handdator

Visa fullständig version : Sommarträffen 2010 - Visingsö 28-29 augusti



Fredrik
2010-03-05, 15:16
Jag lägger ut detta som en första enkel information om årets sommarträff så alla Sveriges MINIster vet vad som kan vara på gång och när de ska sikta in sig på en gemensam MINIhelg :steering: :beerchug: 8)

Riktlinjerna har börjat dras upp så smått och det ser ut som att vi kommer satsa på ett besök på Vätterns pärla Visingsö med boende i campingstugor. 2009 var ju detta en succé under suverän ledning av Björn P när vi besökte Kinnekulle Camping och Mariestad så varför inte satsa på ett liknande koncept i år.

Jag har preliminärbokat alla stugorna (9 st med totalt 36 bäddar) helgen den 28-29 augusti då många tyckte det var en perfekt tid förra året - efter semestern men före höstens slit :D

Den stugby som jag tittat på finns det möjlighet att få Barbecue på kvällen och frukost på morgonen, och det låter väldigt bra.
Jag har även kollat om vi kan få viss rabatt på färjeöverfarten mellan Gränna och Visingsö, och det verkade som att det skulle gå och ordna.

Jag har bett några regionsansvariga MINIster vara med och hjälpa till med någon form av evenemang för att vi inte bara ska sitta utanför stugan och lösa korsord ;)

Dessa två MINIster är aktiva och har god kunskap om varierande aktiviteter, därav min förfrågan till dem - jag hoppas de har tid och lust att ta sig an uppgiften :happy:

För ovanlighetens skull drar jag en poll för att kolla intresset för detta upplägg.

FEED ME
2010-03-05, 15:46
Har lagt in det preliminärt i kalendern. Om det inte kommer någon Nürburgringträff och puffar undan detta event, så är jag säkert På! :)

Hobbe
2010-03-05, 16:00
Ja, självklart om det inte krockar med någon bankörningsträff.

MINA
2010-03-05, 16:13
Mycket bra att det redan är spikat datum och vart det blir av!
Då var det bara att själv börja klura på alla sommar prioriteringar.
Låter helt klart som ett höjdar evenemang:galen:pucko:

RobertH
2010-03-05, 16:19
Kul, självklart bokar man in detta!

dvorak
2010-03-05, 18:11
Måste också kolla i kalendern, men det var ju riktigt trevligt förra året så detta får ju prioriteras

Hans-G
2010-03-05, 18:35
Trevligt!
Och dessutom lagt under en helg då jag är ledig. Så självklart kommer jag - och lovar också att ingen ska drabbas av att jag snor deras favoritkudde till natten...

Ace
2010-03-05, 18:38
Detta är ett måste! Bokat!

Johan W
2010-03-05, 20:01
Låter kul :)

Haugthon
2010-03-05, 21:53
Det första inlägget jag ser när jag skummar igenom forumet efter att varit borta en vecka är detta! Överstyft!!!!:D räkna med mig!

Fredrik
2010-03-06, 08:25
Mycket kul att ni är på :happy:

Fortsätt gärna och visa intresse här, en välkänd MINIräv har lovat att planera någon aktivitet så jag tror det blir en trevlig träff detta :drive:

Mer info med priser o.d. kommer lite längre fram, först måste jag avvakta och pejla intresset innan jag talar med Christer på Visingsö 8)

Jozze
2010-03-06, 08:58
Vad kul inte så långt att åka!!! Ska höra vad sambon tycker om detta först innan man lägger bud :D
Får man ta med sig hunden?!? :cool:

Luc!fear
2010-03-06, 15:48
Räkna med oss!
Det blir 4:de sommarträffen i rad för oss då...
Mvh Dan & Anna

PS
Med anledning av: Jag har även kollat om vi kan få viss rabatt på färjeöverfarten mellan Gränna och Visingsö, och det verkade som att det skulle gå och ordna.
så vore det bra om alla som kör MINI har en viss rabatt på båten den helgen...
Då behöver man inte vara i Gränna en viss tid...
DS

Emely&Robert
2010-03-07, 20:58
Vi vill också vara med!
Kollar kalendern och återkommer med besked längre fram.

Björn P
2010-03-08, 07:46
Kul, självklart bokar man in detta!

