handdator

Visa fullständig version : Noel: MINI Cooper Clubman D - R55



MrCooper
2010-04-11, 21:21
Namn: Noel
Bilnamn: Blåmesen
Stad: Göteborg
Modell: Mini Cooper D Clubman -08

Så här såg bilen ut när jag fick hem den (med vinterdäck):
http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=1895


Så här ser bilen ut idag (med sommardäcken):
http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=8720&d=1316460369

Färg: Lightning Blue / Silver
Klädsel: Leather Punch, Carbon Black
Interiör: Fluid Silver, innertak i antracit, colour line Dark Grey

Sommarfälgar: Sålt 17" Crown Spoke R104, Nya 18" JCW R109
Vinterfälgar: 16" S-Winder R102

Utrustning:
Sport button
Elektrisk taklucka av glas
Sportfjädring
Dragkrok med avtagbar kula
Xenonstrålkastare
Komfort access
Orginal takbox
Automatiskt avbländande backspegel invändigt
Höjdinställning av passagerarstolen fram
Armstöd fram
Solskyddsrutor
Velourmattor
Gummimattor
Kromade ytterbackspeglar
"Chrome-line" interiör
Siktpaket
Silverfärgade stripes på motorhuv
Elupvärmda backspeglar samt uppvärmda spolarmunstycken
Stöldlarm
Ytterspegelpaket
Multifunktionsratt
Lädersportratt
Auto start/stop funktion
MINI HiFi högtalarsystem
Vita blinkersglas
CD-växlare
Radio MINI Boost CD
Färddator
Belysningspaket
Deaktivering passagerarairbag
Klimatautomatik
Dimstrålkastare fram
Slätt lastrumsgolv i bagageutrymmet
Regnsensor
Parkeringsdistanskontroll (PDC) - bak
Innertak i antracit
Sportstolar fram
Förvaringspaket

Framtidsplaner:
Svart grill - check
Vinge
S-tanklock - check
S-front - check
Ta bort kromdetaljer bak
Andra sidoblinkers - check
Mer / andra stripes

Vi får se vad som realiseras framöver...

Fick sälja MrCooper 2007 när vi fick tvillingar och har längtat tillbaka. Så efter en Saab 9-5 kombi och en Volvo S60 så är kör man äntligen MINI igen.
Hade en lite "lätt" uppskrämd R53:a vid namn MrCooper tidigare så den nya, lite trötta, Dieseln fick namnet Blåmesen (MrDooper i andra namn). Det var "Rajapruk" som va lite sarkastisk, men vi och barnen gillar det. Tycker dock att det är lite synd att MINI inte erbjuder lite bättre stolar. Hade gärna sett att det suttit ett par Recaro med stöd för knävecken á la G-P.

Hg3atintin
2010-04-11, 21:25
Hopppas du får tag i den rätta grillen snart Noel :D Ska du satsa på extraljusen med?

Haugthon
2010-04-11, 21:32
En gång miniist, alltid en miniist! :D

Grattis till en riktigt snygg Clubman.

rajapruk
2010-04-12, 12:35
Gött mos.

MrCooper
2010-04-18, 21:35
Hopppas du får tag i den rätta grillen snart Noel :D Ska du satsa på extraljusen med?


Inget nytt om grill ännu, däremot har jag slängt på en ny skylt bak. Det blev inte bra när jag drog loss gamla skattemärket så det blev till att beställa nya skyltar. Den fram är också lite bucklig, men jag avvaktar med att byta den tills jag vet hur det blir med fronten.

Nya "Side Scuttles" är också monterade. Va inte så jätteförtjust i de plastiga helsvarta. Tackar för tipset Hg3atintin. :D

Samson
2010-04-19, 06:21
Förträfflig familjevagn!

:p

MaryJay
2010-04-19, 07:35
Stilig Clubman, det var kul att se den i helgen! :) Jag vill också ha såna "Side Scuttles" till Pelle... Vart fick du tag på dem?

MrCooper
2010-04-19, 08:49
Förträfflig familjevagn!

:p

Funkar än så länge! Lite lättare när man inte måste släpa på barnvagn. Kul att se en R56:a med barnstol också. :D



Stilig Clubman, det var kul att se den i helgen! :) Jag vill också ha såna "Side Scuttles" till Pelle... Vart fick du tag på dem?

Tackar. Din sticker verkligen ut med den stripesningen. Får se om jag orkar byta min till något liknande.
Jag beställde från newministuff.com:
http://www.newministuff.com/new/shop.php?action=productshow&id=531

MrCooper
2010-05-07, 20:46
Första "modden" jag förskte mig på gick inte så bra. Beställde en Aerogrill men den passade inte. Pratade lite med "Hg3atintin" som hade en på sin Cooper, men det visade sig att de inte var likadana efter lite jämförelse.

Men igår kom det ett nytt paket med handskfacksorganisatör och ett tanklock. Handskfacksorganisatören satt inte alls lika bra som den gjorde i MrCooper "R53". Hoppas att tanklocket kommer att sitta bättre.

Nästa vecka bär det av till PaintWorx för lack av tanklocksringen och lite annat. :D

MrCooper
2010-05-10, 11:48
Idag lämnades Blåmesen in på Bilia Group för om lack av bakdörrar. :(

Hade en rostbubbla på en av dörrarna och jag fick stå för omlack av den andra själv.
Det "roliga" är att den ena dörren skavt på den andra vilket resulterat i lackskav. Detta står de INTE heller för. Det är en "justeringsfråga" enligt dem. :banghead:
Förstår inte riktigt skillnaden, för något med passformen har gjort att det saknas lack på ett område där dörrarna möts.

Så ni som har garanti kvar, se över era bilar ordentligt innan garantin går ut.

Hagatorpet
2010-05-10, 13:04
Att du inte lämnade in tanklocksringen samtidigt med bilen nu när dom ändå skall lacka bakdörrarna

MrCooper
2010-05-27, 22:18
Då var Blåmesen ÄNTLIGEN hemma igen. Det tog nästan tre arbetsveckor, men resultatet verkade vara mycket bra. Skall syna lacken i solskenet i helgen.
Imorgon åker sommardäcken på! :D

MrCooper
2010-06-07, 21:53
Åkte en lite längre tur i helgen, Motala tur och retur. Vi tuffade fram i laglig fart +/-10 och bränsleförbrukningen stannade på ca 0,5 (0,46 enligt färddatorn). Bilen kändes behaglig med sommardäcken på. Ligger riktigt fint på motorvägen.
Fast det känns verkligen som om man åker kombi om man jämför med vår gamla R53:a. :p

Det är å andra sidan som jag har som ursäkt bland grannarna där jag bor. Alla undrar hur jag kunde byta Volvo S60 mot en så liten bil. Då brukar jag säga att alla andra på gatan har kombi så jag kände att jag också va tvungen att ha en (som småbarnsförälder). :rolleyes:

Helan
2010-06-08, 06:46
Dags för ny bilder på Blåmesen med sommar sulorna på!

