handdator

Visa fullständig version : Intressekoll: Nurburgring i vår..



jonaslindell
2010-01-31, 22:18
http://rejsa.nu/ringkalender.asp

Vi är ett gäng som brukar försöka ta en vår och en höstrunda till Nurburgring.
Vi brukar köra ner på torsdagen och hem på måndag em, så man får en långhelg med körning på nordslingan, titta på racing på gp-banan, god mat och dryck i trevligt umgänge och kanske en tur till moseldalen, m.m.
Att bara vara där nere, insupa atmosfären och titta på alla supersportbilar är lätt värt en resa ner..
Man kan naturligtvis stanna fler eller färre dagar.

Dessa priser är vad jag har för mig att vi betalade för respektive poster.
Bensin från Helsingborg till ringen och tillbaka 180mil * 14kr/l * 1,2 = ca 3000kr
Hotell dubbelrum, alltså för 2pers= 565kr/natt
Färja Helsingborg-Helsingör & Rödby-Puttgarten t.o.r = 1800kr
Vi brukar köra ca 5-8varv/dag= 110-180Euro 1200-2000kr
Ca 50liter bensin/dag(minst) = 700kr
Lunch = 10-15Euro 100-150kr
kvällsmat + några öl = 350kr
Övrigt= no limit...

Flera personer här på Miniklubben har utryckt önskemål om att dra ihop ett gäng och köra ner.

Så, vilka vill med?

Namn Bil Codriver1 Codriver2

Jonas L Mini

dvorak
2010-02-01, 08:33
Jag hade tänkt att ta två resor ner i vår.

Hojta till vilka datum bara så att jag kan planera den ena som denna resa.
Det enda är att det inte krockar med jobb, men det brukar alltid gå att lösa.

Skoj att åka med folk som redan har lite vana, jag är helt gröngöling än så länge!

Adolfsson
2010-02-01, 10:12
Jag ska nog åka ner en sväng med, vet dock inte när eller hur men troligen som vanligt med något attitude gäng. Men alltid kul och träffas och trivas på ringen!

KIT
2010-02-01, 13:15
Om jag kan komma loss så är det absolut intressant! Har aldrig kör på ringen :-(

dvorak
2010-02-01, 13:24
Då är det dags att prova det tycker jag!!

Johan W
2010-02-01, 13:49
Också sugen, var förbi ringen för några år sen men just då var det stängt för turistkörning :(
Man måste ju bara ha kört där nångång :)

powernap
2010-02-01, 14:23
hade oxo gärna kört några varv....men då får det bli i någon annan bil än den tejpade....

helt omöjligt att åka längre än till mantorp (från halmstad) njurbälte och hörselskydd är ett måste, samt ryggmassage efter varje timme......

dvorak
2010-02-01, 14:28
Sätt i gatstolen så är det ju lugnt!

powernap
2010-02-01, 14:46
mjaä......skinnfotöljer ska vara framför öppna spisen......

Hobbe
2010-02-01, 16:10
Bensin från Helsingborg till ringen och tillbaka 180mil * 14kr/l * 1,2 = ca 3000kr



1,2 liter per mil....You wish! :hihi:




2,5 liter per mil under acceleration 100-200 km/h :gp:
3,5 liter per mil under acceleration 200-250 km/h :gp:


Jag "brukar" åka med ett BMW-gäng en vecka runt julimånad.
Får se vilket gäng om det blir en tur till sommaren.

Johan W
2010-02-01, 17:14
hade oxo gärna kört några varv....men då får det bli i någon annan bil än den tejpade....

helt omöjligt att åka längre än till mantorp (från halmstad) njurbälte och hörselskydd är ett måste, samt ryggmassage efter varje timme......

Nu låter du som en kärring :P
Jag åkte t.o.r. Sthlm-dinslaken (ungefär 10mil från ringen)
I mina Cobra Suzuka-stolar (fast monterade skalstolar), visst fick stanna på tyska motsvarigheten till Jysk och köpa ett par kuddar men det gick rätt bra ändå ;)

Adolfsson
2010-02-01, 18:17
Nu låter du som en kärring :P
Jag åkte t.o.r. Sthlm-dinslaken (ungefär 10mil från ringen)
I mina Cobra Suzuka-stolar (fast monterade skalstolar), visst fick stanna på tyska motsvarigheten till Jysk och köpa ett par kuddar men det gick rätt bra ändå ;)

exakt ;) :cool:

Har åkt ner tillsammans med rejält preppade m3 e36or dom hade bara skalstolar och va lika glada för det. Nästan värre med ett avgassystem som brölar.

Hobbe
2010-02-01, 18:28
exakt ;) :cool:

Har åkt ner tillsammans med rejält preppade m3 e36or dom hade bara skalstolar och va lika glada för det. Nästan värre med ett avgassystem som brölar.

Samuel och Samuel är ju entusiaster liksom flertalet inom BMWSC, vilket inkluderar det BMWSC-gäng jag har åkt ned med (rensade bilar, skalstolar, 4/6-punktsbälten, bortmonterad klimat/AC och radio, en utväxling för svenska banor, samt nödvändiga hörselkåpor på).
Vi från Fjollträsk tvingas ju dessutom att köra betydligt längre än vad bekväma sydlänningar tvingas till.
Vill man så kan man oavsett om det saknas en skinnfåtölj eller AC.