Kan man få shotgun hos dig kanske? :)

dvorak
2010-03-08, 08:05
Kan man få shotgun hos dig kanske? :)

Du har en Renault så du får nog förpassa dig till bagageluckan! :o

RobertH
2010-03-08, 18:17
Kan man få shotgun hos dig kanske? :)

Absolut! Annars kan vi tränga in oss båda två i Anderssons oljebrännare och dricka öl hela vägen dit!

Andersson
2010-03-08, 19:18
Absolut! Annars kan vi tränga in oss båda två i Anderssons oljebrännare och dricka öl hela vägen dit!

Den som spiller är död. Annars är är det bara att dricka så mycket ni orkar, välkomna till Egons rymliga och mysiga baksäte. Robban och Egon trivs rätt bra ihop har jag ett minne av... :D

Kongo
2010-03-08, 19:34
Absolut! Annars kan vi tränga in oss båda två i Anderssons oljebrännare och dricka öl hela vägen dit!

3 st i en buss ska väl inte vara några problem?

Bokar in datumet i kalendern

Björn P
2010-03-08, 21:24
Den som spiller är död. Annars är är det bara att dricka så mycket ni orkar, välkomna till Egons rymliga och mysiga baksäte. Robban och Egon trivs rätt bra ihop har jag ett minne av... :D

It's a date!

Andersson
2010-03-08, 21:27
It's a date!

Strålande! :cool:

Fredrik
2010-03-09, 07:41
Kul att så många verkar intresserade av sommarträffen :D

Om några veckor räknar jag med att återkomma om priser samt hur arrangemanget blir med färjeöverfarten. För att vi ska kunna få så stor rabatt som möjligt kan det hända att alla måste med på samma överfart till Visingsö, men så snart jag vet meddelar jag även detta.

Det kommer hursomhelst att bli personlig bokning av stuga då jag eller NMCS inte har möjlighet att ersätta för beställd ej avbokad stuga, men mer info följer som sagt 8)

Luc!fear
2010-03-09, 16:23
För att vi ska kunna få så stor rabatt som möjligt kan det hända att alla måste med på samma överfart till Visingsö, 8)
Så många får inte plats på den färjan!
Tror att färjan tar högst 20-25 bilar...
/Dan

Haugthon
2010-03-09, 21:40
Så många får inte plats på den färjan!
Tror att färjan tar högst 20-25 bilar...
/Dan

Typ något sådant, men om inte alla kommer över med samma så finns det mycket roligt att äta i hamnen på öa :D

Fredrik
2010-03-10, 07:28
Så många får inte plats på den färjan!
Tror att färjan tar högst 20-25 bilar...
/Dan

Ja, och det är därför man under sommarsäsongen bör förboka för att garanteras plats, men som Haughton säger så får väl ena gänget vänta nere vid hamnen i väntan på "the MINIacs take the ferry II" :D

Luc!fear
2010-03-10, 11:41
Typ något sådant, men om inte alla kommer över med samma så finns det mycket roligt att äta i hamnen på öa :D
Ja, vi var ju i Gränna sommaren 2007...finns ju alltid polkagrisar m.m.

Ja, och det är därför man under sommarsäsongen bör förboka för att garanteras plats, men som Haughton säger så får väl ena gänget vänta nere vid hamnen i väntan på "the MINIacs take the ferry II" :D
Ja, försökte vara rolig...men visst, vi får hoppas att vi blir så många...då blir det väl något slags rekord?
Flest var vi väl 2007...hur många bilar var vi då, 16-17st?
2008 var vi väl typ 4st...på sommarträffen...
/Dan

Jozze
2010-03-10, 12:04
Har pratat med min sambo och vi är klart med... :D
Men vet någon om det är ok att ta med hund eller får hon stanna hemma :confused:
Ska bli kul med en MINI träff blir den första om vi inte hittar på ngt innan :cool:

Fredrik
2010-03-10, 12:08
Kul att ni är på Jozze :D

Varje enskild MINIst kommer själv att få sköta bokningarna efter jag stämt av totalpris med Christer som driver denna lilla stugby/camping/café/restaurant.

Så snart jag haft mer kontakt med honom kommer jag att lägga ut kontaktinfo så alla kan ta speciella frågor och önskemål direkt med Christer 8)

Jozze
2010-03-10, 12:15
Kul att ni är på Jozze :D

Varje enskild MINIst kommer själv att få sköta bokningarna efter jag stämt av totalpris med Christer som driver denna lilla stugby/camping/café/restaurant.

