handdator

Visa fullständig version : Vad är det för skitbil jag har?



dvorak
2010-02-02, 06:54
Jag här alltid tyckt att minin varit bra...

Kan någon förklara för mig varför båda framrutorna har vevat ner sig i natt med 10 cm så att det år snö i hela bilen? Jävligt bra jobbat mini.

Rasmus
2010-02-02, 07:39
Fasen vad surt! Kanske tur i oturen att det var snö och inte regn?

Golf R kanske blir ett hett alternativ till våra problem-MINI:s? Läs mer här: http://bil.feber.se/art/172852/nya_golf_r/

Fredrik
2010-02-02, 08:08
Jag här alltid tyckt att minin varit bra...

Kan någon förklara för mig varför båda framrutorna har vevat ner sig i natt med 10 cm så att det år snö i hela bilen? Jävligt bra jobbat mini.

Trist, Peter :(

En fråga: står din bil inkopplad med motorvärmare med timer?
Hade en tanke om det var som så att när strömmen kopplades på fick elektroniken lite frispel och rutorna drog ner sig en bit.
Det där ska du kolla upp omgående, mycket märkligt.

RobertH
2010-02-02, 08:15
Ska inte berätta vad som hände mig i fredags heller.. just nu iaf.

powernap
2010-02-02, 08:24
Ska inte berätta vad som hände mig i fredags heller.. just nu iaf.

cliffhanger....

KIT
2010-02-02, 11:30
Jag har varit med om samma sak, och det visade sig att när jag hade nycklarna i fickan och böjde mig ner, tryckte man in knappar på ett sätt som får rutorna att åka ner just 10 cm. Inte så att du hade nycklar i fickan när du körde din ordinarie gympa framför tv eller förväxlade dom med xbox handkontroll ;-)

dvorak
2010-02-02, 11:44
Haha, jag skulle ju önskat att det var så :)
Nej, nycklarna lades inte i fickan, de hängdes in i nyckelskåpet. Och jag har ingen bensinvärmare eller så.

Vi får Hoppas att det var en engångsföreteelse. Skönt att veta att mån kan lita på bilen, speciellt eftersom jag är pavag till Stockholm och bokat hotell inne i stan. känns tryggt med en bil som kan öppna rutor själv ifall den vill :)

KIT
2010-02-02, 12:03
Den har väl förstått att du letar kylning lite här och där så han vill väl bara hjälpa till lite ;-). Så är det när man har en bil med egen karaktär!!

Hobbe
2010-02-02, 12:04
Ska inte berätta vad som hände mig i fredags heller.. just nu iaf.

Blev dyngrak på Cider och vaknade upp i Enköping med bling i öronen? :D

RobertH
2010-02-02, 12:18
Blev dyngrak på Cider och vaknade upp i Enköping med bling i öronen? :D

Tyvärr inte. En lång historia som innefattar värmepistol, en helvetes massa snö, is, lysande motorlampor och en reparation för 2-3.000kr.

dvorak
2010-02-02, 17:14
Den har väl förstått att du letar kylning lite här och där så han vill väl bara hjälpa till lite ;-). Så är det när man har en bil med egen karaktär!!
Smart, så är det säkert :D

Robert: det låter som något roligt här hänt, berätta nu!

Kongo
2010-02-02, 19:44
Jag här alltid tyckt att minin varit bra...

Kan någon förklara för mig varför båda framrutorna har vevat ner sig i natt med 10 cm så att det år snö i hela bilen? Jävligt bra jobbat mini.

Varför känner jag ingen som hellst förvåning??



Fasen vad surt! Kanske tur i oturen att det var snö och inte regn?

Golf R kanske blir ett hett alternativ till våra problem-MINI:s? Läs mer här: http://bil.feber.se/art/172852/nya_golf_r/

Finns det en enda rolig golf?



Tyvärr inte. En lång historia som innefattar värmepistol, en helvetes massa snö, is, lysande motorlampor och en reparation för 2-3.000kr.

Du glömde innefatta klantarslet :mrgreen:

Rasmus
2010-02-02, 20:32
Finns det en enda rolig golf?
Jag tror faktiskt Golf R kan bli riktigt bra!

donniedoer
2010-02-02, 21:28
Jag här alltid tyckt att minin varit bra...

Kan någon förklara för mig varför båda framrutorna har vevat ner sig i natt med 10 cm så att det år snö i hela bilen? Jävligt bra jobbat mini.

Hände mig oxå för ngn vecka sedan...dessutom gick tomgången ojämnt vid start. Ringde BMW Gbg men de hade som vanligt ingen tid så jag trotsade helt sonika alla varningslampor och körde dit. Bättre att ha bilen stående där än inne i stan med vetskapen om att rutorna kan åker ned när som...

