på BMW, hittade dom i England men det var bara en tusing i skillnad så det blev i götet istället. Har nu beställt däck också men det köpet blev från England, ruskigt mycket billigare att handla däck därifrån :)

Jag får tacka Peter (dvorak) för tipset om camskill.co.uk ;)

Dragon
2011-04-16, 14:53
Jahapp, passade på att besiktiga Clabbe på vägen hem igår i Tagene då det är sista månaden för det, ute i god tid som vanligt...det var inte helt en enkelt att hitta den tiden hehe ;)

Min stackars kille blev underkänd på sitt livs första besiktning p.g.a sprickan i rutan men han behöver inte åka tillbaka då jag redan bokat tid för byte av den, men det gjorde ju ingen skillnad...jag fick trösta honom hela vägen hem och till slut lyckades det då jag berättade att hans nya däck kommer på måndag och förmodligen dyker de nya fälgarna upp nästa vecka också.

Jag fick lova honom en rekond som plåster på såren och nu är han glad igen, det var ju inte hans fel att besiktningsgubben underkände honom...inte alltid lätt att förstå ibland, Clabbe är ju trots allt inte mer än 3 år gammal ;)

Dragon
2011-04-19, 09:26
Fick ett paket från england igår ;)

7992 7991

så nu väntar man bara på fälgarna som är restnoterade i tyskland...any day now :rolleyes:

MaryJay
2011-04-19, 10:30
Härkligt! Clabbe kommer bli jättefin i sina nya sommarskor! :)

Dragon
2011-04-19, 12:11
Härkligt! Clabbe kommer bli jättefin i sina nya sommarskor! :)

Jo det kommer bli kanon när dom väl anländer...bmw beställde dom från tyskarna och dom väntar på besked från tillverkarna...kan ju bli hur bra som helst dä :D

eftersom Noel bjöd på en liten tjuvtitt innan avslöjandet så kan bjuda på en också ;)

7993

någon som känner igen dom? kanske inte så svårt iof...

MrCooper
2011-04-19, 12:28
Inte självklarrt men jag gissar på:
R105 John Cooper Works Double Spoke Alloy Wheel

Får man fråga vad däcken kostade?

Dragon
2011-04-19, 12:38
Inte självklarrt men jag gissar på:
R105 John Cooper Works Double Spoke Alloy Wheel

Får man fråga vad däcken kostade?

Hehe, kan vara så kanske ;)

Det klart du får, slutnotan hamnade på 4.461,75:- och det tog en vecka ungefär från camskill.co.uk och man kunde följa sin order hela tiden. Fungerade riktigt bra med betalningen och man fick statusmail om hur det gick hela tiden...rekommenderas varmt!

MrCooper
2011-04-19, 12:50
Hehe, kan vara så kanske ;)

Det klart du får, slutnotan hamnade på 4.461,75:- och det tog en vecka ungefär från camskill.co.uk och man kunde följa sin order hela tiden. Fungerade riktigt bra med betalningen och man fick statusmail om hur det gick hela tiden...rekommenderas varmt!

Okej, låter som ett bra pris. Då får du återkomma med en recension om hur däcken är.
Inte alls sugen på att dra på sommardäck nu?? ;)

Dragon
2011-04-19, 14:05
Okej, låter som ett bra pris. Då får du återkomma med en recension om hur däcken är.
Inte alls sugen på att dra på sommardäck nu?? ;)

Jo jag tror det blev helt ok, kollade runt litegrann efter prestanda däck här i sverige innan men det hamnade runt 7000-9000:- och det kändes rätt högt för däck när fälgarna hamnar runt 11k. Men eftersom Clabbe bara förtjänar det bästa så letade jag vidare och hittade de däcken jag ville ha i england istället. Det finns säkert nån nätsida eller något företag någonstans i sverige som kan matcha priset jag fick men jag är nöjd iaf ;)

Jo både jag och Clabbe är ruskigt sugna på att få på sommarskorna nu...väntar med spänning på fälgarna :D

Ace
2011-04-21, 13:55
Jasså det blev Toyo. Riktigt bra priser på den siten. Får bli en beställning snart för min del. Tror det blir ett par Toyo T1R eller Hankook V12 EVO. Dom har jag nu och gillar dom skarpt.

Dragon
2011-05-16, 12:24
En liten uppdatering...

Nu kan man kanske äntligen få på sommarfälgarna, fick svar på mailet jag skickade i fredags...tyskland får in dom 27maj, veckan efter skall dom finnas hos BMW i göteborg!

MrCooper
2011-05-31, 12:13
En liten uppdatering...

Nu kan man kanske äntligen få på sommarfälgarna, fick svar på mailet jag skickade i fredags...tyskland får in dom 27maj, veckan efter skall dom finnas hos BMW i göteborg!

Så du borde ha dem hemma nu då???

Hagatorpet
2011-05-31, 14:54
Vilken dag som helst nu :D

Dragon
2011-06-01, 11:22
Så du borde ha dem hemma nu då???

...man skulle kunna tycka det ;)


Vilken dag som helst nu :D

precis...

Panerai
2011-06-01, 15:03
Bilder?

MrCooper
2011-06-01, 15:17
Ja, var är på de nya hjulen? :wheelchair:

powernap
2011-06-01, 19:06
Var är bilderna??

(misstanke om att en viss Fredik kan vara inblandad) :soffa:


;-)

Ace
2011-06-01, 20:35
Det kan du ge dig på att han är!

