handdator

Visa fullständig version : New Mini Club sweden kläder - ngn som kan låna ut för plåtning?



mr_rockster
2010-03-28, 17:10
Tjenare!

Ska upp till sthlm och plåta lite Minis (Olas och Gunnars iaf... ) och tänkte ta några bilder med modell med. Vore kul om modellen kunde ha en NMCS tröja på sig (eller ännu bättre, hotpants.. haha)..

Någon som har tröja eller något i lämplig storlek (XS-S typ..)

Modellen är: http://www.michaelaboren.com/

Ni kan se lite andra av mina bilder (med MC dock..) på: www.mustseebikes.com

Plåtning sker på tisdag kväll så det e lite brådis..

MVH

Johan

Björn P
2010-03-28, 17:56
Hej Johan!

Stopp och belägg säger jag å NMCS vägnar. Jag har full respekt för dig och ditt arbete, men NMCS ska inte förknippas med utviksliknande fotograferingar.

NMCS har en hel del kvinnor som är medlemmar och jag är övertygad om att de inte gillar sådana sexistiga upplägg. Och jag som är en jämställd man tycker också att sådant är väldigt förlegat.

Lycka till på fotningen - men lova mig att inte göra någon NMCS-koppling till det.

Hobbe
2010-03-28, 17:57
Kongo ställer upp som gridgirl denna säsong, och vill säkert även vara modell under plåtningen ;)
Det kan bli en trevlig snurr på jämlikhetskravet :D
Annars så tycker jag MINI klarar sig själv fint på bild utan tillhörande mänsklig fägring.

(För övrigt tycker jag att BjörnP har rätt i sak även om syftet har goda avsikter)

Doppleganger
2010-03-28, 18:37
Modellen är: http://www.michaelaboren.com/

:o :o :o - Well, that cheered me up on a rainy day in office - now to delete the firewall logs!

Fredrik
2010-03-28, 20:27
Hej Johan!

Stopp och belägg säger jag å NMCS vägnar. Jag har full respekt för dig och ditt arbete, men NMCS ska inte förknippas med utviksliknande fotograferingar.

NMCS har en hel del kvinnor som är medlemmar och jag är övertygad om att de inte gillar sådana sexistiga upplägg. Och jag som är en jämställd man tycker också att sådant är väldigt förlegat.

Lycka till på fotningen - men lova mig att inte göra någon NMCS-koppling till det.

Jag ställer mig bakom min styrelsekollega Björns inlägg i frågan.
NMCS är en klubb för människor som gillar MINI, och som Björn nämner är en del av dessa kvinnor som kan ta illa upp.

Även jag ber dig att inte göra någon NMCS-koppling då jag tror en del av våra medlemmar inte skulle gilla det.

powernap
2010-03-29, 07:25
Är oxo inne på styrelsens linje...

KIT
2010-03-29, 08:35
Så med detta beslut så kan alltså inga tjejer få vara med på några bilder överhuvudtaget då det är sexistiskt? Inga gridgirls till MINI Cup, Inga mer besök på MINI United (var ju en massa halvnakna tjejer där som tvättade bilar....borde ha varit godkänt av MINI??), tråkigt att ni drar slutsatser grundade på de bilder som finns på modellen, och tydligen har ni BARA tittar på de lättklädda fotona......lite dubbelmoral där fula gubbar!

Kom in i 2000-talet och sluta vara så helylle!

dvorak
2010-03-29, 10:20
Kom in i 2000-talet och sluta vara så helylle!

+1!

Jag ser inte riktigt problemet...

ola
2010-03-29, 10:28
Så med detta beslut så kan alltså inga tjejer få vara med på några bilder överhuvudtaget då det är sexistiskt? Inga gridgirls till MINI Cup, Inga mer besök på MINI United (var ju en massa halvnakna tjejer där som tvättade bilar....borde ha varit godkänt av MINI??), tråkigt att ni drar slutsatser grundade på de bilder som finns på modellen, och tydligen har ni BARA tittar på de lättklädda fotona......lite dubbelmoral där fula gubbar!

Kom in i 2000-talet och sluta vara så helylle!
:potd:

Björn P
2010-03-29, 10:53
Så med detta beslut så kan alltså inga tjejer få vara med på några bilder överhuvudtaget då det är sexistiskt? Inga gridgirls till MINI Cup, Inga mer besök på MINI United (var ju en massa halvnakna tjejer där som tvättade bilar....borde ha varit godkänt av MINI??), tråkigt att ni drar slutsatser grundade på de bilder som finns på modellen, och tydligen har ni BARA tittar på de lättklädda fotona......lite dubbelmoral där fula gubbar!

Kom in i 2000-talet och sluta vara så helylle!

Tjena Gunnar!

(Jag svarade i en moderatorstråd först. Verkar dock finnas ett syfte med att svara här också med tanke på de efterföljande kommentarerna.)

Låt mig förtydliga att vi här pratar om två olika saker.

Vi har självklart inget att säga till om vad det gäller fotningen som sådan och jag vet att du och Ola båda är seriösa och framgångsrika företagare som förvaltar era varumärken väl.

Kombinationen av Johans ansats och länken till foton på en minst sagt lättklädd tjej kokade dock ner till en bild som jag inte på något sätt anser förenlig med NMCS "varumärke". Därmed har vi bett Johan att inte använda några plagg med NMCS-loggan på.

