handdator

Visa fullständig version : Kakslottstur den 7 mars



Emely&Robert
2010-02-15, 18:49
Hej alla fikaglada MINIister!

Söndagen den 7 mars blir det tur till kakslottet Taxinge. För vissa kanske det kan bli en favorit i repris och för er som inte varit där...tveka inte, det är väl värt ett besök. Kika in på deras hemsida och studera kakutbudet http://www.taxingeslott.se/?show=slottscafe

Detta var vår premiärtur med MINIklubben för ungefär ett år sedan och nu blir det vår avslutning som evenemangsansvariga då vi är på väg söderut.

Vi träffas klockan 11 vid MINI Solna för gemensam färd.

Kom glada och hungriga :p

/Emely&Robert

Anmälda:
Emely&Robert
ola
RobertH (om bilen är hel)
Andersson
Fredrik
Hobbe (om global uppvärmning slår till)
FEED ME

ola
2010-02-15, 21:57
Kul! Jag är på och tar med 4 kakmonster..

RobertH
2010-02-15, 22:03
Jag kommer om min bil är hel innan dess!

Andersson
2010-02-15, 22:34
Jag kommer om min bil är hel innan dess!

Annars får du åka med mig!

Fredrik
2010-02-16, 06:47
Jag står självklart på gridden hos MINI Stockholm kl. 11.00, medtager familjen denna gång då grabbarna gillar kakor en masse :D

Hobbe
2010-02-16, 14:26
Jag kommer om det är snöfritt och plusgrader....

Det är väl ungefär samma odds som att RobbanH har en fungerande MINI vid tidpunkten? :D

RobertH
2010-02-16, 15:10
Jag kommer om det är snöfritt och plusgrader....

Det är väl ungefär samma odds som att RobbanH har en fungerande MINI vid tidpunkten? :D

Säg inte det, jag sitter i BMW Solnas vänthall as we speak :o:o:D

Hobbe
2010-02-16, 15:15
Säg inte det, jag sitter i BMW Solnas vänthall as we speak :o:o:D

Jo, men det är många dagar kvar till 7/3.
Mycket nytt kan hända under den tiden :twisted:

RobertH
2010-02-16, 15:20
Sant. Funderar på att sitta kvar här :D

Johan W
2010-02-16, 21:45
Sant. Funderar på att sitta kvar här :D

Leva på gratiskaffe och kakor? ;)

Fredrik
2010-02-17, 06:51
Påminner alla MINIster att hålla tråden lite ren från OT då det gäller ett event, tack :cop: :)

Fredrik
2010-02-17, 14:24
Förra året fick vi köra upp och parkera framför slottet, och med lite tur kanske det går att ordna även i år 8)

Har du aldrig varit på Taxinge ska du med då de har ett berömt dessertutbud, och de gör verkligen skäl för smeknamnet "kakslottet" - häng med så får du se själv :D

FEED ME
2010-02-20, 13:31
Jaaaaa - kakslottet! :D

Jag har grämt mig dagligen ända sedan förra turen dit som jag missade...

Dessvärre så kommer jag nog inte att ha någon Mini att köra med, dock... Johnny står med 4 dm snö över sig på garageuppfarten, med R-däck, stendött batteri samt körförbud... Och Clabbe står i varmt och skönt garage och väntar på att snön ska smälta...

Men jag hoppas att jag kan göra som Johan brukar göra, och följa med på replängds avstånd med min märkesrival till vinterbil (http://www.autolife.se/page/39310/) - som för övrigt älskar snöstormar och is, lika mycket som jag älskar kakor och tårta...! :)

Hans-G
2010-02-25, 17:07
Va surt!!!
Jag jobbar var tredje helg och givetvis prickades en av dom in...
Får rikta in mig på vårpremiären när vi som inte direkt älskar bilkörning vintertid tinat upp och gör comeback.
Trevlig tur till er andra!

Green Meanie
2010-02-27, 14:09
Samma här, Hans. Har beredskap men följa med ändå. Få ta med laptoppen och jobbar på plats om behövs!:lam:

Fredrik
2010-03-01, 08:57
På söndag är det premiärdags för årets första run, organiserat av Emely&Robert 8)

Kom och häng med du också - om du inte hittar åtminstone en sak du gillar på kak/tårtbordet får du diplom :D

Fredrik
2010-03-03, 07:17
Jag står självklart på gridden hos MINI Stockholm kl. 11.00, medtager familjen denna gång då grabbarna gillar kakor en masse :D

Hmm, den ena av de små herrarna har blivit lite krasslig så vi får se om familjen medföljer på söndag, men jag kommer garanterat i alle fall.

FEED ME
2010-03-03, 19:17
Ja, om jag inte får för mig att sticka till Sälen igen, så kommer jag och Snövit!

Fredrik
2010-03-05, 13:31
Bara några få dagar kvar till Emely&Roberts avslutande run som evenemangsansvariga för region Öst/Stockholm.