Hagatorpet
2011-06-01, 20:51
hadde varit roligt med bilder på dom nya fälgarna :D

Panerai
2011-06-02, 09:10
Sjukt snygga bilder! De passar verkligen på bilen!

Tummen upp!

Haugthon
2011-06-02, 09:28
Sjukt snygga bilder! De passar verkligen på bilen!

Tummen upp!

Haha! ;)

Panerai
2011-06-02, 14:20
Är jag den enda som ser bilderna eller??

























;)

Haugthon
2011-06-02, 22:01
Är jag den enda som ser bilderna eller??


Yepp! Lite Kejsarens nya kläder nu tycker jag... ;)

Bilder någon? :down

Dragon
2011-06-03, 05:58
Ja hade det funnits några så hade dom dykt upp, men har änna tröttnat nu så kommer dom inte nästa vecka så beställer jag från England istället...nog för att jag har bra tålamod men ffs så att säga...

Panerai
2011-06-03, 07:50
Vilka fälgar är det? :D

Dragon
2011-06-08, 11:07
Nu är Clabbe inlämnad hos BMW i götet för omlack av baklucka och byte av framruta samt lite annat småpill, de sa att det skulle ta 3 veckor innan jag får se honom igen :cry::cry::cry:

Åsså fick jag ingen MINI utan det här istället...

8320

jag har döpt honom till lillgrisen :p


PS! Fälgarna (JCW R105 Double Spoke - Black) till Clabbe är fortfarande M.I.A. :mad:

Panerai
2011-06-08, 14:57
Nu är Clabbe inlämnad hos BMW i götet för omlack av baklucka och byte av framruta samt lite annat småpill, de sa att det skulle ta 3 veckor innan jag får se honom igen :cry::cry::cry:

Åsså fick jag ingen MINI utan det här istället...

8320

jag har döpt honom till lillgrisen :p


PS! Fälgarna (JCW R105 Double Spoke - Black) till Clabbe är fortfarande M.I.A. :mad:

3-veckor? Vad ska de göra med den - ställa ut den på SEMA? Jag har aldrig förstått varför saker som detta tar sån extrem tid. Byte av framruta gör valfri bilglasfix på 1h. Att lackera om bakdörrarna på sin höjd 2 dagar med härdning etc.

Någon som jobbar på en bilfirma och kan sprida lite ljus över varför något så enkelt kan ta sån tid? :P

Hagatorpet
2011-06-08, 15:02
Jag jobbar inte på bilfirma
men
det är nog så att dom behöver göra om det så många gånger
därför 3 veckor istället för 3 dagar :D

Panerai
2011-06-08, 15:28
Jag jobbar inte på bilfirma
men
det är nog så att dom behöver göra om det så många gånger
därför 3 veckor istället för 3 dagar :D

Ibland verkar det inte bättre :P

MrCooper
2011-06-08, 16:31
Någon som jobbar på en bilfirma och kan sprida lite ljus över varför något så enkelt kan ta sån tid? :P

Biliagroup i Göteborg lackar inte själva, utan använder sig av underleverantörer. Däremot så demonterar de och förbereder för lack. Sedan skall de få till det med tillräckligt många bilar när de skeppar dem för om lack. Där skall de fixa iordning alla bilar innan de skeppas tillbaka och så skall allt på plats igen innan de kan lämna ut bilen igen.
Tre veckor känns ändå som i längsta laget.

Dragon
2011-06-08, 18:02
Biliagroup i Göteborg lackar inte själva, utan använder sig av underleverantörer. Däremot så demonterar de och förbereder för lack. Sedan skall de få till det med tillräckligt många bilar när de skeppar dem för om lack. Där skall de fixa iordning alla bilar innan de skeppas tillbaka och så skall allt på plats igen innan de kan lämna ut bilen igen.
Tre veckor känns ändå som i längsta laget.

Jo precis, hade dom gjort det själva så får man väl hoppas att det hade gått fortare för dom skall ju inte lacka så värst mycket. Men jag tycker oxå det är lite för länge, fast om jag ställer in mig på 3 veckor så är allt snabbare än det bara bonus ;)

Vi får väl se...det är ju semestrar och sånt nu och har någon snorig sommarjobbare fått hålla i sprutan så kommer det ta ännu längre tid innan jag får tillbaka honom för då blir det gör om, gör rätt. Å andra sidan kanske fälgarna hinner dyka upp under tiden hehe :p

Panerai
2011-06-08, 18:06
Biliagroup i Göteborg lackar inte själva, utan använder sig av underleverantörer. Däremot så demonterar de och förbereder för lack. Sedan skall de få till det med tillräckligt många bilar när de skeppar dem för om lack. Där skall de fixa iordning alla bilar innan de skeppas tillbaka och så skall allt på plats igen innan de kan lämna ut bilen igen.
Tre veckor känns ändå som i längsta laget.

Jag inser ju att detta är för att hålla nere kostnaden. Men om jag förstår det rätt i Dragon's fall så är det en garanti åtgärd? Jag kan förstå att om jag ger offert på en affär så vill jag pressa priserna. Men när det kommer till ett garanti ärende - tar inte General agenten kostnaden? Om de gör - varför inte hänvisa Dragon till valfri lackerare så att det bli löst snabbt och smidigt :)

Jag har jobbat med en del kapitalvaror och det är i min erfarenhet i fall som det här som det går att plocka många extra poäng och locka till sig nya kunder.