Nappen kanske börjar bli :wheelchair: ? :D

Oavsett vad, minst ett Nordschleife-besök är ett "tvång" för alla racingintresserade.

jonaslindell
2010-02-01, 18:39
1,2 liter per mil....You wish! :hihi:




2,5 liter per mil under acceleration 100-200 km/h :gp:
3,5 liter per mil under acceleration 200-250 km/h :gp:


Jag "brukar" åka med ett BMW-gäng en vecka runt julimånad.
Får se vilket gäng om det blir en tur till sommaren.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad den drog på vägen ner och hem, MEN på Nordslingan vågade jag inte köra 5varv på en tank med risk för soppatorsk. ;)

Scitz0
2010-02-01, 18:40
Jag och brossan kan också tänka oss en tur ner till ringen. Har aldrig varit där innan. Om det blir nu i vår eller till hösten kan jag inte svara på men det skulle ju vara kul att hänga på så man blir ett gäng.

Hobbe
2010-02-01, 18:52
Jag kommer inte riktigt ihåg vad den drog på vägen ner och hem....

Tydligen ;)

Jag vill minnas att jag fick stanna och tanka fyra gånger på vägen mellan norra och södra Tyskland, men nu kör ju inte jag direkt ekonomiskt på Autobahn, och ett bensinstopp på Autobahn är något som Polizei ogillar så det gällde att ha lite marginal mellan tankningarna.

jonaslindell
2010-02-01, 18:59
Tydligen ;)

Jag vill minnas att jag fick stanna och tanka fyra gånger på vägen mellan norra till södra Tyskland, men nu kör ju inte jag direkt ekonomiskt på Autobahn.

Vi tog det nog lite lugnare än dig då :) Jag lade det mesta krutet på banan ;)

Hobbe
2010-02-01, 19:04
Äsch, efter flera timmar på dåliga svenska (och kanske danska vägar) så är det en befrielse att få gasa av sig lagligt på tyska välskötta vägar.
Dessutom går ju resan till Nordschleife betydligt snabbare om man kör 200 km/h än 100 km/h ;)

jonaslindell
2010-02-01, 19:16
Äsch, efter flera timmar på dåliga svenska (och kanske danska vägar) så är det en befrielse att få gasa av sig lagligt på tyska välskötta vägar.
Dessutom går ju resan till Nordschleife betydligt snabbare om man kör 200 km/h än 100 km/h ;)

Jotack, jag körde ner med gt3án några gånger och då var det varit närmare 300km/h när det gick, då var det bra med 90liters tank ;)

jonaslindell
2010-02-01, 20:01
Kul med stort intresse!!

När jag var nere sist var där ett tiotal engelska mini´s. Vissa var REJÄLT moddade.

Björn P
2010-02-02, 07:47
Om jag får tid och icke-MINIs är välkommet kan jag gärna dra ner en sväng.

powernap
2010-02-02, 08:25
Nappen kanske börjar bli :wheelchair: ? :D



:cool:

Kongo
2010-02-02, 19:42
Jag "brukar" åka med ett BMW-gäng en vecka runt julimånad.
Får se vilket gäng om det blir en tur till sommaren.

Det kan ju vara kul att stå i depå och tjata med lite andra som omväxling... ;)



Om jag får tid och icke-MINIs är välkommet kan jag gärna dra ner en sväng.

Var det inte flyg nyss??

JOBBARGUBBEN
2010-02-02, 19:57
[QUOTE=powernap;103613]hade oxo gärna kört några varv....men då får det bli i någon annan bil än den tejpade....

Det är inga problem att hyra racebilar för att åka på banan. Finns allt från suzuki swift till Porsche med bur och preppade bromsar.:D

dvorak
2010-02-05, 13:17
Vilka datum skulle passa? Påsk känns lite "crowded" kanske?

Vad säger du Jonas som är veteranen bland oss, vilken helg skulle vara bra att åka på.

För mig passar det både innan som efter påsk.

jonaslindell
2010-02-08, 09:34
Såja, då har jag förslag på datum för vår vårtur till det gröna helvetet.

Om vi siktar på att arbeta halvdag på Fredagen 21/5 och försöker lämna Helsingborg vid 14tiden. Då är vi framme vid 23:00 på ett ungefär. Vi lämnar för hemfärd när vi känner för det på måndagen, alla måste ju inte köra hem samtidigt..

Fredag 21/5 ca 14:00- 23:00 Helsingborg till Nurburgring
Lördag 22/5 08:00-19:30 Nordslingan
Söndag 23/5 08:00-19:30 Nordslingan
Måndag 24/5 08:00 - 19:30 Nordslingan 18:00-20:00 GP-banan

dvorak
2010-02-09, 08:46
Låter bra, ska kolla min kalender!

Björn P
2010-02-09, 19:19
Hmm. Detta event verkar krocka delvis: http://www.gt-nurburgring.com/

Det positiva med det är väl att det blir svensktätt (om det nu är positivt) Hur trångt brukar det vara på helgerna så års? Är det allmän körning alla de dagar du föreslagit?

jonaslindell
2010-02-09, 20:36
Hmm. Detta event verkar krocka delvis: http://www.gt-nurburgring.com/

Det positiva med det är väl att det blir svensktätt (om det nu är positivt) Hur trångt brukar det vara på helgerna så års? Är det allmän körning alla de dagar du föreslagit?