MrCooper
2010-07-01, 18:14
Idag beställdes JCW sidokjolar! Så nu blir det lackning av diverse saker. :p

dvorak
2010-07-01, 18:27
Grattis! Ska bli kul att se!

Hagatorpet
2010-07-05, 15:12
Var glad att du har en så förstående fru :D

MrCooper
2010-07-09, 07:15
Fortfarande ingen leverans. :(

Skall idag åka till Motala och det hade varit trevligt att åka med en nystajlad bil, men nu har han något att se fram emot när han kommer hem nästa vecka (om det blir någon leverans).

Upp till bevis idag, klarar vi oss med lastutrummet i bagageluckan eller måste takboxen på :confused:
Lite mindre att packa på sommaren när man inte har alla skrymmande vinterkläder.
Länsade allt förutom domkraften från reservdäcksbaljan och där fick den uppblåsbara sängen plats. Måste säga att det är markant skillnad på lastutrymmet på en Clubman och en R53:a.

MrCooper
2010-07-10, 09:18
Vi lyckades klämma in allt vi skulle ha med oss i bilen, inklusive flytvästar, extrasäng och sovsäckar. Rena rama laståsnan :D
Fullt blev det och sikten bakåt i den invändiga backspegeln va obefintlig.
Tur att vi inte hade vinterjackor att släpa på.

MrCooper
2010-07-20, 19:11
Så, då har det moddats lite i helgen. Efter lite strul med lackningen så fick jag hem de resterande sakerna igår. När jag skulle dra på sidokjolarna visade det sig att jag inte fått med alla clips. :mad:
Lite surt för bilen skulle in på lackkonservering idag. Fick åka till BMW så jag var där kl 8. Fick tag i clipsen, som tur är hade de sådana hemma.

Åkte till MrCap och kollade om jag kunde komma dit något senare med bilen så jag kunde dra på den sista sidokjolen. Det gick bra, men den kunde inte bli klar idag. Så det skall bli spännande att se resultatet imorgon.

Hagatorpet
2010-07-20, 19:32
Glöm inte bilder :)

MrCooper
2010-07-21, 23:35
Då har jag även lyckats ta lite foton nu!
Här kommer lite före / efter bilder:

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2495

Sidokjolar och tanklock på:
http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2498

Original front:
http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2496

S-front:
http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2497

Och så två helhetsbilder:
http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2499

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2500

rajapruk
2010-07-21, 23:46
Jag kan inte se fotona.

MrCooper
2010-07-21, 23:53
Hmmm, skumt. Jag ser dem. Kanske någon moderator kan bidra med lite teknisk expertis???

dvorak
2010-07-22, 07:15
Grymt snyggt Noel, S-fronten är ett riktigt stort lyft.


Fast det bästa är ju parkeringsskylten! :D

Hagatorpet
2010-07-22, 08:11
Det blev kanon, bra med före och efter bilder
Var det svårt att montera front, sidokjolar?
priser?
var har du fått tag på skylten

Ace
2010-07-22, 08:35
Det blev ju kanonsnyggt! Fronten var OK eller? Med tanke på tidigare förvaring. :)

rajapruk
2010-07-22, 10:43
Sidokjolarna gör det till en helt ny bil!

MrCooper
2010-07-22, 20:07
Tackar. :D


Grymt snyggt Noel, S-fronten är ett riktigt stort lyft.
Fast det bästa är ju parkeringsskylten! :D

Sidokjolarna då? Inte mycket för dem?
Jepp, man vill ju inte att uppfarten skall besudlas... ;)


Det blev kanon, bra med före och efter bilder
Var det svårt att montera front, sidokjolar?
priser?
var har du fått tag på skylten

Det var inga problem att montera vare sig front, sidokjolar eller tanklock. Det hade varit ännu lättare om alla clips till sidokjolarna var med från början med tanke på att de på BMW sa att allt var med...
Jag kunde inte montera båda sidokjolarna samma kväll.
Skylten har jag haft i några år nu. Beställde den från England via en kompis. Vet inte riktigt var men kanske kan ta reda på det om du är intresserad.


Det blev ju kanonsnyggt! Fronten var OK eller? Med tanke på tidigare förvaring. :)
Jepp, fronten va i fint skick. Litet märke i svarta plasten men inget utöver vanligt slitage.


Sidokjolarna gör det till en helt ny bil!

Håller med. Sidokjolarna är något lägre än original samt att lacken går längre ner vilket gör att hela bilen känns lägre.

dvorak
2010-07-22, 20:58
Vänta lite ska jag kommentera varenda detalj på bilen! :pucko:

Trösklarna passa grymt! Man blir lite sugen själv

MrCooper
2010-07-22, 21:28
Vänta lite ska jag kommentera varenda detalj på bilen! :pucko:

Trösklarna passa grymt! Man blir lite sugen själv

Inget för dig, du skall ju byta snart... ;)
Klart att du skall ha ett par!!!

Andersson
2010-07-22, 22:16
Blen ju riktigt läckert det där! Fan, jag som inte tänkt lägga mer deg på bilen men nu blir det svårt att låta bli...

Hagatorpet
2010-07-22, 22:27
Skylten har jag haft i några år nu. Beställde den från England via en kompis. Vet inte riktigt var men kanske kan ta reda på det om du är intresserad.



Jag är intresserad, säkert fler också, så om du hör något, får du gärna förmedla den kontakten

dvorak
2010-07-22, 23:14
Inget för dig, du skall ju byta snart... ;)
Klart att du skall ha ett par!!!

Exakt! Det blir inga trösklar för mig, men sugen blir man! :D

MrCooper
2010-07-23, 11:30
Jag är intresserad, säkert fler också, så om du hör något, får du gärna förmedla den kontakten

Den skall vara beställd härifrån:
http://stores.ebay.co.uk/sign-sealed-delivered

Helan
2010-07-23, 14:26
Det blev riktigt bra Necho! man kan tycka kjolarna var lite för dyra men, gjorde väldigt mycket för bilen! :)

När kommer ni och hälsar på?

Helan

Cullin
2010-07-23, 15:19
Riktigt snyggt med dina små modifikationer. Bilen är också jävligt snygg i den färgkombon.