Nu verkar det kanske som att jag spyr galla över någon - men det är inte det jag menar att göra. Tycker bara att 3 veckor låter som extremt lång tid - kanske beror det på alla dessa "dealer wheeler och liknande på Discovery channel" som jag sett den sista tiden som gör att jag häpnar över att en omlackering och småfix ska ta 3 veckor :P

Min erfarenhet av Bmw i Göteborg är att allt går extremt snabbt och smidigt - jag kom en dag för tidigt när jag skulle få en sak åtgärdad (som visade sig vara oerhört pinsam men iallaf) men de tog in bilen direkt och 1h senare så körde jag vidare "åtgärdad"

Dragon
2011-06-18, 13:03
Nuuuuuuuuu ligger det 4st nya paket hemma och väntar på montering!!! Tills slut så dök dom upp även om det tog nästan 3mån...frågade om det gick att få någon form av kompensation för det men icke så jag handlar iaf inga prylar mer därifrån. Kan inte förstå att det skall vara så svårt för dom att värna om sina kunder...men när den biten flyttar över till MINI sidan blir det väl bättre får man hoppas.

Skit samma, jag är nöjd och hade det inte varit helg hade dom suttit på Clabbe ;)

Fråga: Någon som vet om hjulbultarna som finns på http://www.realcar.se (sök på hjulbultar) passar till MINI eller finns det svarta bultar att köpa hos MINI? Tänkte inte på att fråga om det :(

Bilder kommer när dom sitter monterade :cool:

PS! Clabbe är nu hemma igen med ny framruta och nylackad bakdörr...det blev ok med lackeringen, man får väl acceptera att alla inte är lika pedantiska...jag fixar till det själv så blir jag nöjd ;) Rutan blev bra fastän (fick fixa så larmdosan och antennen satt rakt själv) det blev lite dyrt...35% av den totala arbetskostnaden blev lite mycket men resten gick ju på försäkringen...fast nu saknar jag GRC i framrutan och det står bara Auto på bakluckan...får hitta på nått med det lite senare :cool:

MrCooper
2011-06-19, 07:15
Ah, trevligt. Typiskt att de kommer lagom till helg.
Har inte MINI svarta bultar? De jag hade till R53:an var svarta iallafall. Vet inte hur de ser ut till R55 :down

ola
2011-06-19, 08:19
Nuuuuuuuuu ligger det 4st nya paket hemma och väntar på montering!!! Tills slut så dök dom upp även om det tog nästan 3mån...frågade om det gick att få någon form av kompensation för det men icke så jag handlar iaf inga prylar mer därifrån.

Vilken är leverantören? ?

MaryJay
2011-06-20, 07:40
Äntligen!! Vad skoj för Clabbe att bli lite sommarfin, du får lägga upp bilder! :)

Hagatorpet
2011-06-20, 09:24
Gott att dom kommit :) är dom monterade nu:? bilder på dom:?

Dragon
2011-06-21, 11:25
Ah, trevligt. Typiskt att de kommer lagom till helg.
Har inte MINI svarta bultar? De jag hade till R53:an var svarta iallafall. Vet inte hur de ser ut till R55 :down

Jodå det är svarta bultar såg jag...dom är skitiga som attans så det blir till att montera av och fixa till det så snart jag hinner ;)


Vilken är leverantören? ?

köpte från Bilia i götet, leverantören var tysk...mer vet jag inte. Däremot fanns dom om jag hade beställt via England och det hade väl tagit en vecka eller så men det visste jag inte förrän efter jag hade väntat ett tag och då kändes det som det kvitta :)


Äntligen!! Vad skoj för Clabbe att bli lite sommarfin, du får lägga upp bilder! :)

Jepp, nu äntligen så är det dags för honom att få på sommarskorna :D


Gott att dom kommit :) är dom monterade nu:? bilder på dom:?

Jajamensan dom är monterade nu och bilder finns...se nedan ;)

Dragon
2011-06-21, 11:34
här kommer lite bilder direkt efter montering...inte helt enkelt att fota svarta fälgar :cool:

8340 8341 8339 8338

och här kommer ett par till efter centrumkåporna kommit på plats...

8335 8342 8336 8337

det skall tvättas och grejas lite till innan jag blir helt nöjd men tyckte det blev kanon :)

Björn P
2011-06-21, 16:38
Riktigt snygga fälgar!

Panerai
2011-06-21, 17:10
Nej nu blev jag måttligt sugen på att lacka om mina fälgar i svart. H*****e

Hagatorpet
2011-06-21, 19:54
Snyggt Marcus

Ace
2011-06-21, 20:04
Heavy metal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mr Clubman
2011-06-21, 21:32
Riktigt snygga! Sådana vill jag ha! :)

MrCooper
2011-06-22, 09:01
Gött att du äntiligen fått på dem!
Första intryck? Hur känns det att köra med de nya däcken/fälgarna? Har du kört på vinterdäck tills nu?

Dragon
2011-06-23, 10:44
Tack tack allihop, jo det blev bra tillslut ;)

Första intrycket är att det blev (om möjligt) ÄNNU roligare att köra MINI :D :D :D

Däcken är helt ok, bra med grepp, lagom hårda och vägljudet är inget som stör. Fälgarna är inte så mycket att säga om, förutom att jag tycker dom passar kanon på Clabbe så är dom ju lite större än innan så vid hårda svängar samt filbyten (enligt Hans G's modell :D) blir det mer rörelse i bilen än tidigare men det går ju att kompensera för.

