handdator

Visa fullständig version : Ställa in Eibach Justerbara Top Mounts ?



jonaslindell
2010-03-27, 15:14
Då har jag monterat camberplattorna och upptäcker att det går att (förutom att skjuta i sidled för att öka cambern) ställa en annan del i 4lägen, man snurrar den. Tydligen har det med Caster/Camber o göra.

Nu till min fråga: Någon annan som använder Eibach, och vilket läge har ni valt (1-4)för banåka?

Mvh Jonas

Scitz0
2010-03-27, 15:18
Magnus på JMB Optimering är grym på allt som har med hjulinställningar att göra. Ta ett snack med honom.

powernap
2010-03-27, 19:56
Magnus på JMB Optimering är grym på allt som har med hjulinställningar att göra. Ta ett snack med honom.

bästa tipset, enligt mig oxo...hälsa från mig, men han har inte en suck att hinna NÅGOT innan elmia, där ska magnus bil ställas ut (minin såklart) :cool:

jonaslindell, har du gjort cornerweight?

Ace
2010-03-28, 08:03
Han har inte en suck att hinna NÅGOT innan elmia, där ska magnus bil ställas ut (minin såklart) :cool:


Och vad håller han på att göra med sin bil då? Måste man släpa sig till elmia i år igen då? :)

powernap
2010-03-28, 08:17
Och vad håller han på att göra med sin bil då? Måste man släpa sig till elmia i år igen då? :)

det är inget spökbygge...utan snarare en väldigt fin mini - avsedd att åka fort på bana med, med lite reklam på....

jonaslindell
2010-03-28, 08:41
bästa tipset, enligt mig oxo...hälsa från mig, men han har inte en suck att hinna NÅGOT innan elmia, där ska magnus bil ställas ut (minin såklart) :cool:

jonaslindell, har du gjort cornerweight?

Jag lär behöva ställa in allt, höjder, vinklar, cornerweight..

Scitz0
2010-03-28, 09:07
Jag lär behöva ställa in allt, höjder, vinklar, cornerweight..
Då är det bara att boka in en tid med Magnus :) ... supernöjd med inställningen efter mitt besök. Man måste bara se till att tejpa på alla prylar som behövs för att justera alla vinklar och höjder, annars blir det svårt för honom.
Men vad jag läst så har du fått på det mesta så det ska nog inte vara något problem ;)

jonaslindell
2010-03-28, 09:11
Då är det bara att boka in en tid med Magnus :) ... supernöjd med inställningen efter mitt besök. Man måste bara se till att tejpa på alla prylar som behövs för att justera alla vinklar och höjder, annars blir det svårt för honom.
Men vad jag läst så har du fått på det mesta så det ska nog inte vara något problem ;)

Får väl skicka iväg en kostnadsförfrågan då.. :)

powernap
2010-03-28, 10:44
Får väl skicka iväg en kostnadsförfrågan då.. :)

hojta till när du ska hit.....(halmstad)

jonaslindell
2010-03-28, 21:03
Då har jag skickat iväg prisförfrågan till ett par aktörer om att ställa in: höjd, hårdhet på chassiet, hjulvinklar, kränghämmare, tornstag, cornerweight.. :)

Hobbe
2010-03-28, 21:29
Jag har kontaktat samma personer, och betalt för att alla dina inställningar ska bli helgalna...

MVH,
Bilen som tar målflagg före dig

jonaslindell
2010-03-28, 21:55
Jag har kontaktat samma personer, och betalt för att alla dina inställningar ska bli helgalna...

MVH,
Bilen som tar målflagg före dig

Haha, du lär behöva all hjälp du kan få... ;)

powernap
2010-03-29, 07:21
Jag har kontaktat samma personer, och betalt för att alla dina inställningar ska bli helgalna...

MVH,
Bilen som tar målflagg före dig

säsongen har inte ens börjat, och måns börjar redan bli nervös ;-)

dvorak
2010-03-29, 07:58
Inte långt kvar nu på silly season, lika bra att utnyttja det för fullt :D