Ja men det kan väl vara kul! Helgen kommer det helt klart vara mycket bilar, men måndagen kommer nog bli riktigt bra!! Så det ser perf. ut :)

FEED ME
2010-02-09, 21:31
Hmm. Detta event verkar krocka delvis: http://www.gt-nurburgring.com/

Det positiva med det är väl att det blir svensktätt (om det nu är positivt) Hur trångt brukar det vara på helgerna så års? Är det allmän körning alla de dagar du föreslagit?

Stora fördelen med detta event är att vi har Nordslingan för oss själva en dag. Max 100 bilar och inga motorcyklar! Vilket är en STOR fördel jämfört med den vanliga turistkörningen, då det ibland är totalt kaos med alldeles för mycket folk ute samtidigt för att man ska kunna njuta av banan.

jonaslindell
2010-02-09, 22:01
Jag blir inte riktigt klar på upplägget på eventet.

Är det heldag på nordslingan och gp för ca 450pund?

Hobbe
2010-02-12, 13:57
"Mitt" BMW-gäng ska tydligen ned under pingsten, och ett senare andra besök under hösten.
Jag ställer in mig på ett höstbesök.

powernap
2010-02-12, 14:56
Jag ställer in mig på ett höstbesök.

du är allt bra inställsam :cool: :soffa:

Björn P
2010-02-21, 17:08
Såja, då har jag förslag på datum för vår vårtur till det gröna helvetet.

Om vi siktar på att arbeta halvdag på Fredagen 21/5 och försöker lämna Helsingborg vid 14tiden. Då är vi framme vid 23:00 på ett ungefär. Vi lämnar för hemfärd när vi känner för det på måndagen, alla måste ju inte köra hem samtidigt..

Fredag 21/5 ca 14:00- 23:00 Helsingborg till Nurburgring
Lördag 22/5 08:00-19:30 Nordslingan
Söndag 23/5 08:00-19:30 Nordslingan
Måndag 24/5 08:00 - 19:30 Nordslingan 18:00-20:00 GP-banan

Jag är på på detta evenemang. Ni får vänta in mig (och ev FEED ME?) i Helsingborg och sen drar vi söderut. Hur gör vi med boende?

jonaslindell
2010-02-21, 18:02
Ok,

Då sammanfattar vi vilka som vill åka med oss ner:
1. Jonas Lindell + 1
2. Mattias Döös +1
3. Kristian Lindell +1
4.
5.
6.


Jag skickar iväg en bokning för 10st pers. Blir vi fler, så lägger jag upp länken till boendet här så kan rest. boka själv. Först till kvarn...

Vi kommer att boka boende på ett centralt, bra och billigt ställe som vi brukar bo på.

Björn P
2010-02-21, 18:12
Ok,

Då sammanfattar vi vilka som vill åka med oss ner:
1. Jonas Lindell + 1
2. Mattias Döös +1
3. Kristian Lindell +1
4.
5.
6.


Jag skickar iväg en bokning för 10st pers. Blir vi fler, så lägger jag upp länken till boendet här så kan rest. boka själv. Först till kvarn...

Vi kommer att boka boende på ett centralt, bra och billigt ställe som vi brukar bo på.

Men hallå. Jag då. :D

Jag skulle vilja sammanfatta på följande sätt:

1. Jonas Lindell + 1
2. Mattias Döös +1
3. Kristian Lindell +1
4. Björn Petersson
5.
6.

Boka gärna boende för mig också, tack! Och färjebiljetter m m om sådant nu behövs bokas i förväg. Jag är ju nybörjare i de här sammanhangen. :D

jonaslindell
2010-02-21, 18:18
Bra Björn!

Vi har aldrig bokat färjebiljetter i förväg.(väljer vi att göra det så återkommer jag om det.
Du är inbokad på boende. Har du co.pilot?

Björn P
2010-02-21, 18:25
Bra Björn!

Vi har aldrig bokat färjebiljetter i förväg.(väljer vi att göra det så återkommer jag om det.
Du är inbokad på boende. Har du co.pilot?

Ok!

Ingen co-pilot som jag vet nu. Så boka bara boende för en person för mig tills vidare. Jag ställer dock min shotgunplats till förfogande om någon MINIst jag känner vill haka på och kanske hyra bil på plats.

FEED ME
2010-02-21, 21:10
Jag kommer också att vara där nere hela pingsthelgen. Jag har dock ett förslag på ändring av schemat för oss som bor norr om Skåne... Jag åker helst nattfärjan från Göteborg till Kiel på torsdag kväll. Då sparar man 30 tråkiga mil genom Skåne och Danmark. Och får istället njuta av god middagsbuffé på färjan. Samt, inte minst, kan stå och njuta av vårluften uppe på soldäck när färjan närmar sig Kiel på fredag morgon... Så är man utvilad och pigg på fredag morgon, redo för att angripa Autobahn i ett förhoppningsvis högt tempo...
Vad säger du, Björn?

Gällande boende så tänkte jag som vanligt bo på "Pensionat Team Schwedenkreuz" som är ett hus som ligger mitt i Nürburg och som ägs av några svenskar. Det är självhushållning, men skapligt billigt och bra...

Var hade ni andra tänkt bo?

Björn P
2010-02-21, 21:21
Jag kommer också att vara där nere hela pingsthelgen. Jag har dock ett förslag på ändring av schemat för oss som bor norr om Skåne... Jag åker helst nattfärjan från Göteborg till Kiel på torsdag kväll. Då sparar man 30 tråkiga mil genom Skåne och Danmark. Och får istället njuta av god middagsbuffé på färjan. Samt, inte minst, kan stå och njuta av vårluften uppe på soldäck när färjan närmar sig Kiel på fredag morgon... Så är man utvilad och pigg på fredag morgon, redo för att angripa Autobahn i ett förhoppningsvis högt tempo...
Vad säger du, Björn?

