handdator

Visa fullständig version : Inför Go-kart med Haglöf och Lestrup fredag 5/2 19.00



Fredrik
2010-01-28, 08:57
Nu är det lite drygt en vecka kvar till vår fantastiska fredagkväll med våra MINI Challengestjärnor Daniel Haglöf och Fredrik Lestrup på SMC Go-kart i Frihamnen, Stockholm.
Här är en kartbeskrivning så vi alla hittar dit: http://www.smcgokart.se/gokarthallen-i-frihamnen/hitta-till-gokarthalen

Vi träffas strax efter 19.00 för att alla ska komma i ordning och betala så det är klart till 19.30 när vår sejour drar igång.
Vi kör F1 special som innebär följande:
399 kr/person
– Genomgång av regler och körteknik.
– 7 minuter uppvärmning.
– 1 kvalheat á 10 minuter/förare, bästa varvtid registreras.
– Final á 10 varv för topp 10.
– Utskrift av bästa varvtid.

Deltagarantalet är begränsat till 12 personer då de har 12 kartar och det är anmälningslistan nedan som gäller.
Jag kan kliva av då det ser ut att bli överfullt, men jag räknar med något bortfall så min plats kvarstår tills vidare i alle fall - är det fortfarande överfullt har jag, Daniel och Fredrik pratat om ett alternativ.

Anmälda fartfantomer:
- Daniel Haglöf
- Fredrik Lestrup
- JohanH
- Fredrik
- Kongo
- Björn P
- Sebastian Hohental
- LIE
- Lars W
- RobertH
- Ola
- Richard Trange
- Karina
- Jobbargubben?

Jag räknar med att vi är klara att lämna go-karthallen senast 21.00 då bord väntar på oss på Ballbreaker på Sandhamnsgatan från 21.00 och vi bör vara där senast 21.15.
Här ligger Ballbreaker: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=68827142&search_word=Ballbreaker%20Activity%20Centre%20Gärd et

Ballbreaker´s meny: http://www.ballbreaker.se/content/pdf/Vintermeny%20Gärdet%202010.pdf

Vi som går och äter:
- JohanH
- Fredrik
- Haglöf
- Lestrup
- Hohenthal
- LIE
- Karina
- Kongo
- Jobbargubben
- Lars W
- Björn P
- Richard Trange (ev.)

Jag återkommer med mer info när det börjar närma sig.

Väl mött för en mycket underhållande kväll tillsammans :steering:

Fredrik
2010-01-28, 09:37
Jag har nu fått bekräftelsen från Ballbreaker, och det står inget om att de kräver besked om menyval i förväg.
Om så ändå skulle vara fallet sänder jag ut ett PM till er som kommer med och äter med begäran om att ni ska välja något från menyn i länken ovan :)

Vill du med och äta men är inte med på middagslistan ovan hojta till, det finns plats för några MINIster till...

powernap
2010-01-28, 10:14
vilken duktig organisatör du är trots allt fredrik, mycket bra uppstyrt, korrekt info (i de flesta fall) och du håller dig till ämnet, något som vi övriga inte är bortskämda med ;-)

nu vet vi vem som ska hålla i sverigeträffen!!!!


Jag håller på daniel haglöv i racingen!!!!!!

Lycka till alla och jag hoppas ni får en mycket trevlig och rolig stund....

JohanH
2010-01-28, 16:33
Kan vi inte ha final med alla bilar? Jag ser fram emot att jag och en viss annan kille av lite äldre snitt får stå och kolla på finalen...

Kongo
2010-01-28, 17:25
Kan vi inte ha final med alla bilar? Jag ser fram emot att jag och en viss annan kille av lite äldre snitt får stå och kolla på finalen...

Ja Frerik se till att ordna det, gubbarna måste ju få vara med och leka ;)

Om det är många fler som vill köra kan vi väl dela och köra två omgångar?

Kongo
2010-01-28, 17:28
nu vet vi vem som ska hålla i sverigeträffen!!!!





Jag tror Björne var sugen på det igen... :mrgreen: ;) ;)

Fredrik
2010-01-28, 17:57
Kan vi inte ha final med alla bilar? Jag ser fram emot att jag och en viss annan kille av lite äldre snitt får stå och kolla på finalen...

Va, kallar du Robban gammal :hihi:


Ja Frerik se till att ordna det, gubbarna måste ju få vara med och leka ;)

Om det är många fler som vill köra kan vi väl dela och köra två omgångar?

Två omgångar hinner vi inte med då de stänger 21.00, men självklart kan vi framföra vår synpunkt att alla 12 ska få köra final också, dock inget jag kan besluta om.

