handdator

Visa fullständig version : Idag dog jag!!!!! Känns det som iallafall!!



Arnel
2010-01-26, 17:55
Går ut från jobbet skit trött och ska starta min söta mini och vad händer, jo bilen börjar gå upp o ner i varv och den gula varnings lampan tänds (motor fel) ringde direkt till bmw jonköping som bad mej ringa vidare till någon annan, dom hämtade bilen och nu har jag en skit ful honda som lånebil :( Och den har man bara gratis i 3 dar! Undrar vad som händer sen? Och inte nog med de när jag frågade bmw jkpg hur långt tid det kunde ta så snackade han om flera veckor eftersom dom hade mycket att göra just nu! Det är kört för mej som desutom jobbar 2 skift och kan inte ta mej till jobbet med buss!

Cervantes
2010-01-26, 18:20
Går ut från jobbet skit trött och ska starta min söta mini och vad händer, jo bilen börjar gå upp o ner i varv och den gula varnings lampan tänds (motor fel) ringde direkt till bmw jonköping som bad mej ringa vidare till någon annan, dom hämtade bilen och nu har jag en skit ful honda som lånebil :( Och den har man bara gratis i 3 dar! Undrar vad som händer sen? Och inte nog med de när jag frågade bmw jkpg hur långt tid det kunde ta så snackade han om flera veckor eftersom dom hade mycket att göra just nu! Det är kört för mej som desutom jobbar 2 skift och kan inte ta mej till jobbet med buss!

Hade liknande på min polo, då va det bara en tändspole som byttes vart ganska billigt :)

Hobbe
2010-01-26, 18:37
Vad är det för bilförsäkring du har?
Prata med ditt försäkringsbolag angående hyrbil.
Det är din försäkring och ditt försäkringbolag som bestämmer.

Arnel
2010-01-26, 19:08
Eftersom bilen fortfarande har vagnskada garanti så har jag halv försäkring hos folksam! Men jag har fortfarande mini asistans och de kvar! Ska jag inte ha de gratis eftersom det är fabriks fel på bilen?

Hobbe
2010-01-26, 19:18
Jasså, vrålåket var så pass nytt?
Ring och prata med ditt försäkringsbolag först.

Tryggve
2010-01-26, 19:36
...ringde direkt till bmw jonköping som bad mej ringa vidare till någon annan, dom hämtade bilen och nu har jag en skit ful honda som lånebil :(...

Menar du att en auktoriserad Mini verkstad bad dig ringa vidare till en annan utan att ge dig hjälp direkt? Eller bad dig bara att ringa en bärgningsfirma?

Hoppas du får ordning på bilen!

Arnel
2010-01-26, 20:18
dom bad mej ringa till mini asistans så skulle dom fixa allt! o mycket riktigt så hämtade dom bilen o fixade en hyrbil! Men om jag ska få bilen gratis i mer än 3 dagar så måste bmw godkänna det alltså verkstan!

Jonz
2010-01-26, 23:18
Har jobbat en hel del med biluthyrning och det där är standard. Om inte bilen är klar efter dom 3 dagarna så brukar dom låta dig ha bilen tills din är klar. Dock så kommer den nog inte vara helt gratis, du borde få betala typ 1/3 av km kostnaden.
Men när du kontaktar Mini assistans förklara att du måste ha bilen för att ta dig till jobbet och ge inte upp ifall dom från början nekar dig. Försäkingsbolag har en förmåga att ge upp om man är på dom konstant, iallafall när det inte är så stora kostnader.

Bergström
2010-01-27, 11:34
Detta hände med vår fabriksnya Mini också för snart 3 veckor sen. Den gick upp och ned i varv och motorlampan tändes. Gick inte att köra. Vi ringde Mini assistans direkt som ordnade allt. Bilen bärgades från Enköping till Uppsala. De fixade hyrbil och när verkstan ringde och sa att det skulle ta tid att få hem prylarna så ordnade de längre tid med hyrbil. Vi hade hyrbil 2 veckor för delarna var restade i Sverige och skulle tas hem från Tyskland. Det var ett fel på insugningsröret, om jag förstod rätt, som gjorde att det blev isbildning och gasspjället frös. Insugningsröret byttes och den var tydligen omgjord eftersom det var flera bilar som råkat ut för samma sak.

Arnel
2010-01-27, 16:17
Okej det va precis så min bil va! Va det gul lampa som lös inte röd!?

Bergström
2010-01-27, 17:18
Halva motorlampan var helt ifylld gul, mellanläget mellan gul och röd. Är din en S också? Har du fått något svar från MINI-verkstan än? MINI i Uppsala hade haft en bil till med samma problem som vår bil.

Arnel
2010-01-27, 19:09
Min är också S och de va samma lampa! jag får svar imorgon hoppas jag

Arnel
2010-01-28, 14:27
Idag fick jag besked det va ett insugnings rör som va trasigt! Säger mej inte ett skit! Tar typ 1-2 veckor innan bilen är i mina händer igen!

Bergström
2010-01-28, 14:50
Då är det precis samma problem som vi hade. För oss tog det 2 veckor också då delen inte finns i Sverige. Vi fick åka slö Volvo V50 under de veckorna. Nu när delen är bytt så har det inte varit något mer problem med bilen. Vi får hoppas att det fortsätter så eftersom vintern verkar bli lång.

Arnel
2010-01-28, 16:50
Själv har man fått en skit ful honda!

Arnel
2010-01-28, 18:51
Bergström fick du betala något för din lånebil eller hur gick det till

Bergström
2010-01-28, 21:02
Vi betalade ingenting, ingår i garantin, om du har det kvar. MiniAssistans ordnar första 3 dagarna med hyrbil och sedan är det verkstan som sköter kontakten med Assistansen. Vi behövde inte göra någonting. Körde slöa Volvon tills de ringde från verkstan och sa att bilen var klar.

Nina
2011-02-23, 20:24
Vad har ni för årsmodeller? Jag kan ha ett felaktigt insugningsrör också i så fall, min är tillverkad i aug 2010.

Rohan Racing
2011-02-23, 20:59
Om du har till exempel en MER, plus, extra försäkring brukar den fungerar så här:
Försäkringen betalar 75 procent av vad det kostar att ha en hyrbil och du får behålla hyrbilen under rimlig reparationstid men inte mer än 45 dagar. Alternativ om att få kontant ersättning per dag på ca 100 kr brukar också finnas.

Men det kan skilja sig från olika försäkringsbolag.