handdator

Visa fullständig version : EFTERSNACK - Halmstadträffen 23 maj 2010



powernap
2010-05-23, 06:51
Tack alla för den fantastiska uppslutningen, ett gäng "gamla" men framförallt varmt välkomna alla nya MINIstrar!!!!

Här i denna tråden skriver vi om våra upplevelser från dagens träff, resultat på orienteringen samt alla BILDER och ev. VIDEO postas i denna tråden.

Utslagsfrågan på orienteringen har datum och tid: 22 maj kl. 20:04!

powernap
2010-05-23, 13:47
Sådär, ytterligare en fantastisk halmstadträff kan läggas till handlingarna!

Tack alla som kom!

Bifogad fil visar bilorienteringens frågor, med rödmarkerat på de rätta svaren, utslagsfrågan var det jämnt så det förslog, med en post så vann.....(dramatisk paus)


DORIS!!!! stort grattis och vi hoppas att bilden från pris-cermonin hittar in här inom kort.


Småvägarna mellan Växjövägen upp till holm var underbart jämna o fina, till skillnad från hard-core vägen mellan holm och "nästan" simlångsdalen, vi som varit med på halmstadträffar förr känner säkert till KRATTMANNEN, tror han krattat färdigt, för vi såg inte röken av honom denna söndag :-)

powernap
2010-05-23, 13:59
Gokartresultaten kommer här :-)


:drive:

JörgenF
2010-05-23, 14:21
Tack för ännu en trevlig träff!
Svängde av mot Skåne och gav er andra en större chans i Go-karttävlingen!;)
Nej.. jag var borta hela dan igår, så det är tyvärr lite till man behöver fixa innan det blir måndag.
Men det var en trevlig upplägg med avslutande "skogstur" du ledde in oss på!

Tänk att nostagisk få beträda gamla Gustafs korvbar, det var så där 1978 senast.
Träffens slogan får bli!!
"Bättre 15 Mini Coopers på vägen, än 1 Citroen ivägen!!"
Tack!! Jörgen

powernap
2010-05-23, 14:25
Mycket bra slogan!

Min bil var utanför bild ser jag, längst till höger...jag vet, jag hade inte polerat kromet ;-)

Men clubmannen bakom, så blev det bonus :woot:


Vi skulle burit "NANNU" cittran.....

Ber om ursäkt för skogsturen....NOT ;-)

Doris
2010-05-23, 14:26
tackar för en riktigt rolig första träff. priset passade perfekt på sambon så nu får jag säkert "låna" bilen till nästa event med.

JörgenF
2010-05-23, 14:27
Där ser man!! Men om vi gör så här då!!!:D

powernap
2010-05-23, 14:27
tackar för en riktigt rolig första träff. priset passade perfekt på sambon så nu får jag säkert "låna" bilen till nästa event med.

:-)

Grattis till inlägg #2.....klart det blir fler träffar, det kokar av intresse.....
Det räcker gott att vara så många så man tappar bort varandra vid alla rödljus :lol:

powernap
2010-05-23, 14:29
Där ser man!! Men om vi gör så här då!!!:D

yep....

så då blev det 16 minisar + 1 smygare-clubman + 1 cittra....

Pebbles
2010-05-23, 14:38
Tack för en nice träff alla minisar....Grattis Doris ännu en gång... bilder från träffen lägger jag in på mitt album, jag vet inte hur man får in dom här......inte så datakunnig.
Ha en fortsatt skön söndag.....

Ante
2010-05-23, 14:51
I vanlig ordning en trevlig dag, tack alla! Och tack powernap för organisationen!

/A

powernap
2010-05-23, 14:53
I vanlig ordning en trevlig dag, tack alla! Och tack powernap för organisationen!

/A

:D

Tack för närvaron!!!

powernap
2010-05-23, 14:54
Tack för en nice träff alla minisar....Grattis Doris ännu en gång... bilder från träffen lägger jag in på mitt album, jag vet inte hur man får in dom här......inte så datakunnig.
Ha en fortsatt skön söndag.....