Du skall vara mycket nöjd!

Skrev inte jag till dig att det var ett h-vete att få rätt grejor från BMW gällande kjolarna? :)

Jag skojade inte...

MrCooper
2010-07-23, 23:47
Det blev riktigt bra Necho! man kan tycka kjolarna var lite för dyra men, gjorde väldigt mycket för bilen! :)

När kommer ni och hälsar på?

Helan

Vi kommer i September, ganska snart ;)

MrCooper
2010-07-23, 23:54
Riktigt snyggt med dina små modifikationer. Bilen är också jävligt snygg i den färgkombon.

Du skall vara mycket nöjd!

Skrev inte jag till dig att det var ett h-vete att få rätt grejor från BMW gällande kjolarna? :)

Jag skojade inte...

Tack. Va lite tveksam till färgen till en början men gillar den mer och mer.
Jepp, du sa det. Enligt dem var det inte helt lätt att se vilka clips som behövs, men det lustiga är att det i monteringsanvisningarna står vilka och hur många clips man behöver. :D

MrCooper
2010-07-23, 23:56
Blen ju riktigt läckert det där! Fan, jag som inte tänkt lägga mer deg på bilen men nu blir det svårt att låta bli...

Klart att du skall investera i bilen. Jag har hört att det är bilafärer är de bästa affärerna man kan göra... :p
Fast det är lättare att motivera inköpen när det är en hobby.

MrCooper
2010-08-04, 13:33
Har varit på semester utomlands i 10 dagar och kört hyrbil, Toyota Yaris. Kändes inte alls skönt att luta sig tillbaka i Blåmesen när jag kom hem... :cool:

MrCooper
2010-08-16, 21:36
Då har jag justerat takboxplaceringen. Den hade ett överhäng som gjorde att det såg ut som om bilen hade en keps på sig. Jag undrar hur de tänkte när de monterade den. :D

Har dragit tillbaka den så mycket det går och nu ser det ganska skapligt ut. Förstår inte varför de inte gjort det hela lite bättre.

Så här ser det alltså ut med MINI:s takbox / takräcke när man inte har rails på bilen:

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2549

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2548

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=2547

MaryJay
2010-08-17, 04:56
Ser stiligt ut! :)
Din bil ser ut att vara en kille, så en keps hade väl inte varit helt fel i sammanhanget ändå... ;)

MrCooper
2010-08-17, 11:11
Ser stiligt ut! :)
Din bil ser ut att vara en kille, så en keps hade väl inte varit helt fel i sammanhanget ändå... ;)

Öhhh :eek:
Jag missade att ta kort på hur det såg ut innan jag justerade boxen. Inte riktigt min typ av keps... :)

Erik Börnstedt
2010-08-17, 13:26
Snyggt med box!
Har du möjligtvis mått mellan hållarna?
Eller om du kan ta och mäta centimeter-avståndet mellan hållarna?

Har inga och testa på här hos mig :(
Vore så guld.

MVH Erik

MrCooper
2010-08-17, 17:09
Snyggt med box!
Har du möjligtvis mått mellan hållarna?
Eller om du kan ta och mäta centimeter-avståndet mellan hållarna?

Har inga och testa på här hos mig :(
Vore så guld.

MVH Erik

Tackar, ja den gör sig ganska bra i o m att jag har silvertak.

Så, nu har jag varit ute i garaget och mätt. Det är 75,5 cm (cc) mellan centrum på hållarna.

Erik Börnstedt
2010-08-18, 08:33
Du är guld!
Jag får hem mina hållare i nästa vecka (Tyskland) och behövde svar direkt.

Så tack igen :)

MVH Erik

rajapruk
2010-08-18, 08:54
Har dragit tillbaka den så mycket det går och nu ser det ganska skapligt ut. Förstår inte varför de inte gjort det hela lite bättre.


Har du gjort vindtunneltester? Tester av viktfördelning, undanmanövrar och panikinbromsningar? Det har nog MINI....

MrCooper
2010-08-18, 09:02
Har du gjort vindtunneltester? Tester av viktfördelning, undanmanövrar och panikinbromsningar? Det har nog MINI....


Självklart, va nere i Pininfarinas vindtunnel i helgen och gjorde utförliga tester! :p

http://arc.pininfarina.com/images/TBelt0_500.JPG

http://arc.pininfarina.com/english/impianti_gess.html

Hagatorpet
2010-08-18, 21:05
Har precis varit en tur i Danmark med min takbox + familj
Jäkligt smidigt att lasta i när det blivit fullt i bilen :)

MrCooper
2010-08-18, 22:07
Har precis varit en tur i Danmark med min takbox + familj
Jäkligt smidigt att lasta i när det blivit fullt i bilen :)

Jag önskar bara att det vore lika smidigt att få på boxen. Har inte rails som du... :(

MrCooper
2010-09-07, 21:38
Så, då har bilen agerat lite laståsna i helgen. Körde hem fyra stolar och bord. Bordsskivan surrades fast på takräcket, stolarna gick in i bilen utan problem och folk undrar hur om vi får plats i en MINI... :p

Ikväll blev det byte av bakre bromsbelägg efter lite strul med verktyg. Tack Mechanum som var vänliga nog att låna oss deras verktyg och ett STORT tack till "dvorak" för hjälpen samt kaffet!!! :bowdown:

dvorak
2010-09-07, 21:43
Tja, det var jäkligt slarvigt av mig att inte kolla verktyget innan, man ska aldrig tro att man vet :D Jag fixar fikabröd till dem när jag är på jobbet nästa gång!

Fett med MG-overall, det borde alla grabbar ha! ;)

Skönt att rensa lite bland bakbromsarna, de används så lite att man behöver skrapa lite rost och damm då och då

Hagatorpet
2010-09-07, 22:02
Ja man skulle bo i Göteborg
Han gör inte bara jobbet gratis, han är glad också

powernap
2010-09-08, 06:55
...och har de snyggaste discodojjorna på forumet!! ;-)

SubPlus
2010-09-12, 13:20
Grymt snyggt Noel, S-fronten är ett riktigt stort lyft.


Fast det bästa är ju parkeringsskylten! :D


Ja den parkeringsskylten skapade ett sånt sug att jag bara var tvungen att beställa en över ebay.
Efter 2 veckors väntan kom då äntligen paketet som jag omedelbart kastade mig över och öppnar och andäktigt läser:

BEETLE PARKING ONLY :mad::mad::mad::mad::mad:

Har sedan dess både direkt och via ebay försökt kontakta säljaren, dock utan lycka. Jaja, blir väl till att göra ett nytt försök med en beställning, väljer dock en annan säljare nästa gång.