Jo jag har kört på vinterdäcken tills nu, inge bra i svängarna har jag hört ;) :p :D

Haugthon
2011-06-25, 19:51
Niiiiiice! :D

Erik Börnstedt
2011-06-26, 10:07
Ameeeeeeeen!
Att jag inte tittat här innan.
Dessa fälgar + däck har jag hemma för omgående lev, står och skräpar i min bilhall :)
Då hade du inte behövt vänta 3månader.

Dock är dem jäkligt snygga!

MVH Erik

ipp
2011-06-26, 10:11
Det blev riktigt snyggt!

Stephand
2011-06-27, 10:23
Lätt trådkapning. Pris?

Dragon
2011-06-27, 10:25
Ameeeeeeeen!
Att jag inte tittat här innan.
Dessa fälgar + däck har jag hemma för omgående lev, står och skräpar i min bilhall :)
Då hade du inte behövt vänta 3månader.

Dock är dem jäkligt snygga!

MVH Erik

Meeeeeeen Erik då! :D Nädå, mitt fel skulle ju kollat med dig innan egentligen...ibland blir det fel när man tänker :p

Men nu sitter dom på och bra blev det, ett liiiiitet lyft för väghållningen :D


Lätt trådkapning. Pris?

11000:- nånting med 10% NMCS rabatt, finns att hitta billigare men fick för mig att det var bättre att beställa från Sverige än utomlands när det gällde fälgarna...dont ask me why :confused:

Dragon
2011-08-12, 02:35
Jag har varit lite AFK ett tag nu men vi har gått och blivit med hus under semestern, det tog sin lilla tid men nu är allt klart och vi är inflyttade men inte riktigt installerade än ;)

Vi har en rejält stor plats framför huset som säkert rymmer +10st MINIs så om någon har vägarna förbi så är det bara att komma hit, adressen nedan är bara att knappa in i närmsta GPS :D

http://maps.google.se/maps?q=Torsredsv%C3%A4gen+32,+Trollh%C3%A4ttan&hl=sv&ie=UTF8&ll=58.283299,12.258918&spn=0.003136,0.009645&sll=61.606396,21.225586&sspn=23.608572,79.013672&z=17

Vi har inte kommit så långt ännu men framöver kan det erbjudas 4-5 sovplatser (fler om man inte är för bekväm av sig) om det skulle behövas vid något tillfälle. Telia har inte kopplat upp oss än så om någon vill något så slå en signal, vi är förmodligen hemma iof men jag blir skogstokig av att smurfa en längre stund på mobilen :mad:

PS! Har förresten beställt ett nytt vrålåk idag...eller...ja, den är ju iaf gul och svart :D :cool:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=430564

MaryJay
2011-08-29, 14:55
Det ser vi fram emot!! Huset såg väldigt fint ut på de bilder ni visade sist vi sågs, är övertygad om att det är minst lika fint nu! Speciellt med två MINI's utanför :D

Dragon
2011-10-25, 10:23
Jahapp, tänkte jag skulle kunna hinna med en liten uppdatering mellan jobb och annat här...

Men iaf, i söndags var det 1-års kalas med Clabbe och han fick en välbehövd genomgång och tvättning. Många mil har det blivit sedan jag hämtade honom men det har varit otroligt roliga och ibland spännande mil och fler kommer det bli.

En summering av året:
Det hela började egentligen med att Bang och jag tog Sheldon på en liten testkörning som blev ca 330mil och därigenom kom behovet av att skaffa en egen MINI men det var egentligen planer på en GP eller en svart Clubman S som det funderades på. Men sedan kom en helg på en liten ö med en massa andra minister och där fanns en gul fin Clubman D som väckte mitt intresse och efter X antal mail och telefonsamtal med en välkänd herre på detta forum så stod ett par månader Clabbe på parkeringen. Så kan det gå hehe ;)

Nu har det inte varit helt problemfritt men det har egentligen inte haft med Clabbis att göra utan mer med min egen otur då jag bara efter 2 veckor råkade döda ena framfälgen i ett hål i vägen som vägverket så strategiskt hade placerat på 45'an ner till Göteborg...tack för det! Nu när jag skulle byta igen så gick det tyvärr inte att laga (enligt fälgfixarn i göteborg) och naturligtvis finns inte fälgen att få tag i längre...där fick man för att man ville laga istället för att köpa nytt men å andra sidan får jag skylla mig själv för att jag inte fixade med det direkt när det hände för då hade det inte varit några problem.

Jag har visserligen lämnat bort fälgen till ett annat företag för att få en andra åsikt så vi får väl se hur det går men för att lösa det just nu har jag tagit över Bang's gamla vinterfälgar tillsvidare. Sedan har det varit relativt problemfritt med allt om man inte räknar med byte av ruta samt lite garanti jobb som för övrigt har fått mig till att aldrig mer anlita BMW för liknande saker igen men det är redan skrivet om tidigare i tråden. Service utförs numera av Kaissars Bilverkstad i Trollhättan och han rekommenderas varmt.