Kom och häng med på en senvintertur du med, detta kakslott är fantastiskt och det är ju alltid trevligt att träffa ett gäng MINIster, såväl nya som gamla :happy:

Johan W
2010-03-05, 20:46
kommer också dyka upp med familjen :)

RobertH
2010-03-05, 21:57
Jag kommer inte, min bil är fast på BMW Solna sedan 3 veckor. Om jag inte får skjuts av någon barmhärtig människa, och om inte Johan H super ner mig totalt på krogen i morgon.

Fredrik
2010-03-06, 08:22
Jag kommer inte, min bil är fast på BMW Solna sedan 3 veckor. Om jag inte får skjuts av någon barmhärtig människa, och om inte Johan H super ner mig totalt på krogen i morgon.

Ska du åka med mig då?
Småtomtarna är fortfarande lite krassliga så det blir nog ingen familjetur i morgon :(

Jag kan hämta dig 10.45 på Hallgrens ungdomsgård, såvida du inte är helt väck efter all Amarone Johan ska hälla i dig :beerchug:

Säg till hur du vill göra, men i så fall ringer jag dig vid 10.15 för att väcka dig om du vill haka på, Robban 8)
Vill Therese med så finns det ju plats i baksätet :)

RobertH
2010-03-06, 11:59
Okay, ska fundera lite. Vi hörs ikväll eller imorgon fm!

Fredrik
2010-03-06, 14:06
Lugnt 8)

ola
2010-03-06, 14:14
vi hoppar över kakslottsturen imorrn , ska skriva kontrakt på nytt hus.. så det får nog anses gå före..

Karina
2010-03-06, 22:09
Kom tillbaka från fjällen en dag tidigare pga kompisens benbrott. Så jag tänker dyka upp imorgon ;)

RobertH
2010-03-07, 00:31
Lugnt 8)

Johan söp ner mig totalt så jag stannar hemma i morgon! :D

Fredrik
2010-03-07, 08:38
Kom tillbaka från fjällen en dag tidigare pga kompisens benbrott. Så jag tänker dyka upp imorgon ;)

Kul Karina att du är på :happy:


Johan söp ner mig totalt så jag stannar hemma i morgon! :D

Amarone är ju förvisso ganska alkoholstarka viner (runt 15%) men nog trodde jag du pallade mer :wheelchair: ;)

Hans-G ringde mig igår och var sugen på att kliva på karavanen vid Statoil Kungens kurva, så vi får med oss en MINIst till 8)

Andersson
2010-03-07, 19:24
Missade visst att skriva här att jag var i Linköping över helgen, hoppas ni hade det trevligt och åt en kaka eller två även för mig. :)

Hobbe
2010-03-07, 23:16
Hoppas att ni hade kul.
Fredrik ser ut att ha fått i sig mer än kakor...

Fredrik
2010-03-08, 07:19
Hoppas att ni hade kul.
Fredrik ser ut att ha fått i sig mer än kakor...

"Ja, just det ja" som trollet Tryggve säger i det underbara programmet "Häxan Surtant" som sänds i SVT på lördagar strax efter 18.00.
Soptunnan stod bredvid entrén, så jag tog tillfället i akt då kläderna plötsligt krympte av alla kakor :eek:

Det var fantastiskt goda kakor, bullar, smörgåsar och tårtor, och vi blev hela elva MINIster (inklusive Johan W´s lilla Wilma, snart ett år), fem MINIs samt en vit Audi.

Här en liten lista på deltagarna:
- Emely&Robert (som organiserade turen, tack ska ni ha), R56 S.
- Karina (utan passagerare men glad som alltid), Cooper R50.
- Johan W (med familj), R55 JCW.
- Green Meanie (med fästmö), R56 S
- Fredrik (med passagerare Hans-G). R56 S
- Feed Me (utan passagerare men med enorm kakaptit), Audi A3

Detta var sista gången Emely&Robert agerade som regionsansvariga för region Öst/Stockholm då de flyttar ner till Malmö om en månad - ett stort tack ska ni har för det jobb ni lagt ner på de träffar ni styrt upp, det uppskattas verkligen :happy:

FEED ME
2010-03-08, 10:56
Feed Me (utan passagerare men med enorm kakaptit), Audi A3


Vadå, jag åt ju bara två tårtor...

Kul att äntligen få komma till kakslottet till slut i alla fall!

Tack Emely&Robert och lycka till i Skåne. Köp öronproppar om den omgivande dialekten blir alltför påträngande... Vi ses på Nürburgring i pingst! ;)

Green Meanie
2010-03-08, 22:23
Det var en trevlig och solig sväng i sen vinterväder. Klart är det att sport suspension har sina nackdelar på de små isiga vägar som dök upp vid ingången till slottet. Iiiittttsss vveerrryy bbuummpy hheeere iissnn'tt iitt?

E&R, har det bra i Skåne. Det är Gårti Gått där nere sägs det!