Hur som haver fixade de felet genom att byta låsmekanismen. Antagligen hade det kommit fukt in och förstört alla kretsar. Värdelös konstruktion om du frågar mig! Dessutom liiite för många småfel för att vara OK (och jag har ändå ägt ett antal italienare....)

Cervantes
2010-02-03, 06:48
Jag tror faktiskt Golf R kan bli riktigt bra!

Har kört gammla R32an och den va riktigt kul! Men inte som en mini.. Sen är inte volkswagens bilar några under av kvalité heller ;)

dvorak
2010-02-03, 20:53
Hände mig oxå för ngn vecka sedan...dessutom gick tomgången ojämnt vid start. Ringde BMW Gbg men de hade som vanligt ingen tid så jag trotsade helt sonika alla varningslampor och körde dit. Bättre att ha bilen stående där än inne i stan med vetskapen om att rutorna kan åker ned när som...

Hur som haver fixade de felet genom att byta låsmekanismen. Antagligen hade det kommit fukt in och förstört alla kretsar. Värdelös konstruktion om du frågar mig! Dessutom liiite för många småfel för att vara OK (och jag har ändå ägt ett antal italienare....)

Tack för infon! Ska kolla upp detta.

Bilen har inte gjort det igen än, jag kan ju inte agarantera att jag inte gjort det själv av misstag med nyckeln...

Vrålapan
2010-02-10, 16:16
Det låter trist detta!
Min kära Clubman stod med bakdörren öppen när jag kom ut en morgon?
Vid ett tillfälle när jag tvättade bilen så öppnades bakdörren ett antal gånger medans nyckeln låg i sätet!

Det var samma gång som jag upptäckte att jag fått en förslitningsskada i axeln av allt tvättande:wheelchair:

dvorak
2010-03-03, 10:44
Hjulen på bussen rullar runt runt runt, runt runt runt, runt runt runt.
Dörrarna på bussen de öppnas och stängs, öppnas och stängs, öppnas och stängs,
Fönstrena på Minin de öppnas och stängs, öppnas och stängs, öppnas och stängs, :D

Efter en månads lugn så började problemen igen. Sedan igår har rutorna haft SPELET! :D Ni kommer inte att tro mig ifall ni inte har sett det!

Tänkte ju vänta tills service men det gick inte, tur jag har att det varit uppehåll.

Var inne oanmäld imorse på BMW GBG, de tog in bilen och jag fick en lånebil. En 320 touring, jag saknar Minin redan!! Känns som att köra buss :D

Björn P
2010-03-03, 14:04
Fönstrena på Minin de öppnas och stängs, öppnas och stängs, öppnas och stängs, :D

Efter en månads lugn så började problemen igen. Sedan igår har rutorna haft SPELET! :D Ni kommer inte att tro mig ifall ni inte har sett det!



Kanske ett fall för Det Okända på TV4+: http://www.tv4.se/det_okanda

dvorak
2010-03-03, 15:41
Haha! Det kanske är William Morris och Herbert Austin som spökar i bilarna efter att märket blev tyskt :D

Kongo
2010-03-04, 18:46
& där upphörde min clubdoor att fungera...

Någon som vet vad som är felet? Har fått för mig att det är ganska vanligt

Andersson
2010-03-04, 20:55
Min har gjort det någon enstaka gång när det varit riktigt kallt, ev i samband med någon tvätt...

dvorak
2010-03-05, 08:07
Min Clubdoor har varit svår att öppna någon gång när det varit kallt och blött ute. Det är plast-"spärren" längst ner som inte riktigt åker ut efter man öppnat vanliga dörren. Tryck ut den bara så skall clubdooren kunna öppnas.

Det är bara att smörja upp delen som kärvar.


BTW så fick jag ju låna en 320i touring, splirrans ny. Jag måste säga att jag verkligen gillar den, riktigt mycket faktiskt. Härlig motor trots att det inte är så mycket klös, jag har en kärlek till sugmotorer :D Jäkligt skön bil att köra, Minin är väldigt hård i jämförelse med H&R-fjädrarna.

Kongo
2010-03-07, 10:01
& där upphörde min clubdoor att fungera...

Någon som vet vad som är felet? Har fått för mig att det är ganska vanligt

Nu funkar den igen :) Var väl bara någon frysning :)


Jag har kört en hel del 320d touring, gillar den otroligt mycket

thegunners
2010-03-18, 00:18
glöm golf R, körde Ford Focus RS nyligen och där har vi en grym bil !!