Hade visserligen en liten incident uppe i El Stockholmo men alla klarade sig bra och jag har numera bra sommardäck + fälgar...tråkigt att träffen blev lite lidande efter det men jag hoppas det är glömt och förlåtet för längesen ;)

Men nu har Clabbe varit inne på vinterservice (alla filter, bromsbelägg runt om och byte av vätskor) och han har fått sig ett par nya vinterdäck så nu skall vi kunna tackla den kommande vintern utan problem. Passerade 10k mil härom veckan och ville kolla så allt fortfarande hänger med och det blev bästa betyg från verkstaden. Allt såg kanon ut!

8906

Ett år går fort och trots utebliven roadtrip med Clabbe så har vi hunnit med mycket ändå, vi får ta igen roadtripen nästa år istället och det tror jag inte blir några problem. Man kan iaf konstatera att det inte går att ha roligare i en "vanlig" bil och jag kan säga att det är mycket Clabbe's förtjänst att jag fortfarande orkar gå upp på morgonen och pendla mina 20mil t&r till jobbet. Det är helt suveränt att vara MINI-ägare och vara en del av familjen och jag hoppas det blir många fler år som detta!

Lägger in lite bilder med "nya" vinterfälgarna och efter en rejäl dusch :)

8907 8908 8909 8911 8912

MrCooper
2011-10-25, 10:48
Kul att du trivs med bilen. Mindre kul med vinterfälgarna. :(

10k mil, jag som tyckte att Blåmesen sprungit långt...

Ace
2011-10-25, 13:12
Go-kart på lördag då?

Dragon
2011-10-25, 14:09
Go-kart på lördag då?

funderar fortfarande och ville inte gå in å rösta om det skiter sig, det har varit lite mycket utgifter på Clabbe det senaste så vi får se vad som händer.

FEED ME
2011-11-15, 20:30
Hälsa söta lille Clabbis från mig och Johnny! :D

Dragon
2011-11-16, 11:09
Hälsa söta lille Clabbis från mig och Johnny! :D

Absolut :D

Fredrik
2011-11-16, 12:31
Marcus, hojta till om du och Bang ska till kgl. Hufvudstaden i något ärende så kanske vi kan "hitt´på nått´" om tillfälle ges.

Dragon
2011-11-17, 10:47
Marcus, hojta till om du och Bang ska till kgl. Hufvudstaden i något ärende så kanske vi kan "hitt´på nått´" om tillfälle ges.

har inget planerat för tillfället men jag lägger det på minnet om det skulle vara så, samma gäller om du/ni skulle ha vägarna förbi här eller götet ;)

Dragon
2012-04-15, 12:38
Ja här har det inte hänt mycket sedan sista inlägget men Clabbe rullar troget på trots sina snart 12k mil på mätaren. Fortfarande den roligaste bilen jag ägt och hade aldrig orkat pendla utan honom.

Fick tyvärr lämna in igår för byte av hjullager, stabilisator stag samt service av motorolja + filter men det löste sig fint. Lite surt att det egentligen hade kunnat undvikas om jag hade haft en centrumkåpa till vänster fram men nu har man lärt sig det ;) Stabilisator stagen var rätt slitna så dom byttes även fast dom kanske fungerat en stund till och i samband med bytet av dem så upptäckte vi att bussningarna på bägge sidor till krängningshämmaren var slitna så ett par sådana ska beställas på något bra ställe framöver. Annars var allt kanon trots att jag strax kört lika långt på 1,5år som Erik gjorde på runt 3år ;)

Nu ska han lämnas in för lite polering och (eventuellt, kanske och om det hinns med) lite andra förändringar inför MINI United 2012 :)

Hagatorpet
2012-04-15, 12:54
Nu ska han lämnas in för lite polering och (eventuellt, kanske och om det hinns med) lite andra förändringar inför MINI United 2012 :)
Poleringen8-) visste jag ju om
:stareMEN VAD ÄR DET FÖR INTRESSANTA PLANER DU HAR NU? eller är det hemligt :woot:

Dragon
2012-04-15, 16:18
Poleringen8-) visste jag ju om
:stareMEN VAD ÄR DET FÖR INTRESSANTA PLANER DU HAR NU? eller är det hemligt :woot:

hehe jo poleringen är ju bokad, nah jag vet inte om jag kan eller hinner med eller har pengar att göra något innan MU så det är ingen idé att säga nått om det ännu ;)

MrCooper
2012-04-15, 20:42
hehe jo poleringen är ju bokad, nah jag vet inte om jag kan eller hinner med eller har pengar att göra något innan MU så det är ingen idé att säga nått om det ännu ;)

Nu blev vi inte alls intresserade... :eek:

Dragon
2012-04-30, 10:59
Sådär, nytvättad, nyskodd och lite pimpad inför MINI United :)

9481 9479 9480 9484 9485 9486 9483

Erik Börnstedt
2012-04-30, 12:50
Snyggt!
Ser förbannat fin och blank ut!

MrCooper
2012-04-30, 13:33
....och smygstripad med MINI United märken. Ser bra ut!
Imorgon är det dags för mig och Owe att stripa.

Dragon
2012-04-30, 17:14
Snyggt!
Ser förbannat fin och blank ut!

Tackar! Det tog hela lördagen och halva söndagen att få till pusten igen...blir skitigt på vintern :sad:

Nu ska jag bara hinna och lägga på eget "lackskydd" (Meiguars 3steg) innan MU så är jag helt nöjd :wink:


....och smygstripad med MINI United märken. Ser bra ut!
Imorgon är det dags för mig och Owe att stripa.

