handdator

Visa fullständig version : Första skadan på "Viking"



Hagatorpet
2010-05-09, 14:01
:mad: då har det hänt :mad:
Nytvättad bil, står ensam på parkering, borde vara svår att träffa!!!

loop
2010-05-09, 14:36
Fann vad synd.

MiKE
2010-05-09, 14:39
Hur fan har de lyckats att träffa bilen just där?? :confused:

Tråkigt är det iallafall!

Själv fick jag två bucklor av att några Zigenare parkerade bakom min bil på en enbilsficka. de klämde in sin toyotabuss bakom min lilla cooper. Sen stod de med halva bilen ut i ett av körfälten. en skada var ett faktum, när en smitare körde på deras stooora backspegel, som tog sin tillflykt till min bakskärm. Zigenarna bytte ägare på det Avställda, Oskattade och Körförbudsklassade fordonet dagen efter denna olycka. :mad::-x:banghead: Har inget emot Zigenare, men, de blir inte bättre då de bara skiter i allt och inte bryr sig utan smiter ifrån ansvar.....


//MiKE

Gustav2000
2010-05-09, 15:19
Hur fan har de lyckats att träffa bilen just där?? :confused:

Tråkigt är det iallafall!

Själv fick jag två bucklor av att några Zigenare parkerade bakom min bil på en enbilsficka. de klämde in sin toyotabuss bakom min lilla cooper. Sen stod de med halva bilen ut i ett av körfälten. en skada var ett faktum, när en smitare körde på deras stooora backspegel, som tog sin tillflykt till min bakskärm. Zigenarna bytte ägare på det Avställda, Oskattade och Körförbudsklassade fordonet dagen efter denna olycka. :mad::-x:banghead: Har inget emot Zigenare, men, de blir inte bättre då de bara skiter i allt och inte bryr sig utan smiter ifrån ansvar.....


//MiKE

Jävla typiskt!

Gustav2000
2010-05-09, 15:21
:mad: då har det hänt :mad:
Nytvättad bil, står ensam på parkering, borde vara svår att träffa!!!

Montera ner den, slipa lite och testa med varmluftspistol.Så kanske du slipper byta.

Haugthon
2010-05-09, 16:57
När jag läste detta första ggn så kunde jag inte skriva något. Det hade inte varit vackert. Men nu är jag lite lugnare. :mad: Om det inte går att fixa till så som Gustav säger så är som tur är dessa plastdetaljer inte dyra hos BMW. Bytte min på bakrevänsta hjulhuset. Den kostade 300-400kr.

Som tur är så såg du inte när detta hände får då hade du kunnat sitta i häktet nu... ;) Det hade jag fått göra.

powernap
2010-05-09, 17:18
Hur j-vla surt som helst...säker nån avundsjuk "annat märke" förare.....

Hagatorpet
2010-05-09, 17:54
Montera ner den, slipa lite och testa med varmluftspistol.Så kanske du slipper byta.

Jag ringer Bilia Group Göteborg imorgon och hör om pris
sen får jag väl troligtvis ringa försäkringsbolaget!
är det någon som har en aning om vad dessa delar kostar?
det är endast skrapskador på plasten på skärmkant och spoiler, ingen lack :o
och inget under som är skadat

Bilen har stått i garaget sen jag tvättade den i fredags och körde till affären idag, parkerade där det inte stod några andra bilar, medan jag var och handlade har det stått en vit skåpbil med släpkärra jämte, men den var borta när jag kom ut :(

MaryJay
2010-05-09, 18:21
Sånt är så trist! Jag lider med dig...

Ace
2010-05-09, 18:24
har för mig att dom svarta plastskärmarna är märkligt billiga hos BMW. Kanske bättre att fixa själv om du inte vill blanda in försäkringsbolaget. Om det inte är repor på lacken vill säga.

Hagatorpet
2010-05-09, 18:26
har för mig att dom svarta plastskärmarna är märkligt billiga hos BMW. Kanske bättre att fixa själv om du inte vill blanda in försäkringsbolaget. Om det inte är repor på lacken vill säga.

inga repor på lacken och inget annat sönder som tur är

Andersson
2010-05-09, 19:20
inga repor på lacken och inget annat sönder som tur är

Då är det nog billigare att bara köpa plastdelarna löst än att blanda in FB.

