handdator

Visa fullständig version : Inställningar för blinkers och c-lås?



Samson
2010-02-19, 05:45
Som nybliven och därmed oerfaren MINI-ägare har jag en fråga gällande hur man ändrar vissa fabriksinställningar.
Det är egentligen inget problem, men t.ex blinkar blinkersen en gång vid ett snabbt tryck på blinkerspaken men jag vet att det går att ställa in så det blinkar tre gånger.
Likaså låses mitt c-lås automatiskt när jag åker iväg och det vill jag ändra.

Detta ska man kunna ändra i färddatorinställningarna (SET/INFO) men jag kommer inte år alla menyer som visas i bruksanvisningen.
Har provat när bilen varit startad, avstängd, dörrarna stängda osv. för att prova om det ligger några mjukvaruspärrar på något sätt, men jag kommer ändå bara åt att check control, tids-, och datuminställningarna.

Någon som kan berätta vad jag gör för fel?

:down

Scitz0
2010-02-19, 07:01
Om jag inte minns fel så ska du vara i tändläge för att komma åt dessa, dvs. sätt dig i bilen och klicka på startknappen utan att ha kopplingen nertryckt. Testa sedan att gå in i SET/INFO igen.

Samson
2010-02-19, 07:41
Om jag inte minns fel så ska du vara i tändläge för att komma åt dessa, dvs. sätt dig i bilen och klicka på startknappen utan att ha kopplingen nertryckt. Testa sedan att gå in i SET/INFO igen.
Ah! Tack, ska prova!

Mvh Johan

Samson
2010-02-19, 08:14
Var tvungen att smita ut till bilen och prova, och visst var det så man skulle göra. Tack för hjälpen!

:p

Scitz0
2010-02-19, 09:55
Så bra :)

loop
2010-02-20, 09:00
Någon som vet man kan ta bort det Automatsika låsandet på en R53 själv?

Gryglas
2010-04-07, 20:52
Och kan man få tre blink på blinkersen till en R53:a också? Kanske byta reläet mot ett från R56???

Hagatorpet
2010-04-07, 21:32
Det bästa är nog att byta bil till en R55:a på den kan man göra det mesta :-)