handdator

Visa fullständig version : Storlek mutter ratt



dizapear
2010-02-21, 08:58
hej,

skall byta ratt i min r50:a om en vecka. men jag har hört att det behövs en specialhylsa för att lossa ratten(centerbulten)? Vilken storlek är det? Någon som har gjort det redan?

Tacksam för svar!

Ace
2010-02-21, 15:53
Det minns inte jag. Räcker med ett spärrskaft och förlängare och rätt hylsa.

dizapear
2010-02-21, 19:11
Men är det nån speciell storlek på bultskallen? Har för mig att det skall vara en specialhylsa el.l. Hittade en bild i Haynesboken som visar bulten, men ingen storlek...

Jozze
2010-02-25, 07:38
Dum fråga kanske men varför ska du byta, vad är det för ratt som sitter på??? jag har funderat på att byta min men det är för att tanten som hade bilen innan har repat Mini loggan i motten av ratten och jag kan tycka att det är lite störande.. :mad: Säljes?

dizapear
2010-02-25, 18:35
Dum fråga kanske men varför ska du byta, vad är det för ratt som sitter på??? jag har funderat på att byta min men det är för att tanten som hade bilen innan har repat Mini loggan i motten av ratten och jag kan tycka att det är lite störande.. :mad: Säljes?

Jag skall byta ratt för att hon som köpte bilen ny beställde inte med skinnratt. Ett måste när man är van! Så jag hittade en på skroten från en R53 som gått 3500mil. Hoppas det blir bra. Håller på att bli tokig med plastkringlan i händerna...:cool:

Jozze
2010-02-27, 10:42
Jaha ja.. det är ju ett måste.. kanske ska titta lite på skroten jag med då.. Lycka till med bytet.

En dum fråga kanske men kan man bara byta plast ringen i mitten med MINI loggan på?
Någon fin mekare som vet kanske,,