JohanH
2010-01-28, 20:05
Va, kallar du Robban gammal :hihi:



Två omgångar hinner vi inte med då de stänger 21.00, men självklart kan vi framföra vår synpunkt att alla 12 ska få köra final också, dock inget jag kan besluta om.

OM de klarar 12 bilar i kvalet så klarar de 12 bilar i finalen - det är vi som bestämmer för det är vi som betalar.

/johan

RobertH
2010-01-28, 21:13
OM de klarar 12 bilar i kvalet så klarar de 12 bilar i finalen - det är vi som bestämmer för det är vi som betalar.

/johan

Bra, jag håller med!

Fredrik
2010-01-29, 07:37
OM de klarar 12 bilar i kvalet så klarar de 12 bilar i finalen - det är vi som bestämmer för det är vi som betalar.

Ja, jag tror knappast det är ett problem så det går de säkert med på.


Bra, jag håller med!

:happy2: ;)

Fredrik
2010-01-29, 14:43
Jag talade precis med Richard Trange och han är på precis som han sagt tidigare, Richard flikade in att han inte behöver köra go-kart om det är trångt utan ser det som ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter 8)

Richard är trots sina racingtalanger ung (17 år) och saknar körkort varvid jag raskt erbjöd mig att möta upp honom så han får lifta med mig till SMC-banan.

Det ska bli skoj att träffa Richard som axlar Lestrups mantel i Schubert Motorsport i MINI Challenge, dock är det inte klart till 100% att han kör hela säsongen ännu men mer info kommer om detta, var så säkra.

Besök Richards hemsida http://www.richardtrange.se/ för att se lite bilder, få mer info om Richard samt anmäla dig för hans nyhetsbrev :D

JohanH
2010-01-29, 17:11
Jag talade precis med Richard Trange och han är på precis som han sagt tidigare, Richard flikade in att han inte behöver köra go-kart om det är trångt utan ser det som ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter 8)

Richard är trots sina racingtalanger ung (17 år) och saknar körkort varvid jag raskt erbjöd mig att möta upp honom så han får lifta med mig till SMC-banan.

Det ska bli skoj att träffa Richard som axlar Lestrups mantel i Schubert Motorsport i MINI Challenge, dock är det inte klart till 100% att han kör hela säsongen ännu men mer info kommer om detta, var så säkra.

Besök Richards hemsida http://www.richardtrange.se/ för att se lite bilder, få mer info om Richard samt anmäla dig för hans nyhetsbrev :D

Det ska bli kul att stifta bekantskap med baksätet i en MINI igen :). Klart en racerfantom ska rida hagelbössa och inte i baksätet!!

Fredrik
2010-01-30, 13:46
Det ska bli kul att stifta bekantskap med baksätet i en MINI igen :). Klart en racerfantom ska rida hagelbössa och inte i baksätet!!

The more the merrier, Johan - 1 st baksätesplats bokad åt herr Hübner i flight R56 S destination SMC Frihamnen 8)

Fredrik
2010-01-30, 14:46
Nu har jag fått förnyad bekräftelse från Ballbreaker där de önskar veta vad vi som ska dit och äta vill äta.

Ni kan ju ta en funderare på detta genom att kika på menyn i länken i post 1 :)

Fredrik
2010-02-01, 08:09
Bara några få dagar kvar nu :drive:

ola
2010-02-01, 09:04
vänta nu.. vi betalar alltså 400 kr för att köra 7+10 min.. om man inte kvalar vidare i kampen mot Formel 3,STCC,JTCC och gokartstjärnor ... , tycker nog att det är ett krav att alla 12 får köra final eller åtminstone en A- och en B-final om det av någon anledning inte kan åka 12 bilar i en enda final , och det hinns med på 1,5 tim!

Genomgång hinns ju med innan 19.30 - jag ska inte lägga mig i , då Fredrik har skött evenemangsplanerandet superbt - men ville ändå yttra mig då jag vet vad det kostar på det andra stora gokartstället i stan..

Fredrik
2010-02-01, 09:42
Ola, jag tror inte det blir några problem att alla ska få köra i finalen - som det ser ut nu tror jag det blir ca 12 förare exakt (om jag står bredvid och hejar på) så jag tror det löser sig (att alla kommer till final) men det är en bra poäng du har 8)

Fredrik
2010-02-01, 10:08
Nu har jag för ordnings skull ( :cop: ) kollat med SMC go-kart och självklart kan alla som kör (12 st) köra final också - no worries :happy:

Fredrik
2010-02-02, 08:42
Lestrup meddelar tyvärr att hans gode vän Mattias Stahre blivit sjuk och inte kan delta denna gång.
Det ser dock ut som att det ändå är fullt då Ida flaggat för körning 8)

Bara ca 82 timmar kvar nu :hyper:

Fredrik
2010-02-02, 09:11
PM har nu gått ut till er som ska äta på Ballbreaker efteråt med önskemål om svar på vad ni vill ha för något gott.