Såhär kan man oxo göra: http://www.miniclub.se/album.php?albumid=115

Pebbles
2010-05-23, 15:04
En ska bort, vilken?:rolleyes:

Pebbles
2010-05-23, 15:06
Såhär kan man oxo göra: http://www.miniclub.se/album.php?albumid=115

Tackar.....:)

Pebbles
2010-05-23, 15:07
tackar för en riktigt rolig första träff. priset passade perfekt på sambon så nu får jag säkert "låna" bilen till nästa event med.


Skickar med vinnarkortet :p smile !!

Doris
2010-05-23, 15:11
hehe jag ser dock inte så glad ut ;)

Pebbles
2010-05-23, 15:14
hehe jag ser dock inte så glad ut ;)

Du är djupt tagen av stunden.....:o

MiniLina
2010-05-23, 15:15
Tack folket för en fantastisk söndag, även om vädret kunde vart bättre ;)
Jag är i exstas, killen e fortfarande skakad.
Hans kommentar på vägen hem "Man muckar inte med en Mini" och "Min Supra hade f*n inte dratt han (Powernap)" Tack Jonas för att du satte han på plats ;)

Halmstads rödljusen har ju en tendens till att vara röda så länge som det absolut är möjligt. Men det gick ju bra ändå =)

Har kollat igenom mina nära 200bilder från dagen så kommer upp några iaf ;)

Vad hände på banan Owe? Fick med en halv snurr, du ser lite förvånad ut, och en avåkning, tyvärr har jag inte handkraften att starta en gokart igen (är stark i högerfoten inte handen ;) )

Både jag och Sambon längtar till nästa gång

Fixar album med resten av bilderna =P

Doris
2010-05-23, 15:25
Du är djupt tagen av stunden.....:o

så måste det ju vara :)

powernap
2010-05-23, 15:25
Jag är i exstas, killen e fortfarande skakad.
Hans kommentar på vägen hem "Man muckar inte med en Mini" och "Min Supra hade f*n inte dratt han (Powernap)" Tack Jonas för att du satte han på plats ;)



f'låt ;-)

jag får försöka fixa handtaget på insidan dörren, där han klamrade sig fast :cool:

Fredrik
2010-05-23, 15:49
Ser ut som en kanondag - kul att ni blev så många 8)

Bra jobbat som alltid Jonas :galen

powernap
2010-05-23, 15:53
Ser ut som en kanondag - kul att ni blev så många 8)

Bra jobbat som alltid Jonas :galen

Det är alltid skoj och enkelt i medvind ;-)

Med glada deltagare som sprider :D överallt så funkar det mesta :cool:

MiniLina
2010-05-23, 15:59
f'låt ;-)

jag får försöka fixa handtaget på insidan dörren, där han klamrade sig fast :cool:

Haha, han erkände t.o.m för mig att klamrade sig fast som en bläckfisk =P
Stackarn....inte ;)

tack för en fantastisk dag =D

Scitz0
2010-05-23, 16:00
Jag vill också tacka för en som alltid när Jonas arrangerar mycket trevlig träff med kul moment.

Jag kunde ju inte ge upp gokart titeln från förra året så jag fick sätta lite extra fart på näst sista varvet ;).

powernap
2010-05-23, 16:19
Jag vill också tacka för en som alltid när Jonas arrangerar mycket trevlig träff med kul moment.

Jag kunde ju inte ge upp gokart titeln från förra året så jag fick sätta lite extra fart på näst sista varvet ;).

Tackar tackar Ola......skoj att höra att mödan är lönt ;-)

Ang. gokarten, så verkar det vara så att du alltid får den snabbaste karten :woot:

MiKE
2010-05-23, 17:15
Tackar tackar Ola......skoj att höra att mödan är lönt ;-)

Ang. gokarten, så verkar det vara så att du alltid får den snabbaste karten :woot:

Eller, så är han helt enkelt, snabbare än dig........:jumping:

Tackar för en Kanonträff idag Jonas! Frugan var helt i extas efter denna dag!
Jag kommer att lägga upp bilder här senare under dagen, eller i morgon.