Jo lite så :wink: Bra det så får jag se hur ni gör, väntar på svarta klisterlappar att sätta på :D

Hagatorpet
2012-04-30, 18:29
Blev bra du :D
attans vad snygg den är i gul/svart

Dragon
2012-05-08, 07:38
Blev bra du :D
attans vad snygg den är i gul/svart

Jo det blev det, tog 2 helger :p
Mm, han är fin lille Clabbis :)

Dragon
2012-05-08, 07:54
Kastar upp lite fler bilder nu när han är nytvättad, vaxad och pimpad :D

9573 9576 9575 9574
9582 9581 9580 9579
9578 9577

dvorak
2012-05-08, 08:30
Najs!!

Jag ska se ifall jag kan lägga mina gamla lampringar i ett vadderat kuvert ifall du vill. Måste packa dem så att de inte går sönder bara

Dragon
2012-05-08, 11:44
Najs!!

Jag ska se ifall jag kan lägga mina gamla lampringar i ett vadderat kuvert ifall du vill. Måste packa dem så att de inte går sönder bara

Ok, ja annars jobbar jag ju varje dag i Göteborg så nån dag borde vi kunna träffas tror jag nog...det är inte så farligt bråttom ;)

Dragon
2013-02-17, 03:49
Jahapp, här har det inte hänt mycket det senaste. Fick fixat de vinterfälgarna som satt på från början så nu ser allt fint ut igen men annars har det varit lungt på torpet ;)

...ja vad pysslar man med mer då...hmm...satt precis och tokvalde lite prylar till Clabbe och fick ihop en önskelista som slutade runt 40-50k och hade gärna velat klicka på köp knappen men saknar lite stålars på kontot för det tyvärr...men får jag det nya jobbet eller får sålt 300'an så finns det ju iaf en chans...inte utan att man känner sig aningen tokig :p






Men mest av allt sitter jag och kladdar här för att jag såg att jag hade hamnat så långt bak i forumet att jag var tvungen att klicka massor med gånger för att komma till min biltråd och det gjorde nästan ont i fingret :D :D :D

Luc!fear
2013-02-17, 09:46
Morgonpigg? 300'an?

Dragon
2013-02-17, 23:29
Nah, hade inte gått å lagt mig än ;) Har en Nissan 300ZX TT ståendes i ett garage, fint skick men avställd sedan 2006 nånting...hade det lite struligt då och har inte gjort mig av med den ännu.

Dragon
2013-06-29, 20:37
Ja som vanligt (får jag tyvärr säga) så har det inte hänt så mycket det senaste. Det har kommit lite annat att fokusera på och just nu ska det handlas barnvagn, barnskydd och fixas barnrum samt slängas skräp.

Men en liten uppdatering är på sin plats, jag fick byta bakbromsar och klossar, vänster hjullager bak, motorolja + filter, höger blinkerslampa samt justera tomgången och allt detta för den nätta prislappen på 7600:- trots att jag nu åker tåg till jobbet och Clabbe fått vila sen februari :p Men tyvärr var det inte allt då bromsar fram och krängningshämmaren bak behöver bytas då iaf ena skivan är helt slut så om nån har skivor fram till salu för en billig slant så dra ett PM.

Men har iaf varit inne på minigenuineparts och beställt nya side shuttles, hjulbultar + låssats samt lastskydd (gummimatta) så lite meckas det allt ;)

Funderar på en coiloversats oxå nu när jag inte kör så mycket men hur mycket skillnad är det på en sån sats och original sportchassie förutom sänkningen typ?

Hoppas alla har det bra och att vi träffas på Hagatorpet (har lagt in påminnelse i kalendern nu) :)

Dragon
2013-07-11, 21:29
Lite nya grejer till Clabbe...eller kanske inte så mycket till honom utan mer till oss och den kommande tillökningen men lite fick han ändå ;)

Till oss:
11052 11053 11054 11055 11056 11057

Åsså lite till Clabbis:

11058 11059 11060 11061 11062

Fick även en liten present från MINIGenuineParts:

11063 11064 11065

Fick lite grejer över också:

11066

Sen var det inget mer denna uppdateringen men alla paketen har ju inte kommit än :p

Minid
2013-07-11, 22:45
Tjusigt!
Är vagnen specialbeställd för en club ;)?

Dragon
2013-07-12, 12:24
Tjusigt!
Är vagnen specialbeställd för en club ;)?

Närå, den ska fungera fin fint i en hatch också. Köpte via www.bambinokids.de och egentligen skulle vi bara ha babyskyddet men så såg vi att Recaro hade mer skoj att handla ;)

Ace
2013-07-12, 22:22
Bra text på deras hemsida! :)
Extremely Compact:
when folded it will fit in the boot of a small car such as the FIAT 500 or the MINI.

Dragon
2013-07-13, 04:05
Bra text på deras hemsida! :)
Extremely Compact:
when folded it will fit in the boot of a small car such as the FIAT 500 or the MINI.

Jepp :)

Deeman
2013-07-17, 07:33
Stiligt!
Nu e det ju bara snart en sak som fattas.... Den lilla nya familjemedlemmen :-)
Å du du såg ju att minin funkar som familjebil ett bra tag framåt!
Vi hade ju plats kvar ovanför solskyddet i bagaget när vi åkte hem ifrån Hagatorpet trots vinster på Liseberg och lite shopping :-)

Ha det bäst å sköt om er!