Om någon av er som läser denna tråden vill komma med och spana in go-karten går det givetvis utmärkt, och även på efterföljande middag finns det nog plats att knö in några MINIster, men jag behöver veta om du kommer eller ej så hojta till om intresse finns 8)

Fredrik
2010-02-02, 17:32
Lars W kommer med oss nu också, mycket trevligt - ett stort gäng även vid matbordet, härligt :D

Ca 72 h nu till take-off :buttrock:

Fredrik
2010-02-03, 12:00
De flesta som ska med och äta har nu lämnat sina önskemål :happy:

Ballbreakerburgaren är ett populärt val då de flesta valt en sådan.

Jag inväntar faktiskt bara matbesked från Ida och Kongo, varvid den sistnämnde inte visste vad han vill äta på fredag :roll: ;)

Ca 54 h till rendez-vouz :metal:

Björn P
2010-02-03, 12:39
Jag inväntar faktiskt bara matbesked från Ida och Kongo, varvid den sistnämnde inte visste vad han vill äta på fredag :roll: ;)



Ha, ha. Ett typiskt Kongosvar.

Fredrik
2010-02-03, 13:22
Ha, ha. Ett typiskt Kongosvar.

Ja, vad säger man: Kongo är......Kongo ;)

Fredrik
2010-02-03, 15:27
MINIsäljaren Jocke N har just blivit far (ett stort grattis Jocke :happy: ) och måste tyvärr hoppa av, men det ser ändå ut som att det blir 12 st förare på banan då även Karina flaggat för lite go-kart 8)

Fredrik
2010-02-03, 17:37
Ida hoppar av pg av jobb så nu ser det ut som att det kanske finns en öppning att köra för Jobbargubben - skrik till hur du vill göra, Henrik :)

Uppdaterad lista över racerförare och middagsgäster finner ni här:
Racerförare:
- Daniel Haglöf
- Fredrik Lestrup
- JohanH
- Fredrik
- Kongo
- Björn P
- Sebastian Hohental
- LIE
- Lars W
- RobertH
- Ola
- Richard Trange
- Karina
- Jobbargubben?

Middagsätare:
- JohanH
- Fredrik
- Haglöf
- Lestrup
- Hohenthal
- LIE
- Karina
- Kongo
- Jobbargubben
- Lars W
- Björn P

Karina
2010-02-03, 19:03
Typisk Ida :rolleyes:

Nu är jag ensam brud på fältet igen... :furious:

Fredrik
2010-02-03, 21:01
Typisk Ida :rolleyes:

Nu är jag ensam brud på fältet igen... :furious:


Ingen fara Karina, du klarar dig nog ;)

Fredrik
2010-02-04, 15:43
Suck och stön, jämmer och elände, anfäkta och anamma - just när jag fått ihop middagslistan för alla (utom för Kongo som ska vara motvalls i vanlig ordning :D ;) ) så byter de meny :blink:

Hamburgaren de flesta valt finns kvar men Jobbargubben valde en hängmörad biff som nu utgått - Henrik, kolla in vad du vill ha här: http://www.ballbreaker.se/content/pdf/Meny%20BB%20Gärdet.pdf

Fredrik
2010-02-04, 18:44
Jag snackade med Daniel för en dryg timme sedan och han var laddad och såg fram emot morgondagen :D

Mindre än ett dygn kvar nu till race :metal:

Fredrik
2010-02-05, 07:08
Wohoo - idag är det dags :banana:

Mindre än 12 h kvar nu till race-start :drive:

Fredrik
2010-02-05, 09:03
Hoppas jag kommer ihåg att ta med kameran....vars lade jag den nu någonstans....... :mrgreen:

powernap
2010-02-05, 09:34
Hoppas jag kommer ihåg att ta med kameran....vars lade jag den nu någonstans....... :mrgreen:

av allmänt känd anledning väljer jag att inte kommentera.....;-)

Fredrik
2010-02-05, 09:48
av allmänt känd anledning väljer jag att inte kommentera.....;-)

:galen

Fredrik
2010-02-05, 16:14
Nu rullar jag iväg :D

Fredrik
2010-02-06, 08:07
Denna tråd stängs nu - eftersnack tar vi i följande tråd: http://www.miniclub.se/showthread.php?t=8461