Vad gäller dina kommentarer i övrigt kan jag bara konstatera att jag inte håller med dig. Om något är förlegat så är det väl exploateringen av kvinnokroppar för att få sålt en bil.

Scitz0
2010-03-29, 11:35
Så länge bilderna hålls smakfulla så kan jag inte se något problem med detta, och med tanke på att det ska vara reklambilder(?) till Gunnar och Ola så kan jag inte tänka mig något annat.

Svårt att veta om man ska hålla sig till moderatortråden eller denna så postar i båda ;)

MrPlow
2010-03-29, 12:21
Med risk för att ironin inte lyser igenom och jag får mitt inlägg borttaget...

Men är konsensus att hon inte ska ha några kläder på sig alls? =)

Kongo
2010-03-29, 20:00
Om Gunnar och Ola tar på sig minimala Speedos, men undvik NMCS märken, så skulle det nog bli fart på affärerna :mrgreen:

Helan
2010-03-30, 06:54
Bör inte klubben hålla sig till MINI:s nivå när det gäller denna fråga, med tanke på att det finns ett samarbete!?

Helan

Fredrik
2010-03-30, 08:14
NMCS är fristående från MINI och vi finns i första hand till för våra medlemmar, men jag förstår vad du menar, Helan.

Jag bedömer att vi inte kommer längre i diskussionen utan konstaterar att många av oss tycker olika när det gäller detta på NMCS site.

Nu går vi vidare mot nya djärva mål och ser vårens ankomst som en ljuspunkt i tillvaron då 2010 har mycket spännande att bjuda den svenska MINIsten.
Vi får i år träffa våra MINIvänner och umgås på en mängd träffar, främst våra runs men även på banan då vi har en fantastisk MINI cup som drar igång.

I slutet av augusti äger sommarträffen rum, denna gång kommer MINIkylaren att peka mot Visingsö som jag vet många av oss tänkt "det skulle vara skoj att åka över och se hur det är" när man susat fram på E4 längs Vätttern, men nu ska vi dit 8)

Vårens första tur, kallad "Spring Premiere Run" kommer i år att äga rum på samma datum.
Än så länge har region Syd samt Öst/Stockholm beslutat sig för att köra denna klassiker. Kolla in i evenemangssektionen för att se vad som är på g.

KIT
2010-03-30, 13:04
NMCS är fristående från MINI och vi finns i första hand till för våra medlemmar, men jag förstår vad du menar, Helan.

Jag bedömer att vi inte kommer längre i diskussionen utan konstaterar att många av oss tycker olika när det gäller detta på NMCS site.

Nu går vi vidare mot nya djärva mål och ser vårens ankomst som en ljuspunkt i tillvaron då 2010 har mycket spännande att bjuda den svenska MINIsten.
Vi får i år träffa våra MINIvänner och umgås på en mängd träffar, främst våra runs men även på banan då vi har en fantastisk MINI cup som drar igång.

I slutet av augusti äger sommarträffen rum, denna gång kommer MINIkylaren att peka mot Visingsö som jag vet många av oss tänkt "det skulle vara skoj att åka över och se hur det är" när man susat fram på E4 längs Vätttern, men nu ska vi dit 8)

Vårens första tur, kallad "Spring Premiere Run" kommer i år att äga rum på samma datum.
Än så länge har region Syd samt Öst/Stockholm beslutat sig för att köra denna klassiker. Kolla in i evenemangssektionen för att se vad som är på g.

Om det blir varmt, tänk på att inte vara för lättklädda bara ;-). Kan ju finnas risk för att någon fotograferar, själv tänkte jag köra på fuskpäls och moonboots :-)

Björn P
2010-03-30, 13:08
Om det blir varmt, tänk på att inte vara för lättklädda bara ;-). Kan ju finnas risk för att någon fotograferar, själv tänkte jag köra på fuskpäls och moonboots :-)

He, he. Nu kanske du förstår varför ordförande Fredrik VÄGRAR att ha kameran med sig på våra träffar. ;)

Fredrik
2010-03-30, 13:58
själv tänkte jag köra på fuskpäls och moonboots :-)

Bättre med moonboots än att moona ;)

Maggy
2010-03-31, 17:26
Såg lite smakprov på FB... miniholics... nice!

Karina
2010-03-31, 19:22
Helt ok bilder faktiskt, det enda problemet är modellens porr- silikon hemsida - inte riktig NMSC stil.

Jag säger som Hobbe: in med Kongo i speedos och tvätta Gunnars Mini -det här är äkta NMCS ;)

mr_rockster
2010-04-01, 14:58
Porr- silikon hemsida?

Jag har hört att det finns en del porr på internet, den där klassas nog inte som porr någonstans mer än i dina ögon skulle jag tro. Lite lättklätt kan det dock vara...

En gång såg jag en tjej som va sminkad, hade färgat hår och push-up BH, fy faan vilken skam för kvinnosläktet att hon inte är helt äkta.

Alltså, jag va den som fick jobba framför kameran, jag vill inte se Gullar i speedos men du är säkert välkommen att plåta honom i det.


Helt ok bilder faktiskt, det enda problemet är modellens porr- silikon hemsida - inte riktig NMSC stil.

Jag säger som Hobbe: in med Kongo i speedos och tvätta Gunnars Mini -det här är äkta NMCS ;)

Karina
2010-04-01, 16:39
Nja, jag menade inte såååå :)

Peace, love and understanding önskar kvinnosläkten från Hemavan ;)
Glad påsk på er!