handdator

Visa fullständig version : mekarfrågor



ola
2009-11-21, 19:53
har nu mekat lite bil , men har stött på två frågeställningar som nån kanske har något svar på:

1. hur gör man för att eliminera varningen för slitna bromsbelägg ? , givaren som satt vid belägget är helt paj.

2. ska sätta dit JCW aerofront men de gamla dimljusen man ska flytta över till den nya fronten går bara att skruva med en enda skruv och då sitter den inte 100% tycker jag, ska det vara så?

Leo
2009-11-21, 20:31
Fråga 1) Brygga kontakten.

Fråga 2) Har ingen aning. Äger ingen Mini (Ännu)

Ace
2009-11-21, 20:32
Det är det som är grejen med givaren. :) Den skall paja!
Bara att köpa en ny på BMW. Tror den kostar c:a 130kr med nmcs-rabatt.

ola
2009-11-21, 21:43
strålande! , fråga 1 utklarad, återstår 2:an....

dvorak
2009-11-22, 11:13
har nu mekat lite bil , men har stött på två frågeställningar som nån kanske har något svar på:

1. hur gör man för att eliminera varningen för slitna bromsbelägg ? , givaren som satt vid belägget är helt paj.

2. ska sätta dit JCW aerofront men de gamla dimljusen man ska flytta över till den nya fronten går bara att skruva med en enda skruv och då sitter den inte 100% tycker jag, ska det vara så?

Kan bara tillägga en sak till fråga 1. Jag bytte till ny givare som Robert sa, och sedan så buntade jag fast den nya på "subframe"-en innanför inneskärmen med buntband. Jag gjorde likadant bak. Jag håller ändå koll på mina bromsbelägg "manuellt".

ola
2009-11-23, 11:40
2:an är utklarad nu oxå , det fanns en extra förlängare som hängde fastgjuten bredvid liksom.. bara att att vrida loss den och använda. så tråden kan gärna stängas nu.