handdator

Visa fullständig version : Pucko + Cocio = Sant



Ace
2010-03-03, 20:23
Köpte en liter Pucko Extra Kakao och upptäckte att den ingått en otäck konstellation med Cocio. Tycker inte att Arla behöver blanda ihop dessa två helt olika drycker. :)
Se bild:
http://www3.arla.se/Images/ProductImages_200/31429.jpg

Hobbe
2010-03-03, 21:49
Hädelse! :o

MrPlow
2010-03-03, 21:53
Får mig osökt att tänka på när Ebba Hultqvist blandar Oboy:

YouTube- Ebba Hultkvist blandar Oboy (http://www.youtube.com/watch?v=Wi665gPGXH4)

dvorak
2010-03-04, 08:18
Robert, Pucko görs i Cocios fabrik i Danmark. Det har den gjorts sedan Arla köpte Pucko vad jag har förstått. Det är bara nu de har vågat visa det ;)

Fredrik
2010-03-04, 09:04
Det blir liksom inte samma sak med Cocio - namnet Pucko är ju lite dubbelbottnat vaför det är extra kul att NMCS använder sig av det som högtidsdryck.

Pucko infördes ju som speciell NMCS-dryck efter att jag hade med mig ett par tetror till konbanan på Lunda 2007 och bjöd de närvarande konMINIsterna i engångschampagneglas - jag resonerade som så att om vinnaren i Indy 500 kan skåla i mjölk (som traditionen bjuder sedan många år) så kan väl NMCS-gänget skåla i Pucko :D

Nu har vi använt oss av det i ett par år och det skulle inte vara skoj om de döpte om Pucko till Cocio - personligen rimmar det inte lika bra eller ger inga roliga associationer och jag tänker snarare på en blek Cola-kopia istället för chockladdryck.

Cocio klingar inte lika bra (och kul) som t.ex Pucko Challenge som vår go-kartkväll med Lestrup, Haglöf, Trange och Hohenthal snabbt döptes till när NMCS delade ut priser till de tre främsta förarna - varsin Pucko i olika storlekar :galen

dvorak
2010-03-04, 09:26
Haha, seriöst värre Fredrik :D

Jag är iof inte orolig över att de skulle byta namn på drycken, båda varumärkena är ju inarbetade på sina respektive marknader.

Pucko FTW!

Fredrik
2010-03-04, 14:47
Haha, seriöst värre Fredrik :D

Jag är iof inte orolig över att de skulle byta namn på drycken, båda varumärkena är ju inarbetade på sina respektive marknader.

Pucko FTW!

:mrgreen: ;)

:pucko: = seriöst :galen

Cocio = :topic

Jozze
2010-03-04, 15:14
Kul nu vet jag varför i pratar om pucko som ni gör, men en helt off topic fråga... Vart kommer "tejp snacket" ifrån?
Tycker det är skoj men vore roligare om man viste historien :confused:

dvorak
2010-03-04, 15:57
Det finns vissa här som inte kan hålla i en skruvmejsel, så de får tejpa på sina delar istället ;)

Helst med gaffatejp

Fredrik
2010-03-04, 17:21
Kul nu vet jag varför i pratar om pucko som ni gör, men en helt off topic fråga... Vart kommer "tejp snacket" ifrån?
Tycker det är skoj men vore roligare om man viste historien :confused:

Precis som Peter (dvorak) beskriver är det när det gäller Jonas (a.k.a Powernap) - han är en hejare med tejp, men enligt egen utsago allergisk mot skruvmejslar som bara skruvar åt fel håll så fort han tar i dem :)

Själv håller jag verkligen i tejp, skruvmejsel eller andra föremål utan koncentrerar mig på att leda skocken rätt, ungefär som fåret Shaun 8)

Jozze
2010-03-05, 14:58
Ja ja där ser man och jag häller med dig.. jag överlåter allt skruvande mm till sambon som tycker det är roligt :D
Själv tycker jag att det är roligare att köra MINI och han med så det slåss vi om när frågan kommer på tal :rolleyes:

Tack för svar och back to topic!!! :cool:

dvorak
2010-03-05, 15:02
Vadå back to topic? Detta är ju on topic som bara den! :D

Jozze
2010-03-06, 09:03
Ja ja det kan du ha rätt i men jag vara bara lite rädd för att topic polisen skulle komma och ta mig här vid datorn, o där är man ju inte lika snabb som på vägen ;)


Lägger in denna :pucko: så är vi på G igen :cool:

dvorak
2010-03-06, 13:28
Lägger in denna :pucko: så är vi på G igen :cool:

Härligt!! Du vet hur världen fungerar m.o.a :pucko::pucko::pucko:

Fredrik
2010-03-06, 14:01
Alla MINIster :beerchug: i :pucko: 8)