Bye the way..., jag har en BEETLE PARKING ONLY skylt över om någon är intresserad :rolleyes:

RobertH
2010-09-12, 13:26
Ja den parkeringsskylten skapade ett sånt sug att jag bara var tvungen att beställa en över ebay.
Efter 2 veckors väntan kom då äntligen paketet som jag omedelbart kastade mig över och öppnar och andäktigt läser:

BEETLE PARKING ONLY :mad::mad::mad::mad::mad:

Har sedan dess både direkt och via ebay försökt kontakta säljaren, dock utan lycka. Jaja, blir väl till att göra ett nytt försök med en beställning, väljer dock en annan säljare nästa gång.

Bye the way..., jag har en BEETLE PARKING ONLY skylt över om någon är intresserad :rolleyes:

Det löser sig säkert om du kontaktar ebay och skriver att du blivit "lurad". Många säljare är lite sega på mailen också och det kan ta ett par dagar innan de svarar annars?

MrCooper
2010-09-12, 16:01
Ja den parkeringsskylten skapade ett sånt sug att jag bara var tvungen att beställa en över ebay.
Efter 2 veckors väntan kom då äntligen paketet som jag omedelbart kastade mig över och öppnar och andäktigt läser:

BEETLE PARKING ONLY :mad::mad::mad::mad::mad:

Har sedan dess både direkt och via ebay försökt kontakta säljaren, dock utan lycka. Jaja, blir väl till att göra ett nytt försök med en beställning, väljer dock en annan säljare nästa gång.

Bye the way..., jag har en BEETLE PARKING ONLY skylt över om någon är intresserad :rolleyes:

Det var trist. För annars är skylten riktigt trevlig. Bokstäverna är förhöjda så det är inte bara tryckt.

MrCooper
2010-09-16, 08:25
Så, då åkte nya torkarblad på bilen idag. Hade ett presentkort på Mekonomen och de hade Bosch AeroTwin (tror jag de hette) "flat blades". Nu va i o f sig de gamla lite slitna men första intrycket blev: oj vad tyst!

MrCooper
2010-10-20, 19:26
Det är svårt att få tiden att gå ihop ibland med barn som skall lämnas/hämtas på dagis. Behovet av en extra bil blev till slut för stort så Blåmesen har fått nu fått en lillebror.

Jag är så trött på en ständigt återkommande fråga som vi brukar få i och med att vi har tvillingar i 3-års åldern.

"Men ni har väl en till bil?"
Nu kan jag äntligen säga, "JA DET HAR VI!" :p

Ace
2010-10-20, 21:29
Det är svårt att få tiden att gå ihop ibland med barn som skall lämnas/hämtas på dagis. Behovet av en extra bil blev till slut för stort så Blåmesen har fått nu fått en lillebror.

Jag är så trött på en ständigt återkommande fråga som vi brukar få i och med att vi har tvillingar i 3-års åldern.

"Men ni har väl en till bil?"
Nu kan jag äntligen säga, "JA DET HAR VI!" :p

:potd:

Hagatorpet
2010-10-20, 22:12
Det är svårt att få tiden att gå ihop ibland med barn som skall lämnas/hämtas på dagis. Behovet av en extra bil blev till slut för stort så Blåmesen har fått nu fått en lillebror.

Jag är så trött på en ständigt återkommande fråga som vi brukar få i och med att vi har tvillingar i 3-års åldern.

"Men ni har väl en till bil?"
Nu kan jag äntligen säga, "JA DET HAR VI!" :p

Det är gott att ha en andrabil också vad är det för motor i den ?

MrCooper
2010-10-20, 22:25
Det är en trecylindrig enlitersmotor med 68 "vilt" sparkande hästar!

Helan
2010-10-20, 22:27
Den är inte stor! Men den är liten! ;)

Hagatorpet
2010-10-20, 22:32
så sant så :D

dvorak
2010-10-21, 06:49
En till mini alltså :D

MrCooper
2010-10-21, 08:39
En till mini alltså :D

Jepp, nu när man redan har kombi så var det dags för en liten bil också! :)

Jii86
2010-10-21, 10:19
känner igen den looken på din IQ, har inte Aston Martin gjort typ nån specialmodell på den?:rolleyes:

MrCooper
2010-10-24, 09:23
Så, nu har han fått vinterskor på sig. Bilen går nu lite tystare men känns inte riktigt lika stabil på vägen längre.

rajapruk
2010-11-03, 17:34
http://plaza.fi/s/f/editor/images/500Peel-50-52.jpg

Panerai
2010-11-03, 19:45
http://plaza.fi/s/f/editor/images/500Peel-50-52.jpg

Så jävla fet, såg när Clarkson körde runt inne på BBC med en likadan. Sjukt ball

MrCooper
2010-11-04, 11:36
http://plaza.fi/s/f/editor/images/500Peel-50-52.jpg


Har du köpt "bil"??? :D

Stephand
2010-11-04, 13:59
Har du köpt "bil"??? :D

Vad heter den där göna prylen, är den verkligen reggad som bil?

MrCooper
2011-01-02, 21:19
Då har man bytt ut dragkrokskontakten. Blev att löda och trixa lite, åkte ner till tappen och kopplade på en kärra och det verkar som om det mesta funkar. Kunde inte testa bromsljuset, men skall hyra kärra till helgen som kommer så det får bli ett lite mer omfattande test då. Visde sig att kontaktdosan som jag redan hade köpt ingick i kabelsatsen. För se om de kan tänka sig ta tillbaka dosan jag köpt tidigare.

Nu börjar det kännas bra igen. Har lite vibrationer i växelspaken som jag skall få åtgärdat den 13/1. Skall bli skönt att bli av med det så att han blir hel igen, inte kul när han är sjuk!

Dags att börja blanera nästa säsongs modifikationer också.
Vinge, extraljus, stripes....var skall man börja??? :rolleyes:

Man ser inte så många Clubman med vinge, tycker folk/ni inte att det passar?

Hagatorpet
2011-01-02, 22:02
Det är snyggt med vinge hadde inte jag haft rails och lite mer pengar så :)
det är bara att köpa hela kittet :D

Jii86
2011-01-04, 15:18
Jag har vinge :)

ola
2011-01-07, 15:26
Man ser inte så många Clubman med vinge, tycker folk/ni inte att det passar?

vinge e snyggt på clubman , men absolut inte "standard"-vingen utan john cooper worksvingen..