Dragon
2013-07-17, 17:00
Stiligt!
Nu e det ju bara snart en sak som fattas.... Den lilla nya familjemedlemmen :-)
Å du du såg ju att minin funkar som familjebil ett bra tag framåt!
Vi hade ju plats kvar ovanför solskyddet i bagaget när vi åkte hem ifrån Hagatorpet trots vinster på Liseberg och lite shopping :-)

Ha det bäst å sköt om er!

Hehe, jo vi jobbar på det...eller rättare sagt...Katarina jobbar på det ;)
Jajamensan Clabbe ska allt behållas framöver, funkar kalas ju!
Ja det får plats mer än man tror när man väl börjar packa...man har ju trots allt spelat lite Tetris i sitt liv :D

Detsamma!

Dragon
2013-07-24, 22:02
Alltså...en gång i tiden innan allt skulle vara LED så fanns det ju silverlampor att köpa som ersättning till de gula/orangea blinkersen så dom "försvann" och just ett par sådana köpte jag någonstans och satte in fram så det ser kalas ut...men vart faen kan jag ha köpt dom och finns det silverlampor till sidoblinkersen?!?!

Google sviker mig i letandet så nån som har tips?

Hagatorpet
2013-07-24, 23:14
den där lampkungen har sådana :)
xenonkungen heter dom va :)

Dragon
2013-07-25, 09:16
den där lampkungen har sådana :)
xenonkungen heter dom va :)

mjo men hittar bara en massa LED pryttlar där och inte de gamla vanliga ersättningslamporna i silver :(

hscn
2013-07-25, 10:51
Sök på "silvatec chrome bulbs" www.ebay.co.uk

Hagatorpet
2013-07-25, 13:02
mjo men hittar bara en massa LED pryttlar där och inte de gamla vanliga ersättningslamporna i silver :(
ok konstigt tror jag köpte sådana där, men kan minnas fel

Pierre M
2013-07-25, 15:47
På mekonomen tror jag att jag köpte mina lampor

Deeman
2013-07-25, 19:49
Philips silver någonting... Annars har jag några orangea 21Wattare liggandes tror jag :-)

Dragon
2013-07-25, 20:17
Sök på "silvatec chrome bulbs" www.ebay.co.uk (http://www.ebay.co.uk)

Tackar, det ska göras. Nu när du säger det så kommer jag ihåg just silvatec ;)


ok konstigt tror jag köpte sådana där, men kan minnas fel

Eller så vart hjärnan ovanligt trög när jag var inne och kikade sist :p


På mekonomen tror jag att jag köpte mina lampor

Ska kolla där med, tackar så mycket!


Philips silver någonting... Annars har jag några orangea 21Wattare liggandes tror jag :-)

Just faen, det kan man leta efter också. Tackar!

MrCooper
2013-07-30, 11:07
Skall bli spännande att höra hur det funkar med barnvagn och barnstol. Det blir väl den första Clumannen som används som den stora familjebilen för bebisar? :)

Löste det sig med blinkerslamporna? Jag bytte ut mina men har inget minne av var jag köpte dem. Har för mig att det inte var på Xenonkungen utan i någon butik på Backaplan i Göteborg.
Sidescuttlesen blev ett stort lyft mot de plastiga originalscuttlesen.

Dragon
2013-08-17, 04:03
Hmm, nu tror jag problemet med belysning är löst. Hittade nedan sida hos Osram med en väldigt bra bild på vad vi har för lampor i våra bilar.

På denna länken får man klicka "välj din bil" för att komma vidare:
http://www.osram.se/osram_se/Konsument/Fordonsbelysning/Haer_hittar_du_raett_lampa_till_bilen/index.html

(http://www.osram.se/osram_se/Konsument/Fordonsbelysning/Haer_hittar_du_raett_lampa_till_bilen/index.html)och då kommer man till nedan sida där man får välja bilmodell osv.
http://am_application.osram.info/publish/index_en.html

(http://am_application.osram.info/publish/index_en.html)Sedan får man upp en grymt bra bild på vilka lampor som sitter i bilen, kan vara bra även om man inte handlar Osram produkter ;)

Ska åka till MECA imorgon om jag hinner och kolla om de kan beställa lite lampor om de inte har dem hemma.

Dragon
2014-12-18, 09:36
Här var det ruskigt längesedan det skrevs något såg jag. Det har väl inte hänt så mycket med Clabbe direkt så det har ju sin förklaring.

Han kommer iaf behållas tills den nya Clubbien kommer, sen får vi se. Coilsen ska väl på framöver och sen får vi se vilka schyssta priser jag kan få av Richard på resten av planerna med Clabbe men just nu står det still.

Men alla lever och mår gott, undras det över något så skicka ett PM.


Skickat från mitt mobila kontor.

Minid
2014-12-18, 13:36
Skönt o höra att han är kvar ;)!

Dragon
2015-04-15, 07:58
Hej på er!

Så kom dagen tyvärr, blev inte riktigt av med planerna som tidigare funderats på utan vi fick vinka av Clabbe och Shelly och säga hej till Mr. Blue istället. Kommer mer än troligt skaffa MINI igen men just för tillfället kräver familjen sitt och även om det hade gått ett tag till så fick vi en bra deal av Richard på ANA och slog till på den. Det kommer kännas lite tomt på parkeringen ett tag framöver men Mr. Blue är ett bra substitut och han kommer fylla sin funktion mer än väl.