Gällande boende så tänkte jag som vanligt bo på "Pensionat Team Schwedenkreuz" som är ett hus som ligger mitt i Nürburg och som ägs av några svenskar. Det är självhushållning, men skapligt billigt och bra...

Var hade ni andra tänkt bo?

Ok. Nattfärjan fungerar ju kanske bättre för vår del. I o f s är ju vägen Sthlm-GBG riktigt tråkig. Får fundera på det.

I vilket fall - det ska bli riktigt kul att ta sig ned över pingst!

Boendet låter också som ett bra alternativ - men jag kan också tänka mig att köra på Lindells spår. Det kanske rent av är samma boende som ni båda syftar på?

FEED ME
2010-02-21, 21:26
Ok. Nattfärjan fungerar ju kanske bättre för vår del. Då kör vi på det. Måste man boka den biljetten i god tid?

Boendet låter också som ett bra alternativ - men jag kan också tänka mig att köra på Lindells spår. Det kanske rent av är samma boende som ni båda syftar på?

Ja, Gbg-färjan är bra att boka i ganska god tid. Jag kan ta på mig att göra det för oss båda om du vill. Så kan vi ju dela hytt och spara lite pengar... Är det någon mer som är intresserad av detta alternativ?

Det finns en jäkla massa hotell och pensionat i och runt Nürburg. Vet inte var Jonas & Co. brukar hålla till?

Björn P
2010-02-21, 21:51
Ja, Gbg-färjan är bra att boka i ganska god tid. Jag kan ta på mig att göra det för oss båda om du vill. Så kan vi ju dela hytt och spara lite pengar... Är det någon mer som är intresserad av detta alternativ?

Det finns en jäkla massa hotell och pensionat i och runt Nürburg. Vet inte var Jonas & Co. brukar hålla till?

Som du ser av min redigering tvekade jag lite mellan alternativen. :-) Men ok - boka gärna en hytt för oss på färjan. Tror att min rygg har svårt att palla med stinten Sthlm-Ringen på en dag - och sen en massa mil dagen efter.

Vi får se vad Lindell svarar ang boendet.

jonaslindell
2010-02-21, 22:16
Jag har för mig att det heter hotell am ring eller ngt.
Det är en äldre dam som tar väl hand om oss. Hennes son driver hotell i grannhuset. Detta ligger också mitt i nurburg. Jag har skrivit i ngn tråd vad det kostar. Jag bodde en gång på Tiergarten och det var dubbla priset.. Björn, gör som du vill. :)

Björn P
2010-02-22, 07:54
Jag har för mig att det heter hotell am ring eller ngt.
Det är en äldre dam som tar väl hand om oss. Hennes son driver hotell i grannhuset. Detta ligger också mitt i nurburg. Jag har skrivit i ngn tråd vad det kostar. Jag bodde en gång på Tiergarten och det var dubbla priset.. Björn, gör som du vill. :)

Jag kör gärna boende på hotell am ring (eller vad det nu heter). Låter bättre än självhushåll - i vart fall den här gången. Anländer fredag och checkar ut måndag morgon. Tack för att ni ordnar!

dvorak
2010-02-22, 09:16
1. Jonas Lindell + 1
2. Mattias Döös +1
3. Kristian Lindell +1
4. Björn Petersson
5. Peter Sundström
6.


Jag är också stort fan av Kiel-färjan. Jag kan tänka mig att dela hytt med er, inga problem. Jäkligt skönt att börja i Kiel på morgonen och slippa hela södra Sverige + Danmark.

Björn, Jönköpingsvägen är inte tråkig, bara E20. Nu är det motorväg hela vägen nästan, bara lite mellan Jönköping + Borås som inte är klar

jonaslindell
2010-02-26, 21:45
Ok, då har vi fått bokningsbekräftan på 5st dubbelrum.
Kostnad: 50-60euro/rum/natt ink frukost (30euro/pers/natt)

(samtidigt när vi är nere kör dom Porsche supercup på GP-banan :) )
http://www.nuerburgring.de/gucken-event-kalendar/porsche-sports-cup.html

Här bor vi:
Gästehaus am Ring (Pension Helga Krämer)
Hatzenbachstr. 5
53520 Nürburg
+49 0 2691 7609
1.Jonas Lindell+1
2.Mattias Döös+1
3.Kristian Lindell+1
4.Björn Petersson+Peter Sundström
5.
6.
osv...

Björn P
2010-03-01, 07:11
Ok, då har vi fått bokningsbekräftan på 5st dubbelrum.
Kostnad: 50-60euro/rum/natt ink frukost (30euro/pers/natt)

(samtidigt när vi är nere kör dom Porsche supercup på GP-banan :) )
http://www.nuerburgring.de/gucken-event-kalendar/porsche-sports-cup.html

Här bor vi:
Gästehaus am Ring (Pension Helga Krämer)
Hatzenbachstr. 5
53520 Nürburg
+49 0 2691 7609
1.Jonas Lindell+1
2.Mattias Döös+1
3.Kristian Lindell+1
4.Björn Petersson+Peter Sundström
5.
6.
osv...

Perfekt! Bra jobbat Jonas!

dvorak
2010-03-01, 07:53
Jag har en polare som jobbar i Köln som kanske hänger på.