Så snart jag haft mer kontakt med honom kommer jag att lägga ut kontaktinfo så alla kan ta speciella frågor och önskemål direkt med Christer 8)

Va fint då är det bara att vänta och längta :cool:

Luc!fear
2010-03-10, 15:41
Har pratat med min sambo och vi är klart med... :D
Men vet någon om det är ok att ta med hund eller får hon stanna hemma :confused:
Ska bli kul med en MINI träff blir den första om vi inte hittar på ngt innan :cool:
Frågan är bara vad stugkillen har för policy, borde vara någon stuga som det är ok i...
/Dan

Jozze
2010-03-10, 16:01
Frågan är bara vad stugkillen har för policy, borde vara någon stuga som det är ok i...
/Dan

Ja man tycker ju det, men det är ju inte hela värden att ta semester från hunden heller ;)

powernap
2010-03-11, 19:58
Sådär, då är jag tillbaka från den svenska fjällen....

ska kika lite på detta och återkommer till fredrik med luskandet....

Fredrik
2010-03-12, 06:32
Sådär, då är jag tillbaka från den svenska fjällen....

ska kika lite på detta och återkommer till fredrik med luskandet....

:galen

Fredrik
2010-03-15, 07:24
Jag skrev lite kort om sommarträffen på TotalMINI.com och fick där två möjliga utländska intressenter:

- Alan, som jag för några år sedan hjälpte att få tag på en ny GP (#0881) då Alan ville ha en i Italien (vid deras hus där) som komplement till sin första GP, ståendes i England.
Som tack för detta fick jag under MINI United köra GP 0881 runt Silverstonebanan, och det var fantastiskt :buttrock:

- Tim, en engelsman boende i Finland med en R53. Tim berättade att han passerat Visingsö många gånger och tänkt att "det skulle vara skoj att ta sig dit någongång" men som för många av oss har det aldrig blivit av.

Det känns mer och mer som att Visingsö är högintressant för NMCS sommarträff 2010, och jag tror att detta kommer bli kanon.
Lägg därtill Jonas (Powernaps) planer på någon aktivitet samt eventuellt utländska MINIster så kan vi nästan ha en MINI United i miniatyr :D

Jag kan också berätta att Christer på Visingsö meddelat att det är gångavstånd från campingen till både hotell och vandrarhem vilket innebär att det finns möjligheter för fler boende än de 36 bäddar i campingstugorna 8)

Fredrik
2010-03-26, 14:26
Rycker lite i tråden för att påminna alla MINIster därute om möjligheten att bese Visingsö live 8) - och inte bara från Sveriges vackraste motorväg som slingrar sig fram längs Vättern.

Haka på du också, det är alltid roligt om det blir en mix av både nya och gamla MINImänniskor, det är ju enbart tillsammans vi kan dela vårat intresse och delad glädje är ju dubbel glädje :banana:

Jag räknar med att inom ett par veckor återkomma med priser för boende/middag/bar/färja och så mycket info som möjligt, men jag blir glad om särskilda önskemål och bokningar tas direkt med stugvärden Christer när det väl blir dags att boka :)

När det närmar sig kommer jag också att köra en ny anmälningspoll som kommer vara mer bindande, allt för att inte planera för trettio-fyrtio gäster och det sedan verkligen dyker upp ett tiotal MINIster.
Sommarträffen blir av ändå, men som jag poängterar ovan: "the more the merrier" :galen

Fredrik
2010-04-13, 13:34
Jag har ännu inget hört från Christer på Visingsö men ska påminna via mail om NMCS intresse - stay tuned for more info soon :D 8)

Luc!fear
2010-04-13, 15:21
Jag har ännu inget hört från Christer på Visingsö men ska påminna via mail om NMCS intresse - stay tuned for more info soon :D 8)
Kanske det är andra som vill ha oss som gäster?

Haugthon
2010-04-13, 16:28
Kanske det är andra som vill ha oss som gäster?

Jag har en 3:a 10-30min grån färjelägret... :cool:

Wazp
2010-04-13, 18:06
Jag ska göra allt för att komma med. Antar att det kommer bli lika roligt som förra årets träff

Gard
2010-04-13, 18:22
Fick tyvärr förhinder förra året, men iår kan jag bara inte missa detta......
Speciellt inte när jag nu råkar bo i JKG.