Sen har jag ju ett gott öga till den nya Clubbien så vi får väl se ;)

Jag kommer säkert träffa en del av er framöver ändå och till de andra säger jag på återseende!

12838 12839 12845 12841 12842 12843 12844 12846

Minid
2015-04-15, 11:31
Så tråkigt att clabbe försvunner !
Såg eran gröna på blocket också ;)

Hoppas ni är tillbaka snart marcus!

Dragon
2015-04-15, 12:19
Så tråkigt att clabbe försvunner !
Såg eran gröna på blocket också ;)

Hoppas ni är tillbaka snart marcus!

Jo det känns hårt helt klart, han är saknad. Ja Shelly är också såld nu.

Jadå, om det inte blir nya Clubbien så kan det nog hända att jag köper en R53'a och banstukar den lite eller så köper jag tillbaka Clabbe när tillfället ges men vi får se vad som händer, MINI blir det allt igen ;)

Dragon
2015-04-22, 12:51
Hej på er,

Erkänner att det tar emot lite att skriva detta då det absolut inte spelar mig någon roll men vill ändå få ut det helt ur systemet. Vad en del tycker om nedan bryr mig inte ett dugg och är det någon som känner sig träffad så är det förmodligen med god anledning. Oavsett vad som tycks och sägs så lägger jag inte mer energi på detta nu men med det sagt så hoppas jag det går fint vid alla tillfällen klubben arrangerar träffar m.m. och att den växer i medlemsantal och fortsätter ge andra den glädje jag varit med om att den kan ge. Jag önskar alla ett bra bil år och hoppas ni får trevligt på träffarna framöver.

MEN jag kan ändå tycka att efter 5 år i klubben så är det lite väl klent att man alltså får endast en person som tycker det är tråkigt att man bytt märke. Missförstå mig nu inte, jag hade inte förväntat mig en anstormning av svar och hejdå i tråden, jag tror inte att jag är någon speciell person i klubben och har uppenbarligen inte skapat såpass starka bekantskaper med någon men lite klent tyckte jag ändå det var. Hade det varit så att ingen hade varit inne på länge och skrivit något hade jag förstått det och inte för att det egentligen bryr mig det minsta som sagt (så om någon sitter och tänker att det gör han ju visst för annars hade han inte skrivit så är det alltså fel, jag bryr mig verkligen inte ett dugg) kan det ju ändå vara en idé för vissa att fundera på att växa upp och ta saker för vad de är samt se risken med att det blir en klubb för inbördes beundran och prestigetänk om man bara kör sitt eget race och inte inkluderar medlemmars åsikter även om de inte sitter i styrelsen. Att dessutom lyckas mota ner någon som är grymt entusiastisk såpass att denne inte orkar hålla på längre är inte schysst men ni vet ju vilka det handlar om så det är ju ert problem.

Så även om jag har släppt detta för ett tag sedan så tyckte jag ändå det var läge att dela med mig av mina tankar om vad som hänt. Jag hade egentligen tänkt ta det i PM till de personerna som varit inblandade men orka...ni gör ju ändå som ni vill och jag hyser inget agg men tycker ändå att det är lite svagt hanterat. Livet är för kort för att lägga energi på personer som inte kan se utanför sin egen bubbla och jag väljer aktivt bort dessa människor då det gör mig gladare så känner ni er träffade av det jag skrivit så ödsla inte min tid genom att försöka ta kontakt med mig, för min del räcker det nu och jag önskar er lycka till i framtiden.

Ha det fint allihop!

PS! Att argumentera på nätet är som att vinna en helt ny Fiat 500 Abarth, trots att du vunnit står du där med en Fiat :p :D ;)

Hagatorpet
2015-04-22, 22:36
Hej Markus
Lite synd att du inte förstår som hänt...
Finns alltid två sidor på ett mynt, glöm inte det.
Att skicka ett pm till berörda personer hade nog kanske fått dig att se att allt kanske inte är som du tror,
Tycker det är tråkigt att personer går ur klubben och byter märke, både du och andra...
Tänker inte gå in på här varför det blev som det blev, men du får gärna slå en signal så skall jag förklara...
Vi har klubben kvar och forumet med, och det är styrelsens roll att se till att det förblir så.
Det var en frisk fläckt som snabbt drog igenom klubben på gott och ont men som sagt
Finns alltid två sidor på ett mynt, glöm inte det.

Ps
Styrelsen har medvetet inte gått ut med info
Då vi inte finner någon anledning att svärta ner enskilda personer
Ds.

nize
2015-04-23, 04:24
Det var en frisk fläckt som snabbt drog igenom klubben på gott och ont

Vad var det onda med den friska fläkten? Jag har inte varit medlem så länge och är inte så aktiv men jag har då inte märkt av något negativt som kommit ur den fläkten, bara positivt i form av roliga aktiviteter, intressanta projekt att följa och en jävla massa positiv energi som gett både pepp och inspiration. Något som varit negativt för mig dock är att träffar som jag sett fram emot väldigt mycket och som varit färdiga att köras plötsligt läggs ner utan rimlig förklaring. Men det är väl egentligen en diskussion för en annan tråd.


Sent from my iPhone using Tapatalk