Tråkigt hur som helst. Aldrig kul sånt där... :(

MrCooper
2010-05-09, 19:45
Bläh.

De är inte dyra men i ditt fall så får du byta två då skrapningen tog olyckligt. Men det är lika trist för det.

Hagatorpet
2010-05-09, 20:10
Tack för allt medlidande, det har jag behövt idag
Frugan sa att det är ju bara en bil .......
Frågan är om jag skall låta henne sova :confused: i garaget i fortsättningen
och ta in bilen, men det går nog inte jag har bara 90 dörrar i huset :D

dvorak
2010-05-09, 20:25
Typ såhär:

YouTube- Top Gear - meets man building speed racing car in kitchen - BBC (http://www.youtube.com/watch?v=i5ZZ7IXugno)

Hagatorpet
2010-05-09, 20:41
Typ såhär:

YouTube- Top Gear - meets man building speed racing car in kitchen - BBC (http://www.youtube.com/watch?v=i5ZZ7IXugno)

:down det blir lite lättare för mig då jag har trävägg :cool:

dvorak
2010-05-09, 20:55
Haha, do it! :D


"Unike the car, the wife fit through the door..." :D :pucko:

RobertH
2010-05-09, 21:02
Fick en nästan identisk skada för en vecka sedan av min trevliga granne, förutom att jag måste lacka om huv och front också. Men det är ju aldrig fel att få omlackad huv och bli av med alla stenskott gratis, så jag klagar inte.

Men var glad att det bara var plasten ändå, även om det är jäkligt trist det med!

Hagatorpet
2010-05-09, 22:27
Fick en nästan identisk skada för en vecka sedan av min trevliga granne, förutom att jag måste lacka om huv och front också. Men det är ju aldrig fel att få omlackad huv och bli av med alla stenskott gratis, så jag klagar inte.

Men var glad att det bara var plasten ändå, även om det är jäkligt trist det med!

Det är jag :cool:

Någon som vet vad det finns för alternativ för inköp av delarna (plastskärmen & spoilern) som jag behöver?
alltså om man kan beställa grejerna från England eller någon annan än BMW/Mini

Rasmus
2010-05-09, 23:00
Det är jag :cool:

Någon som vet vad det finns för alternativ för inköp av delarna (plastskärmen & spoilern) som jag behöver?
alltså om man kan beställa grejerna från England eller någon annan än BMW/Mini
De där delarna är så pass billiga att du nog bara sparar några kronor genom att köpa från England. Gynna din lokala handlare istället och slipp allt strul med frakt, felleveranser osv!

Luc!fear
2010-05-10, 10:08
...Har inget emot Zigenare, ...
//MiKE
Inte? ok...säkert trevliga om man känner dom...skulle dock vara trevligt att höra varför dom parkerade så...
Dom har säkert bra argument...
/Dan

Hagatorpet
2010-05-10, 11:08
Då har jag varit i kontakt med försäkringsbolag :mad: och bilia
grundsjälvrisken är 5625:- minus någon fond som går in och betalar endel total självrisk blir då 2120:- och en del krångel (ansökningar och intyg mm.)
plasten kostar 1240:- och så har vi väl 10 % på det
så jag har bestämt mig för att montera själv :cool:
fördelen är ju då att man vet att det blir riktigt gjort:D

MrCooper
2010-05-10, 11:32
http://www.miniclub.se/showthread.php?t=5309

Pratade med en kille på reservdelar på Bilia Group i GBG och enligt honom så hade vi 5%, men någon annan som kanske fått mer rabatt?

Hagatorpet
2010-05-10, 11:34
så var det nog ja men när man köper nytt får man nog 10% på reservdelar en begränsad tid tror jag skall kolla det sen har papperen i bilen :)

Hagatorpet
2010-05-10, 16:34
Delarna beställda och kommer på onsdag :cool:
fick 10% :D så slutsumman blev 1116:-
Överkomligt tycker jag men sura pengar att lägga ut :mad: för att någon inte har koll på var dom är

dvorak
2010-05-10, 16:42
Skönt att det inte blev värre. Klart överkomligt, men visst är det tråkigt när idioter gör idiotiska saker!