Ace
2011-01-07, 15:59
Kan tycka att det ser snyggt ut med vinge.
Men det ser absolut inte illa ut utan då clubmannen har sitt lilla överhäng med bromsljuset.

MaryJay
2011-01-11, 17:54
Jag tycker också att du ska köpa JCW-vingen. Pratade inte vi om detta vid några tillfällen i somras när jag hade kvar "Pelle"? :)

dvorak
2011-01-11, 18:05
Jag tycker också att du ska köpa JCW-vingen. Pratade inte vi om detta vid några tillfällen i somras när jag hade kvar "Pelle"? :)

Tycker inte jag, jag tycker att vingarna till clubman är fula

MrCooper
2011-01-12, 07:57
Jag tycker också att du ska köpa JCW-vingen. Pratade inte vi om detta vid några tillfällen i somras när jag hade kvar "Pelle"? :)
Jo, det gjorde vi. Men så köpte vi en till bil vilket gjorde att modifieringarna fick läggas på is ett litet tag.


Tycker inte jag, jag tycker att vingarna till clubman är fula
Smaken är som baken, delad... :soffa:


Kan tycka att det ser snyggt ut med vinge.
Men det ser absolut inte illa ut utan då clubmannen har sitt lilla överhäng med bromsljuset.
Ja, den är lite speciell på det sättet, tycker dock att det ser lite lustigt ut när taket sluttar så.

rajapruk
2011-01-13, 18:51
Jag röstar på vinge, wunderbaum, sänkning, tonade rutor, två jätteantenner bak.

MrCooper
2011-01-13, 19:58
Jag röstar på vinge, wunderbaum, sänkning, tonade rutor, två jätteantenner bak.

Jag lyssnar inte på dig! :p
Inte efter att du pratade om att göra något liknande detta med din Skoda Fabia:
http://monstermodz.blogspot.com/2010/01/kelisa-mini-cooper-design-custom-sample.html

MrCooper
2011-01-13, 20:07
Idag har jag varit hos "veterinären" med Blåmesen.

Har haft vibrationer ifrån växelspaken. Hade den inne för några veckor sedan och då bytte de det som håller växelspaken tror jag.
Det löste in problemet så jag var tillbaka igen och pratade med en tekniker på Biliagroup. Visade sig att det varit problem med växelföraren på några bilar. Det har varit lite glapp i dem vilket gjort att vibrationerna fortplantat sig till växelspaken och orsakat ett irriterande missljud.

Kändes riktigt trevligt att köra hem utan vibrationer idag! :steering:

MrCooper
2011-01-19, 08:51
Den senaste veckan har det smällt till rejält 3-4 gånger på framrutan och igår så blev det en "ros" i framrutan. :mad:

Bokat tid för stenskottslagning på Ryds på Odinsplatsen idag. Hoppas att det går att lösa snyggt. Som tur är så är de långt ut på högra sidan, där passageraren sitter.

Haugthon
2011-01-19, 11:48
Med tanke på glaskvaliten i Minin's framrutor så skulle jag rekomendera att du tar en ny ruta på försäkringen.

Dragon
2011-01-19, 12:09
Den senaste veckan har det smällt till rejält 3-4 gånger på framrutan och igår så blev det en "ros" i framrutan. :mad:

Bokat tid för stenskottslagning på Ryds på Odinsplatsen idag. Hoppas att det går att lösa snyggt. Som tur är så är de långt ut på högra sidan, där passageraren sitter.

Aj faen, det e inget vidare det...hoppas det går att fixa snabbt och lätt då ;)

MrCooper
2011-01-19, 22:59
De fixade det på en halvtimma. Man kan fortfarande se det, men det är långt till höger som tur är. Får invänta någon mer innan jag byter ruta.

MrCooper
2011-02-15, 21:42
Bilen lastad, tankad och klar för avfärd.

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=3271

Såg fram emot första vintersemester med familjen, en vecka i Sälen och skidskola med mina tvillingar. Resan upp går smärtfritt, 0,52l/milen med takbox och mestadels landsvägskörning.

Dag 1. Det är -20 gr och ganska bitit. Vi lyckas hyra skidor till familjen och barna åker tre kortare åk med oss i hasorna.

Vi bor i en stuga med två plan och Elliot får för sig att han skall hoppa ifrån trappan (som kan liknas vid en stege). Han får väldigt ont i höger fot och vill inte stå på den foten.

Vi rekar på eftermiddagen och kollar var skidskolan skall vara så vi är förberedda. Såg en Countryman (http://www.miniclub.se/showpost.php?p=127904&postcount=77) i sitt rätta element.

Dag 2. Samma visa nästa morgon (ont i foten och kan inte stå på den) vilket gör att det får bli en tripp ner till vårdcentralen. Kommer dit kl 08:00 men akuten öppnar inte förrän 09:00…

Vi hoppas på att få komma in lite tidigare men kl 08:55 ger jag upp. Jag får åka iväg med Kevin till skidskolan. Skall försöka hitta själv samtidigt som Kevin pratar vilket gör att jag tappar koncentrationen för en sekund. Barmark övergår i snömodd och jag tappar fästet. Fastnar i snön och får ringa efter hjälp med att komma loss. Som tur är så är blir det inte några skador, varken på passagerare eller bil.

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=3270

Vidare till skidskolan, Kevin vägrar att gå själv och gråter när jag skall lämna in honom. Nu börjar det bli jobbigt på riktigt. Genomsvettig efter att grävt loss bilen får jag tillbringa tiden i backen med att försöka trösta Kevin. Det går sådär.

Tillbaka till vårdcentralen för att hämta upp andra halvan av familjen. Elliot har fått gips på foten och det är troligtvis en spricka eller brutet ben. Läkaren hade inte varit med om att någon kommer in på detta sett INNAN de börjat åka skidor...

Dag 3. Killarna har ont i halsen och vill inte äta. Nytt försök med Kevin i skidskolan. Det går inte bättre idag. De säger att de aldrig varit med om sådan envishet. Han har bestämt sig för att han inte vill…

På lunchen går det sådär, killarna har ont i halsen. Det är rött och lite vita prickar. Tillbaka till vårdcentralen igen, ej halsfluss utan virus och förkylning.

Imorgon skall jag försöka åka lite skidor, nu är det sängen...

Bifogare en bild från när båda var glada när de stod på skidorna första dagen.

Hagatorpet
2011-02-15, 22:57
:( tråkigt när man skall göra sig till med semester och allt
det blir nog bättre i morgon

vågar knappt fråga men
hur går det med motortemperaturen? :)

och du, det blev snyggt med extraljusen ;)

MrCooper
2011-02-16, 19:38
vågar knappt fråga men
hur går det med motortemperaturen? :)

och du, det blev snyggt med extraljusen ;)

Tackar.