Han blir bara passagerare i så fall, och jag plockar upp honom på vägen till ringen ifall han kan. Ska jag ringa hotellet och lägga till en person eller hur vill du ha det Jonas? :)

Erik: Har du bestämt dig hur du gör med Kiel-färjan?

Björn P
2010-03-03, 08:39
Erik: Har du bestämt dig hur du gör med Kiel-färjan?

Jag drar iväg ett mail till Erik och ber honom boka färjan för oss. Dock enkelbiljett för mig då jag inte vet exakt vilken dag jag ska ta mig hemåt.

dvorak
2010-03-03, 10:39
Samma här!

Fredrik Lestrup
2010-03-03, 18:05
Hallå där! Jag är definitivt med på en resa ner till Ringen och turistkörning.. Jag har själv tävlat där flera gånger Bla med MINI Challenge men också i den långloppsserien som går där.. Jag kommer även iår köra MINI Challenge där 15mars som supportserie till 24h..

Här är några länkar med bilder på vad ni har att vänta er ni som aldrig varit där förut!

Länken nedan är från när jag körde en BMW 320d på nordslingan i årets sista race. Tyvärr kom vi inte ens till start då motorn gick sönder men jag fick 2 varv på träningen iallafall!!
http://lestrup.nu/index.php?p=158&a=160

Nästa länk är från när jag körde MINI Challenge där 2008 innan 24h racet! En speciell upplevelse som jag kan rekommendera..
http://lestrup.nu/index.php?p=158&a=133

Jag har även en ombordfilm från MINI Challengebilen 2008 när vi körde på ringen, skall leta fram den och lägga upp så snart som möjligt!!

Ha det!

/Fredrik Lestrup

FEED ME
2010-03-03, 19:24
Jag drar iväg ett mail till Erik och ber honom boka färjan för oss. Dock enkelbiljett för mig då jag inte vet exakt vilken dag jag ska ta mig hemåt.

Det blir enkelbiljett för mig också. På hemvägen är det så svårt att tajma in Kiel-färjan...

Ni kan väl skicka PM till mig med namn, personnummer och regnr. (Tror att det ska räcka.) Så ringer jag och bokar bilplats och en 4-bäddshytt samt Captens Buffet! :)

Och då är det alltså torsdag kväll den 20 maj som färjan går...

jonaslindell
2010-03-03, 20:43
Hej Fredrik, Kul med ett "mini proffs" på plats. :)

Vill du/ni bo med oss på Gästehaus am Ring

Åker du/ni via Helsingborg eller tar du Kielfärjan?


Hallå där! Jag är definitivt med på en resa ner till Ringen och turistkörning.. Jag har själv tävlat där flera gånger Bla med MINI Challenge men också i den långloppsserien som går där.. Jag kommer även iår köra MINI Challenge där 15mars som supportserie till 24h..

Här är några länkar med bilder på vad ni har att vänta er ni som aldrig varit där förut!

Länken nedan är från när jag körde en BMW 320d på nordslingan i årets sista race. Tyvärr kom vi inte ens till start då motorn gick sönder men jag fick 2 varv på träningen iallafall!!
http://lestrup.nu/index.php?p=158&a=160

Nästa länk är från när jag körde MINI Challenge där 2008 innan 24h racet! En speciell upplevelse som jag kan rekommendera..
http://lestrup.nu/index.php?p=158&a=133

Jag har även en ombordfilm från MINI Challengebilen 2008 när vi körde på ringen, skall leta fram den och lägga upp så snart som möjligt!!

Ha det!

/Fredrik Lestrup

Fredrik Lestrup
2010-03-03, 21:21
Det blir bron till danmark, blir lätt åksjuk så jag åker så lite båt som möjligt! Jag har boende hos en vän där nere så det behövs inte bokas eller fixas nåt åt mig!!

/Lestrup

Björn P
2010-03-04, 07:24
Det blir enkelbiljett för mig också. På hemvägen är det så svårt att tajma in Kiel-färjan...

Ni kan väl skicka PM till mig med namn, personnummer och regnr. (Tror att det ska räcka.) Så ringer jag och bokar bilplats och en 4-bäddshytt samt Captens Buffet! :)

Och då är det alltså torsdag kväll den 20 maj som färjan går...

Härligt Erik!

Ja. Det är torsdag kväll den 20 maj. Jag skickar PM!

dvorak
2010-03-04, 08:04
Härligt Erik,

jag PM:ar jag med

jonaslindell
2010-03-04, 21:25
Erik, vill du bo med oss är du naturligtvis välkommen!


Jag kommer också att vara där nere hela pingsthelgen. Jag har dock ett förslag på ändring av schemat för oss som bor norr om Skåne... Jag åker helst nattfärjan från Göteborg till Kiel på torsdag kväll. Då sparar man 30 tråkiga mil genom Skåne och Danmark. Och får istället njuta av god middagsbuffé på färjan. Samt, inte minst, kan stå och njuta av vårluften uppe på soldäck när färjan närmar sig Kiel på fredag morgon... Så är man utvilad och pigg på fredag morgon, redo för att angripa Autobahn i ett förhoppningsvis högt tempo...
Vad säger du, Björn?

Gällande boende så tänkte jag som vanligt bo på "Pensionat Team Schwedenkreuz" som är ett hus som ligger mitt i Nürburg och som ägs av några svenskar. Det är självhushållning, men skapligt billigt och bra...