Synd bara att vi blir utan en MINI snart :(:( men, man kanske kan få "tigga" lite skjuts av någon nästa gång det blir en träff här i stan. :confused:;)

//MiKE o Sandra

Pebbles
2010-05-23, 17:16
Nu har man kollat in vad det är för glada och coola "minisar" man träffar, så i skrivande stund går min betalningen in, så man blir en " true member of the pack".

powernap
2010-05-23, 17:27
Nu har man kollat in vad det är för glada och coola "minisar" man träffar, så i skrivande stund går min betalningen in, så man blir en " true member of the pack".

Thats the way :cool:

Welcome to the dark side :handen:

MiniLina
2010-05-23, 17:54
Nu har man kollat in vad det är för glada och coola "minisar" man träffar, så i skrivande stund går min betalningen in, så man blir en " true member of the pack".

Man skäms la lite att man inte tatt tag i det. Vill ju med ha ett snyggt klistermärke i min bakruta ;)
Får dock vänta till löning eftersom vi gick på så dyr resturang idag, sved lite i kassan ;)

powernap
2010-05-23, 18:33
Man skäms la lite att man inte tatt tag i det. Vill ju med ha ett snyggt klistermärke i min bakruta ;)
Får dock vänta till löning eftersom vi gick på så dyr resturang idag, sved lite i kassan ;)

Klart du ska ha ett klubb-märke på bilen :cool:

powernap
2010-05-23, 18:38
Mitt lilla bidrag till bildskörden....

Det var säkert många som undrade varför vi körde ner i villakvarteret ;-)

Kär fru Eva tog fram mobilkameran för att föreviga.......kvaliteten blev väl sådär...men ingen annan skulle ha just dessa vinklar med säkerhet :woot:

Med facit i hand, skulle jag packat ihop gänget, så hela gatan var fylld....."nästa gång så"


(dessutom fick hon ju med sin älskade Qashqai på forumet, någon som jobbats hårt på)

MiniLina
2010-05-23, 18:40
Klart du ska ha ett klubb-märke på bilen :cool:

Kan ju be sambon tillverka ett åt mig ;)

Haugthon
2010-05-23, 19:11
Va gokart! jag som har tävlingskört och allt! :o Jaja då slapp jag att piska er...;)

Ja stort tack till Jonas för en mycket välorganiserad miniträff. Hoppas vi alla syns snart igen!

Ace
2010-05-23, 19:38
Härlig uppslutning! Bra betyg till Jonas-microsömn!

powernap
2010-05-23, 19:42
:banana:

JörgenF
2010-05-24, 16:22
Så här dagen efter dagen före....
Här är vi som var där...... del 1

JörgenF
2010-05-24, 16:26
och här kommer del 2.

Haugthon
2010-05-24, 17:22
Gött me lita bilder Jörgen! :D

Hagatorpet
2010-05-24, 20:45
Tack Jonas för chokladen, och tack för en trevlig träff,
enda plumpen
Jag hade väntat mig en bättre placering på gokart körningen :(

powernap
2010-05-24, 20:50
Tack Jonas för chokladen, och tack för en trevlig träff,
enda plumpen
Jag hade väntat mig en bättre placering på gokart körningen :(

:-)

trevligt att få med dig!

Gard
2010-05-24, 21:42
Kanonbra liten träff och kul att få ett ansikte på några av er här inne på forumet.
Slet hårt med kartläsningen och körningen samtidigt, så det blir nog att
hitta en co-driver.
Halmstad är verkligen en Mini-stad. Kul att se ett nytt ställe ur en Mini´s synvinkel.

Kan helt klart bli fler träffar för min del.
Tack allihop!

powernap
2010-05-25, 07:16
Självklart blir det fler träffar....

Det är bara att spana lite i trådarna, eller så dyker det upp ett PM :cool:


Här t ex: http://www.miniclub.se/showthread.php?t=9020

Pebbles
2010-05-25, 07:26
Jag blir så himla glad när jag loggar in här..... alla dessa fina bilder, roliga kommentarer, stämningen...... vad var mitt liv innan min lilla Pebbles steg in i mitt liv.....helt underbart så klart, men nu är det guldkant på tillvaron :)