Just det, jag fick ju en plåt till min S-grill av mr Hagatorpet :)
Därmed släpper bilen in lika mycket luft som originalgrillen gjorde. S-grillen är helt öppen och släpper in mycket mer luft.
Bilen blir nu varmare än utan. Kom upp i 77-78 grader på vägen upp och då var det ca 13-14 grader kallt. Motorn hade säkert varit 10 grader kallare utan plåten bakom grillen.

Hagatorpet
2011-02-17, 09:10
Frågan är om det räcker, eller om man skall täcka hela grillen vintertid

Elliot får leka miniträff på rummet, nu när han inte kan åka skidor.
hur länge blir den stackaren gipsad?

MrCooper
2011-02-17, 11:43
Om man orkar jobba sig så är nog en heltäckande plåt att föredra.

Vet inte, vi skall på återbesök på måndag så skall de kika på Elliots fot igen.

Gustav2000
2011-02-17, 14:17
Tänk så det kan gå. Jag försökte lära min tjej att åka skidor för en månad sedan. När hon lärt sig, så ramlar hon och får frakturer i skenbenet. Operation och tio veckors sjukskrivning. De är så jävla typiskt sånt här.

dvorak
2011-02-17, 14:20
Tackar.

Just det, jag fick ju en plåt till min S-grill av mr Hagatorpet :)
Därmed släpper bilen in lika mycket luft som originalgrillen gjorde. S-grillen är helt öppen och släpper in mycket mer luft.
Bilen blir nu varmare än utan. Kom upp i 77-78 grader på vägen upp och då var det ca 13-14 grader kallt. Motorn hade säkert varit 10 grader kallare utan plåten bakom grillen.

Oj, det var inte mycket. Går Dieseln så mycket svalare? Min temp ligger på 104-105 grader på vintern

Hagatorpet
2011-02-17, 15:11
Oj, det var inte mycket. Går Dieseln så mycket svalare? Min temp ligger på 104-105 grader på vintern

Problemet med Dieselns motorer är att dom är så effektiva och att dom inte alstrar så mycket värme,
Vilket gör att dom inte kommer upp i arbetstemperatur när det är kallt.
Detta är ett problem D har även med orginalgrillen
och vi har bytt grill, till en som är mer öppen och snyggare :D
vilket inte gör problemet mindre

dvorak
2011-02-17, 15:39
Jo, men en diesel ska ju ändå upp minst 10 grader. De flesta moderna dieslarna arbetar runt c:a 100 grader. Vad är er temperatur på sommaren?

MrCooper
2011-02-17, 18:06
Har för mig att den inte kommer upp i mer än 90 grader på sommaren.

MrCooper
2011-02-17, 19:55
Tänk så det kan gå. Jag försökte lära min tjej att åka skidor för en månad sedan. När hon lärt sig, så ramlar hon och får frakturer i skenbenet. Operation och tio veckors sjukskrivning. De är så jävla typiskt sånt här.

Ajdå, hände det i skidbacken? Hur är det med henne?

Elliot är uppe och går med gipsad fot nu iallafall. Vi har fått återbesök i Göteborg på onsdag. Vi var inte de enda som ringt från Sälen, men de första som skadat innan skidåknigen.

MrCooper
2011-02-23, 22:51
Det var kallt på vägen hem från Sälen, brrrr.

http://www.miniclub.se/picture.php?albumid=97&pictureid=3272

MrCooper
2011-03-23, 11:34
Fälgarna åkte på. Någon som vill/kan gissa fälgen??? :rolleyes:

Dragon
2011-03-23, 11:49
Fälgarna åkte på. Någon som vill/kan gissa fälgen??? :rolleyes:

hehe, kan det vara ett par "Double Spoke Composite R109" kanske? :)

Panerai
2011-03-23, 11:52
Jag vill se helhetsbilder! nu nu nu !

Cullin
2011-03-23, 12:39
Ja det måste ju var JCW R109 - snyggaste fälgen:)

MrCooper
2011-03-23, 21:50
På allmän begäran:

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=7500&d=1300916829

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=7499&d=1300916821

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=7498&d=1300916810

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=7497&d=1300916792

Haugthon
2011-03-23, 22:03
Riktigt snyggt Noel! Ganska avundsjuk nu.....:p

Gustav2000
2011-03-23, 22:04
Snygga! Jag blir lite avis på dina extra lampor.

MrCooper
2011-03-23, 22:09
Riktigt snyggt Noel! Ganska avundsjuk nu.....:p
Tackar


Snygga! Jag blir lite avis på dina extra lampor.
Tack, tycker att det lyfter en del med extraljus för min front som inte har s:ens scope.

Dragon
2011-03-24, 07:03
Det blev toksnyggt Noel, dom passar helt suveränt!

Cullin
2011-03-24, 07:29
Härmed utnämner jag din bil till Sveriges snyggaste Clubman.....om man får lov... Riktigt snyggt och stilrent!

Hagatorpet
2011-03-24, 09:57
Härmed utnämner jag din bil till Sveriges snyggaste Clubman.....om man får lov... Riktigt snyggt och stilrent!

Vad :mad: menar du med det

Hagatorpet
2011-03-24, 10:10
Får väl tillägga att det var skitsnygga fälgar :D
och så har du bytt listerna runt grillen till svarta, blev riktigt bra :)

Cullin
2011-03-24, 11:54
Förlåt...en av dom snyggaste!

dvorak
2011-03-24, 11:54
Snyggt som bara den.

Jäklar vad du pimpar du :)

Hagatorpet
2011-03-24, 12:13
Förlåt...en av dom snyggaste!

Ok då :D

MaryJay
2011-03-24, 12:37
Superfint Noel! :)

Panerai
2011-03-24, 12:40
Och de svarta listerna blev bra på riktigt med :D

MrCooper
2011-03-24, 20:36
Tackar. Kul att den faller er i smaken. :p

Cullin - bry dig inte om Hagatorpet! :mad:

Panerai - Känns fortfarande lite ovanligt med svart runt grillen, men i o m extraljusen så blev det iallafall bättre än utan. :)

ipp
2011-03-25, 10:26
Snygg! Riktigt snygg...

Hur fungerar extraljusen? När är de på?

MrCooper
2011-03-25, 11:58
:)
Extraljusen är kopplade så att de tänds med helljuset.

Stephand
2011-03-25, 12:59
Riktigt snygga hjul, försökte få dom när jag köpte min works men det gick inte.