Har för övrigt en hel del idéer ang aktivitet/körning........
Ska kolla upp lite saker först bara, återkommer!

Haugthon
2010-04-13, 20:50
Fick tyvärr förhinder förra året, men iår kan jag bara inte missa detta......
Speciellt inte när jag nu råkar bo i JKG.

Har för övrigt en hel del idéer ang aktivitet/körning........
Ska kolla upp lite saker först bara, återkommer!

Överstyft! ja vägarna på Öa tillåter inte överdrivet mycket körning. Tror iof att det finns en hel del goa slingor öster om Gränna. :down

Hg3atintin
2010-04-13, 22:44
Mellan Tidaholm - Hjo finns det riktigt trevliga slingor att köra på :)

Haugthon
2010-04-14, 06:13
Mellan Tidaholm - Hjo finns det riktigt trevliga slingor att köra på :)

Det får helt enkelt bli en världspremiär för Vätternrunt med mini i konvoj, :p packat med specialsträckor!

powernap
2010-04-14, 06:53
bara asfalten är hel och bra så...... :-)

Fredrik
2010-04-14, 07:13
Jätteskoj att ni har idéer, men jag önskar att ni stämmer av med Jonas (Powernap) som lovat att vara eventansvarig under helgen.

En sak vi måste ta med i beräkningen är att vi befinner oss på Visingsö och att vi för att ta oss till fastlandet måste begagna oss av det marina hjälpmedlet båt.
Med tanke på att det fortfarande är sommar = sommarturister tror jag det kanske blir lite bökigt att färja fram och tillbaka, men som sagt - stäm av med eventgeneral Jonas Samson (Powernap på forumet) så det inte kör ihop sig.

MaryJay
2010-04-14, 14:02
Jag och Pelle (plus ev. en till passagerare) räknar med att dyka upp! Låter skitkul! :)

Fredrik
2010-04-14, 14:15
Jag och Pelle (plus ev. en till passagerare) räknar med att dyka upp! Låter skitkul! :)

Härligt Marie, jättetrevligt 8)

Gard
2010-04-14, 17:23
hade en liten fundering om att vi kanske skulle ta och visa upp oss lite extra för jönköpingsborna.........ska spåna lite på det.

Ang överfart med färjan tror jag det kan vara smart att åka över under andra halvan av dagen.

powernap
2010-04-14, 17:30
hade en liten fundering om att vi kanske skulle ta och visa upp oss lite extra för jönköpingsborna.........ska spåna lite på det.

Ang överfart med färjan tror jag det kan vara smart att åka över under andra halvan av dagen.

Hej thegard (och övriga)

vi kommer starta samkörningstrådar när det börjar närma sig, det brukar bli några olika tillhåll på väg mot målet, de (vi) som kommer söderifrån, brukar ha några olika hållplatser, men givetvis kan en slutlig ligga i jönköping/huskvarna för vidare färd mot träffen...
--------------------
jag tar gärna emot lite olika idéer i PM

Fredrik
2010-04-15, 07:22
Hej thegard (och övriga)

vi kommer starta samkörningstrådar när det börjar närma sig, det brukar bli några olika tillhåll på väg mot målet, de (vi) som kommer söderifrån, brukar ha några olika hållplatser, men givetvis kan en slutlig ligga i jönköping/huskvarna för vidare färd mot träffen...
--------------------
jag tar gärna emot lite olika idéer i PM

Bra där Jonas :happy:

(psst, du har inte röstat i pollen ;) ).

powernap
2010-04-15, 07:23
(psst, du har inte röstat i pollen ;) ).

har allergi - framförallt björkpollen ;-)


EDIT: done :cop:

Fredrik
2010-04-15, 07:33
har allergi - framförallt björkpollen ;-)


EDIT: done :cop:

Good job old boy :galen

Idi-oten
2010-04-17, 16:59
Ska checka kalendariet... Låter ju om inte annat än riktigt skoj...
Har ju kanske vid den tiden hunnit skaffa mig min egen mini

Fredrik
2010-04-27, 09:39
Stänger tråden och hänvisar till ny uppdaterad poll:
http://www.miniclub.se/showthread.php?t=8847