handdator

Visa fullständig version : Cervantes - Mini cooper D R56 2010



Cervantes
2010-01-25, 15:30
Nu har jag fått rumpan ur och beställt mig en egen Mini :)

Har frågat runt lite här om utrustning och tillslut kom jag fram till vad jag ville ha. Från början skulle det bli en snikad bil efterssom det trots allt ska bli min "pendlar bil" Men ju mer man tittar på Mini ju mer inser man att bilen förtjänar lite utrustning och på den vägen vart det :rolleyes:

Nu är det bara 5v plågsam väntan på leverans :)

Bilen vart till slut:


Mini cooper D.
Dark silver med svart tak.
Chili paket
17" Crown spoke
Xenon ljus.
Klimat automatik.
Multifunktions ratt.
Eluppvärmda speglar/spolarmunstycken.
Tonad bak och bakre sidor rutor.
Armstöd fram.
Deaktivering passagerar Airbag
DTC
Vita blinkers glas

dvorak
2010-01-25, 15:31
Grattis!

Kul bil som du garanterat kommer tycka om!

Cervantes
2010-01-25, 15:34
Tack!

Är helt övertygad om att jag kommer bli kanon nöjd :)

ola
2010-01-25, 18:21
grattis!

GustavO
2010-01-25, 19:37
Gött gött gött! Det blev ju en riktigt bra konfigurering till slut! Nu väntar bara några långa veckor innan det är ankomst. Men den kommer - jag lovar!
Välkommen i gänget!

Cervantes
2010-01-26, 04:53
Gött gött gött! Det blev ju en riktigt bra konfigurering till slut! Nu väntar bara några långa veckor innan det är ankomst. Men den kommer - jag lovar!
Välkommen i gänget!

Ja det vart ganska bra tillslut! Sprang i väg lite men lär ju bli nöjd ialla fall :D

Jozze
2010-01-26, 12:42
Grattis!! Är inte alls avundssjuk på en sprillans ny mini :roll:

Haugthon
2010-01-26, 21:05
Nu har jag fått rumpan ur och beställt mig en egen Mini :)

Har frågat runt lite här om utrustning och tillslut kom jag fram till vad jag ville ha. Från början skulle det bli en snikad bil efterssom det trots allt ska bli min "pendlar bil" Men ju mer man tittar på Mini ju mer inser man att bilen förtjänar lite utrustning och på den vägen vart det :rolleyes:

Nu är det bara 5v plågsam väntan på leverans :)

Bilen vart till slut:


Mini cooper D.
Dark silver med svart tak.
Chili paket
17" Crown spoke
Xenon ljus.
Klimat automatik.
Multifunktions ratt.
Eluppvärmda speglar/spolarmunstycken.
Tonad bak och bakre sidor rutor.
Armstöd fram.
Deaktivering passagerar Airbag
DTC
Vita blinkers glas


Grattis till en mycket fim Mini! kan bara saga att har i england sa ar alla coopers som jag ser betydigt samreutrustade an din. vara svenska minis ar top of the line i jamforelse :D

Du har valt allt det nodvandigaste mycket bra spec pa din bil

Cervantes
2010-01-27, 06:25
Grattis till en mycket fim Mini! kan bara saga att har i england sa ar alla coopers som jag ser betydigt samreutrustade an din. vara svenska minis ar top of the line i jamforelse :D

Du har valt allt det nodvandigaste mycket bra spec pa din bil

Tack! Jo jag tror det blir bra, dyrare än tänkt men blir nog nöjdare än jag skulle blivit annars :)

Andersson
2010-01-27, 08:51
Grattis,
du gjorde helt rätt. Man ska inte snåla när man köper ny bil, visst man får aldrig igen pengarna på all utrustning den dagen man säljer men livet blir så mycket roligare under de åren man äger bilen om man får den som man vill, vad är annars meningen med att köpa en fabriksny bil?

Själv ångrar jag att jag inte la till några saker till på min bil och då tog jag ändå i ganska bra från början...

Cervantes
2010-01-27, 09:04
Grattis,
du gjorde helt rätt. Man ska inte snåla när man köper ny bil, visst man får aldrig igen pengarna på all utrustning den dagen man säljer men livet blir så mycket roligare under de åren man äger bilen om man får den som man vill, vad är annars meningen med att köpa en fabriksny bil?

Själv ångrar jag att jag inte la till några saker till på min bil och då tog jag ändå i ganska bra från början...

Ja, jag tänkte likadant. köpte en bil som va på väg in en gång för att få ner väntetiden. Den sakna några saker som jag störde mig på att den inte hade resten av tiden jag ägde den.

Cervantes
2010-01-27, 17:11
Klanta mig visst lite när jag skrev rubriken.. Är inte en R55 utan en R56

Kongo
2010-01-27, 18:18
Klanta mig visst lite när jag skrev rubriken.. Är inte en R55 utan en R56

Synd för dig ;) men grattis till en Mini åtminstone :)

Cervantes
2010-01-27, 18:31
Synd för dig ;) men grattis till en Mini åtminstone :)

Hehe, nä har lite svårt för clubman, gillar bakdörrarna men annars föredrar jag vanliga :)

Ace
2010-01-27, 20:58
Ändrat till R56.

Cervantes
2010-01-28, 07:24
Ändrat till R56.

Underbart! tack :)

Cervantes
2010-03-10, 10:22
Dagen D är kommen. I eftermiddag är det dax att hämta ut den :)

Haugthon
2010-03-10, 11:29
Dagen D är kommen. I eftermiddag är det dax att hämta ut den :)

Spännande!!!!!
:jumping:

Cervantes
2010-03-10, 11:34
Man är som ett barn på julafton :D

Hobbe
2010-03-10, 13:16
Grattis!

Vi ser fram emot många bilder ;)

Cervantes
2010-03-10, 18:22
Det va nästan lite ångest att köra ut den nya fina rena bilen i smutsen på gatorna ;) Men nu är den hämtad och jag är riktigt nöjd! Får ge ett stort tack till anders på mini stokholm! Kanon service hela vägen och allt känndes riktigt bra!

Bilder ja.. så fort det blir en lite renare dag så ska jag tvätta av den och ta lite bilder :D

Kongo
2010-03-10, 18:31
Har den börjat strula än? ;)
Har du beställt Mini-antenn än? Är ju ett måste om radiomottagningen går efter snygghets-faktorn ;)

Grattis!

Andersson
2010-03-10, 19:15
Det va nästan lite ångest att köra ut den nya fina rena bilen i smutsen på gatorna ;) Men nu är den hämtad och jag är riktigt nöjd! Får ge ett stort tack till anders på mini stokholm! Kanon service hela vägen och allt känndes riktigt bra!

Bilder ja.. så fort det blir en lite renare dag så ska jag tvätta av den och ta lite bilder :D

Härligt, Varmt välkommen i gemenskapen på riktigt då. :)

Cervantes
2010-03-10, 19:59
Har den börjat strula än? ;)
Har du beställt Mini-antenn än? Är ju ett måste om radiomottagningen går efter snygghets-faktorn ;)

Grattis!

Har faktiskt beställt en sån, men största anledningen va att original antennen tar i när jag ska in i garaget :p

Cervantes
2010-03-10, 20:00
Härligt, Varmt välkommen i gemenskapen på riktigt då. :)

Tack! Ja nu känns det som att man inte bara är här och tjuvläser längre :D