MrCooper
2011-03-28, 11:39
Varför? På grund av bromsarna?

Stephand
2011-03-28, 23:41
Varför? På grund av bromsarna?

Vet faktiskt inte, säljaren kunde inte byta mot dem i programet.

MrCooper
2011-04-08, 07:56
Då är han inlämnad för lite vård.
Allmänkoll, oljebyte och bränsefilterbyte.

Hoppas att de tar väl hand om honom.

Har vi inte rabatt hos Bilia Group även på service eller är det bara på reservdelar?

Hagatorpet
2011-04-08, 08:17
Bilia Group lämnar 5-15% på endel reservdelar inget på service
däremot lämnar Wölkes 10%
men sen vet jag inte vad det skiljer i pris

MrCooper
2011-04-08, 21:43
Riktigt skönt att åka hem idag med takluckan öppen och rent "blod i ådrorna".
Det blev olje, bränslefilterbyte och allmän koll. Byter luftfiltret själv. Bad dem även kolla Xenon ljuset då jag tycker att det sett lite högt ut och det snart är dags för besiktning. De sa att de justerat ner det lite så vi får se vad de säger på Bilprovningen.

Fick rabatt till slut, utan någon förklaring om det var NMCS rabatt eller inte men 10% drog de av på arbete och material. :)

MrCooper
2011-04-15, 07:54
Då var även luftfiltret bytt. Mekonomens såg lite annorlunda ut än original.

JWO
2011-07-27, 17:33
Riktigt snygga fälgar och färg på bilen!!

MrCooper
2011-09-15, 21:42
Riktigt snygga fälgar och färg på bilen!!

Tackar :)

MrCooper
2011-09-15, 22:21
Det var ett tag sedan jag skrev här. Dags för uppdatering.

Strax efter att jag köpte bilen förra året hade jag inne bilen för vibrationer i växelspaken och då påpekades det att kopplingen var sliten. Pratade med an annan mekare och han hade inget att anmärka på kopplingen, men i somras så slirade den igenom. 16 tusen plus moms skulle Bilia Group ha för det jobbet. :eek:
Pratade med Mekonomen och de ville ha 9 för jobbet plus delar. Kopplingssatsen fick jag för 2.600 med NMCS rabatten. Kom ihåg att "Dragon" tipsat om en mekare i Trollhättan som var billig och bra. Lämnade in bilen där och fick till slut betala 5.000 kr för jobbet. Bra mycket billigare än de 20 som Bilia Group skulle ha, men inte billigt. Tack till Dragon också, fick åka med honom efter jobbet från Göteborg till Trollhättan när bilen var kvar. Inte nog med att han hittar billig mekare, han kör mig dit också. :bowdown:
Passade på att kika in deras nyköpta hus också. Gräsmattan var som gjord för en NMCS grill nästa sommar :blush:

Var själv i Skåne två dagar i somras och kikade in på Förenade bil i Malmö. Passade på att provköra Countryman SD. Mycket bättre bottenvrid innan turbon kickar in jämfört med D. Hittade denna fina allé vid Förenade bil:

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=8711&d=1316120477

Passade även på att ta kort på Öresundsbron på vägen hem:

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=8710&d=1316120472


Sedan åkte hela familjen ett par dagar och campade på Habo Ljung camping i samband med "Urban Beach" i Västra Hamnen. Inga problem att få med tält, fyra sovsäckar, liggunderlag, campingbord och allt annat:

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=8712&d=1316120812

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=8713&d=1316120816


Det absolut senaste som hänt är att en rostbubbla uppdagats. Visade upp bilen och de står för jobbet, de skall punktbehandla skadan. Hoppas att det blir bra. :-|

Stephand
2011-09-17, 17:31
Sliten koppling?, din bil är ju nästan ny, har den rullat långt?.

En koppling brukar ju klara en 30K mil så vida det inte är en körskolebil.

MrCooper
2011-09-18, 21:04
Sliten koppling?, din bil är ju nästan ny, har den rullat långt?.

En koppling brukar ju klara en 30K mil så vida det inte är en körskolebil.

Den har rullat 7k nu. Men den hade bara gått 4 när de sa att den var sliten. Vet inte hur förre ägaren kört eller vad han hängt på bakom bilen. Har dragkrok men bilen får bara dra 750kg...
Försökte få det på Blocket garantin, men de sa att det var slitage och försäkringen täcker inte slitage. :(

MrCooper
2011-10-03, 10:10
Då var även frambeläggen bytta. Testar EBC Green Stuff enligt rekommendation av Ace. Hoppas att de dammar lite mindre.

87808781

Panerai
2011-10-03, 10:36
Vad fick du ge för EBC G beläggen? Funderar på att testa dessa när det blir dags. Original fadear lite väl mkt för mitt tycke.

MrCooper
2011-10-03, 12:54
Vad fick du ge för EBC G beläggen? Funderar på att testa dessa när det blir dags. Original fadear lite väl mkt för mitt tycke.

Tror att det var 720 eller 760 kr på AutoExperten i Göteborg.

MrCooper
2011-10-04, 12:38
Så, då har man varit och hälsat på Bilprovningen. Allt såg jättebra ut, men jag hade fått hjärnsläpp och missat att man skulle ha med sig dragkroken. Så nu måste jag tillbaka och visa upp den igen. :mad:

Hagatorpet
2011-10-09, 20:38
du kan få låna min om du tappat bort den :D

MrCooper
2011-10-10, 10:04
du kan få låna min om du tappat bort den :D

Tack för erbjudandet, men den ligger i garaget. Bra att du påminde mig. Får ta mig i kragen och tuta förbi bilprovningen.

MrCooper
2011-10-14, 19:59
Så, då var det klart! Inga som helst konstigheter med bilen! :p

MrCooper
2011-10-19, 21:11
Klart att nyckeln skall ha ett snyggt garage. :p

MrCooper
2011-11-01, 06:53
Då åkte vinterdäcken på i helgen. Hade inte lust att stå ute i kylan om någon vecka.

Passade även på att väga hjulen. Sommardäcken vägde ca 21 kg och vinterdäcken vägde ca 17-18kg (om min våg stämmer). Upplever faktist bilen som lite piggare med vinterdäcken och det kanske inte är så konstigt då man skalat av ca 8kg från drivhjulen och ca 16 kg totalt.

krage
2011-11-05, 21:23
Fiffigt att väga hjulen !

