handdator

Visa fullständig version : Ringa och sätta igång motor & kupé värmaren?



Cacke
2009-12-29, 11:19
Jag kommer att flytta och min bil kommer att stå ca 500 m bort från huset jag bor i.

Vad heter systemet som jag kan ringa och sätta igång motor & kupé värmaren?

Går det att installera efteråt?

Och vad kostar det om man vill ha orginal dvs BMWs eller Minis egna?

Kongo
2009-12-29, 12:46
Tror du tänkter på diesel- alt. bensinvärmare. Har för mig att det var någon som installerade en dieselvärmare i sin här. Billigt är det inte hur som hellst inte (om det nu finns?)

Om du redan har motor & kupe-värmare och en elstolp på nya parkeringsplatsen, det fungerar inte med lite planering och en timer då? blir ju några 10 000-lappar billigare.

Kongo
2009-12-29, 12:52
Du har ju varit inne på det förut http://www.miniclub.se/showthread.php?t=4542&highlight=dieselv%E4rmare guldfiskminne? ;)

Prisuppgift: New MINI Club Sweden - Visa ett inlägg - Beställning av Cooper D (http://www.miniclub.se/showpost.php?p=62392&postcount=22)

Haugthon
2009-12-29, 14:07
Du har ju varit inne på det förut http://www.miniclub.se/showthread.php?t=4542&highlight=dieselv%E4rmare guldfiskminne? ;)

Prisuppgift: New MINI Club Sweden - Visa ett inlägg - Beställning av Cooper D (http://www.miniclub.se/showpost.php?p=62392&postcount=22)

Osch Kongo hara bara 222 kvar till the number... Opps :topic

Cacke
2009-12-29, 15:12
Jag har besin värmare i min mini...

Kan man ringa till den eller?

Jag har en sändare som man måste rikta mot bilen och höra att den sätter igång. Det kommer att vara omöjligt när jag flyttat...

Därför frågar jag vad det är för system som man kan ringa till så startas motor och kupe värmaren...

Kongo
2009-12-29, 15:56
Omöjligt för oss att säga om du har utrustningen att för att ringa för att få igång den. Antagligen är ringfunktionen något som kostar extra(?) Har du låtit installera den?

Har du ingen instruktionsbok för värmaren?

Cacke
2009-12-29, 16:26
den installerades efter att bilen var klar men det var inte jag som lät någon annan göra det utan en firma förde min bil till en annan firma som installerade den...

Om jag skriver upp vad den heter kan någon då säga eller leta fram det åt mig på internet?

Kongo
2009-12-29, 16:45
den installerades efter att bilen var klar men det var inte jag som lät någon annan göra det utan en firma förde min bil till en annan firma som installerade den...

Om jag skriver upp vad den heter kan någon då säga eller leta fram det åt mig på internet?

Då tycker jag du ska ta kontakt med den firman som utfört det, blir enklast och garanterat mest korrekt då!

Vill du att jag kommer och klär på dig också? ;)

Cacke
2009-12-29, 17:06
Då tycker jag du ska ta kontakt med den firman som utfört det, blir enklast och garanterat mest korrekt då!

Vill du att jag kommer och klär på dig också? ;)

Jag trodde man fick support inte otrevliga svar.

Min manual är skit liten som jag fick till den och jag är dålig på att hitta det jag söker på internet.

Men Kongo du behöver inte söka om du inte har den kunskapen...

Kongo
2009-12-29, 17:52
Utan att vara otrevlig, får man fråga vart jag varit otrevlig?

Hur ska någon här bakom en skärm kunna säga om du har telefon-igångsättning? ANTAGLIGEN är det något man får betala för utöver värmaren och om inte du vet skulle jag tro att det är enklast om du kontaktar firman som installerat det

Hobbe
2009-12-30, 01:04
Vill du att jag kommer och klär på dig också? ;)

Humor :D
Även Cacke kommer att inse detta när har fått sitt morgonkaffe.

Cacke,
Lättast är att kolla med den lokala MINI-återförsäljaren.
Har du artikelnumret sparat på ett kvitto eller dylikt så räcker det med ett telefonsamtal för ett svar på din fråga.
Ingen av oss verkar nämligen ha ett kristallklart svar.

Jonz
2009-12-30, 08:02
Cacke,
Tycker som Kongo att du ska ringa dom som monterade bensinvärmaren åt dig, det är lättast. Men om du vill att nån här ska hjälpa dig så är det en fördel om du skriver vilken modell/märke på bensinvärmare du har.
Kolla lite snabbt på nätet och tex Webasto har system man kan starta med mobilen.

Cacke
2009-12-30, 08:44
Jag ska först leta på namn och numret sen skriver jag epost till dom som lämnade in min bil för att den andra firman installerade den jag har. Sen ringer jag borgs bil om inte jag blivit hjälpt

Jag har dålig humor om jag har någon alls.