handdator

Visa fullständig version : Kamkedjespännarproblem i R53?



Fredrik
2010-01-29, 08:05
Jag besökte TotalMINI och fann där en tråd som tilldrog sig intresse.

Det verkar som att en del R53 fått byta kamkedjespännaren då en del ägare upplevt ljud liknande det som främst en del R56-ägare drabbats av, nämligen ett rasslande dieselliknande ljud.

En mek skrev i tråden på TM att han själv bytt denna på ungefär ett 40-tal R53, och en annan person hade hört talas om minst fyra som också fått sina utbytta - Notera att detta enbart gäller för UK.

Jag vill på detta vis uppmärksamma ägare till R53 att om detta ljud uppstår så vet ni vad det kan vara.
Jag länkar till en film en medlem på TM tagit så vet ni hur det kan låta för att jämföra:

YouTube- MCS - Engine rattle (http://www.youtube.com/watch?v=RXAVlTUOtoY&feature=player_embedded)

RobertH
2010-01-29, 08:06
Jag fick byta spännare på min R53:a, men upplevde aldrig några skumma ljud som konsekvens av det.

Fredrik
2010-01-29, 08:11
Å sjutton, visste inte att du bytt det på din.f.d R53, Robban.

powernap
2010-01-29, 11:01
oxo bytt....tejpat :cool:


låtit kunnig personal fixa dit det....

Fredrik
2010-01-29, 11:35
Ok, då har både Jonas och Robban bytt sina - är det fler här som bytt?

Det kan vara viktigt att ni som har gjort det hojtar till här så vi vet om även det är ett vanligt fel på R53 och inte bara på R56 - detta så att ingen R53-ägare ska köra omkring med oljud, inte kontrollera det och få värre problem i framtiden.

Kongo
2010-01-29, 17:22
Å sjutton, visste inte att du bytt det på din.f.d R53, Robban.

Vad hade han inte fått byta på den bilen? ;)