Då kan du ju se hur mycket de bantar på en säsong.:)

MrCooper
2012-03-02, 20:35
Åkte Helsingborg t o r igår och testade om man kunde åka snålt med bilen. :drive:

Kom ner i 0.39 på mätaren och räknade ut 0.42 efter att jag tankat. Det var inte enbart vägra gasa eller bromsa men farten var inte så hög. Kändes lite skumt emellanåt när långtradarna körde om mig. :o
Körde mellan 80-90 km/h (motorväg hela vägen mellan Gbg-Helsingborg). Så om man har gott om tid så går det att åka snålt (dvs, nu vet jag varför Hagatorpets bil drar så lite :D). För mig som nästan somnade och körde av bilen 5km från hemmet kändes det inte som rätt ställe att snåla in på. :zzz:

Hagatorpet
2012-03-02, 22:54
:mad: vi skal nog ta ett snack du och jag

MrCooper
2012-03-21, 15:08
NU ÄR DET VÅR!
Sommardäcken har åkt på, lite stötigare men ack så mycket bättre kurvtagning. :steering:

MrCooper
2012-04-11, 12:39
Det är bra med punkteringsvarnare!
Fick en varning och kollade trycket, det var halverat. Fyllde på och testade igen efter några dagar och det visade sig att den läcker.

Svängde förbi en gummigubbe idag och konstaterade att det satt en spik i däcket. Snabbt åtgärdat. :p

MrCooper
2012-06-24, 21:30
Har lyckats hålla fingrarna i styr ett längre tag nu, men jag kunde motstå Davids frestelse så nu har det moddats igen. :p
Tror att det blir den sista modden jag gör på bilen. Känner inte att det är något mer som jag vill förändra nu :eek:.

Kletigt massa som skall smetas på:

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=9876&d=1340569229

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=9877&d=1340569231

Fixering pågår (börjar bli dags att dra bort MINI United dekaler...):

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=9878&d=1340569234

Hagatorpet
2012-06-24, 21:36
Blir bra det där tur du hade med färgen också

PÄRON
2012-06-24, 23:54
Jag har dekalerna kvar, tror dom får sitta kvar över sommaren. Lever fortfarande i frenchitalian mode. Vi ses på Hagatorpet.

Luc!fear
2012-06-27, 15:21
Jag har dekalerna kvar, tror dom får sitta kvar över sommaren. Lever fortfarande i frenchitalian mode. Vi ses på Hagatorpet.

Roadmapen? Är det den du har kvar Pär? Jag tar nog av mina innan träffen hos Hagatorpet.

Skickat via Tapatalk 2

Luc!fear
2012-06-27, 15:24
PS
Blir nog bra med takspoilern Noel.
DS
Skickat via Tapatalk 2

Minid
2012-06-27, 16:05
Nu måste du väl ha en bild utan tejp noel! ;)

Annars dyker du väl upp hos owe så man får se?

PÄRON
2012-06-27, 16:25
Ja Dan roadmappen sitter kvar. Kul när folk tittar på en.

MrCooper
2012-06-27, 22:38
Nu måste du väl ha en bild utan tejp noel! ;)

Annars dyker du väl upp hos owe så man får se?

Inte hunnit tvätta ännu och skall iväg ett par dagar. Får försöka få till något efter helgen.
Sedan skall jag självklart försöka dyka upp hos Owe. :)

Ace
2012-06-29, 22:53
Det blev den vingen till slut. Grymt. Nu tar du fågelvägen till torget i Svenljunga!

MrCooper
2012-07-16, 21:47
Jepp, det blev den vingen till slut.

Här kommer lite bilder:

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=10110&d=1342471475

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=10111&d=1342471493

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=10112&d=1342471505

Hagatorpet
2012-07-16, 22:13
Snygggggt :)

Dragon
2012-07-18, 12:33
Det blev kalas det där, jag får fortsätta spara pengar så kanske det blir en till Clabbe snart också ;)

David
2012-07-18, 23:39
Blev riktigt bra det där

MrCooper
2012-11-08, 20:51
Oooops! :p

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=10264&d=1352406136

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=10265&d=1352407813

Minid
2012-11-08, 21:51
Oooops! :p

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=10264&d=1352406136

http://www.miniclub.se/attachment.php?attachmentid=10265&d=1352407813


Vad är detta noel, tillskott ?! ;)

Hagatorpet
2012-11-08, 21:52
:D det ser fint ut!!!

ipp
2012-11-09, 12:50
Oooops! :p

Vänta nu lite... Vad har hänt här?

PÄRON
2012-11-09, 20:09
Det var ju en sådan du ville ha. Ser fint ut. :-)

Pierre M
2012-11-10, 09:24
Var det därför den blåa va till salu på blocket

MrCooper
2012-11-13, 08:06
Jepp, nu är Blåmesen utbytt.
Det blev totalt 6k mil i dieseln, men till slut så blev längtan efter en roligare motor för stor. Så nu får jag se till att fixa iordning så att den nya bilen blir lika fin som den gamla var.

Hagatorpet
2012-11-13, 09:28
Du får lägga ut en pol om vad den nya skall heta (du vet vad jag tycker) :)

pmansson
2012-11-13, 11:58
Grattis Noel !

dvorak
2012-11-13, 13:58
Grattis, äntligen har du fått en riktigt motor istället för en sur diesel. :D

Riktigt kul!

Hagatorpet
2012-11-13, 14:04
sur diesel :(

Minid
2012-11-13, 15:04
inget fel på diesel!

En biltråd för den nu, så vi får lite info om den !! ;)

Vad är tanken, plockade du av jcw kjolar mm från blåmesen?

MrCooper
2012-11-14, 11:49
Tackar!

Jag skall dra igång en tråd (så fort jag får tid att sitta lite).

Jepp, jag har plockat ner sidokjolar/extraljus från Blåmesen. Förhoppningsvis får jag på extraljusen i vinter men jag väntar med sidokjolarna till våren.

PÄRON
2012-11-14, 14:26
När du nu har sidokjolarna kvar, kan du väl bara lackera om bilen och behålla namnet.:-)

Pierre M
2012-11-14, 15:27
När du nu har sidokjolarna kvar, kan du väl bara lackera om bilen och behålla namnet.:-)

Så kan man ju oxå göra

MrCooper
2012-11-14, 16:15
När du nu har sidokjolarna kvar, kan du väl bara lackera om bilen och behålla namnet.:-)

Möjligheterna verkar vara oändliga. Att jag inte tänkte på detta själv!? :D

pmansson
2012-11-14, 16:20
...eller kalla den "Red Devil" som motsats till "Blåmesen", för "Rödhake" gör sig kanske inte så bra?
"Rädd Works" då? Nu ger jag mig....

Hagatorpet
2012-11-14, 20:52
Domherren har jag som förslag :D