Var hade ni andra tänkt bo?

jonaslindell
2010-03-04, 21:28
Än så länge, så har vi plats. Hojta till om du vill att jag bokar in din vän.


Jag har en polare som jobbar i Köln som kanske hänger på.

Han blir bara passagerare i så fall, och jag plockar upp honom på vägen till ringen ifall han kan. Ska jag ringa hotellet och lägga till en person eller hur vill du ha det Jonas? :)

Erik: Har du bestämt dig hur du gör med Kiel-färjan?

Daniel Gudmundsson
2010-03-07, 20:34
Jag kommer troligen att köra ner med min Cooper torsdag eller fredag tillsammans med Jesper Prytz. Ska köra på eventet den 25/5 vlket ska bli riktgit kul, det var snart 2 år sedan jag körde på ett event där man kan köra helvarv.

jonaslindell
2010-03-07, 20:49
Tjenare Daniel, åker ni på fredagen vore det kul att köra tillsammans ner.
Hojta till om ni vill bo med oss.

FEED ME
2010-03-08, 10:15
Än så länge, så har vi plats. Hojta till om du vill att jag bokar in din vän.

Tack för erbjudandet, men jag tar nog mitt gamla vanliga ställe. Om jag gissar rätt på var du menar att ni ska bo, så är det nog bara 50 meter från mitt ställe... Så vi lär ju ses på Pistenklause på kvällarna ändå...

FEED ME
2010-03-08, 10:49
Sådär ja. Nu är Kiel-färjan bokad också för Björn, Peter och mig...

Björn P
2010-03-08, 11:35
Sådär ja. Nu är Kiel-färjan bokad också för Björn, Peter och mig...

Bra jobbat! Pengar på väg.

dvorak
2010-03-08, 11:41
GÖÖÖÖÖTT som vi säger här!!

dvorak
2010-03-09, 17:14
Tänkte redan nu ta upp lite praktiska frågor.

Jag tänkte att det är bäst att köra ner på runflatsen men r-sulorna i skuffen. Eftersom jag heller aldrig åker någonstans utan verktygslåda (innehållande verktyg och reservdelar) och domkraft så skulle jag vilja veta hur man gör med alla grejer nere i Nurburg. Slänger ni in grejerna på hotellrummet eller?

jonaslindell
2010-03-09, 20:46
Det går alldeles utmärkt att lägga fälgar, verktyg m.m. där vi bor. Vi bor max 5minuter från ringen.

Hobbe
2010-03-09, 20:58
Lycka till!
Att ni kommer att fantastiskt roligt tar jag för givet.

Daniel Gudmundsson
2010-03-10, 13:26
Tjenare Daniel, åker ni på fredagen vore det kul att köra tillsammans ner.
Hojta till om ni vill bo med oss.

Jag har bokat hos Helga så vi kommer troligen att bo på samma ställe, om vi inte hamnar hos dottern vill säga. Den 23 flyttar jag över till Dorint för att vara med på GT Nurburgring.

FEED ME
2010-03-11, 23:49
Tänkte redan nu ta upp lite praktiska frågor.

Jag tänkte att det är bäst att köra ner på runflatsen men r-sulorna i skuffen. Eftersom jag heller aldrig åker någonstans utan verktygslåda (innehållande verktyg och reservdelar) och domkraft så skulle jag vilja veta hur man gör med alla grejer nere i Nurburg. Slänger ni in grejerna på hotellrummet eller?

Annars har jag ett stort garage i "mitt hus". Samt en egen mekaniker! Det har inte ni andra... :p

dvorak
2010-03-16, 08:37
Sikken lyx!

Har du Kongo med dig i bakluckan?

FEED ME
2010-03-17, 20:30
Sikken lyx!

Har du Kongo med dig i bakluckan?

Hehe, nej jag vet inte om Kongo vill följa med?? Jag har ju faktiskt plats kvar i främre passagerarstolen till och med... Och en ledig plats i färjehytten också...

Daniel Gudmundsson
2010-04-26, 19:56
Dog detta fullständigt eller är det fortfarand någon mer än jag och FEED ME som ska ner? JAg var nrer förra helgen och tog några varv och parkerade ringen bilen, tänkte ta Coopern ner den 21/5.

jonaslindell
2010-04-26, 20:10
Dog detta fullständigt eller är det fortfarand någon mer än jag och FEED ME som ska ner? JAg var nrer förra helgen och tog några varv och parkerade ringen bilen, tänkte ta Coopern ner den 21/5.

Klart vi ska ner!! Vi diskuterade att kanske köra på torsdag kväll, vad säger du om det?

Daniel Gudmundsson
2010-04-26, 20:15
Klart vi ska ner!! Vi diskuterade att kanske köra på torsdag kväll, vad säger du om det?

Jag har slutat med nattköringar ner, brukar klara helgen men vckan efter är helt körd... Åker som vanligt vid 4-5 tiden från Jonstorp och är nere vid 14 tiden. Då hinner man justera lite på bilen innan det är tid att köra.

jonaslindell
2010-04-26, 21:07
Jag har slutat med nattköringar ner, brukar klara helgen men vckan efter är helt körd... Åker som vanligt vid 4-5 tiden från Jonstorp och är nere vid 14 tiden. Då hinner man justera lite på bilen innan det är tid att köra.

Ok, jag skulle kunna tänka mig att kör samtidigt. Jag hör med de andra som tänkt att köra via hbg..

dvorak
2010-04-27, 08:31
Vi är några (tre st :)) som tar Kiel-färjan.

