handdator

Visa fullständig version : Problem med dörrarna



Llindaa
2009-12-22, 07:05
Hej!

Har sedan i fredags haft problem med låset på förar sidan. När jag låser upp med nyckeln så låter det som vanligt och "piggarna" åker upp så det ser olåst ut. Men man får int eupp förar dörren. man får även inte i nyckeln ordentligt. Så får hoppa in på passagerar sidan.
MEN om man sparkar vid däcket på förar sidan, på sidan av bilen, då kan det lossna o man kan öppna dörren.
Och nu i morse så funkade inte dörren så fick hoppa in på passagerar sidan. Men när jag kom fram till jobbet, så funkade inte den dörren heller!! Fick panik, hur ska jag komma ur bilen?? Det kom en man till garaget där jag parkerear o han fick öppna bakluckan.
Vad kan felet vara?????
HJÄLP!!

Llindaa
2009-12-22, 13:06
Har kollat runt på nätet och tydligen är det ett “vanligt fel” att lås mekanismen halar sig på vintern. Vet ni om det är dyrt att fixa?

Kongo
2009-12-22, 18:34
Sparka på bilen :O

Det är inte bara så att dörren har frusit fast?

Llindaa
2009-12-23, 10:42
nej de har inte frusit fast, det är låsmekaninsen.

MINA
2009-12-23, 11:44
Jag har haft samma problem och det enda som hjälper är full värme som riktas mot dörrarna ! Problemet uppstog när jag hade kupé värmaren på vid kraftigt snöfall ! Sök upp ett garage med värme där bilen får tina ordentligt!


Lycka till !

loop
2009-12-23, 16:16
Jag haft samma problem.
Det löste sig när jag lät motorväman så på länge "hela dagen på jobbet".

Jag uppfatar att problemet är som MINA säger, snö på bilen med motorvärmare= bilen blir en Iglo och vatten kommer in och fryser på diverse ställen.

Emely&Robert
2009-12-23, 19:34
Att vatten kommer in känns inte alls oväntat, bilen är ju inte direkt tät någonstans. Värsta sållet kring dörrarna.

Llindaa
2009-12-26, 10:35
jag smörje låsmekanismen i dörren, så peppar peppar, det funkar än så länge :-)
tack för alla tips!!!

GOD fortsättning! :D