handdator

Visa fullständig version : Vet ni vad detta är?



MINA
2010-01-27, 21:01
Vem har ett namn på detta tekniska hjälpmedel!:o
Kom med förslag!
Jag återkommer med namn och teknisk beskrivning om ni går bet;)
Kan vara en utmaning för er sörlänningar:banghead:

MrPlow
2010-01-27, 21:20
Jag tror de kallades för snow grip. Vi hade sånna på 80-talet. Man liksom spände på dem hjulen. Slog som fan minns jag... Men bra grepp blev det =)

ola
2010-01-27, 22:39
ja man trodde fan hela bilen gick sönder när man använde dom..

powernap
2010-01-28, 07:51
haha....hardcore pistmaskin.....

MrPlow
2010-01-28, 15:43
Jag vettefan om jag hade vågat montera dem på en bil mini eller annan med framhjulsdrift!

Känns som de inte bryr sig om de äter snö eller flygel =)

MINA
2010-01-28, 22:07
Inget för rallykörning men perfekt hjälpmedel för att komma lös om du har fastnat i en driva! Är väl inget som är konstruerat för framhjulsdrift men inköptes på den tiden då det knappast fanns några bilar som drevs av framhjulen ! Bifogar lite bilder som beskriver handhavandet(lessen för suddiga bilder). Mycket nöje i vintertrafiken / Martin

Stephand
2010-01-28, 22:55
Inget för rallykörning men perfekt hjälpmedel för att komma lös om du har fastnat i en driva! Är väl inget som är konstruerat för framhjulsdrift men inköptes på den tiden då det knappast fanns några bilar som drevs av framhjulen ! Bifogar lite bilder som beskriver handhavandet(lessen för suddiga bilder). Mycket nöje i vintertrafiken / Martin

Kommer ihåg att mina fräldrar hade sådana i sina bilar då vi hade en ruggig backe med en skarp 90° kurva presis innan, man kunde praktiskt taget starta från stillastående mitt i backen med en 745a med dom på .
Går väl närmast att likna med skovelhjul.

Var rädd om dom för du lär inte springa på några fler.

MINA
2010-01-29, 06:43
Kommer ihåg att mina fräldrar hade sådana i sina bilar då vi hade en ruggig backe med en skarp 90° kurva presis innan, man kunde praktiskt taget starta från stillastående mitt i backen med en 745a med dom på .
Går väl närmast att likna med skovelhjul.

Var rädd om dom för du lär inte springa på några fler.

Jag är medveten om att det är några riktiga "dyrgripar":hehe:

MrPlow
2010-02-10, 08:44
Jag vet en loppmarknad i Värmland där det finns ett par till salu =)