Så det smidigaste är väl att mötas upp nere på plats i Nurberg

Björn P
2010-05-05, 13:00
Nu börjar det snart närma sig! Jag, dvorak och FEED ME tar färjan GBG-Kiel torsdag kväll och anländer under fredagen. Jag och dvorak delar rum och bor med Lindell och de andra (eller hur va Jonas?).

Återstår bara att planera in hemresan - jag åker hem på måndagen - och vad jag har förstått är bil hela vägen hem att rekommendera då det inte går några passande färjor (?). Vilken bilväg som är bäst får jag väl ta reda på på plats antar jag. Och kanske får man t o m sällskap hem på vägen av dvorak.

dvorak
2010-05-06, 08:21
:banana:

Jajemän! Nu närmar det sig! :D

Men Björn, ang hemresan så har jag fått lite ändrade planer. Min flickvän flyger ner till Frankfurt-Hahn på måndag kväll. Tanken för mig är att dumpa av r-däcken hos en polare i Köln, sedan hämta Anna. Efter det tar vi en bilsemester.

Men du kan ju alltid åka hem med Lindell och grabbarna, så slipper du köra själv menar jag.

Adolfsson
2010-05-06, 09:32
Man är ju inte alls avundsjuk :rolleyes:

Jag vill ju med gå runt på parkeringen och dregla, stå vid banan och jubla när Ringtaxin driftar, bli omkörd av en golf 2a med bur, köra om dussinbilen GT3 RS i ett kurvigt parti, äta rumpstek på sten på kvällen, vandra längs banan i den ljuvliga naturen. :(

Ha det så kul......:cool:

MaryJay
2010-05-07, 10:51
Shit, vad jag är avundsjuk på er... Have fun! :D

Björn P
2010-05-10, 07:27
En liten fråga. Eftersom jag aldrig tagit med bilen utomlands tidigare. Behöver man några särskilda papper med sig (från försäkringsbolag, transportstyrelsen m m m m)?

RobertH
2010-05-10, 07:30
http://www.googlaforhelvete.se/?ord=http://www.ttline.com/Templates/Page.aspx?id=1700&epslanguage=SV

Björn P
2010-05-10, 07:50
http://www.googlaforhelvete.se/?ord=http://www.ttline.com/Templates/Page.aspx?id=1700&epslanguage=SV

Ha, ha, ha!

Spank you very much.

Ringde BMW OF som skickar det gröna kortet + en gratis reflexväst (som tydligen är ett krav att ha i bilen).

Daniel Gudmundsson
2010-05-15, 10:35
Vi kommer att köra ner på fredag kl 5 från Helsingborg, om det är någon som vill ha sällskap så är det bara att möte upp. Tyvärr tar jag inte min GP med mig ner men det kommer nog att bli kul ändå :)

Björn P
2010-05-17, 09:21
Ser *peppar-peppar* ut att bli bra väder: http://www.yr.no/sted/Tyskland/Rheinland-Pfalz/Nürburgring/langtidsvarsel.html

Hobbe
2010-05-17, 10:52
Ta med en reservdunk med bensin.
Att få bensinstopp på Autobahn är straffbart...
Tänk på att GP:n dricker 2,5-3,5 mil under acceleration 100-250 km/h.
Dessutom ska du kolla dina däck mycket noga innan Autobahn.
En däcksexplosion i 200 knyck rekommenderas inte.

jonaslindell
2010-05-17, 11:59
Man måste ha med sig ägarbeviset på bilen, så du kan bevisa att det är din bil.

dvorak
2010-05-17, 12:19
Ohhhh, vad har jag det någonstans????

Björn P
2010-05-17, 13:24
Menar ni regbeviset?

dvorak
2010-05-17, 14:07
Haha, ja!

Det ligger någonstans i garaget tror jag (får vi verkligen hoppas, dum man är som städar bilen ibland).
Har beställt ett nytt som kommer om tre dagar för säkerthets skull.

Det är nog ingen dum idé att ha med det, när jag körde MGn med personliga skyltar senast i tyskland blev jag stoppad 4 gånger. Varje gång kollade de på regbeviset. För att inte tala om den nitiska polisen som även tittade på motornummer också :D

Hobbe
2010-05-17, 16:47
Det är väl inte så konstigt?
Ni från Götet ser ju alltid så misstänksamma ut ;)

dvorak
2010-05-17, 16:59
Hahaha, klart man måste vara misstänksam mot Skånefolk...

Ni bara sparkar däck :D

Björn P
2010-05-19, 07:34
Gött! Nu är bilen klar. Fråga mig inte vad det var för fel på den för det har jag inte förstått. Nu håller jag i alla fall så smått på att packa bilen med reservdunk, en extra uppsättning bromsbelägg, punkaspray, gul väst, grönt kort, regbevis, hjälm och gud vet vad. Funderade på tvätthink också men det blir nog too much. Tur att GPn saknar baksäte så att man får plats med allt i kofferten. :)

Har dessvärre inte hunnit nöta varv på Forza3 på XBOX360 i den utsträckning jag velat. Inte heller hunnit titta på filmer på tuben. Får bli att chansa lite över krönen. Jag säger som Colin McRae: "when in doubt - flat out!"

powernap
2010-05-19, 07:37
lycka till björn (och alla andra)

se nu till att bilen är hel, så den kan vara med på åsen!!!