Hagatorpet
2010-05-10, 17:01
Skönt att det inte blev värre. Klart överkomligt, men visst är det tråkigt när idioter gör idiotiska saker!

Det gick bra för dig med såg jag, får du det på garantin?

dvorak
2010-05-10, 17:14
Det vet jag inte än, men det kan inte blivit dyrt ifall de fixade det på en dag.

Hagatorpet
2010-05-14, 17:36
Har nu varit och hämtat delarna på Bilia Group Göteborg
Nu får vi se om jag hinner riva i det i helgen eller om det blir till måndag vi får se

Hagatorpet
2010-05-16, 19:49
Ja då var man skadefri igen :banana:
en dryg timmes jobb så var bilen som ny igen
målade centrum på bromsskivorna svarta också :cool:

dvorak
2010-05-17, 08:15
Härligt Owe! Redo för sommaren nu då! :D

Hagatorpet
2010-05-17, 09:44
Ja det är gott!
Nu kan man ut och åka utan att skämmas igen :D
Det är roligare när folk frågar om bilen, än när man ser skadeglada, avundsjuka och mentalt små personer kommentera skadan med ett leende.

Gustav2000
2010-05-17, 16:34
Ja då var man skadefri igen :banana:
en dryg timmes jobb så var bilen som ny igen
målade centrum på bromsskivorna svarta också :cool:

Skönt med lite feng shui känsla.:rolleyes:

Hagatorpet
2010-11-27, 15:09
Jaha då smällde jag med ett rådjur i går kväll
attan att jag inte tog frugans bil :(
hittar inga skador på bilen men rådjuret dog
skall tvätta och kolla nogrannare i morgon

MrCooper
2010-11-27, 22:44
Har du börjat jaga med MINIn??

Hoppas att det inte är allt för allvarligt...

Panerai
2010-11-27, 23:01
Behöver du en ny front så har jag en liggandes i garaget som bara rullat 500 mil. Dooper original. :) Självklart i Pepper White

Hagatorpet
2010-11-28, 17:43
Kan inte se några skador på bilen, men skall ta en tvätt imorgon, så får vi se
gott att veta att det finns delar och i rätt färg :D

dvorak
2010-11-29, 08:18
Oj, tur att det gick bra. Kunde gått illa det!

Hagatorpet
2010-11-29, 15:27
:D inte en skråma

GustavO
2010-11-29, 19:45
:D inte en skråma

Du hade verkligen tur som prickade ett otränat rådjur utan rådjurssexpack utan snarare ett korpulent exemplar som njuter (njöt) av det goda i livet. ;)

Köpte du en lott också?

Hagatorpet
2010-11-30, 08:53
Du hade verkligen tur som prickade ett otränat rådjur utan rådjurssexpack utan snarare ett korpulent exemplar som njuter (njöt) av det goda i livet. ;)

Köpte du en lott också?

inte njuter, njöt
har en stående Lotto-rad, men där syns inget av turen
skulla det vända där, kan du räkna med en ny tråd :D

Nina
2010-12-01, 04:50
parkerade där det inte stod några andra bilar, medan jag var och handlade har det stått en vit skåpbil med släpkärra jämte, men den var borta när jag kom ut :(

Jag får inte ihop det här, hur vet du att det var en vit skåpbil med släpkärra om det var tomt när du parkerade och tomt när du kommer ut?

Dragon
2010-12-01, 06:23
han jagar, han kanske känner igen spåren? :D

Hagatorpet
2010-12-01, 07:56
Jag får inte ihop det här, hur vet du att det var en vit skåpbil med släpkärra om det var tomt när du parkerade och tomt när du kommer ut?

Allt är inte lätt att förstå :D
det var en kompis som sett skåpbilen medan jag var inne och handlade
svårare än så, var det inte

ingen avanserad spårning :)

Nina
2010-12-01, 18:25
Allt är inte lätt att förstå :D
det var en kompis som sett skåpbilen medan jag var inne och handlade
svårare än så, var det inte

ingen avanserad spårning :)

Aah okej, det var lite svårt att få det att gå ihop när du inte skrev det först. Hoppas bilen är okej trots rådjursmötet.