Fredrik
2010-05-19, 08:20
Instämmer med Jonas, ta inte i för mycket - vi vill gärna ha tillbaka våra medlemmar i körbart skick :drive:


Ha det så skoj ni som åker ner till det gröna helvetet :mad: :D 8)

jonaslindell
2010-05-19, 08:26
Björn, spann(hink) behövs inte, men bilschampo och en svamp är inte fel..

dvorak
2010-05-19, 09:06
Bra där Björn!

Min racinglåda är alltid packad med verktyg och delar. Den innehåller även hopfällbara pallbockar och domkraft. ALltid skönt att vara förberedd.

När kommer ni till Göteborg imorgon?

Björn P
2010-05-19, 09:58
Vi kör direkt till terminalen. Är där hyfsat i god tid.

dvorak
2010-05-19, 10:02
Fint, då är det smidigaste att mönta upp er utanför check-in då. Hör av er när ni är påväg!

Jonas: Några nyheter om min fråga från gårdagen? :)

Björn P
2010-05-20, 07:38
Nu kör vi!!!! (snart i alla fall). :)

dvorak
2010-05-20, 11:16
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Fredrik
2010-05-20, 11:22
Ha det så skoj, och kom hem hela och rena :bath:

Detta gäller främst förare men givetvis också kärrorna ;)

Björn P
2010-05-24, 16:13
Tjoho vad kul det var! Jag kom hem natten till i dag. Dvorak och FEED ME är kvar någon eller några dagar till. Ni som inte varit vid ringen tidigare - åk dit och insup atmosfären.

Stor tack till Lindell för initiativet och ordning av boende m m! Stort tack till Dvorak för alla dåliga göteborgsskämt. ;) Stort tack till FEED ME för livets coolaste åtta minuter och sexton sekunder i din nya Boxster S. Fasen vad den gick och - framför allt - fasen vad bra (och fort) du körde! Krampen i den hand som höll dörrhandtaget har precis släppt. Hade det inte varit för en långsam Peugot 205 GTI som bromsade ner tempot på ett par kritiska ställen hade tiden blivit många sekunder bättre.

Själv hann jag med fem varv i GPn. Eftersom jag inte varit så flitig med att köra dataspel eller kolla filmer på youtube hade jag dålig koll på vad som fanns bakom krönen. Nu ska jag dock öva järnet så att jag kan ge järnet nästa gång jag åker dit.

Vi lägger upp bilder och fler kommentarer här framöver. Var så säkra!

RobertH
2010-05-24, 16:19
Kul! Välkommen hem!

powernap
2010-05-24, 20:51
Härligt att höra Björn!!!!

dvorak
2010-05-24, 22:46
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Scitz0
2010-05-24, 22:57
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Ajdå... minicup i fara?

Låter som ni haft väldigt kul där nere iaf.

Björn P
2010-05-25, 08:11
Hittade en bild på min GP här: http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19739

ola
2010-05-25, 12:47
Ta med en reservdunk med bensin.
Att få bensinstopp på Autobahn är straffbart...
Tänk på att GP:n dricker 2,5-3,5 mil under acceleration 100-250 km/h.
Dessutom ska du kolla dina däck mycket noga innan Autobahn.
En däcksexplosion i 200 knyck rekommenderas inte.

heter det inte däxplosion ??

Björn P
2010-05-25, 15:43
Fick precis reda på att Jirhall (FEED ME) kört på 7.56,6 med sin Boxster S. Inte dåligt det! :bowdown::drive:

powernap
2010-05-25, 15:44
Fick precis reda på att Jirhall (FEED ME) kört på 7.56,6 med sin Boxster S. Inte dåligt det!

det går snabbare utan att krascha ;-)


mycket bra jobbat Erik!!!!!

Kongo
2010-05-25, 18:33
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Fan vad tråkigt :(
Men får du ingen lånebil?

Ace
2010-05-25, 20:26
Skitminin har rasat igen.

Verkar som vanos-systemet har fuckats upp rejält... Bilen lämnas här i tyskland, Resan fortsätter med tåg.


Men vilket ställe ringen är!!! Kanske får några varv till på vägen hem :D

Det var illa! Skickas den på motortransport sen då eller?

Hobbe
2010-05-25, 20:30
Men får du ingen lånebil?


Lånetåg!

Adolfsson
2010-05-26, 06:44
Fick precis reda på att Jirhall (FEED ME) kört på 7.56,6 med sin Boxster S. Inte dåligt det! :bowdown::drive:

Kul!

Men dåligt med bilder i tråden tycker jag :)

Fredrik
2010-05-26, 06:45
Exakt - var är bilderna?
















:mrgreen: ;)

powernap
2010-05-26, 07:34
Kul!

Men dåligt med bilder i tråden tycker jag :)

ja man kan nästan tro att ett polerat grenrör varit inblandat:confused:








;-)

Björn P
2010-05-26, 08:08
Lite bilder:

http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19727

http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19066

http://www.nurburgringphotos.com/details.php?gid=20100522&sgid=&pid=19739

powernap
2010-05-26, 08:11
man kan skapa en "EFTERSNACK"s-tråd med dylik info i ;-)

Denna tråd heter "intressekoll"


just a tip....

Fredrik
2010-05-26, 08:50
ja man kan nästan tro att ett polerat grenrör varit inblandat:confused:


;-)

:lam: :mrgreen: ;)

powernap
2010-05-26, 09:00
Här fortsätter vi tråden i EFTERSNACK-format: http://www.miniclub.se/showthread.php?t=9041


stänger denna INFÖR-tråd